برگزیده های پرشین تولز

بحث و تبادل نظر در مورد مباحث ديجيتال ماركتينگ

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
cdd9-0e90ac0702824262a9168353ae57b6f5.png


شروع گفتگو و تبادل نظر در مورد مباحث مارکتینگ

لطفا از ارسال تبلیغات خوداری کنید ( تبلیغات = Ban User )
مفهوم دیجیتال مارکتینگ

روش و متد هایی برای ترویج و تبلیغ برند،محصول و یا خدمات با استفاده از ابزار های دیجیتال که در نهایت کاربر(سرنخ) را به خرید منجر می کند.

نکته: برخلاف بازاریابی سنتی ،تمام تکنیک ها در بازاریابی دیجیتال کاملا هدفمند و قابل اندازه گیری می باشد.

تاریخچه بازاریابی دیجیتال

اصطلاح بازاريابي ديجيتال اولین بار در دهه ۹۰ ميلادی استفاده شد. در اواسط دهه ۱۹۸۰ گروه تبلیغات نرم(SoftAd Group) با تغییر شیوه های ترفیعی چند شرکت اتوموبیل سازی، ریشه های درخت بازاریابی دیجیتالی را در زمین مستجکم کردند. آن ها با جایگزین کردن فلاپی دیسک های تبلیغی به جای مجلات و بروشورهای تبلیغی، به مشتریان خود اجازه یک رانندگی مجازی قبل از خرید محصول خود را دادند و در ضمن به صورت پویا امکانات و خدمات اتومبیل را به نمایش می گذاشتند به عنوان مثال فرد می توانست به طور مجازی در ماشین را باز و داخل آن سوار شود و از امکانات داخل ماشین دیدن نماید. تمامی این امکانات در نسخه های خطی و چاپی تبلیغی سنتی قابل استفاده نبود. در این روش جدید فرد می توانست از آن سوی دنیا با ماشین مورد علاقه خود یک سواری مجانی بگیرد و در صورت تمایل ماشین خود را خریداری کند
 
Last edited:

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
چگونه برای کسب و کار خود در مشتریان وفاداری ایجاد کنیم

در دنیای رقابتی این روزها، نگه داشتن مشتریان قدیمی به اندازه‌ی جذب مشتری جدید، حائز اهمیت است. امروزه که کسب‌و‌کارهای گوناگون به سرعت شکل می‌گیرند و رشد می‌کنند، باقی ماندن در عرصه‌ی رقابت، نیازمند تلاش برای حفظ مشتریان است.
وفاداری مشتریان رو خیلی ساده میتوان یازگشت مجدد آن ها به سمت تامین کننده و فروشنده تعریف کرد. توسعه بستر تجارت الکترونیکو ازبین رفتن محدودیت های زمانی و مکانی باعث بالا گرفتن رقابت بین بنگاه ها و تامین کنندگان کالای مختلف گردیده که این رقابت بر وفاداری مشتریان تاثیر منفی میگذارد. چراکه هزینه تعویض کالا و خدمات برای مشتریان به حداقل میرسد.
آدام توپرک (Adam Toporek)، نویسنده و کارشناس خدمات مشتریان، وفاداری مشتری را این‌طور تعریف می‌کند: «وفاداری مشتری در واقع حمایت و پشتیبانی ادامه‌دار و منظم یک کسب‌وکار در برابر فعالیت‌های اقتصادیِ جایگزین و تلاش‌های رقابتی برای از هم گسستن این رابطه است. وفاداری مشتری غالبا مزایای ثانویه‌ای برای شرکت‌ها به دنبال دارد که از میان آنها می‌توان به حمایت از برند، ارجاع مستقیم و عدم حساسیت به قیمت محصول اشاره کرد.»

مشتریان را میتوان به ۲ دسته تقسیم کرد
۱-مشتریان بالفعل
۲-مشتریان بالقوه

وفاداری در مشتریان بالفعل را میتوان خرید و مراجعه مجدد آن ها از تامین کننده تعریف کرد. ولی در مشتریان بالقوه وفاداری داستان متمایزی دارد و عبارت است از محبوب شدن برند نزد مشتری مشتریان بالقوه وفادار یا خرید نمیکنند و یا درصورت خرید از برند محبوب خود خرید می کنند.

