برگزیده های پرشین تولز

با ۶ نمونه از بهترین هارد های اکسترنال‌ بازار در سال 2017 آشنا شوید

nima_it

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2017
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
27
سن
36
این روزها با توجه به ظرفیت محدود کامپیوترها و یا گوشی های هوشمند برای ذخیره اطلاعات، استفاده از هارد درایوهای اکسترنال در میان کاربران محصولات هوشمند شایع شده و افراد با توجه به نیاز خود، از میان گزینه های موجود در بازار، بهترین نمونه را انتخاب می کنند
انتخاب یک هارد اکسترنال ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشد به طوری که یک عکاس به هاردی احتیاج دارد که از ظرفیت بالایی برخوردار باشد و یک دانش‌جو به هاردی که بتوان آن را به راحتی جابجا کرد و همینطور برای شرکت ها نیز این مسئله مهم است که هاردی را انتخاب کنند که علاوه بر ظرفیت بالا، از سرعت مناسبی نیز در جابجایی اطلاعات برخوردار باشد. حال اگر شما نیز به دنبال انتخاب یک هارد مناسب برای خود هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به شش نمونه از بهترین های بازار اشاره کنیم و ویژگی های آن ها را برشماریم

بهترین هارد اکسترنال از تمامی جهات: Seagate Backup Plus Desktop Drive





10402_1832586075_mtn_91.jpg

این هارد درایو در ظرفیت های ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۸ ترابایتی عرضه می شود و از ویژگی هایی همچون سرعت بالا در انتقال اطلاعات، انعطاف پذیر بودن و قیمت مناسب برخوردار است. سازگاری با سیستم عامل های مک و ویندوز و همچنین مجهز بودن به ابزار پشتیبان گیری Seagate Dashboard را می توان از دیگر قابلیت های کلیدی این هارد عنوان کرد. نرم افزار به کار رفته در این هارد، به کاربران شبکه های اجتماعی این امکان را می دهد تا علاوه بر استفاده از لایبرری فایل های رسانه ای خود، تصاویر را بر روی سایت های مورد نظر آپلود کنند. سیگیت دشبورد به کاربران این امکان را می دهد تا زمانی که هارد درایو متصل شد، به صورت خودکار فرآیند تهیه نسخه پشتیبان را آغاز کند.
بدنه این هارد به صورت استاندارد طراحی شده و اندکی از هارد درایوهای 3.5 اینچی بزرگ تر است. شاسی آن از پلاستیک بوده، اما بسیار مقاوم است. سوراخ های بر روی بدنه این هارد تعبیه شده که برای جابجایی هوا و جلوگیری از گرم شدن هارد در نظر گرفته شده است. سرعت اسپیندل این هارد برابر با 7200RPM ، سرعت نوشتن آن برابر با 95.5 مگابایت بر ثانیه و بالاخره سرعت خواندن آن برابر با 127 مگابایت بر ثانیه عنوان شده است. در مجموع، هارد Seagate Backup Desktop Drive محصولی است که از تمامی جهات مناسب است و می تواند پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران باشد.

قیمت به روز انواع هاردهای اکسترنال سیگیت در بازار ایران را اینجا ببینید


بهترین هارد اکسترنال از لحاظ سرعت انتقال اطلاعات: Western Digital My Passport
10403_157313210_mtn_90.jpg

