برگزیده های پرشین تولز

بحث و تبادل نظر پیرامون بروسلی اعجوبه ی هنر های رزمی و سوپراستار سینما

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
سلام خدمت شما دوستان گرامی
با توجه به علاقه ی زیاد شما به هنرهای رزمی و بعد از مرور سایت متوجه شدم که در مورد یکی از بزرگترین رزمی کاران تاریخ اطلاعات چندانی در دست نیست به همین دلیل دیدم حیفه که شما دوستان عزیز با این شخصیت بزرگ هنرهای رزمی و هایوود آشنا نشید !!
این تاپیک قط مخصوص علاقه مندان به هنرهای رزمی و فوق ستاره ی این هنرها(بروس لی فقید) می باشد
من به بروس از دوران یچگی علاقه داشتم به همین دلیل در مورد زندگی اسرار آمیز وی اطلاعات زیادی کسب کردم که مطمئنا" فهمیدن این مطالب خالی از لطف نیست
در مورد زندگی بروس لی چه می دانید؟ رموز کونگ فوی منحصر به فردش ؟ مرگ اسرار آمیز وی ؟ تمارین عجیب و خارق العاده اش ؟ فلسفه ی او ؟ و ....

از امروز قصد دارم به تمامی این سوالات جواب بدم
و چنانچه شما دوستان عزیز ابهامی داشتید مطرح نمایید

موفق باشید
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
لازم میدونم به عنوات اولین پست بیوگرافی کوتاهی از بروس قرار بدم که امیدوارم مورد عنایت شما دوستان قرار بگیره:

پدر بروسلی از ایالت « گوان دونگ نانگ های » چین بود و بروسلی در تاریخ 27 نوامبر 1940 در سال اژدها در بیمارستان چینی شهر جوجین شان (سان فرانسیسکو) – جایی که چینی های زیادی در آنجا زندگی می کنند – متولّد شد نام اصلی فوق ستارة سینما « لی جون فان » بود. ولی بعد ها در ادارة ثبت احوال اسم بروسلی را به عنوان نام هنری برای خود انتخاب کرد . اعضای خانوادة بروسلی هفت نفر بودند . اسم پدر او «لی هوی چوئن» و نام مادرش گریس می باشد. پدر او خوانندة اپرا بود و در ووشو مهارت زیادی داشت وبه همین خاطر در پیشرفت بروسلی تأثیر زیادی گذاشت. نام خواهر بزرگ بروس «اگنس» ، خواهر کوچکش«فیبی»، برادر بزرگش «لی جون شن» و برادر کوچکش «لی جون خوی» می باشد. بروس در ماه دوم (فوریه) سال 1964 میلادی با دختری مهربان، زیبا و دلسوز به نام لیندا ازدواج کرد. خانم لیندا در زندگی وکار پشتیبان خوبی برای همسرش بود . آنها بعد از ازدواج صاحب یک پسر به نام «براندون لی» ودختری به نام «شانون» شدند
 

SoheilStar

Registered User
تاریخ عضویت
8 آپریل 2005
نوشته‌ها
2,849
لایک‌ها
34
سن
40
محل سکونت
Karaj
یه کتاب هم درباره زندگی بروسلی به اسم مردی که فقط من شناختم هست که نوشته همسرش لیندا لی هست من این کتابو خوندم واقعا کتاب جالبی هستش.
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
یه کتاب هم درباره زندگی بروسلی به اسم مردی که فقط من شناختم هست که نوشته همسرش لیندا لی هست من این کتابو خوندم واقعا کتاب جالبی هستش.

