برگزیده های پرشین تولز

با تکنولوژی جدید شرکت Nike در کمتر از دو ساعت برای خود کفش کتانی طراحی کنید

redmag

Registered User
تاریخ عضویت
11 می 2017
نوشته‌ها
328
لایک‌ها
58
سن
25
%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-Nike.jpg

تکنولوژی جدید شرکت Nike به شما اجازه می‌دهد که در کمتر از دو ساعت برای خود یک کفش کتانی طراحی کرده، آن را به طور کامل در اختیار گرفته و حتی آن را بپوشید. کفشی که به شکل تمام و کمال بر اساس سلیقه‌ی خودتان طراحی و تولید می‌شود. برای آشنایی بیشتر با تکنولوژی جدید شرکت Nike می‌توانید مجله قرمز را در ادامه‌ی متن پیش رو همراهی کنید.


بنابر اطلاعات موجود، شرکت Nike به تازگی اقدام به طراحی سیستم نوینی کرده است که طی آن خریداران محصولات این شرکت می‌توانند با حضور در کارخانه‌ی Nike کفش کتانی مورد علاقه‌ی خود را با توجه به نظر و سلیقه‌ای که دارند طراحی کرده و نسخه‌ی کامل و پوشیدنی آن را در حداکثر زمان 90 دقیقه تحویل بگیرند. البته بهره‌مندی از تکنولوژی جدید شرکت Nike در حال حاضر تنها در شهر نیویورک امریکا امکان‌پذیر است و این امر فعلا به صورت دعوت مستقیم کارخانه از مشتریان مورد نظر خود انجام می‌شود. با این حال شاید تکنولوژی جدید شرکت Nike در آینده به شکل عمومی‌تری مورد استفاده قرار گیرد.

طرز کار تکنولوژی جدید شرکت Nike
به منظور استفاده از تکنولوژی جدید شرکت Nike کسانی که نسبت به در اختیار داشتن کفش‌های کتانی اختصاصی این برند علاقه‌مند هستند، پس از حضور در کارخانه‌ی Nike ابتدا مدلی خام از کفش کتانی رده‌ی Presto X این شرکت را با توجه به اندازه‌ی پاهای خود در اختیار می‌گیرند. سپس آن‌ها می‌توانند طرح‌های مورد علاقه‌ی خود را با رنگ‌ها و سبک‌های متفاوت گرافیکی روی این کفش اختصاصی پیاده کنند و در نهایت به کمک تکنولوژی واقعیت افزوده نتیجه‌ی کار را روی کفشی که در اختیار دارند مشاهده نمایند. پس از آن تکنولوژی جدید شرکت Nike کفش اختصاصی شما را بر اساس همان طرحی که خود برگزیده‌اید تولید کرده و آن را حداکثر در مدت زمان تقریبی یک ساعت و نیم در اختیارتان قرار خواهد داد.

گونه‌های دیگری از تکنولوژی جدید شرکت Nike
البته تکنولوژی جدید شرکت Nike تنها به سیستم تولید کفش کتانی اختصاصی این شرکت مربوط نمی‌شود. چرا که در کنار این سیستم نوین، شرکت بزرگ و صاحب‌نام Nike قصد دارد با گسترش سرمایه‌ گذاری‌های خود در زمینه‌ی به کارگیری تکنولوژی‌های نوظهور، فرآیند تولید کالا را با سرعت بیشتری همراه سازد و امکان تولید کالاهای خود در مقدار کم را نزدیک به بازارهای فروش فراهم نماید. در واقع استفاده از تکنولوژی جدید شرکت Nike فاصله‌‌ای که میان فرآیند تولید و فروش کالاهای این شرکت وجود دارد را کاهش خواهد داد و به ویژگی از تولید به مصرف محصولات تولیدی این شرکت معنی و مفهوم بیشتری خواهد بخشید.

%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86.jpg

برآورد اندازه‌ی اتوماسیون (فرآیند خودکار) خرده فروشی بازار جهانی (به میلیارد دلار)

در این میان تکنولوژی جدید شرکت Nike بحث روباتیک را نیز شامل می‌شود و این شرکت قصد دارد در زمینه‌ی بهبود بخشیدن به اجرای خودکار فرآیند‌های تولیدی خود از وجود ربات‌ها کمک بگیرد. به همین منظور شرکت Grabit ربات‌هایی را در اختیار Nike قرار داده است که قادرند از الکتریسیته‌ی ساکن برای سرهم کردن کفش‌ها بهره بگیرند و این کار را بیست برابر سریع‌تر از کارگران انسان انجام دهند. سوای آن تکنولوژی جدید شرکت Nike به ربات‌ها اجازه می‌دهد که در امر رنگ زدن کف کفش‌های کتانی نیز مشارکت داشته باشند. فرآیندی که پیش از این به شکل متفاوتی انجام می‌شد.

در مجموع گرچه جایگزینی نیروی کار انسان با ربات به بیکاری هرچه بیشتر انسان‌ها می‌انجامد، اما این امر اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد و سود بیشتری را برای شرکت‌های بزرگ به همراه دارد. به عنوان مثال هم‌اکنون در بخش تولید پیراهن ربات‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که میزان محصول تولید شده توسط آن‌ها در طول روز با 17 نیروی کار انسان برابری می‌کند.

از دیگر جنبه‌های تکنولوژی جدید شرکت Nike کاهش زمان تولید نسخه‌های آزمایشی محصولات این شرکت خواهد بود. فرآیندی که پیش از این گاه حدود یک سال به طول می‌انجامید و مستلزم طراحی نمونه‌های متعدد برای دستیابی به طرح اصلی و نسخه‌ی نهایی یک محصول خاص از جمله کفش بود. حال به موجب بهره‌گیری از تکنولوژی جدید شرکت Nike خرده‌فروشان مرتبط با این شرکت می‌توانند از پلتفرم جدید تدارک دیده شده توسط شرکت Nova استفاده کنند. پلتفرمی که با تولید تصاویر سه بعدی و مواد شبیه‌سازی شده، از صرف مواد واقعی برای تولید نمونه‌های آزمایشی جلوگیری به عمل می‌آورد و موجب می‌شود که فاز تولید نمونه‌های آزمایشی کفش‌های کتانی کوتاه‌تر و کم هزینه‌تر از قبل گردد.

افزون بر آن در قالب تکنولوژی جدید شرکت Nike، این شرکت برنامه‌هایی در زمینه‌ی توسعه‌ی فرآیند فروش محصولات خود به شکل آنلاین را نیز دنبال می‌کند. برنامه‌هایی که با تولید نمونه‌های پیشرفته و کارآمد از هوش‌ مصنوعی، موجب می‌شود که فرآیند خرید محصولاتی نظیر کفش از بازارهای آنلاینی مانند آمازون بیش از پیش به فرآیند خرید همان محصولات از یک فروشگاه واقعی شباهت یابد. در مجموع می‌توان گفت که اهداف اصلی توسعه‌ی تکنولوژی جدید شرکت Nike، بر کسب سود و درآمد بیشتر از راه تولید سریع و کارآمد محصولات این شرکت تمرکز یافته است. هدفی که باید دید تا چه اندازه با موفقیت همراه خواهد بود.
منبع: مجله قرمز
 
بالا