«مای پاسپورت» اگرچه یکی از هاردهای گران قیمت بازار به شمار می رود، اما عملکرد این محصول به لطف برخورداری از درگاه USB 3.0 و دیسک کنترلر به گونه ایست که می تواند به خوبی این قیمت بالا را توجیه کند. این درایو قادر به انتقال اطلاعات با حداکثر سرعت خواندن 174 مگابایت بر ثانیه است. سرعت نوشتن این دستگاه نیز برابر با 168 مگابایت بر ثانیه عنوان شده است. علاقه مندان این هارد را در ظرفیت های ۱، ۲، ۳ و ۴ گیگابایتی در بازار خریداری نمایند. ابعاد این هارد تقریبا برابر با یک پاسپورت طراحی شده، اما وزن آن کمی بیشتر است. در حال حاضر، این محصول به عنوان یکی از کوجک ترین و سبک ترین هارد درایوهای موجود در بازار شناخته می شود. زمانی که هارد به دستگاه متصل شود، یک چراغ LED آبی رنگ بر روی بدنه آن، روشن می شود. کمپانی وسترن دیجیتال از مواد بازیافتی برای ساخت بدنه آن استفادهکردهو اگرچه جنس بدنه آن از پلاستیک است، اما در برابر ضربات بسیار مقاوم است. در این هارد از نرم افزار Smartware استفاده شده که به محض اتصال به دستگاه، دو دستگاه جداگانه را نشان می دهد که در یک دستگاه حافظه ذخیره سازی اکسترنال و در دستگاه دیگر نرم افزار نصب شده شرکت سازنده مشاهده می شود. به لطف این نرم افزار، می توان به راحتی با رابط کاربری هارد کار کرد و تنظیمات مدنظر را اعمال کرد. همچنین، همزمان با اتصال به دستگاه، فرآیند پشتیبان گیری آغاز می شود. بازیابی فایل هایی که به صورت اتفاقی از هارد پاک می شوند، به راحتی انجام می شود. همچنین، در این هارد درایو امکان اضافه کردن رمز عبور برای امنیت بیشتر وجود دارد.

قیمت به روز انواع هارد های اکسترنال وسترن دیجیتال در بازار ایران را اینجا ببینید


بهترین هارد درایو برای مک بوک: Seagate Backup Plus 4TB





10404_788533374_mtn_90.jpg

این هارد درایو 4 ترابایتی از شرکت سی‌گیت، با Apple Time Machine سازگار است و این مسئله سبب شده تا به بهترین حافظه ذخیره سازی اکسترنال برای آن هایی که از محصولات اپل استفاده می کنند، تبدیل شود. کاربران می توانند با دانلود نرم افزار Seagate Dashboard، از طریق درگ و دراپ، تصاویر، ویدیوها، موسیقی و هر نوع فایل دیگر را به این دستگاه منتقل کنند. این هارد از ارتباط کلاود (Cloud) و پشتیبان گیری از شبکه های اجتماعی نیز پشتیبانی می کند که می تواند قابلیتی کلیدی برای آن هایی باشد که می خواهند از فایل هایی با حجم زیادی که دارند از آن ها نسخه پشتیبان تهیه کنند. طراحی بدنه این هارد در نوع خود کم نظیر است و از طریق ارتباط پرسرعت USB 3.0 به دستگاه های مورد نظر متصل می شود. وزن این هارد برابر با 220 گرم عنوان شده و طول آن به 11 سانتیمتر می رسد. بنابراین، می توانید با خیال راحت آن را با خود حمل کنید.

بهترین هارد اکسترنال با قابلیت حمل و نقل آسان: Seagate Backup Plus Slim
10405_917424511_mtn_90.jpg

ارزن، سریع، باریک و سبک؛ قابلیت هاییست که این هارد درایو را از رقابیش متمایز می کند. Backup Plus Slim، در حال حاضر به عنوان بهترین هارد درایو با قابلیت جابجایی و حمل و نقل آسان در میان نمونه های موجود در بازار شناخته می شود و مناسب نیازهای کاربران است. در این هارد از یک نرم افزار تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها تعبیه شده و مایکروسافت نیز به خریداران این محصول، 200 گیگابایتی حافظه ذخیره سازی آنلاین OneDrive هدیه خواهد داد. این دستگاه تنها 158 گرم وزن دارد و ضخامت آن به کمتر از نیم اینچ می رسد. علاقه مندان می توانند این هارد درایو را در ظرفیت های 500 گیگابایتی، 1، 1.5، 2 و ۴ ترابایتی و در رنگ های مشکی، نقره ای، آبی و قرمز خریداری نمایند. یک کیس آلومینیومی نقش حفاظتی را برای این هارد ایفا می کند. وجود درگاه USB 3.0، این اطمینان را به کاربران می دهد که اطلاعات با سرعت بالا جابجا خواهد شد. کاربران می توانند اپلیکیشن Seagate Dashboard را دانلود کنند تا از گزینه هایی همچون بک آپ پی سی، بک آپ موبایل و شبکه های اجتماعی بهره مند گردند. تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار انجام می شود، اما کاربران می توانند این کار را به صورت دستی نیز انجام دهند. همچنین، این امکان برای کاربران فراهم شده تا فایل های موجود در این هارد را مستقیما در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این هارد برابر با 121 مگابایت بر ثانیه عنوان شده و سرعت کپی نیز به 114 مگابایت بر ثانیه می رسد. در تست ها به عمل آمده بر روی این هارد مشخص نیست که در حین فعالیت، نه داغ می کند و نه لرزشی احساسی می شود.