چه کارهایی برای ایجاد وفاداری در مشتریان بالقوه و بالفعل انجام دهیم
برای ایجاد وفاداری در مشتریانی که بالقوه هستند رعایت نکات زیر پیشنهاد می شود :
۱-شبکه های اجتماعی را فراموش نکنیم
۲-شعار تبلیغاتی ما راز محبوبیت ماست
۳-تبلیغات دهان به دهان نقش بسزایی در وفاداری افراد دارد.
۴-تنوع محصولات برای مشتری جذابیت دارد
۵- مشتریان به برندهایی که دوستان آن ها توصیه میکنند بهتر واکنش نشان میدهند

همچنین برای ایجاد وفاداری در مشتریان بالفعل رعایت نکات زیر ضروری است :
۱- کیفیت راز محبوبیت کالای ماست
۲-احترام متقابل به مشتری را هرگز فراموش نکنیم
۳- قیمت رقابتی بیش از هرچیز دیگری میتواند بر وفاداری مشتریان بالفعل تاثیر بگذارد
۴-مشتریان بالفعل علاقه بسیاری به ارائه آپشن در کنار محصول دارند
۵- قدردانی از مشتری نیز جزو عوامل موثر در این زمینه است

تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریانی با توان مالی کمتر، معمولا وفادارتر هستند؛ شاید به این دلیل که برای تغییر برند، ریسک نمی‌کنند. علاوه بر این، احتمال از دست دادن مشتریان جوان‌تر، بیشتر است و مشتریان مسن‌تر وفادارتر هستند. به همین ترتیب می‌توانید آمار مربوط به موارد دیگر مانند ملیت، جنسیت و محل زندگی را در مشتریان بررسی کنید.

وفاداری به یک برند، انتخابِ هر روزِ مشتریان است. خوشبختانه بیشتر مشتریان ترجیح می‌دهند که به یک نام و برند تجاری وفادار بمانند؛ زیرا به خوبی آن را می‌شناسند و به آن اطمینان دارند. در واقع وفادار ماندن به یک نام تجاری بسیار راحت‌تر از تغییر دادن آن است. در این میان، صاحبان مشاغل و کسب‌و‌کارها، با به کار بردن راهکارهایی مانند مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانند زمینه‌ی این وفاداری را فراهم کنند و رضایت مشتری را بیش از پیش جلب کنند.
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
b230-photo-2017-12-09-13-46-27.jpg

:) سیرتاپیاز راه اندازی کمپین دیجیتال
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
b230-photo-2017-12-09-13-58-37.jpg

:general505: انواع #هشتگ

:: هشتگ برند
:: هشتگ #محتوا
:: هشتگ ترند
:: هشتگ #کمپین

:general408: برای استفاده از هشتگ ها #استراتژی داشته باشید و ار هر کلمه ای استفاده نکنید
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
4ae1-photo-2017-12-09-14-06-35.jpg

:general408: مراحل پیشبرد کمپین های تبلیغاتی دیجیتالی هدفمند
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
7a6a-photo-2017-12-09-14-11-09.jpg


۷ مزیت استفاده از ربات های تلگرامی در کسب و کار
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
برندهای بزرگ، چگونه با استفاده از رنگ ها بر مشتریان خود تاثیر می گذارند؟

آیا تا به حال به نقش رنگ در برند سازی توجه کرده اید؟ چرا کوکاکولا قرمز، استارباکس سبز و یا ایران ایر آبی است. رنگ، زبان برقراری ارتباط بین مشتری و برند است بدون اینکه از کلمه ای استفاده شود. در حقیقت انتخاب یک رنگ مناسب برای برند ارزش هزار کلمه را به همراه دارد زیرا رنگ ها قادرند پیام و مفاهیم خاص را در کسری از رمان به مشتری انتقال دهند.

در دنیای کسب و کار امروز رنگ ها از عناصر جدایی ناپذیر برندها بوده و یک عامل اساسی در حک یک برند در ذهن مشتری می باشد. بنابر تحقیقات انجام شده، ۸۰ درصد از اطلاعاتی که ما در نگاه اول از لوگوی شرکت‌های مختلف بدست می‌آوریم، از رنگ‌های موجود در آن لوگو برداشت می‌شود. به عنوان نمونه، شرکت گوگل ۴۰ تنوع از رنگ آبی را در لوگوی خود استفاده کرد تا در نهایت امر بتواند مشخص کند کدام‌ ترکیب رنگی، عملکرد بهتری داشته‌ و جلب نظر مخاطبان را به همراه دارد. در میان انواع طیف های رنگی سه رنگ آبی تیره، روشن و آسمانی بیشتر در دنیای کسب و کار دیده می شود.