ممنون از بروس لی کتاب های زیادی منتشر شده از جمله:
1.بروس لی مردی که تنها من شناختم
2.بروس لی افسانه ای
3.گونگ فوی چینی (در اصطلاح کنتونی به کونگ فو گونگ فو گفته می شود.)
4.بروس لی ; اسرار زندگی
5.شیوه رزمی بروس لی (سری 4 جلدی) شامل:جلد اول:آموزش تکنیکهای دفاع از خود جلد دوم:آموزش تکنیک های پایه جلد سوم:آموزش مهارت در تکنیک ها جلد چهارم:آموزش تکنیک های پیشرفته
6.بروس لی از تولد تا مرگ
7.حماسه بروس لی
8.تائوی جیت کان دوی بروس لی
و ...


توسعه دادن کونگ فوی چینی
و مطرح کردن آن در فیلم های رزمی جهان:
زندگی بروسلی کوتاه بود، ولی نتیجة کار او در سینما و ورزشهای رزمی به ویژه کونگ فوی چینی، موجب شگفتی همگان است. او پس از دو سال بازیگری ، در محافل فیلم جهانی نورانی و درخشان شد. بروس نه فقط در کونگ فو عالی بود ، بلکه استعداد خیلی خوبی هم در نمایش داشت. او تقریباً در یک سالگی در فیلم « جینگ مانگ نیو»(دختر شهر دروازه طلایی)نقش داشت ودر شش سالگی در فیلم های « سرگذشت یک پسر بچه»و«اژدهای کوچک» و در دوران جوانی نیز در فیلم « ژن های گوهم » بازی نمود که مورد استقبال مردم واقع شد .او در این فیلم، فنون و تکنیک های برتر زیادی از کونگ فوی چینی را به نمایش گذاشت و به همین علّت بود که وی در زمینة فیلم مشهور شد و ستارة کودکی نام گرفت.در سال 1966 بروس در هالی وود آمریکا در سریال « چینگ فن شا» (زنبور سبز) به عنوان یک قهرمان و حامی، ایفای نقش کرد و توانست قدرت ونیروی ووشو (کونگ فوی چینی) را به خوبی نشان دهد . بعد از اینکه ووشو در سراسر جهان یک دگرگونی همچون موج بوجود آورد ، در یکی از مجلات و انتشارات فیلم آمریکا چنین نوشته بود : بروسلی از کشوری کهن ، با فرهنگ غنی وباستانی و پهناور آمده، مردم چین آداب ورسوم غنی دارند ، ودر چشم غربیها این کشور پر از رمز وراز است . اجرای حرکات وتکنیک های کونگ فوی چینی توسط برسلی واقعاً برای مردم شگفت انگیز بود .در سال 1967 او در هنگ کنگ در فیلم برادر بزرگ ( تانگ شان) نقش داشت و بار دیگر کونگ فو را به مردم جهان نشان داد.در سال 1971 با موفّقیّت عالی در فیلم خشم اژدها بازی کرد که در این فیلم او خشن ترین و جدی ترین هنر پیشه بود . او با تکنیک های عالی و مبارزة شگفت انگیزش ، بار دیگر جیت کان دو را به نمایش گذاشت . علی الخصوص در اجرای ضربات وفنون نانچکو و نمایش دادن سه تکنیک برتر پا موفق بود و مردم از بازی او لذّت بردند . در سال 1972 بروسلی برای خود یک شرکت فیلم سازی تأسیس کرد . بعد ها خودش نمایش نامه می نوشت و خودش هم بازی میکرد . به این ترتیب فیلم راه اژدها را ساخت و بار دیگر قدرت نانچکو را به مردم نشان داد . .او در این فیلم با قهرمان کاراته جهان (چاک نوریس) مبارزه کرد که این یک مبارزة شگفت انگیز بود . در سال 1973 وی با شرکت فیلم سازی برادران وارنر (حوانا هالی وود) همکاری نمود و در هنگ کنگ فیلم اژدها وارد می شود را ساختند. این آرزوی او که چند سال پیش قصد داشت فوق ستاره فیلم های هالی وود باشد با ساختن این فیلم به حقیقت پیوست و او به بازیگر درجه یک جهان تبدیل شد فیلم بازی با مرگ از شرکت تولید فیلم سکواویا (شی خو) آخرین فیلم بروس می باشد. وی در هنگ کنگ برای ساختن ابن فیلم از تکنیک ها ، ضربات و صحنه های جالب و بسیار دیدنی فیلم برداری می کرد . البته قبلاً تصمیم گرفته بود که بعضی از صحنه ها را در مناظر کرة جنوبی فیلم برداری کند ، امّا به علّت خستگی بیش از حد او این تصمیم اجرا نشد. وقتی که او دوباره سعی کرد تصمیمش را عملی کرده و این فیلم را تمام نماید ناگهان اتّفاق ناگواری موجب مرگ او شد . برای احترام گذاشتن به وی و یاد بود این ستارة بزرگ کونگ فوی چینی ـ بروسلی ـ در سال 1993 سازمانها و دانشکده های هنری شرکت فیلم سازی هالی وود آمریکا تابلویی درخشان و پر نور از پنج ستارة طلا و نقّاشی فیلمی که بروس در آن بازی کرده بود را در زمین مقدس هالی وود نصب کردند.
 

