برگزیده های پرشین تولز

برای آموزش سئو از کجا شروع کنم؟

sahabseo

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
8 ژوئن 2020
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
1
سن
34
محل سکونت
iran
سئو و بهینه سازی سایت یکی از کارهای مهمی است که باید برای تمامی کسب و کارهای آنلاینی که قصد پیشرفت و رشد دارند، انجام شود. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید که به بحث SEO علاقه مند است و یا فردی هستید که به دنبال یک مهارت پولساز است، لازم است که در این زمینه یک دوره آموزش سئو از صفر تا صد را بگذرانید! اگر در این زمینه می خواهید که اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید، نیاز به یک محتوای کامل دارید.

امروز در این مقاله سعی کرده ام به صورت کامل با شما در این زمینه صحبت کنم. تمامی مطالبی که امروز آن ها را مطالعه می کنید، حاصل سال ها تجربه ای است که در زمینه پروژه های بهینه سازی خودم بدست آورده ام. اگر دوست دارید که مقدمات لازم در این زمینه را بدانید، کافی است که تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

آموزش سئو


سئو و بهینه سازی سایت چیست؟
اگر دوست دارید که یک آموزش کاربردی سئو ببنید و یا اصلا دانلود کتاب آموزش سئو کنید تا اطلاعات خود در این زمینه را بالا ببرید، لازم است که اصلا ابتدا با مفهوم بهینه سازی سایت یا همان SEO آشنا شوید و بدانید که اصلا چیست؟ SEO مخفف Search Engine Optimize یا همان بهینه سازی برای موتور جستجو است!

در واقع به مجموعه اقداماتی که یک متخصص سئو در رابطه با بهبود رتبه یک سایت در نتایج موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می دهد، بهینه سازی سایت گفته می شود. در این زمینه داشتن مهارت، تخصص و تجربه ی کافی عامل موفقیت است که افراد می توانند حتی با یک آموزش رایگان سئو سایت، کار خود را در این زمینه شروع کنند.

در ادامه اگر شما هم آماده هستید که یک آموزش سئو مبتدی را بگذرانید، باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

  • SEO مجموعه ای از هزاران نکته است و تنها به چند نکته خلاصه نمی شود!
  • هرچقدر که دانش شما در رابطه با نکات سئو بیشتر باشد، می توانید تاثیر بیشتری را مشاهده کنید.
  • هر چقدر که گوگل پیشرفته تر شود، نکات بهینه سازی سایت هم بیشتر می شود.
یک نکته خیلی مهم که باید بدانید!
در زمینه سئو و بهینه سازی سایت، باید بدانید که همه چیز زیر سر الگوریتم های گوگل است. در واقع این الگوریتم ها و محاسبات کامپیوتری هستند که به شما بر اساس معیارهای خود در نتایج جستجو رتبه می دهند. این الگوریتم ها با یک هدف خاص بوجود آمده اند و آن نشان دادن مرتبط ترین و بهترین محتوا به مخاطبی است که به دنبال موضوعی خاص یک جستجو انجام داده است.

در این زمینه باید بدانید که گوگل به واسطه این که تنها نکات استفاده نشوند و سایت ها بتوانند خودشان با تولید محتوای با کیفیت رتبه بهتری کسب کنند، بسیاری از الگوریتم های خود را فاش نکرده است، اما معروف ترین الگوریتم های گوگل در این زمینه که کاربردی هستند را در انتهای این مقاله به صورت خلاصه به شما معرفی می کنیم تا یک آموزش رایگان سئو سازی سایت را به صورت حرفه ای بعد از این مقاله گذرانده باشید.

برای این که منظور من را از این که می گویم، بسیاری از الگوریتم های گوگل کشف و یا فاش نشده است را متوجه شوید، به این مثال ساده توجه کنید:

یکی از مسائلی که ثابت نشده است، اما تاثیر خوبی در سئوی یک محتوا می گذارد، گذاشتن جدول در درون محتواست. اگر می خواهید که تاثیر این موضوع را ببینید، آن را در محتواهای خود استفاده کنید.

آموزش-سئو


شاید فکر می کنید که گوگل چرا الگوریتم های گوگل را خود را به صورت آشکار معرفی نمی کند! دلیل این موضوع ساده است چرا که همیشه افراد سودجویی هستند که می خواهند با استفاده از ترفندها و سواستفاده کردن از نکات، گوگل را دور بزنند و محتوای خود را به کاربران نمایش دهند. این موضوع اصلا خوب نیست چرا که یک محتوای بی کیفیت و یا حتی اسپم می تواند در صفحه اول گوگل و یک جایگاه بالا نمایش داده شود.
اگر می خواهید در سئو موفق باشید، بهتر است از همین الان این نکته را بدانید که رضایت کاربر بسیار مهم است و در اولویت قرار دارد. هرچقدر که رضایت کاربر از محتوا و صفحه ی سایت شما بیشتر باشد، می توانید در این زمینه موفقیت های بزرگ تری را بدست آورید. در واقع هرچقدر که نحوه نمایش و ارائه محتوا، سرعت بارگذاری سایت، ریسپانسیو بودن و واکنش گرا و … سایت بهتر باشد، احتمالا کاربر شما خوشحال تر خواهد بود که نتیجه ی آن بهبود رتبه ی شما در گوگل است.

چرا باید آموزش سئو را ببینید و این برای شما اجبار است؟
در میان فرهنگ های مختلفی که در سراسر دنیا وجود دارد، فرهنگ جستجو کردن و برطرف کردن آنلاین نیازها بسیار رواج پیدا کرده است. در واقع برای همه ی افراد جامعه این موضوع بدیهی شده است که اگر به دنبال چیزی می خواهند بگردند، استفاده از گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو همان چیزی است که به آن نیاز دارند. این موضوع به این دلیل رواج پیدا کرده است که همه افراد می توانند در کسری از ثانیه به میلیون ها داده دسترسی داشته باشند.