ببینید برند های زیر چگونه از رنگ ها برای معرفی برند خود استفاده کرده اند:

مک دونالد
مک دونالد از رنگ قرمز در لوگوی خود استفاده کرده است. مدیران این برند، دلیل این امر را انرژی بخش بودن رنگ قرمز و البته تصویر شاخص و متمایزی که با استفاده از این رنگ از برند آن‌ها ارائه می‌شود عنوان کرده‌اند. حتی گفته می‌شود این رنگ، احساس گرسنگی را در بیننده القا می‌کند و از همین رو برندهای فست فود علاقه خاصی به استفاده از این رنگ در لوگوی خود دارند.

رنگ قرمز اغلب به عنوان سیگنالی برای فروش هر چه بیشتر محصول به مشتری استفاده می‌شود. از همین رو بسیاری از برندها از آن در قالب ترکیب با رنگ سفید یا زرد استفاده می‌کنند تا علاوه بر انتقال خصوصیات رنگ قرمز، این احتمال را که برند یادشده قصد دارد از روش‌هایی غیرعادلانه فروش خود را افزایش دهد برطرف کنند.

ساب وی
ساب وی قصد داشته با استفاده از رنگ سبز که در اغلب موارد سیگنالی برای انتقال حس سلامتی و بازگشت قوا به حساب می‌آید اهمیت تازه بودن غذاهای خود را – که در واقع شعار اصلی این برند هم به حساب می‌آید – به مخاطبان و مشتریان یادآوری کند. زرد نیز رنگ دیگری است که از فاصله بسیار دور در لوگوی این برند قابل مشاهده بوده و توجه مشتریان را به رستوران‌های این برند جلب می‌کند.

یونایتد ایرلاینز
آبی، رنگی است که برای القای حس امنیت و اطمینان استفاده می‌شود. حسی که در نظر مشتریان خطوط هوایی جایگاه ویژه‌ای دارد. علاوه بر این، آبی با حس اعتماد و همچنین وفاداری نیز رابطه تنگاتنگی دارد. همین امر باعث شده یونیفورم‌های مجریان قانون در برخی کشورها آبی رنگ باشد.

کوالکام
کوالکام پیشگام بسیاری از تکنولوژی‌هایی است که امروزه در بازار تولید گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. امروزه تراشه‌های تولیدی این برند توسط اکثر برندهای تولید کننده گوشی شامل اپل، سامسونگ و الجی استفاده می‌شود. رنگ سیاه در لوگوی این شرکت، حس توانایی و امنیت را القا می‌کند که هر دو شاخصه یادشده، برای یک برند فعال در بازار تولید گوشی هوشمند، ضروری به حساب می‌آید.

شنل
Chanel به عنوان یکی از برندهای مطرح و پیشتاز در بازار مُد، از رنگ سیاه که تداعی کننده رنگ شاخص محصولات این شرکت است برای نمایش هویت برند خود استفاده کرده است. رنگ سیاه علاوه بر اینکه رنگی کاملا جذاب و برپایه اصول مُد به حساب می‌آید نشانه‌ای از کمال‌گرایی در دنیای خرده‌فروشی است.

فدکس
برخی از شرکت ها با توجه به نوع محصول و خدمتی که عرضه میکنند جهت انتقال پیام و برقراری ارتباط مناسب تر با مشتری خود، برای هر نوع از محصول یا خدمت از رنگ های گوناگونی استفاده میکنند. در این راستا می توان از شرکت Federal Express Corporation (FedeEx) نام برد. این شرکت جهت انتقال پیام خود به مشتریانش از سه رنگ بنفش، سبز و نارنجی استفاده میکند. در حالیکه Fed همیشه بنفش است Ex در بخش های متفاوت رنگ های سبز و نارنجی را به خود اختصاص می دهد. این کمپانی رنگ سبز را برای معرفی خدمات زمینی و رنگ نارنجی برای شناساندن خدمات هوایی و حمل و نقل سریع استفاده میکند.