hadissj

Registered User
تاریخ عضویت
31 دسامبر 2005
نوشته‌ها
171
لایک‌ها
0
سن
39
محل سکونت
Iran-Tehran
از تاپیک خوبی که راه انداختید متشکرم.
منم از بچگی عاشق بروسلی بودم . تو باشگاهم بهم میگن بروسلی .خیلی دوست دارماز بروسلی بیشتر بدونم.
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
از تاپیک خوبی که راه انداختید متشکرم.
منم از بچگی عاشق بروسلی بودم . تو باشگاهم بهم میگن بروسلی .خیلی دوست دارماز بروسلی بیشتر بدونم.

ممنون از حسن توجه شما
مطالب زیادی در مورد بروس لی بزرگ وجود داره شما سوالی دارید می تونید همینجا مطرح کنید


از دیگر طرافداران بروس تقاضا دارم در گسترش این تاپیک به بنده کمک کنند :happy:
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
جملات زیبا و آموزنده ای از بروس لی(نقل شده از کتاب تائو):
اگر توسط يک تبهکار مورد حمله قرار گرفتيد چه کار مي کنيد؟ آيا جلوي او ايستاده و مبارزه مي کنيد؟يا خيلي ببخشيد مي زنيد به چاک؟اما اگر همسرتان همراه شما باشد چه کار مي کنيد؟ آيا اين جا مي شود در رفت؟ اين ها مسائل بسيار مهمي هستند.
اگر روزنامه اي برداريد و صفحه حوادث را بخوانيد ملاحظه مي کنيد که عده اي نه تنها در جاي خلوت بلکه در ملاء عام مورد حمله قرار گرفته اند.يک ضرب المثل قديمي مي گويد : ((از پيش آگاه شدن از پيش آماده شدن است ))
و هدف من از اين رهنمود دفاع از خود نه تنهابلکه هشدار به شما است بلکه آماده کردن شما با دانش عملي در برابردشمن مي باشد بدون اينکه به قدرت و هيکل او توجه شود.
دفاع از خود شوخي نيست شما بايد طوري مبارزه کنيد که صدمات شديدي به شما وارد نشود و توقع صدمه خوردن هم داشته باشيد.
روشي را که براي دفاع از خود مي خواهم تشريح کنم از صدمه خوردن شما جلو گيري نخواهد کرد اما اين شانس را به شما خواهد داد که بدون اين که صدمات مهمي بر شما وارد آيد پيروز شويد.شما مجبوريد اين موضوع را بپذيريد و اگر ضربه اي از حريف بخوريد ضرورتا بايد آن را فراموش کنيد و با ضد حمله حريف راشکست دهيد.
اين موضوع را در ذهن داشته باشيد:زماني که از سوي يک تبهکار مورد حمله قرار گرفتيد او هيچ موقع تصور ندارد که شما از خود دفاع مي کنيد و پيش ذهنيتي دارد که شما را شکست مي دهد و شما با دفاع از خود و مقاومت در برابر او غافلگيرش مي کنيد و اين به لحاظ روانشناسي پنجاه در صد بر شخصيت او تاثير مي گذارد.