در این زمینه پیدا کردن یک شرکت نظافتی، پیدا کردن یک فروشگاه آنلاین کفش کتونی و … بسیار مهم و حساس است. در واقع میلیارها جستجویی که انجام می شود به این دلیل است که هرکس نیازی دارد و می خواهد که آن را برطرف کند. این موضوع نشان می دهد که اگر کسب و کار شما یا شرکتی که در آن مشغول به کار هستید، جایگاه و رتبه ی خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد، فرآیند این موضوع ساده تر می شود. هر چقدر که در این کار ماهرتر باشید، شانس خود را برای بهبود کسب و کارتان افزایش می دهید.

لازم نیست که فیلم آموزش سئو ببینید! (با دقت بخوانید!)
در ادامه ی این مقاله به صورت کامل در رابطه با آموزش بهینه سازی سایت صحبت می کنیم، فقط قبل از آن بهتر است که این نکته را بدانید که لازم نیست حتما فیلم آموزش سئو ببینید! دیدن فیلم آموزش سئو تنها برای افرادی مناسب است که هیچ اطلاعات کاملی در این زمینه ندارند و می خواهند از صفر شروع کنند.

آموزش-سئو


اکثر فیلم های آموزشی در این زمینه با توجه به زمانبر بودن ساخت فیلم، قدیمی هستند و شاید نکاتی در آن ها ذکر شده باشد که تاریخ مصرف آن گذشته باشد. در اینجا توصیه می کنم که حتما بجای دیدن یک فیلم آموزش آموزش سئو، این مقاله را با دقت چندین بار بخوانید و حتی نکات مهم آن را به صورت خلاصه یادداشت کنید.

اصطلاحات سئو چیست؟ (شروع بخش آموزشی)
آیا تا بحال مسابقات فوتبال را دیده اید؟ همانطور که می دانید همه ی بازیکنان فوتبال قبل از شروع مسابقه خود را گرم می کنند، شما هم برای یادگیری SEO و بهینه سازی سایت باید خود را آماده کنید. در این جا مهم ترین اطلاحات سئو که باید آن ها را یادداشته باشید را به شما یاد می دهم. تمامی این اصطلاحات در طول فرآیند آموزشی برای شما مهم خواهند بود.

۱۰ لینک آبی یا Blue Links 10
۱۰ لینک آبی در واقع همان فرمتی است که یک موتور جستجو برای نمایش محتوای خود استفاده می کند. در واقع شما هر وقت در گوگل عبارتی مانند “نظافت منزل” را جستجو می کنید در صفحه اول و یا دیگر صفحات ۱۰ محتوا را مشاهده می کند. این موضوع به صورت یک قانون نانوشته برای موتورهای جستجو است.

کلاه سیاه (Black Hat)
تکنیک های کلاه سیاه سئو را احتمالا شنیده اید! در واقع سئوکاران غیرقانونی و همان کسانی که از قانون ها و الگوریتم های گوگل یا دیگر موتورهای جستجو سواستفاده می کنند در این دسته قرار دارند. این افراد با استفاده از تکنیک هایی ناصحیح از نظر یک موتور جستجو سعی دارند که محتوای خود را در صدر نتایج نشان دهند. در این زمینه تکنیک های زیر جزو مهم ترین تکنیک هایی است که معمولا این افراد استفاده می کنند:

  • اسپم ایجاد شده توسط کاربران
  • ایجاد صفحات با رفتار مخرب
  • برنامه های وابسته
  • ریدایرکت مخفیانه
  • صفحات دروازه
  • کلمات کلیدی غیر مرتبط
  • محتوای اتوماتیک
  • لینک ها و متون پنهان
  • و …
آموزش-سئو


از جمله مهم ترین اصطلاحات سئو که باید برای آموزش سئو آن ها را بلد باشید:

  • کراول کردن (Crawling): فرآیندی که در آن یک موتور جستجو اقدام به شناسایی سایت و محتوای دورن آن می کند.
  • دی ایندکس (De-indexed): ایندکس به معنای داخل گوگل قرار گرفتن است و مخالف آن دی ایندکس است که به معنای خارج شدن صفحات از ایندکس گوگل است.
  • اف اس (Featured Snippets): به جعبه پاسخ های ارگانیک در بالای صفحه نتایج موتور جستجو برای عبارات خاص است.
  • لیست های کسب و کار گوگل (Google My Business): یک لیست بندی آزاد که کسب و کارهای در دسترس را نشان می دهد.
  • ایندکس کردن (Indexing): ذخیره سازی و سازمان دهی محتوا در موتور جستجو هنگام کراول کردن را indexing می نامند.
  • هدف جستجو (intent): به هدف واقعی کاربر برای جستجوی خود بر اساس کلیدواژه ای که سرچ می کند intent گفته می شود.
  • شاخص کلیدی عملکرد (KPI): یک مقدار قابل اندازه گیری برای معیار خاص است که در واقع برای سنجش میزان نزدیکی به هدف از آن استفاده می شود.
  • بسته محلی (Local Pack): بسته ای از کسب و کارهای محلی است که در اطراف شما قرار دارند و با کلیدواژه “نزدیک من” معمولا جستجو می شوند!
  • ارگانیک (Organic): جایگاه های بدست آمده در نتایج موتور های جستجو که به صورت طبیعی بدست آمده است و از نوع پولی یا تبلیغاتی گوگل نیست!
  • سوالاتی که عموما مردم می پرسند (People Also Ask): جعبه ای در بعضی از صفحات نتایج که سوالات عمومی مردم را پیرامون یک موضوع خاص نشان می دهد.
  • عبارت جستجو (Query): همان عبارتی است که کاربر آن را جستجو می کند و رتبه بندی نتایج بر اساس آن شکل می گیرد.
  • موتور جستجو (Search Engine): یک برنامه یا ربات ذخیره سازی و بازیابی داده یا اطلاعات است و از طریق یکسری الگوریتم و شیوه های خاص مورد استفاده قرار می گیرد. در این زمینه معروف ترین موتورهای جستجو عبارت اند از: گوگل، یاهو، بینگ
  • صفحه نتایج موتور جستجو (SERP): در واقع همان صفحاتی است که محتواها بر اساس الگوریتم های خاص در آن رتبه بندی می شوند.
  • ترافیک (Traffic): نشان دهنده میزان بازدید از یک سایت را ترافیک می گویند.
  • دستور کارهای وبمستر (Webmaster guidelines): به مجموعه دستورالعمل های دو موتور جستجوی بینگ و گوگل که برای مدیران سایت ها منتشر شده است، دستور کارهای وبسمتر است که در آن به مالکین سایت ها کمک می کند که بتوانند بر اساس این دستورالعمل ها محتوای خود را بهینه سازی کنند.
  • کلاه سفید (White Hat): به مجموعه از سئوکاران درست کار و قانون مدار که بر اساس قانون های گوگل اقدام به بهینه سازی سایت می کنند، کلاه سفید گفته می شود.
  • عملگرهای پیشرفته جستجو (Advanced Search Operators): کاراکترها و دستورات خاصی که توسط موتور جستجو برای کاربری های خاصی تعریف شده است و می توانید از آن ها برای بهود عملیات جستجوی خود استفاده کنید.
  • الگوریتم ها (Algorithms): فرآیندی که بر اساس یکسری اصول و قواعد خاص تعریف شده، می تواند نتیجه ای خاص را رقم بزند.
  • بک لینک ها (Backlinks): به دریافت لینک از سایت های دیگر به غیر از سایت خودتان بک لینک گفته می شود.
  • و …
    شاید تا اینجای کار خسته شده باشید! اصطلاحات بالا تمای اصطلاحات سئو نیستند، بلکه جزو مهم ترین های آن هستند که تمامی سئوکاران حرفه ای و متخصص از آن آگاهند. اگر تمامی موارد بالا را یاد گرفته باشید، شما دانش کامل و کافی مانند یک متخصص سئو در زمینه این اصطلاحات دارید! آیا برای ادامه آموزش سئو آماده هستید؟
چه زمانی باید خودمان شروع به بهینه سازی و سئو یک سایت کنیم؟
یکی از سخت ترین سوالاتی که پرسیده می شود، همین سوال است که “چه زمانی خودمان سئو کنی؟” چرا که این سوال به چند جواب بستگی دارد. هر سایت در حوزه کسب و کاری که داشته باشید، بر اساس کلیدواژه های خاص خود می تواند رتبه بندی شود. برای این که خودتان در این زمینه متخصص شوید و بتوانید که پروژه های بهینه سازی سایت را هندل کنید، باید ابتدا تجربه کافی داشته باشید.