یا شرکت UPS از رنگ قهوه ای استفاده میکند که این رنگ نماد اعتماد و اطمینان است

آئودی
نوشته‌ی قرمزرنگ آئودی در لوگوی این شرکت، نمادی برای جنس مذکر و البته تداعی کننده عشق به رانندگی است. اگرچه حرف و حدیث‌های متفاوتی در خصوص دلیل استفاده از چهار حلقه در لوگوی آئودی ذکر شده است؛ اما بدنیست بدانید دلیل ویژه‌ای برای استفاده از این ترکیب وجود دارد. بر اساس یک روایت موثق، آئودی یکی از چهار شرکتی است که در سال ۱۹۳۲ میلادی تصمیم به ادغام آن‌ها در یکدیگر گرفته شد. در نهایت، لوگوی شرکتی که پس از ادغام ایجاد شد چهار دایره بود که لوگوی هر یک از شرکت‌های اولیه را در خود جای داده و به دایره‌های دیگر متصل شده بود. درنهایت امر، طرح گرافیکی لوگوی چهار شرکت نیز از فضای داخل دایره‌ها حذف شد و تنها چهار دایره خالی متصل به هم باقی ماند.

USPS
آبی، رنگی است که حس اعتماد و امنیت را انتقال می‌دهد. وجود طرحی از یک عقاب در لوگوی USPS هم همواره بخش اساسی از طرح درنظر گرفته شده برای لوگوی این برند بوده است. این در حالی است که از سال ۱۹۹۳ میلادی طرح عقابی که به‌نظر می‌رسد با سرعت بالایی در حرکت است روی کامیون‌های تحویل مرسوله‌های پستی این شرکت نقش بسته است.

TNT Delivery
این شرکت هلندی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تحویل مرسوله در جهان است که در ۶۱ کشور فعالیت داشته و در سال ۲۰۱۵ میلادی فروش ۷ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است. TNT Delivery در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط FedEx خریداری شد. این برند از رنگ نارنجی در لوگوی خود استفاده کرده تا توانایی‌ها و البته استطاعت مالی خود را به مشتریان نشان دهد.
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
مسیر دیجیتال مارکتینگ از ابتدا تا انتها
در اینفوگرافیک زیر که توسط شرکت لاوان تولید شده مسیر دیجیتال مارکتینگ از ابتدا تا انتها را شرح میدهد. این بخش به دو قسمت بازاریابی(درونی و بیرونی) تبدیل می شود.


digital-marketing-1TOEND.jpg
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
انواع شاخه های دیجیتال مارکتینگ

در اینفوگرافیک زیر که مربوط به سایت مدیرتی وی می باشد انوع شاخه های دیجیتال مارکتینگ به تفکیک بررسی شده است که در اینجا به طور کلی به آن می پردازیم. بخش های اصلی که در اینفوگرافیک به آن اشاره شده به شرح زیر می باشد.

  • طراحی و توسعه: تمامی موارد مرتبط به طراحی شامل،طراحی سایت،لوگو،قالب ایمیل،برندینگ و… را شامل می شود.
  • بازاریابی درونگرا: بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای شامل تکنیک هایی است که به سراغ علاقه مندی های کاربران می روید و آن ها را به سمت خود جذب می کنید در نهایت به طور غیر مستقیم محصول یا خدمت تان را بفروش می رسانید.
  • سئو:یکی از شاخه های اصلی و جذاب دیجیتال مارکتینگ سئو (بهینه سازی سایت از طریق موتور های جستجو) می باشد که به دو بخش اصلی تقسیم می شود.
سئو داخلی : سئو on-site یا سئو داخلی شامل تکنیک هایی است که در داخل وب سایت صورت می گیرد که محتوا،بهینه سازی کد ها،متا ها،تگ ها ،تصاویر و… از موارد مهم سئو داخلی می باشند. سئو خارجی: سئو off-site یا سئو خارجی به کلیه فعالیت هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود که بخش کاملا تخصصی و مهم سئو محسوب می شود و شامل موارد مهمی مثل بازاریابی محتوایی،لینک سازی،ریپورتاژ خبری،ویدئو و فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد که تمامی این موارد کاربر و موتور های جستجو را به سمت سایت هدایت می کند.

  • ایمیل مارکتینگ : یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه می‌دهیم که شامل جمع آوری دیتا،طراحی قالب ایمیل و … می باشد.
  • تبلیغات اینترنتی :یکی از وسیع ترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ تبلیغات اینترنتی می باشد که زیر شاخه های بسیاری را بهمراه دارد. تبلیغ در شبکه های اجتماعی،تبلیغات بنری ،ریتارگتینگ،گوگل ادوردز و… شامل تبلیغات اینترنتی می باشد
توجه: به تمامی زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ در پست های آینده به طور کامل اشاره می شود.

digital-marketing-branches-infographics.jpg
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
چگونه برای استارت آپ خود سرمایه جذب کنیم؟

سرمایه‌گذاران زیادی در دنیا وجود دارند که به دنبال موقعیت‌های خوب برای سرمایه‌گذاری هستند و اکثر کارآفرینان نیز دوست دارند که سهمی از سرمایه‌ آن‌ها داشته باشند. اما تعداد کمی از آن‌ها قادرند سرمایه‌گذاران را قانع کنند که استارتاپشان ارزش سرمایه‌گذاری دارد. بنیان‌گذاران باید طرح کامل و جامعی از اهداف خود نشان دهند تا بتوانند نظر مثبت سرمایه‌گذاران را جذب کنند.