اگر به هنگام شب يا خلوت به تنهايي پياده روي مي کنيد

چنانچه گوش به زنگ و هشيار باشيد احتمال حمله به شما کمتر بوده و با موفقيت مهاجم را خنثي مي سازيد. مواظب افرادي که از پشت سر به شما نزديک مي شوند باشيدبه گامهايي که به شما نزديک مي شوند خوب گوش کنيد به سايه هايي که به شما نزديک مي شوند خوب توجه کنيد هميشه در خيابان ها از کنار پياده رو ها و از قسمت کنار خيابان راه برويد اين کار باعث مي شود که کسي که مي خواهد از داخل مغازه به شما حمله کند خودش را لو بدهد دقيقا به همين علت به شما پينهاد مي کنم در کوچه ها از وسط کوچه عبور کنيد
بيشترين مهاجمين وقتي موفق مي شوند که حس ترس را در چهره شما ببيننداگر شما حس ترس را از خود دور کنيد نيمي از موفقيت او را خنثي کرده ايد و نيمي ديگر را با ضد حمله از بين مي بريدايجاد سر و صدا نيز باعث ترس مهاجم مي شود.اميدوارم که شما را نترساده باشم و باعث نشده باشم که تصور کنيد که عبور از خيابانها امنيت ندارد.قصد من چنين نيست اما با گزارش روزنامه ها شاهد افزايش حملات بر افراد بي گناه هستيم.ويژگي خاص کونگ فو در شرايط دفاعي اين است که هر لحظه يک جريان پيوسته اي را بصورت منظم دنبال مي کند دفاع حمله است و حمله دفاع هر يک علت و معلول ديگري است فنون آن روان و کوتاه و بي نهايت سريع است.ويژگي خاص کونگ فو در شرايط دفاعي اين است که هر لحظه يک جريان پيوسته اي را بصورت منظم دنبال مي کند دفاع حمله است و حمله دفاع
هر يک علت و معلول ديگري است فنون آن روان و کوتاه و بي نهايت سريع است.
آنها مستقيم به يك نقطه هدايت مي شوند و هيچ گونه حركت زايدي در آن وجود ندارد. سادگس يك واژه كليدي در اين (هنر)مي باشد.
با حداقل انرژي حداكثر حركت انجام مي شود اين هنر را هم زنان و هم مردان مي توانند آموزش ببينند.
افراد قد متوسط اغلب از مهاجميني كه هيكل درشت و قيافه بد خلقي دارند مي ترسند و به همين دليل در برابر آنها از خود مقاومتي نشان نمي دهند.
چنين مهاجميني فقط ظاهرشان خطرناك و توانايي آنها براي صذمه زدن كم مي باشد.چنين افرادي فكر مي كنند كه افراد ريز جثه از هيكل و قيافه آنها مي ترسند اما شما گول نخوريد.
هرگز به هيكل درشت و قيافه وزبان بد كسي توجه نكنيد.اين موارد ويژگي هاي روانشناسي افراد است وربطي به استقامت وتوانايي آنها ندارد.
شايد اينها عوامل موثري باشد اما براي كسي كه ارزش واقعي را در ظاهر نمي بيند چنين نيست و به قول معروف:(هر اندازه بزرگتر باشد سنگين تر مي افتد).
هيكل هرگز بشانگر قدرت و توانايي واقعي عظلات نيست.استادان بوكس چيني بيشتر به اين امر واقف هستند.
اغلب افراد كوچكتر با توانايي انعطاف پذيرتر سرعت پا و حركات تند مي توانند تعادل نيرو داشته باشند.
اين موضوع را به خاطر داشته باشيد وقتي شماوارد عملي مي شويد و با حريف خود وارد مبارزه مي شويد چنانچه نقطه ضعف او را پيدا كنيد مي توانيد به راحتي تعادل او را به هم بزنيد
و بر قسمت بالاتنه و صورت او حمله ور شويد و او را شكست دهيد.
همچنين توجه داشته باشيد وقتي كه شما ترديد يا توقف مي كنيد شخص قوي تر اين فرصت را به دست مي آورد كه سنگيني خود را روي شما بياندازد اما اگر به حركت خود ادامه دهيد او موفق نمي شود
به خصوص كه شما از او سريع تر هستيد.
نكته مهمي كه قابل ذكر است اين است كه وقتي تبهكار به شما حمله مي كند تنها متمركز رسيدن به هدفش مي باشد و به ندرت به فكر عكس العمل شما مي باشد.
اگر عكس العملي انجام دهيد كه او توقع آن را نداشته باشد باعث مي شود پنجاه درصد از حمله او خنثي شود و حتي كاملا دست كشد.
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
در این دنیا ، برداشت های مختلف از جنبه های مختلف از جیت کان دو ، درست به تعداد کسانی است که خود را هنرجوی جیت کان دو می دانند . این مقاله مثالی از برداشتی است که به جنبه ساده گرایی و خلوص این سبک می پردازد .