یک دوره آموزش سئو حرفه ای برای افراد شامل تمامی این موارد است. در واقع یک مشاور سئو که به شما کمک می کند که بهینه سازی سایت را یاد بگیرید در واقع این موضوع را می داند که دانستن اصطلاحات در واقع کار خاصی برای شما انجام نمی دهد، بلکه این تجربه و دانش فنی است که شما را قوی می کند و باعث می شود که برای دریافت پروژه های سئو خود را آماده کنید.

در این زمینه می خواهم با شما تجربه ای را به اشتراک بگذارم! در برخی از پروژه های سئو نمی توان به فرد خاصی متکی بود و در واقع کار به تنهایی جلو نمی رود و یک سئوکار حتی به تنهایی قادر نیست که همه چیز را برای شما فراهم کند! در این زمینه نیاز به یک نیروی تولید محتوای حرفه ای و یا یک تیم تولید محتوا هم ضروری است. در این زمینه این موضوع را مد نظر داشته باشید که هرچقدر توانایی شما در این زمینه بیشتر باشد، پروژه هایی که دریافت خواهید کرد رو به افزایش خواهد بود.

پروژه های سئو به چند دست تقسیم بندی می شوند؟ (قبل از گرفتن پروژه بخوانید)
اگر می خواهید که دوره آموزش سئو را بگذرانید و سپس مشغول به دریافت پروژه شوید، باید بدانید که به صورت کلی پروژه های سئو به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • پروژه های کوچک و آسان
  • پروژه های بزرگ
پروژه های کوچک و آسان نیاز به یک فرد دارد که بر اساس توانایی خود می تواند شما را به جایگاه دل خواهتان برساند. این پروژه ها رقبای سرسختی ندارند و یک فرد قادر است که به راحتی به هدف دلخواه خود برسد. در این زمینه اگر صاحب کسب و کار هستید، بهتر است که یک کارمند خود را برای یک دوره آموزش سئو آماده کنید چرا که احتمالا همین کارمند شما قادر است که در این زمینه به شما کمک کند.

پروژه های بزرگ و پیچیده که کلمات کلیدی دشواری دارند، نیاز به تولید محتوای مستمر و یک متخصص سئو حرفه ای دارند. این پروژه ها نیاز به افراد حرفه ای دارند که در این زمینه سال ها تجربه دارند و در پروژه های بزرگ دیگر حضور داشته اند. اگر چنین پروژه هایی دارید، می توانید از خدمات سئو استفاده کنید.

انواع سئو چیست؟ (سئو داخلی و سئو خارجی)
آموزش-سئو


انواع سئو در واقع همان دسته بندی فعالیت هایی است که باید برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید. این دسته از فعالیت ها بسته به نوع خود به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

سئو داخلی On-Page SEO
سئو داخلی در واقع همان بخشی از عملیات و فرآیندهای سئویی است که یک متخصص سئو در داخل خود سایت انجام می دهد تا رتبه سایت در موتور جستجو بهبود پیدا کند. در این زمینه عوامل مهم زیادی وجود دارد که اکثر آن ها را در چک لیست سئو ۲۰۲۰ ذکر کرده ام که شما هم می توانید به آن مراجعه کنید و در رابطه با این موارد اطلاعات کاملی پیدا کنید.

سئو خارجی Off-page SEO
نوعی دیگر از فعالیت های سئو که رایج است و مورد توجه قرار می گیرد، سئو خارجی است. در واقع این کارها مجموعه از فرآیندهایی هستند که خارج از سایت برای بهود رتبه در گوگل انجام می شود. در این زمینه بهتر است بدانید که سئو خارجی در واقع به فرآیند هایی مانند جلب اعتماد گوگل (Google Trust)، دریافت بک لینک و سوشیال سیگنال گفته می شود. میزان تخصص در انجام سئوی خارجی فرق یک سئوکار آماتور و حرفه ای است!