زمانی که بنیان‌گذاران استارتاپ استراتژی فروش طراحی می‌کنند، فاکتورهای متنوعی از جمله پرسونای خریدار و کانا‌ل‌ها را در نظر می‌گیرند. آن‌ها از نرم‌افزار مدیریت روابط مشتری استفاده می‌کنند تا میزان ترافیک هدایت‌شده و کیفیت آن را زیر نظر داشته باشند. با استفاده از این روش‌ها می‌توان میزان فروش را تا حدی پیش‌بینی کرد و افزایش داد. سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا از همین روش برای جذب سرمایه استفاده نمی‌شود؟

استراتژی های جذب سرمایه
  • مفاهیم مالی را بشناسید.
سرمایه‌گذاران قبل از آماده شدن محصول یا نمونه‌ی اولیه ،علاقه‌ای به شنیدن سخنرانی شما ندارند. در عوض به‌عنوان یک بنیان‌گذار قبل از اینکه وقت سرمایه‌گذاران را بگیرید، اطلاعات جامعی در مورد حداقل نیازمندی‌های اقتصادی کسب کنید. پیش از صحبت کردن با سرمایه‌گذاران شرکت شما باید به حداقل درآمد رسیده باشد.

  • مشکل اسناد و مدارک سخنرانی خود را برطرف کنید
سخنرانی یا ارائه‌های موفقیت‌آمیز، نقشه‌ی مسیر کار را به شنوندگان نشان می‌دهند و بعد از توضیح هر بخش و ارائه‌ی یک خلاصه به پایان می‌رسند. سرمایه‌گذاران از کارآفرینانی خوششان می‌آید که دقیقا می‌دانند به چه مقدار سرمایه احتیاج دارند، چگونه می‌خواهند این مقدار پول را جمع‌آوری کنند و در چه راهی می‌خواهند از آن استفاده کنند.
  • مشابه مشتریان خود، برای سرمایه گذاران نیز پرسونا تهیه کنید.
برای سرمایه‌گذاران از پرسونای مشابه با پرسونای فروش استفاده کنید و قادر باشید به تمام سؤالات جزئی مربوط به آن پاسخ دهید. اینکه چه سابقه‌ی کاری دارند، کجا زندگی می‌کنند، چه غذاهایی می‌خورند، اوقات فراغت خود را چگونه می‌گذرانند و به چه چیزهای اهمیت می‌دهند. اگر می‌خواهید در زمینه‌ی جذب سرمایه به موفقیت برسید باید اطلاعات کاملی از فرد یا شرکت سرمایه‌گذار جمع‌آوری کنید.

  • سرمایه گذاران مورد نظر خود را شناسایی کنید.
بعد از تهیه‌ی پرسونای مورد نظر، سعی کنید سرمایه‌گذاران واجد شرایط را ترغیب کنید. در شبکه‌ی خود جستجو کنید و ببینید آیا شخصی را پیدا می‌کنید که فرد مورد نظر را بشناسد و بتواند شما را به او معرفی کند یا خیر. معمولا رویدادهای تخصصی و خیریه‌ها و شتابدهنده‌ها محل مناسبی برای پیدا کردن سرمایه‌گذاران هستند.

  • قیف جذب سرمایه طراحی کنید
قیف فروش را در نظر بگیرید و سرمایه‌گذاران بالقوه را مرحله‌بندی کنید. شناسایی افراد، جدا کردن افراد واجد شرایط، اولین قرار ملاقات، بررسی شرایط معامله، اسناد فرستاده‌شده و پایان معامله از مراحل این قیف هستند. در هر مرحله نیاز سرمایه‌گذاران را در نظر بگیرید و مدارک و محتوای خود را با توجه به آن‌ها تهیه کنید.