جیت کان دو – نقطه اوج خلوص در حرکت

جیت کان دو یا همان (( روش متوقف کردن مشت )) توسط بروس لی فقید ابداع شد و می توان آن را به عنوان یک هنر رزمی چینی – آمریکایی مدرن و امروزی ، طبقه بندی کرد . ریشه های سیستم جیت کان دو را ، وینگ چون کونگ فو ، شمشیر زنی اروپایی ، بوکس آمریکایی و . . . تشکیل می دهند . به عبارت دیگر، این سیستم را به عنوان (( هنر رزمی بروس لی )) می شناسند که ویژگی های شاخص آن ، سادگی و مختصر و کاربردی بودن آن است . در این روش حداکثر تلاش ، برای کاربرد ساده و مختصر از حرکات ، جهت تسریع و تاثیر ضربات به عمل می آید . در این سیستم رسیدن به مهارت تشخیص صحیح زمان و مکان ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .



متوقف کردن

واژه متوقف کردن به طور ابتدایی به معنای بلوکه کردن ضربه حریف و یا ضربه زدن به او در حین حمله و یا قبل از آن است . البته عقیده متوقف کردن حمله حریف ، در بسیاری از سبکهای باستانی رزمی نیز مطرح شده است که مثال بارز آن ، روشهای بلوکه کردن ضربه ( دفاع ) و سپس اجرای حمله است که تقریبا در بیشتر سبکهای باستانی ، مشترک است . اما برای فهم عمیق تر استراتژی جیت کان دو باید به بررسی عمیق تر فلسفه این روش پرداخت
true03.jpg

فلسفه

در فلسفه جیت کان دو عقیده کلی روی حذف حرکات اضافی و نمایشی متمرکز است . در جیت کان دو این گونه حرکات به عنوان یک سری تکنیک های مزاحم و زحمات بیهوده در نظر گرفته می شوند . آیا در برابر حرکات اضافی و آشفته حریف ، باید از حرکات آشفته و غیر منطقی نظیر خود او استفاده کرد ؟! منطقی تر نیست که با ساده تر و کاربردی تر کردن حرکات و حذف حرکات غیرمنطقی از سریع ترین راه ممکن ، بر چنین حریفی غلبه کرد ؟

در چنین حالتی به راحتی می توان تشخیص داد که حریف اول از تکنیک های دست و پا گیر سنتی استفاده می کند ولی تردید نداشته باشید که حریف دوم یک جیت کان دو کار است !