این بخش از سئو در واقع می تواند سایت شما را از رقبایی که حتی به سئوی داخلی مسلط هستند در اکثر مواقع پیشی بیندارد! این موضوع در گذشته نه چندان دور اینقدر مهم بود که سایت هایی زیادی اقدام به خرید بک لینک می کردند، اما پس از مدتی این موضوع کمی کمرنگ شد چرا که گوگل در این زمینه حساسیت های زیادی به خرج داد. از آن زمان تنها سئوکاران حرفه ای و باتجربه در این زمینه سعی کردند که با پشتکار خود این مشکل را حل کنند.

محتوا پادشاه است، یک شعار نیست!
یکی از نکات مهمی که دوست دارد در این آموزش سئو به شما حتما بگویم، اهمیت محتوا در بهبود رتبه گوگل است. در سال های اخیر گوگل به این موضوع توجه بسیار زیادی نشان داده است! در واقع کسب و کارهای موفق در زمینه سئو و بهینه سازی سایت، همان بیزینس هایی هستند که بهترین محتواها را تولید می کنند و به مخاطبان خود ارزش می دهند.

اگر دوست دارید که در سریع ترین زمان ممکن اقدام به بهینه سازی سایت خود کنید، حتما محتوای خوب و باکیفیت را در اولویت قرار دهید. البته برای تولید محتوا نیاز به یک استراتژی از پیش برنامه ریزی شده است که یک متخصص سئو باید آن را تعیین کند. پس اگر دوره آموزش حرفه ای سئو را گذرانده باشید، قادر هستید که از تعیین استراتژی بهره بگیرید. در این زمینه اگر شما هم نظراتی راجع به آموزش سئو دارید،می توانید در بخش نظرات اعلام کنید.
 

faraseo.net

Registered User
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2020
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
73
سن
38
محل سکونت
گلستان
اطلاعات تکمیلی برای ارتقای این تاپیک


آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته به صورت رایگان و کاربردی


شاید اسم سئو را تا به حال زیاد شنیده باشید و ندانید که این واژه در اصل از کجا می‌آید، در نتیجه اگر این ‏واژه برای شما گنگ و نا ملموس است باید خوشحال باشید که وارد این صفحه یعنی آموزش سئو کاربردی ‏شده‌اید زیرا در این صفحه می‌خواهیم شما را از زیر و بم سئو آگاه کنیم تا بدانید که چگونه به کمک همین ‏کار می‌توانید کسب و کار خود را متحول کرده و در رده سایت‌های ممتاز وب در ایران قرار بگیرید.


بهتر است ‏با زبان ساده با شما سخن بگوییم، پس به زبان ساده سئو یعنی کدام سایت‌ها می‌توانند دارای رتبه‌های برتر ‏صفحه اول سرچ گوگل باشند. ‏مثلا شما زمانی که در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنید خرید بلیط هواپیما سایتی که لیاقت بیشتری ‏دارد را در رتبه‌های برتر به شما نشان بدهد.


پس سئو یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو و هر کسی ‏که این بهینه سازی را بهتر انجام داده باشد آموزش سئو بهتری دیده است و بهتر می‌تواند با رقبای خود ‏بجنگند. منظور از جنگ، جنگ میان شرکت‌ها برای رتبه‌های بالاتر سرچ‌های گوگل است. البته این موضوع ‏محدود به گوگل نبوده و می‌تواند شامل دیگر موتورهای جستجو مثل بینگ هم بشود ولی اصلی‌ترین محیط ‏سرچ برای جهانیان محیط سایت گوگل است برای همین در آموزش‌ها بیشتر به آن اشاره می‌شود.‏


آموزش سئو سایت چگونه میسر می‌شود؟


اگر شما دارای کسب و کاری در هر حوضه‌ای باشید به طور قطع نیازمند راه‌های متفاوت درآمدزایی بیشتر ‏برای خود خواهید بود. برای مثال شما دارای تولیدی پوشاک مردانه هستید و برای فروش در حال حاضر نیاز ‏به چیزی فراتر از مراجعه حضوری دارید. پس در مرحله اول نیاز است که دامنه فروش خود را به شهرهای ‏دیگر هم انتقال دهید و برای این کار یک راه خوب بیشتر نخواهید داشت، طراحی سایت و از آن مهم‌تر ‏‎”‏بهینه سازی سایت” برای موتورهای جستجو که برای این امر هم آموزس سئو سایت از اهمیت زیادی ‏برخوردار است. ‏


در نتیجه با آموزش دیدن در خصوص سئو شما می‌توانید فروش لباس خود را در شهرهای دیگر هم داشته ‏باشید. مثلا فردی که در مازندران است زمانی که سرچ می‌کند خرید لباس مردانه سایت شما را در نتیجه ‏برتر این کلمه ببینید به سایت شما آمده و آماده خرید از شما می‌شود.


پس اگر سایت شما سئو خوبی داشته ‏باشد فروش شما تضمینی خواهد بود. البته از اصل فروش کالاهای استراتژیک هم نباید غافل شد و می‌توان ‏گفت سئو نقش بازاریابی شما را بازی می‌کند، اینکه شما چه کالایی را روی سایت خود بارگزاری کنید که ‏فروش خوبی داشته باشد با شناخت بازار صورت می‌گیرد و ارتباطی به دنیای سئو و بهینه سازی موتورهای ‏جستجو ندارد.‏


برای آموزش سئو سایت شما گزینه‌های مختلفی را پیش رو خواهید داشت که هر کدام از آنها می‌تواند شما ‏را به مقصدی خاص برساند اما خیلی اهمیت دارد که مقصد درستی را برای خود پیاده‌سازی کنید. این مقصد ‏درست با انتخاب شما عملیاتی می‌شود. آموزش سئو بیشتر عرصه نمایان کردن نمونه‌های واقعی دنیای بهینه ‏سازی است و هر چقدر این آموزش‌ها به سمت نمونه‌های اجرایی پیش رود موفقیت شما هم در آن بیشتر ‏خواهد بود.‏