  • سیستم و برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید
درست کردن یک سیستم جذب سرمایه‌ی مناسب به شما کمک می‌کند که در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. افراد نامناسب را از لیست سرمایه‌گذاران مناسب کنار بگذارید زیرا پول زیاد، ارزش خطر کردن و برقراری همکاری‌های نامناسب را ندارد.

مهم‌ترین نکته‌ای که در جذب سرمایه باید به یاد داشته باشید این است که از بعد شنیدن جواب منفی ناامید نشوید. از تمام این اتفاق‌ها استقبال کنید و به چشم فرصت مناسبی برای شبکه‌سازی حتی با افراد غیر علاقه‌مند ببینید. ارتباط خود را با همه‌ی آن‌ها حفظ کنید تا شاید در آینده با فرصت‌های مناسبی برای همکاری روبه‌رو شوید.
 

decoweb

Registered User
تاریخ عضویت
13 فوریه 2017
نوشته‌ها
683
لایک‌ها
247
سن
86
محل سکونت
اصفهان
:general408: 10 : اشتباه رایج در هنگام شروع کسب و کار آنلاین

1 - صرف زمان زیاد برای راه اندازی

در کسب و کار، زمانبندی همه چیز است. وقتی اولین بار متوجه شدید که فرصت کسب و کار عالی در اینترنت وجود دارد، طبیعی است که بازار، رقابت، روند و جنبه های ایجاد یک کسب و کار آنلاین را مورد تحقیق قرار دهید. تحقیق و ارزیابی بسیار عالی است، اما صرف زمان زیادی برای تحقیق ممکن است باعث شود زمان مناسب برای راه اندازی را از دست بدهید.
باید توجه داشته باشید که هرچه در راه اندازی کسب و کار تعلل کنید، به همان میزان به سود رسیدن کار به تأخیر می افتد. کارشناسان کسب و کار می گویند که این اشتباه به این دلیل رخ می دهد که صاحبان کسب و کار صبر می کنند تا ایده هایشان بتوانند به طور کامل اجرا شوند."یک جدول زمانی طولانی برای راه اندازی، حتی اگر دلیل منطقی برای آن وجود داشته باشد، این خطر را در پی دارد که رقیبان ایده شما را حتی به صورت نصفه اجرایی کرده و شانس شما را برای موفقیت کاهش دهند."
به سمت جلو حرکت کنید: اجازه ندهید تجزیه و تحلیل شرایط و نگرانی بیش از حد برای ایده آل بودن همه چیز، زمان طلایی برای شروع را از بین ببرد.

2 - عدم علاقه به محصول در شروع کار

گاهی اوقات مردم کسب و کار آن لاین را به خاطر درآمدزایی آغاز نمی کنند بلکه آنها این کسب و کار را به خاطر هیجانی که از محصول یا خدمات خود دارند راه می اندازند. شروع کسب و کار مستلزم تعهد و فداکاری است. ممکن است در ابتدا سرمایه گذاری سود بالایی نداشته باشد یا دریابید که رقابت بیشتر از حدی است که پیش بینی کرده بودید و یا سودآوری سخت تر از آن است که انتظارش را داشتید. اگر در کاری که شروع کردید جدیت و علاقه نداشته باشید فرآیند یادگیری و فروش به شکل تکلیفی سخت در می آید و حتی ممکن است کسب و کار را از بین ببرد زیرا تلاش سختی برای آن لازم است. به عنوان مثال اگر شما قطعات لوله کشی را به صورت آن لاین بفروشید، اما واقعا به این محصول علاقه ای نداشته باشید، این بی علاقگی در ارائه خدمات به مشتری و کنترل کیفیت و قسمت های دیگر فرآیند فروش به نحوی مشخص می شود و باعث زیان شما خواهد بود.
کاری را شروع کنید که از آن لذت می برید: برای کسب سود بالا، در زمینه ای کسب و کار آن لاین ایجاد کنید که به آن علاقه دارید. شما باید همه چیز را درباره محصول یا خدمتی که ارائه می کنید، بدانید. هرچه بیشتر از کسب و کارتان لذت ببرید، موفق تر خواهید بود.