بهترین هارد اکسترنال با دوام بالا: LaCie Rugged Raid 4T
10406_70566651_mtn_20.jpg

ضربه‌گیر نارنجی نصب شده بر روی این هارد، مقاومت بالای آن در برابر هرگونه ضربه و آسیب احتمالی را تضمین می کند. این هارد در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است و می تواند در عمق یک و نیم متری آب، جان سالم به در ببرد. ظرفیت این هارد، ۴ ترابایت عنوان شده و از ارتباط USB 3.0 بهره می برد. سرعت انتقال اطلاعات در این هارد برابر با 240 مگابایت بر ثانیه ذکر شده است. اما وزن و حجم این هارد به دلیل جان سخت بودن آن، به نسبت سایر مدل ها، زیادتر است به طوری که، 815 گرم وزن دارد و ابعاد آن نیز برابر با 5.7 در 3.5 در 1.2 اینچ عنوان شده است. جنس بدنه اصلی این دستگاه از آلومینیوم است و ضربه گیری نارنجی رنگ، دورتادور این بدنه را در برگرفته است. همچنین یک پورت آداپتور AC و اتصال لایتنینگ در این هارد تعبیه شده که می تواند برای علاقه مندان جالب توجه باشد. نرم افزار به کار رفته در این هارد، به کاربران این اجازه را می دهد تا تنظیمات مربوط به دستگاه را انجام دهند. در پیکربندی RAID 0، سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات برابر با 240 و 230.2 مگابایت بر ثانیه ذکر شده است. در پیکربندی RAID 1 نیز سرعت خواندن 104.4 و سرعت نوشتن 125.1مگابایت بر ثانیه عنوان شده است. این هارد می تواند برای آن هایی مناسب باشد که همواره در حال سفر هستند و از شغلی برخوردارند که این هارد می بایست همواره همراهشان باشد.

رده دوم، بهترین هارد اکسترنال از تمامی جهات: Toshiba Canvio Connect II 2TB Portable Hard Drive
10407_815612325_mtn_0010.jpg

اگرچه شرکت های سی‌گیت و وسترن دیجتال، بخش قابل توجهی از بازار هارد اکسترنال ها را به خود اختصاص داده اند، اما شرکت توشیبا نیز در این بین، محصولی تحت عنوان Canvio Connect II 2TB در بازار دارد که دست کمی از محصولات این دو شرکت ندارد. محصولی که تنها 220 گرم وزن دارد و در مدل های مختلف با ظرفیت های 500 گیگابایتی، ۱، ۲ و ۳ ترابایتی در بازار به فروش می رسد. این هارد با تمامی دستگاه های مجهز به سیستم عامل ویندوز و مک سازگار است. سرعت خواندن اطلاعات در این هارد برای فایل های کم حجم برابر با 98 مگابایت بر ثانیه، برای فایل هایی با حجم متوسط برابر با 103 مگابایت بر ثانیه و در نهایت برای فایل هایی با حجم بالا برابر با 109مگابایت بر ثانیه عنوان شده است، در حالی که سرعت نوشتن فایل های کم حجم و با حجم متوسط برابر با 112 و با حجم بالا برابر با 112.4مگابایت بر ثانیه ذکر شده است. همچنین، این امکان برای کاربران فراهم شده تا برای فایل های بک‌آپ خود، رمز عبور تعیین کنند. خریداران این هارد می توانند از ۱۰ ترابایت حافظه ذخیره سازی کلاود بهره مند گردند

لیست قیمت به روز انواع هاردهای موجود در بازار ایران را میتوانید در لینک های زیر ببینید:


لیست قیمت انواع هارد اکسترنال

لیست قیمت انواع هارد SSD


لیست قیمت انواع هارد اینترنال

لیست قیمت انواع هارد لپ تاپ

لیست قیمت انواع هارد SSD اکسترنال

لیست قیمت انواع هارد مخصوص دوربین مدار بسته


لیست قیمت انواع هاردهای هیبریدی
 
بالا