انتخاب درست آموزش برای سئو سایت


در نتیجه انتخاب درستی برای آموزش دیدن در خصوص سئو باید داشته باشید، ما همیشه به کسانی که ‏می‌خواهند این راه را شروع کنند و در ابتدای آن هستند توصیه می‌کنیم در آغاز با اصطلاحات و کلمات یا ‏بهتر است بگوییم ادبیات سئو آشنا شوند تا به یک زبان مشترک با دیگر سئوکاران برسند. ‏


یادگیری ابزارهای سئو؛ اهرم محکم استاد بزرگی سئو!‏


در مرحله بعدی بهتر است کار با ابزارهای سئو که انواع پولی و رایگان آن در اینترنت پیدا می‌شوند کار کنند ‏تا بتوانند مفاهیمی که یاد گرفته‌اند را از نزدیک لمس کنند. برای مثال زمانی که شما با یک ابزار یافتن ‏کلمات کلیدی مهم حوزه کاری خود کار می‌کنید می‌توانید کلمات پر سرچ را از کلمات کلیدی کم سرچ تر ‏جدا کنید و قدرت سئو خود را روی کلماتی بگذارید که پر سرچ تر بوده و در نتیجه ترافیک بیشتری را برای ‏شما خلق می‌کنند. ‏


یا ابزارهای دیگری مثل ابزارهای دیدن امور سایت‌ها که به کمک آن می‌توانید هر کاری که ادمین سایت مورد ‏نظرتان انجام داده است را ببینید و از همه مهم‌تر بدانید چه بک لینک‌هایی را تهیه کرده است تا به رتبه‌های ‏برتر رسیده است. در نتیجه آموزش سئو ابزارها بسیار مهم است و باید آن را جدی گرفت و ریز به ریز آنها را ‏تمرین کرد. ‏


آموزش سئو محتوا؛ همان چیزی که پادشاه است!‏


در مرحله بعدی به سراغ آموزش سئو محتوا باید رفت. در آموزش بهینه سازی محتوا باید انواع محتوا و نحوه ‏استفاده از هر یک را به خوبی بشناسید. اینکه محتوای خود را با چه استانداردهایی بهینه کنید که برای کاربر ‏و گوگل مفید واقع شود و این محتوا چگونه شما را به رتبه‌های برتر برساند همه و همه چیزهایی است که ‏باید یاد بگیرید و به مرور زمان در آن تجربه کسب کنید. ‏


می‌توان گفت مهمترین مرحله آموزش سئو همین سئو محتوا است، که زبان سایت شما با گوگل و کاربرانتان ‏است. این زبان مشترک هر چقدر برای کاربر کاربردی‌تر باشد گوگل هم برای شما و محتوایتان ارزش بیشتری ‏قائل است و شما را به سمت رتبه‌های برتر خواهد برد. برای همین است که شاید شنیده باشید می‌گویند ‏‎”‎‏محتوا پادشاه است” این اصطلاح که بین سئوکاران مطرح جهان بسیار متداول است نشات گرفته از سئو ‏محتوایی است که راجع به آن صحبت کردیم. در نتیجه با محتوایی که بتواند پادشاهی کرد می‌توان رتبه‌های ‏برتر گوگل را فتح کرد و درآمد فوق‌العاده‌ای از کلمات کلیدی مهم آن حوزه داشت.‏


یادگیری سئو تکنیکال؛ مجزا کردن شما از دیگران!‏


در مرحله بعدی نوبت به این می‌رسد که سری به دست و روی سایت خود بکشید و کدهای قالب یا زبان ‏سایت خود را بررسی کنید. البته سئوکاران حرفه‌ای در آغاز هر پروژه به سراغ این امر می‌روند زیرا نمی‌دانند ‏قبل از خود، چه بر سر سایت کارفرما آماده است. ولی اگر شما در آغاز راه آموزش سئو هستید باید بدانید که ‏این مرحله برای شما واجب نیست و می‌توانید مراحل قبل که آسان‌تر است را ابتدای امر داشته باشید. ‏


در مرحله سئو تکنیکال شما باید با دانش فنی در خصوص کدنویسی و برنامه‌نویسی آشنا باشید تا بتوانید در ‏آغاز ایرادات و باگ‌هایی که روی سئو سایت شما تاثیر بد دارد را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها به مرور ‏زمان قدم بردارید. برای اینکه باگ‌های سایت خود را پیدا کنید بسیار اهمیت دارد که با استانداردهای گوگل ‏آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید آنها را شناسایی کرده و رفع کنید. ‏


یکی از بهترین مکان‌هایی که مشکلات تکنیکال سایت شما را نشان می‌دهد سرچ کنسول سایت شما است. با ‏مراجعه به ارورهایی که برای سایت شما توسط گوگل شناسایی شده است می‌توانید بسیاری از باگ‌ها را پیدا ‏کرده و جهت رفع آن اقدام کنید. برای این کار کافیست هر اروری که دارید را سرچ کرده و با راه حل آن ‏آشنا شوید. البته اگر به دنبال حرفه‌ای شدن در این امر هستید پیشنهاد می‌کنیم از همین امروز به فکر ‏یادگیری و آموزش سئو تکنیکال باشید و تمامی نکات آن را بارها و بارها تمرین کنید تا در پروژه‌های مختلف ‏آنها را پیاده سازی کنید. ‏


در پروژه‌های زیادی دیده شده است که تمامی امور سئو به خوبی در سایت رعایت شده است و به خاطر یک ‏اشتباه تکنیکال سایت تا مدت‌ها نتوانسته رشد کرده یا رتبه‌ای برتر برای کلمات کلیدی خود پیدا کنید. این ‏پروژه‌ها دقت و دانش تکنیکالی زیادی را می‌طلبد و با حل آنها سایت به یکباره رشدی اساسی را تجربه خواهد ‏کرد.‏


آموزش و یادگیری بهینه سازی آف پیج


این مرحله مرحله‌ی بسیار مهمی است و بیشتر سئوکاران حرفه‌ای این مرحله را مهم‌ترین قسمت دنیای سئو ‏می‌دانند، پس توصیه می‌کنیم برای آموزش و یادگیری سئو خارجی سایت وقت بیشتری را بگذارید و هر آنچه ‏که در خود دارید را رو کنید. اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم که سئو خارجی یا همان آف پیج سئو ‏چیست باید بگوییم تمام آن کارهایی که شما تلاش می‌کنید در خارج از سایت خود برای سئو سایت انجام ‏دهید شامل همین سئو خارجی است.