قابلیت انطباق

جیت کان دو هنرجو را برای (( هر موقعیت احتمالی )) آماده می کند نه برای (( تمام موقعیت ها )) ، منظورم این است که بعضی از حالات و تهاجماتی که در سبک های دیگر برای هنرجو ترسیم می شوند ، هیچ گاه در عالم واقعیت اتفاق نمی افتند ، جیت کان دو بر تمرینات طولانی برای مقابله با موقعیت های واقعی و روزمره احتمالی ، تکیه دارد . انطباق با این موقعیت هاست که ارزش واقعی این سبک را بنیان می نهد . (( روش متوقف کردن مشت )) ، انطباق با دنیای واقعیت است نه رویاها !



آب

قابلیت انطباق جیت کان دو از فلسفه معروف (( نافذ ، مثل آب )) سرچشمه می گیرد . جیت کان دو همان مانند آب ، دارای هنر نفوذ به هر منفذی است که البته فرمول اولیه آن را استقرار صحیح شکل می دهد نهH2O ! این روش ، کمترین مقاومت و اعمال زور را در برابر حریف به ارمغان می آورد . برای مثال حرکت موج دریا می تواند مثال روشنی از یک جیت کان دو کار باشد ، موج به جلو پیش می رود ( هنرجو به هر منفذی در گارد حریف نفوذ می کند ) و سپس موج به عقب برمی گردد ( هنرجو منافذی را برای به دام انداختن حریف در اختیار وی قرار می دهد ) .

ادامه دارد . . . .
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
علاقه مندان به هنرهای رزمی کجا هستن ؟!
لطفا در گسترش این تاپیک کمک کنید

موفق باشید
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
سلام
دوستان چرا این تاپیک رها کردید ؟!
اگر جایی از کار من ایراد داشته خواهش می کنم بگید ( چون مطمئنم بروس لی محبوبترین شخصیت رزمی وسینمایی:) )
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
brucelee.png
با سلام خدمت شما استاد محترم
فروم خوبی راه انداختید بخصوص درباره استاد بروس لی که اطلاعات خیلی با ارزشی هم از این استاد بیان فرمودید
از شما سپاسگذارم
من هم پنج کتاب از ایشون مطالعه کردم همان چهار کتاب آموزشی و کتابی با نام بروس لی که خیلی قدیمی بود
من اسم های زیادی از ایشون شنیدم مثل شیا اولونگ و ... که نمی دانم درسته یانه؟
حتی با اساتید کونگ فو هم در این باره خیلی بحث می کردیم و ...
در هر حال امید ورام بتونم بشترین استفاده رو از این فروم ببریم
موفق و پیروز باشید..
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
brucelee.png
با سلام خدمت شما استاد محترم
فروم خوبی راه انداختید بخصوص درباره استاد بروس لی که اطلاعات خیلی با ارزشی هم از این استاد بیان فرمودید
از شما سپاسگذارم
من هم پنج کتاب از ایشون مطالعه کردم همان چهار کتاب آموزشی و کتابی با نام بروس لی که خیلی قدیمی بود
من اسم های زیادی از ایشون شنیدم مثل شیا اولونگ و ... که نمی دانم درسته یانه؟
حتی با اساتید کونگ فو هم در این باره خیلی بحث می کردیم و ...
در هر حال امید ورام بتونم بشترین استفاده رو از این فروم ببریم
موفق و پیروز باشید..

