برگزیده های پرشین تولز

بدون نیاز به افزونه بهینه سازی دیتابیس پایگاه داده وردپرس با یک خط کد

وضعیت
موضوع بسته شده است.

sayeha95

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 فوریه 2017
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
7
سن
31
بدون نیاز به افزونه بهینه سازی دیتابیس پایگاه داده وردپرس با یک خط کد
برای بهینه سازی پایگاه داده وردپرس و رفع ارور ها و اشکالات و یا همان database wordpress حتما از روش های مختلفی مثل افزونه وردپرس بهینه ساز سایت و پایگاه داده مثل wp-optimize و یا افزونه های بهینه سازی دیتابیس همچون موارد زیر میتوانید استفاده کنید:

در آخر مقاله یک خط کد مهم را برایتان قرار دادم تا بتوانید از آن استفاده نمایید.
– WP Database Optimizer
– Wp-Optimiz
– ویژگی ها :
۱-حذف تمام رو نوشت ها ۲-پاک کردن دیدگاه های جفنگ ۳-پاک کردن دیدگاه*های تائید نشده ۴-بهینه سازی جداول پایگاه داده ۵- حذف تمام پیش نویس های خودکار
– افزونه WP Clean Up
– WP CleanFix
ویژگی ها :
۱-بهینه سازی جداول پایگاه داده ۲- بهینه سازی پیش نویس پست ها ۳- بررسی و حذف برچسب های استفاده نشده ۴- بررسی و حذف نظرات اسپم،تایید نشده و نظرات زباله و… که در صفحه افزونه می توانید اطلاعات بیشتر را مطالعه نمایید.
– افزونه WPDBSpringClean

دانش فنی در زمینه بهینه سازی MySQL دیتابیس :
برای وب سایت هایی که تعداد زیادی پست و مقالات ،حجم زیادی از داده ها ،مهم و برای افزایش عملکرد index بسیار مهم است. هنگامی شما بخش های بزرگ داده را از جدول MySQL خود حذف کنید ،این باعث تکه تکه شدن (Fragmented ) پایگاه داده می شود. این ایده ،همیشه موجب بهینه سازی پایگاه داده MySQL به خصوص اگر تعداد زیادی کاراکتر دارید.
در اینجا دستور بهینه سازی تنها یک جدول رو در زیر ببنید :

۱
OPTIMIZE TABLE mydatabasetable
بهینه سازی پایگاه داده MySQL خود از طریق خط فرمان :
شما همچنین امی توانید پایگاه داده MySQL خود را از طریق اجرای کد زیر توسط خط فرمان بهینه نمایید.

۱
mysqlcheck -op database_name
‘O’اشاره به بهینه سازی و ‘P’ اشاره به رمز عبور مورد نیاز است که از شما می خواهد بی درنگ رمز عبور انتخاب نمایید.اگر شما به عنوان کاربر “ali” در SSH وارد شده باشید ، نام کاربری خروجی در MySQL به صورت “ali” خواهد بود. در صورتی که آنچه می خواهید این نیست ، استفاده از گزینه “U” شبیه زیر است.

۱
mysqlcheck -op -u user_name database_name
به منظور بهینه سازی تمام پایگاه داده دستور زیر را اجرا کنید.

۱
mysqlcheck -op -u user_name –all-databases
توجه : شما همچنین می توانید از گزینه “r” به منظور تعمیر استفاده نمایید. و همچنین اینکه بهینه سازی تنها روی MyISAM ، InnoDB و جداول بایگانی (ARCHIVE tables) کار می کنند.

بهینه سازی دستی پایگاه داده وردپرس از طریق سی پنل (CPanel) و phpMyAdmin :
اکثر کاربران وردپرس برای میزبانی هاست خود از پنل مدیریت CPanel استفاده می نماید. Cpanel شامل لینک به phpMyAdmin است و به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی به تعمیر ، تغییر و بهینه سازی پایگاه داده وردپرس بپردازیم.

پس از ورود به Cpanel به قسمت پایین صفحه بروید تا به قسمت Databases برسید. در این قسمت شما یک لینک به قسمت phpMyAdmin مشاهده می نمایید.

پس از کلیک بر روی phpMyAdmin صفحه ای مانند شکل زیر مشاهده می نمایید.

.در ستون سمت چپ تصویر شما باید اسم پایگاه داده وب سایت خود را مشاهده نمایید.( در اینجا برای امنیت روی اسم پایگاه داده خط کشیده شده است) . بر روی اسم پایگاه داده سایت خود کلیک نمایید.

پس از کلیک شما تمام پایگاه داده خود را در ستون سمت چپ مشاهده می کنید ، در ستون سمت راست مانند ستون سمت چپ است با این حال در ستون سمت راست شما اطلاعات بیشتری مشاهده می نمایید.

بهینه سازی بانک اطلاعاتی وردپرس

تمرکز ما روی بخش پایین ستون سمت راست است.در پایین ستون سمت راست شما چند قسمت با اسم های Check All /Check tables having overhead و یک لیست کشویی می بینیم.این جای است که ما توانایی بهینه سازی پایگاه داده خود را داریم.بر روی گزینه Check All کلید کنید و لیست کشویی را روی گزینه Optimize table قرار دهید. و پس از بهینه سازی با پیغام موفقیت رو برو می شوید. تمام !

یه راه حل دیگه برای اینکه استفاده از کد به صورت دستی است .مثلا کدی که شما را از شر نسخه رونوشت گرفتن به صورت خودکار راحت کند و از ایجاد حجم بالا در پایگاه داده جلوگیری نمایید
خوب اینجا شاید کسی بپرسه که رونوشت چیه و کجاست ؟
اگر پستی را ویرایش کرده باشید ، بعد از ویرایش در نوار بالای سایت تنظیمات صفحه را بزنید و رونوشت ها رو انتخاب کنید، مشاهده میکنید پست هایی که ویرایش شده رو نشون میده.

روشی دستی برای بهینه سازی پایگاه وردپرس :

برای این روش ها کافی است کد زیر را در wp-config.php قرار دهید :

– خالی کردن سطل زباله در فواصل تعیین شده :

کد زیر سطل زباله وردپرس را هر ۱۰ روز یکبار خالی می نمایید. شما می توانید عدد ۱۰ را به دلخواه خود تغییر دهید .

۱
define(‘EMPTY_TRASH_DAYS’, 10 );
– شما همچنین می توانید به غیر فعال نمودن قابلیت رونوشت وردپرس بپردازید .

۱
define(‘WP_POST_REVISIONS’, FALSE);
– اگر نمی خواهید این قابلیت بالا رو به طور کامل حذف کنید ، می توانید مقدار رونوشت هایی که ذخیره می شو د را محدود نمایید

۱
define(‘WP_POST_REVISIONS’, ۶);
به جای عدد ۶ هر مقداری که دلخواه شما است وارد نمایید و به این معنی است که تا ۶ رونوشت نگه داری نمایید .

یه راه حل بسیار ساده تر استفاده از افزونه است که علاوه بر معایب گفته شده دارای راحتی در استفاده نیز می باشد و بسیاری از کاربران مبتدی ترجیح به استفاده از افزونه می گیرند پس در اینجا چندین افزونه بهینه سازی پایگاه داده معرفی می کنیم .
منبع:سایت وب یار
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا