برگزیده های پرشین تولز

با وصل‌شدن قطعي شبکه اينترنت بين‌الملل اختلال 20 درصدي در ارتباطات كشور برطرف شد

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مديركل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت خبر داد: عصر روز گذشته (نهم ارديبهشت‌ماه) قطعي کابل دريايي شبکه اينترنت بين‌الملل كه در جنوب ايتاليا و در منطقه پالرمو رخ داده بود به طور كامل برطرف شد.

حسن كريمي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: با برطرف شدن قطعي اين كابل ترافيكمان نرمال شده و به حالت قبل از قطعي برگشته است.

وي گفت: با توجه به اينكه 17 كشور به صورت مستقيم از اين كابل استفاده مي‌كنند و كشور ما كه البته به صورت غير مستقيم از اين كابل استفاده مي كند طبيعي است ارتباطات بسياري از كشورها را اين قطعي متاثر و مشكل ساز كرده بود.

وي ادامه داد: همه كشورها بر اساس قراداد SLA كه با كشورها و اپراتورهاي سرويس دهنده دارند ميزان خسارتي كه مشخص و محاسبه مي شود بر اساس نوع تفاهم‌نامه‌اي كه دارند دريافت مي كنند كه اين موضوع براي كشور ما نيز صدق مي كند و بعد از انجام محاسبات اين خسارت داده مي‌شود.

مديركل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت در ادامه ابراز كرد: به‌واسطه قطعي کابل دريايي شبکه اينترنت بين‌الملل، در ابتدا حدود 20 درصد ارتباطات کشور دچار مشکل شد كه توانستيم 4STM1 آن را از مسيري جبران و جايگزين كنيم و با اين كار عدد 20 درصد به 17 درصد كاهش يافت.

به گزارش ايسنا مديركل مهندسي عمليات و هماهنگي شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت پيش از اين نيز به خبرنگار ايسنا گفته بود: دائما با طرف خارجي قراردادمان درباره اين قطعي در حال مذاكره هستيم و بر اساس آخرين اعلام اين كابل تا نهم ارديبهشت‌ماه به‌طور كامل رفع خرابي خواهد شد كه البته اين قطعي تا به امروز نيز تا حد زيادي برطرف شده است.

طبق اعلام نظر اپراتور SWM4 قطعي جديد در جنوب ايتاليا و در منطقه پالرمو رخ داده است؛ SWM4 به عنوان يكي از خطوط مهم ارتباطات بين‌الملل مخابراتي ميان اروپا و خاورميانه، از تامين‌كننده‌هاي اصلي مخابراتي منطقه خاورميانه محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام
 
بالا