3 - انتظار سود بالا در زمان کم

کسب و کار – چه مجازی و چه حقیقی – معمولا در سال اول سود آور نخواهد بود. برخی از صاحبان کسب و کار آنلاین ممکن است فکر کنند که به علت داشتن هزینه های سربار کمتر نسبت به یک کسب و کار سنتی، در زمان کمتری به سود می رسند. چندین کتاب مشهور، ثروت و هفته های کاری چهار ساعته را از طریق دنیای تجارت الکترونیکی وعده داده است، اما داستان هایی مانند این مردم را متقاعد می کنند که می توانند به سرعت از طریق اینترنت ثروتمند شوند. دشواری راه اندازی یک کسب و کار آنلاین کمتر از راه اندازی آن در "دنیای واقعی" نیست و انرژی، زمان، تلاش و برنامه ریزی نیاز دارد. حتی سایت مشهور آمازون نیز در سال اول از ضرر کردن مصون نبود و با وجود اینکه از سال 1994 در دنیای تجارت الکترونیک فعال است و تا سال 2003 بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشته اما تا سال 1999 سودآوری نداشت.
برنامه ریزی و سازماندهی داشته باشید: این تصور که به سادگی و به سرعت می توان از اینترنت به سود آوری رسید، اشتباه است. از راه اندازی کسب و کار تا به سود رسیدن آن، زمان لازم است. از زمان برنامه ریزی برای شروع تا شروع واقعی کسب و کار آن لاین راه درازی در پیش است. آماده باشید که سخت کار کنید

4 - عدم آماده سازی

زمانی که شما متعهد به شروع کسب و کار آنلاین شدید، به یک طرح کسب و کار نیاز دارید که اطلاعات زیر را مشخص می کند:

1.سابقه

2.محرمانه بودن

3.محصولات و خدمات

4.وضعیت صنعت

5.تجزیه و تحلیل بازاریابی

6.استراتژی های تضمین تولید و کیفیت

7.پیش بینی های مالی

8.خلاصه جامع

اگرچه بسیاری از جنبه های کسب و کار شما با گذشت زمان تکمیل می شوند، اگر با طرح خوب شروع نکنید، می توانید خیلی سریع شکست بخورید. داشتن یک طرح کسب و کار باعث می شود که جذب سرمایه گذاران آسان تر شود زیرا آنها نقشه ای برای چگونگی استفاده از وجوه خود دارند.
یک طرح کسب و کار بنویسد: نوشتن طرح کسب و کار به شما در شناسایی مسائل بالقوه کمک می کند و یک جدول زمانی برای اهداف خود خواهید داشت

5 - پیش بینی مسیر توسعه

یکی از رایج ترین دلایل اینکه شرکت های آنلاین در حال شکست هستند این است که آنها یک محصول یا خدمات ارائه می دهند که واقعا هیچ مشکل قابل توجهی را حل نمی کند. ممکن است در زمان شروع، یک ایده خوب به نظر برسد، اما بعد از ارزیابی متوجه شوید که مشکلی که شما حل کردید مورد توجه مشتریان بالقوه شما نبوده است. پس از آن شما می توانید مسیر جدیدی را برای رشد کسب و کار کشف کنید تا بتوانید نیازهای مشتریان را بهتر حل کنید. این حرکت تجاری، چرخشی نامیده می شود و توسط تعدادی از کارآفرینان موفق استفاده شده است. به عنوان مثال شرکت اسنپ، پس از آنکه در زمینه ارائه ماشین های آنلاین با رقیب هایی همچون تپسی و کارپینو مواجه شد برای توسعه کار خود و از دست ندادن بازار خدمات دیگری مانند پیک موتوری (اسنپ باکس) ارائه کرد و حتی با خرید سهام زودفود (غذای آنلاین) در کسب و کار خود چرخش ایجاد کرد.
پذیرای تغییرات باشید: اگر کسب و کار شما مربوط به فروش محصولی است که چندان در بازار مورد توجه نیست، این یک پرچم قرمز است. برای تغییر مسیر آماده باشید و هرکجا که لازم شد محصول دیگری ارائه کنید.

6 - نادیده گرفتن بازخوردهای منفی

هنگام راه اندازی یک کسب و کار آنلاین جدید، گوش دادن به طرفداران و نادیده گرفتن انتقادها وسوسه انگیز است. خوب است که اعتماد به نفس داشته باشیم، اما رد کردن بازخوردهای منفی یا انتقادها اشتباه است. ممکن است عجیب و غریب باشد اما بازخورد منفی نیز می تواند سودمند باشد:
1.شما می توانید مشتریان خود را بهتر درک کنید.
2.شما می توانید محصول خود را تغییردهید.
3.شما می توانید خدمات مشتریان را توسعه دهید.