این امر تلاش بسیاری می‌خواهد و یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای ‏آن باید کرد برندسازی است. بگذارید با یک مثال مسئله را برای‌تان بیشتر باز کنیم. فرض کنید شما صاحب ‏برند دیجیکالا هستید و برندی ساخته‌ای که کل ایران آن را یا شناخته یا تجربه خرید فراوانی از آن داشته‌اند.


‏در نتیجه علاوه بر اینکه سایت بهینه شده‌ای را برای خود دارید دیگران هم شما را در سایت خود توصیه ‏می‌کنند. نتیجه امر این است که شما آنقدر برند شده‌اید که دیگران به رایگان تبلیغ شما را کرده و لینک ‏سایت شما در سایت خود به عنوان یک منبع قرار می‌دهند. در نتیجه شما به کمک برندسازی موثر ‏توانسته‌اید به رایگان برای خود بک لینک بگیرید که این مهم‌ترین اتفاق در ‏off page seo‏ است.‏


‏ یک راه حل دیگر برای آموزش سئو خارجی سایت این است که شما بتوانید به رایگان و با ترفندهای مختلف ‏لینک سایت خود را به همراه کلمات کلیدی مهم خود در سایت‌هایی که به رایگان لینک می‌پذیرند قرار ‏دهید. در این صورت شما توانسته‌اید بدون هیچ هزینه‌ای صاحب بک لینکی موثر شوید که تاثیر آن روی سئو ‏خارجی سایتتان غیر قابل انکار است.‏


راه حل دیگری که برای سئو خارجی تعریف می‌شود و بسیار بین سایت‌ها عرف است خرید بک لینک است. ‏این خرید لینک را اگر بخواهیم واضح‌تر بیان کنیم باید بگوییم که شما به عنوان یک مدیر سایت به مدیر ‏سایت دیگری می‌گویید که در ازای پرداخت مبلغی لینک سایت شما را روی سایت خود بگذارید. حال این ‏لینک می‌تواند در قالب لینک‌های ساید باشد که در کنار یا زیر سایت‌ها در قسمت فوتر تا به حال دیده‌اید یا ‏می‌تواند در قالب رپورتاژها باشد که شما با ارائه متنی کاربردی برای کاربران آن سایت لینک‌های خود را هم ‏در سایت مقصد قرار می‌دهید. ‏


از دید گوگل این لینک‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد و این نشاندهنده اعتبار شما بین سایت‌های حوزه کاری ‏خودتان است. این کار در بین وبمستران بسیار عرف است و همیشه جز لاینفک پروژه‌های سئو به حساب ‏می‌آید پس این یادگیری سئو خارجی از این سه طریق را هیچ موقع فراموش نکنید. برای همین است که ‏سئو خارجی اهمیت ویژه‌ای برای سئوکاران دارد و بیشترین بودجه هر سازمان که نیازمند پیشرفت سئو خود ‏است برای این مقوله در نظر گرفته می‌شود. ‏


رقابت کسب لینک از سایت‌های مختلف در سایت‌های هر حوزه کاری متفاوت است. برای مثال در حوزه ‏گردشگری و رزرو هتل در ایران رقابت دریافت و کسب لینک از سایت‌های مختلف بسیار بسیار بالا بوده و در ‏حوزه‌های کم رقابتی تر مانند کلمات خدماتی مثل تعمیر یخچال و فریزر شاهد لینکسازی هستیم. پس با ‏توجه به پروژه‌ای که دارید باید بودجه برای لینکسازی خارجی خود در نظر بگیرید که این بودجه بندی از ‏مهم‌ترین کارها در پروژه است.‏



این مطلب ادامه دارد ...
 

faraseo.net

Registered User
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2020
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
73
سن
38
محل سکونت
گلستان
بسیار عالی اقای طاهری فر عزیز

استاد سئو و افزایش سرعت سایت و پیج اسپید 100
 

faraseo.net

Registered User
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2020
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
73
سن
38
محل سکونت
گلستان
اطلاعات تکمیلی برای ارتقای این تاپیک


آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته به صورت رایگان و کاربردی


شاید اسم سئو را تا به حال زیاد شنیده باشید و ندانید که این واژه در اصل از کجا می‌آید، در نتیجه اگر این ‏واژه برای شما گنگ و نا ملموس است باید خوشحال باشید که وارد این صفحه یعنی آموزش سئو کاربردی ‏شده‌اید زیرا در این صفحه می‌خواهیم شما را از زیر و بم سئو آگاه کنیم تا بدانید که چگونه به کمک همین ‏کار می‌توانید کسب و کار خود را متحول کرده و در رده سایت‌های ممتاز وب در ایران قرار بگیرید.


بهتر است ‏با زبان ساده با شما سخن بگوییم، پس به زبان ساده سئو یعنی کدام سایت‌ها می‌توانند دارای رتبه‌های برتر ‏صفحه اول سرچ گوگل باشند. ‏مثلا شما زمانی که در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنید خرید بلیط هواپیما سایتی که لیاقت بیشتری ‏دارد را در رتبه‌های برتر به شما نشان بدهد.


پس سئو یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو و هر کسی ‏که این بهینه سازی را بهتر انجام داده باشد آموزش سئو بهتری دیده است و بهتر می‌تواند با رقبای خود ‏بجنگند. منظور از جنگ، جنگ میان شرکت‌ها برای رتبه‌های بالاتر سرچ‌های گوگل است. البته این موضوع ‏محدود به گوگل نبوده و می‌تواند شامل دیگر موتورهای جستجو مثل بینگ هم بشود ولی اصلی‌ترین محیط ‏سرچ برای جهانیان محیط سایت گوگل است برای همین در آموزش‌ها بیشتر به آن اشاره می‌شود.‏