سلام خدمت شما استاد محترم
از لطفی که به بنده داریر بی نهایت سپاسگذارم .
بنده نیز از پستهای با ارزش شما در زمینه ی هنرهای رزمی تشکر می کنم همچنین از انجمن جدید شما در زمینه ی هنرهای رزمی .
کتاب چهار جلدی شیوه ی رزمی بروس لی نوشته ی مرحوم بروس لی که ام اویه هارا در تکمیل آن نقش به سزایی داشت کتاب واقعا با ارزشی در تاریخ هنرهای رزمی به شمار می رودکه اندکی از اطلاعات بروس لی فقید را نشان می دهد.
نام اصلی بروس لی ، لی جون فان می باشد به معنای همیشه در سانفرانسیسکو البته در خانواده ی لی به لی یون کم نیز معروف است (بعدها بدلیل تشابه اسمی بروس به پدر بزرگش در خانواده همان لی جون فان صدا زده می شد.)
اما شیا او لونگ اینها از القابی است که طرافداران به بروس نسبت می دادند.
تقریبا" چند روزی می شه وبلاگی درباره ی ایشان ساختم که بازدید از اون خالی از لطف نیست .
خوشحال میشم ضمن بازدید با ارائه ی نظر بنده رو در رسیدن به هدفم یاری نمایید..
ممنونم
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
دنیا به چشم خودش مانند بروسلی دیگه ندید

صد درصد همینطوره
بروس لی ا زنظر سرعت و قدرت و تاکتیک کامل بود و تا به حال رزمی کاری در حد او دیده نشده علاوه بر این وی یک انسان واقعی بود مثلا" موقعی که در هنک کنگ سیل امد بروس لی جزو محدود کسانی بود که کمک میلیونی می کرد علاوه بر این با اجرای نمایش از طرافدارانش پول می گرفت و به نیازمندان کمک می کرد
هرگز بروس لی دیگری نخواهیم دید :(
 

milad22

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 آگوست 2005
نوشته‌ها
276
لایک‌ها
0
ممنون دوست عزیز. زیبا ترین تاپیکی که تو هفته های اخیر دیدم همین بود.
نسل جدید شاید توجه بیشتری به جت لی و جکی چان داشته باشند. ولی کسانی خودشون تو کار رزمی هستند همیشه بروس لی رو بزرگترین قهرمان این رشته میدونن. تکنیکهای ناب و ظریف بروس لی در فیلمهاش یک کلاس آموزشی کامل برای رزمی کارهاست. پیشنهاد میکنم فیلمهای بروس لی رو با دقت تمام و بصورت صحنه آهسته ببینید.
طریقه استقرار ها و شوکهای بدن و نفوذ ها در رزمی چیزی نیست که با یک بار دیدن یک فیلم بصورت معمولی بشه فرا گرفت.
من خودم تکواندو کار میکنم ولی همیشه ضربات پام رو از بروسلی تقلید کردم. و از این بابت خیلی موفق تر هستم.
تکنیک ناب و بدون مشکل فقط در بروسلی.(اون هم دور از تکنیکها جدید سینمایی)
 

amirhvr

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 نوامبر 2005
نوشته‌ها
756
لایک‌ها
15
محل سکونت
Tehran
سلام خدمت شما استاد محترم
از لطفی که به بنده داریر بی نهایت سپاسگذارم .
بنده نیز از پستهای با ارزش شما در زمینه ی هنرهای رزمی تشکر می کنم همچنین از انجمن جدید شما در زمینه ی هنرهای رزمی .
کتاب چهار جلدی شیوه ی رزمی بروس لی نوشته ی مرحوم بروس لی که ام اویه هارا در تکمیل آن نقش به سزایی داشت کتاب واقعا با ارزشی در تاریخ هنرهای رزمی به شمار می رودکه اندکی از اطلاعات بروس لی فقید را نشان می دهد.
نام اصلی بروس لی ، لی جون فان می باشد به معنای همیشه در سانفرانسیسکو البته در خانواده ی لی به لی یون کم نیز معروف است (بعدها بدلیل تشابه اسمی بروس به پدر بزرگش در خانواده همان لی جون فان صدا زده می شد.)
اما شیا او لونگ اینها از القابی است که طرافداران به بروس نسبت می دادند.
تقریبا" چند روزی می شه وبلاگی درباره ی ایشان ساختم که بازدید از اون خالی از لطف نیست .
خوشحال میشم ضمن بازدید با ارائه ی نظر بنده رو در رسیدن به هدفم یاری نمایید..
ممنونم

با سلام خدمت شما استاد محترم
ممنون و سپاسگذارم از توضیحات مفیدتون
وبلاگ خیلی خوبی هم دارید
کماکان منتظر مطالب ارزنده شما هستیم
ممنون و پیروز باشید ..
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
ممنون دوست عزیز. زیبا ترین تاپیکی که تو هفته های اخیر دیدم همین بود.
نسل جدید شاید توجه بیشتری به جت لی و جکی چان داشته باشند. ولی کسانی خودشون تو کار رزمی هستند همیشه بروس لی رو بزرگترین قهرمان این رشته میدونن. تکنیکهای ناب و ظریف بروس لی در فیلمهاش یک کلاس آموزشی کامل برای رزمی کارهاست. پیشنهاد میکنم فیلمهای بروس لی رو با دقت تمام و بصورت صحنه آهسته ببینید.
طریقه استقرار ها و شوکهای بدن و نفوذ ها در رزمی چیزی نیست که با یک بار دیدن یک فیلم بصورت معمولی بشه فرا گرفت.
من خودم تکواندو کار میکنم ولی همیشه ضربات پام رو از بروسلی تقلید کردم. و از این بابت خیلی موفق تر هستم.
تکنیک ناب و بدون مشکل فقط در بروسلی.(اون هم دور از تکنیکها جدید سینمایی)


سلام دوست عزیز
خوشحالم که این تاپیک برای شما مفید واقع شده
خیلی خوب هنرهای رزمی درک میکنید دیدن صحنه آهسته ی حرکات بروس لی واقعا تاثیر گذار است نه فقط سبب یادگیری می شود بلکه به نوعی ذهن شما را فعال نگه می دارد
موفقیت رزمی کارانی مثل جت لی، جکی چان، چاک نوریس، جان کلود و ... همگی سر منشاش بروس لی فقید می باشد
شما اطلاع دارید فیلم های بروس لی به نوعی اسلو میشن است(سرعت ضربات به حدی زیاد بود که مجبور می شدند فیلم را کند نمایند.) ، سرعتی که بروس لی داشت ماورائ طبیعه بود !!
اما چیزی که بروس لی را از سایر رزمی کاران متمایز کرده ترکیب سرعت و قدرت بود ، بروس لی قادر بود با سرعت رعد ضربه ای با قدرت بسیار وارد کنه !!
یکی دیگر از دلایل موفقیت بروس لی در زمینه ی هنرهای رزمی این بود که ایشان مارشل آرتس به صورت علمی دنبال می کردند (کتابخانه ی شخصی بروس لی بالغ بر 2000 جلد کتاب در زمینه ی هنرهای رزمی بود)
من تصاویری از بروس لی دارم که مربوط به نمایش واقعی بروس می شه که می توانید ضرافت و چابکی حرکات بروس لی به خوبی درک کنید بزودی در http://bruce-lee.blogfa.com/ قرار می دم
موفق باشید
 

Brucelee

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 جولای 2006
نوشته‌ها
74
لایک‌ها
0
محل سکونت
Iran
با سلام خدمت شما استاد محترم
ممنون و سپاسگذارم از توضیحات مفیدتون
وبلاگ خیلی خوبی هم دارید
کماکان منتظر مطالب ارزنده شما هستیم
ممنون و پیروز باشید ..


سلام بر شما استاد گرانقدر
خواهش می کنم
امیدوارم توانسته باشم ذره ای از شخصیت بروس لی کبیر به شما نشان بدم
خوشحال می شم ضمن بازدید از وبلاگ نظر بدبد !
موفق و موید باشید ...
 
بالا