مصرف کنندگان از بازخورد آنلاین به طرز شگفت انگیزی استفاده می کنند؛ 88٪ از مصرف کنندگان به نظرات آن لاین که دیگران درباره محصول می نویسند بیشتر اعتماد می کنند. با پاسخ دادن به بازخوردهای منفی، شما نشان می دهید که به تجربه مشتریان درباره محصول یا خدمات خود اهمیت می دهید و میخواهید آن را ارتقا بخشید.
از مشتریان خود بازخورد بگیرید: از بازخورد های منفی برای بهبود کار استفاده کنید. اجازه دهید مشتریان شما بدانند که شما از بازخوردها استقبال می کنید، به آنها اهیمت می هید و سعی می کنید نقاط منفی را برطرف کنید.

7 - عدم جذابیت

بسیاری از کسب و کارهای به اندازه کافی متفاوت نیستند که بتوانند در حوزه فعالیت خود، بین مشتریان بالقوه کشش ایجاد کنند. اگر شما و رقبای شما همگی در یک فیلد کار میکنید باید بین محصول خود با دیگر رقیبان تفاوت منحصر به فردی ایجاد کنید. آنچه را که می توانید به بازار ارائه دهید، در نظر بگیرید. چگونه می توانید بین خود و رقیبانتان تفاوت ایجاد کنید؟ مزیت محصول یا خدمت شما نسبت به دیگران چیست؟
کسب و کار خود را منحصر به فرد کنید: مخاطبان شما باید بدانند چرا محصول یا خدمت شما نسبت به رقیبانتان دارای مزیت است؟ با ایجاد تفاوت و مزیت، مشتریان بالقوه را جذب می کنید و انگیزه خرید به آنها میدهید.

8 - نداشتن مخاطبان هدف

مشتری ایده آل شما کیست؟ پاسخ ممکن است "همه" باشد، اما این درست نیست. هیچ کسب و کاری، نیاز تمام مصرف کنندگان را پر نمی کند. هدف این است که اشخاصی را پیدا کنید که بهترین استفاده را از کسب و کار آن لاین شما می برند و ببینید چگونه می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید. اگر مخاطب هدف نداشته باشید فرصت یافتن راهی برای فروش مستقیم به آنها را از دست می دهید. اگر بتوانید یک دسته مخاطب را به عنوان مخاطب هدف انتخاب کنید، کسب و کار اینترنتی شما بهتر خواهد شد.
مخاطبان خاص خود را درک کنید: مسیر خود را مشخص کنید تا بتوانید چگونگی کار در بازار را بیابید و تلاش های خود را به سمت یک گروه مخاطب خاص هدایت کنید. به خاطر داشته باشید که مخاطبان مورد نظر را در طرح کسب و کار در نظر بگیرید به خصوص اگر قصد دارید سرمایه گذار جذب کنید.

9 - دست کشیدن پیش از شروع

کارآفرینی خطرناک و سخت است اما این به معنای انصراف از شروع یک کسب و کار آن لاین نیست. ترس از شکست می تواند تمام آینده شما را نابود کند. آماده باشید که در مسیر موفقیت خود ضربه هایی را تحمل کنید. طبیعی است که احساس کنید آمادگی شروع را ندارید اما این را در نظر بگیرید که شروع هر کار سخت است و موفقیت حاصل صبوری و پشتکار است.
حمایت دیگران را بپذیرید: از شروع کار اجتناب نکنید. به سرعت از ایده های خود دست نکشید. اطراف خود را با کارآفرینان موفق و دوستانی که شما را حمایت می کنند و به شما پشتیبانی لازم را میدهند، پر کنید.

10 - فراموش کردن نظم

دلایل زیادی وجود دارد که رئیس خود بودن، بسیار بهتر از کار برای دیگران است. در حالی این مسئله درست است که شما بتوانید در لباس خواب خود کار کنید، بعداز ظهر تفریح کنید و تا ظهر بخوابید! این به معنای آن نیست که شما نیاز به نظم شخصی نخواهید داشت. به عنوان رییس خود، شما باید یاد بگیرید که چگونه خودتان را مدیریت کنید. برای اینکه مولد و کارآمد باشید باید روی برنامه کار کنید در غیر این صورت شانس موفقیت را از دست خواهید داد.
کارتان را در اولیت قرار دهید: یک برنامه ریزی درست انجام دهید و به آن بچسبید. هرچه نظم بیشتری در کار خود داشته باشید تلاشتان برای کسب و کار نتیجه بخش تر خواهد بود.
 
بالا