آموزش سئو سایت چگونه میسر می‌شود؟


اگر شما دارای کسب و کاری در هر حوضه‌ای باشید به طور قطع نیازمند راه‌های متفاوت درآمدزایی بیشتر ‏برای خود خواهید بود. برای مثال شما دارای تولیدی پوشاک مردانه هستید و برای فروش در حال حاضر نیاز ‏به چیزی فراتر از مراجعه حضوری دارید. پس در مرحله اول نیاز است که دامنه فروش خود را به شهرهای ‏دیگر هم انتقال دهید و برای این کار یک راه خوب بیشتر نخواهید داشت، طراحی سایت و از آن مهم‌تر ‏‎”‏بهینه سازی سایت” برای موتورهای جستجو که برای این امر هم آموزس سئو سایت از اهمیت زیادی ‏برخوردار است. ‏


در نتیجه با آموزش دیدن در خصوص سئو شما می‌توانید فروش لباس خود را در شهرهای دیگر هم داشته ‏باشید. مثلا فردی که در مازندران است زمانی که سرچ می‌کند خرید لباس مردانه سایت شما را در نتیجه ‏برتر این کلمه ببینید به سایت شما آمده و آماده خرید از شما می‌شود.


پس اگر سایت شما سئو خوبی داشته ‏باشد فروش شما تضمینی خواهد بود. البته از اصل فروش کالاهای استراتژیک هم نباید غافل شد و می‌توان ‏گفت سئو نقش بازاریابی شما را بازی می‌کند، اینکه شما چه کالایی را روی سایت خود بارگزاری کنید که ‏فروش خوبی داشته باشد با شناخت بازار صورت می‌گیرد و ارتباطی به دنیای سئو و بهینه سازی موتورهای ‏جستجو ندارد.‏


برای آموزش سئو سایت شما گزینه‌های مختلفی را پیش رو خواهید داشت که هر کدام از آنها می‌تواند شما ‏را به مقصدی خاص برساند اما خیلی اهمیت دارد که مقصد درستی را برای خود پیاده‌سازی کنید. این مقصد ‏درست با انتخاب شما عملیاتی می‌شود. آموزش سئو بیشتر عرصه نمایان کردن نمونه‌های واقعی دنیای بهینه ‏سازی است و هر چقدر این آموزش‌ها به سمت نمونه‌های اجرایی پیش رود موفقیت شما هم در آن بیشتر ‏خواهد بود.‏



انتخاب درست آموزش برای سئو سایت


در نتیجه انتخاب درستی برای آموزش دیدن در خصوص سئو باید داشته باشید، ما همیشه به کسانی که ‏می‌خواهند این راه را شروع کنند و در ابتدای آن هستند توصیه می‌کنیم در آغاز با اصطلاحات و کلمات یا ‏بهتر است بگوییم ادبیات سئو آشنا شوند تا به یک زبان مشترک با دیگر سئوکاران برسند. ‏


یادگیری ابزارهای سئو؛ اهرم محکم استاد بزرگی سئو!‏


در مرحله بعدی بهتر است کار با ابزارهای سئو که انواع پولی و رایگان آن در اینترنت پیدا می‌شوند کار کنند ‏تا بتوانند مفاهیمی که یاد گرفته‌اند را از نزدیک لمس کنند. برای مثال زمانی که شما با یک ابزار یافتن ‏کلمات کلیدی مهم حوزه کاری خود کار می‌کنید می‌توانید کلمات پر سرچ را از کلمات کلیدی کم سرچ تر ‏جدا کنید و قدرت سئو خود را روی کلماتی بگذارید که پر سرچ تر بوده و در نتیجه ترافیک بیشتری را برای ‏شما خلق می‌کنند. ‏


یا ابزارهای دیگری مثل ابزارهای دیدن امور سایت‌ها که به کمک آن می‌توانید هر کاری که ادمین سایت مورد ‏نظرتان انجام داده است را ببینید و از همه مهم‌تر بدانید چه بک لینک‌هایی را تهیه کرده است تا به رتبه‌های ‏برتر رسیده است. در نتیجه آموزش سئو ابزارها بسیار مهم است و باید آن را جدی گرفت و ریز به ریز آنها را ‏تمرین کرد. ‏



آموزش سئو محتوا؛ همان چیزی که پادشاه است!‏


در مرحله بعدی به سراغ آموزش سئو محتوا باید رفت. در آموزش بهینه سازی محتوا باید انواع محتوا و نحوه ‏استفاده از هر یک را به خوبی بشناسید. اینکه محتوای خود را با چه استانداردهایی بهینه کنید که برای کاربر ‏و گوگل مفید واقع شود و این محتوا چگونه شما را به رتبه‌های برتر برساند همه و همه چیزهایی است که ‏باید یاد بگیرید و به مرور زمان در آن تجربه کسب کنید. ‏


می‌توان گفت مهمترین مرحله آموزش سئو همین سئو محتوا است، که زبان سایت شما با گوگل و کاربرانتان ‏است. این زبان مشترک هر چقدر برای کاربر کاربردی‌تر باشد گوگل هم برای شما و محتوایتان ارزش بیشتری ‏قائل است و شما را به سمت رتبه‌های برتر خواهد برد. برای همین است که شاید شنیده باشید می‌گویند ‏‎”‎‏محتوا پادشاه است” این اصطلاح که بین سئوکاران مطرح جهان بسیار متداول است نشات گرفته از سئو ‏محتوایی است که راجع به آن صحبت کردیم. در نتیجه با محتوایی که بتواند پادشاهی کرد می‌توان رتبه‌های ‏برتر گوگل را فتح کرد و درآمد فوق‌العاده‌ای از کلمات کلیدی مهم آن حوزه داشت.‏



یادگیری سئو تکنیکال؛ مجزا کردن شما از دیگران!‏


در مرحله بعدی نوبت به این می‌رسد که سری به دست و روی سایت خود بکشید و کدهای قالب یا زبان ‏سایت خود را بررسی کنید. البته سئوکاران حرفه‌ای در آغاز هر پروژه به سراغ این امر می‌روند زیرا نمی‌دانند ‏قبل از خود، چه بر سر سایت کارفرما آماده است. ولی اگر شما در آغاز راه آموزش سئو هستید باید بدانید که ‏این مرحله برای شما واجب نیست و می‌توانید مراحل قبل که آسان‌تر است را ابتدای امر داشته باشید. ‏


در مرحله سئو تکنیکال شما باید با دانش فنی در خصوص کدنویسی و برنامه‌نویسی آشنا باشید تا بتوانید در ‏آغاز ایرادات و باگ‌هایی که روی سئو سایت شما تاثیر بد دارد را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها به مرور ‏زمان قدم بردارید. برای اینکه باگ‌های سایت خود را پیدا کنید بسیار اهمیت دارد که با استانداردهای گوگل ‏آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید آنها را شناسایی کرده و رفع کنید. ‏


یکی از بهترین مکان‌هایی که مشکلات تکنیکال سایت شما را نشان می‌دهد سرچ کنسول سایت شما است. با ‏مراجعه به ارورهایی که برای سایت شما توسط گوگل شناسایی شده است می‌توانید بسیاری از باگ‌ها را پیدا ‏کرده و جهت رفع آن اقدام کنید. برای این کار کافیست هر اروری که دارید را سرچ کرده و با راه حل آن ‏آشنا شوید. البته اگر به دنبال حرفه‌ای شدن در این امر هستید پیشنهاد می‌کنیم از همین امروز به فکر ‏یادگیری و آموزش سئو تکنیکال باشید و تمامی نکات آن را بارها و بارها تمرین کنید تا در پروژه‌های مختلف ‏آنها را پیاده سازی کنید. ‏


در پروژه‌های زیادی دیده شده است که تمامی امور سئو به خوبی در سایت رعایت شده است و به خاطر یک ‏اشتباه تکنیکال سایت تا مدت‌ها نتوانسته رشد کرده یا رتبه‌ای برتر برای کلمات کلیدی خود پیدا کنید. این ‏پروژه‌ها دقت و دانش تکنیکالی زیادی را می‌طلبد و با حل آنها سایت به یکباره رشدی اساسی را تجربه خواهد ‏کرد.‏



آموزش و یادگیری بهینه سازی آف پیج


این مرحله مرحله‌ی بسیار مهمی است و بیشتر سئوکاران حرفه‌ای این مرحله را مهم‌ترین قسمت دنیای سئو ‏می‌دانند، پس توصیه می‌کنیم برای آموزش و یادگیری سئو خارجی سایت وقت بیشتری را بگذارید و هر آنچه ‏که در خود دارید را رو کنید. اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم که سئو خارجی یا همان آف پیج سئو ‏چیست باید بگوییم تمام آن کارهایی که شما تلاش می‌کنید در خارج از سایت خود برای سئو سایت انجام ‏دهید شامل همین سئو خارجی است.


این امر تلاش بسیاری می‌خواهد و یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای ‏آن باید کرد برندسازی است. بگذارید با یک مثال مسئله را برای‌تان بیشتر باز کنیم. فرض کنید شما صاحب ‏برند دیجیکالا هستید و برندی ساخته‌ای که کل ایران آن را یا شناخته یا تجربه خرید فراوانی از آن داشته‌اند.


‏در نتیجه علاوه بر اینکه سایت بهینه شده‌ای را برای خود دارید دیگران هم شما را در سایت خود توصیه ‏می‌کنند. نتیجه امر این است که شما آنقدر برند شده‌اید که دیگران به رایگان تبلیغ شما را کرده و لینک ‏سایت شما در سایت خود به عنوان یک منبع قرار می‌دهند. در نتیجه شما به کمک برندسازی موثر ‏توانسته‌اید به رایگان برای خود بک لینک بگیرید که این مهم‌ترین اتفاق در ‏off page seo‏ است.‏


‏ یک راه حل دیگر برای آموزش سئو خارجی سایت این است که شما بتوانید به رایگان و با ترفندهای مختلف ‏لینک سایت خود را به همراه کلمات کلیدی مهم خود در سایت‌هایی که به رایگان لینک می‌پذیرند قرار ‏دهید. در این صورت شما توانسته‌اید بدون هیچ هزینه‌ای صاحب بک لینکی موثر شوید که تاثیر آن روی سئو ‏خارجی سایتتان غیر قابل انکار است.‏


راه حل دیگری که برای سئو خارجی تعریف می‌شود و بسیار بین سایت‌ها عرف است خرید بک لینک است. ‏این خرید لینک را اگر بخواهیم واضح‌تر بیان کنیم باید بگوییم که شما به عنوان یک مدیر سایت به مدیر ‏سایت دیگری می‌گویید که در ازای پرداخت مبلغی لینک سایت شما را روی سایت خود بگذارید. حال این ‏لینک می‌تواند در قالب لینک‌های ساید باشد که در کنار یا زیر سایت‌ها در قسمت فوتر تا به حال دیده‌اید یا ‏می‌تواند در قالب رپورتاژها باشد که شما با ارائه متنی کاربردی برای کاربران آن سایت لینک‌های خود را هم ‏در سایت مقصد قرار می‌دهید. ‏


از دید گوگل این لینک‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد و این نشاندهنده اعتبار شما بین سایت‌های حوزه کاری ‏خودتان است. این کار در بین وبمستران بسیار عرف است و همیشه جز لاینفک پروژه‌های سئو به حساب ‏می‌آید پس این یادگیری سئو خارجی از این سه طریق را هیچ موقع فراموش نکنید. برای همین است که ‏سئو خارجی اهمیت ویژه‌ای برای سئوکاران دارد و بیشترین بودجه هر سازمان که نیازمند پیشرفت سئو خود ‏است برای این مقوله در نظر گرفته می‌شود. ‏


رقابت کسب لینک از سایت‌های مختلف در سایت‌های هر حوزه کاری متفاوت است. برای مثال در حوزه ‏گردشگری و رزرو هتل در ایران رقابت دریافت و کسب لینک از سایت‌های مختلف بسیار بسیار بالا بوده و در ‏حوزه‌های کم رقابتی تر مانند کلمات خدماتی مثل تعمیر یخچال و فریزر شاهد لینکسازی هستیم. پس با ‏توجه به پروژه‌ای که دارید باید بودجه برای لینکسازی خارجی خود در نظر بگیرید که این بودجه بندی از ‏مهم‌ترین کارها در پروژه است.‏



این مطلب بروز رسانی شد ...

این مطلب اپ دیت شد.


دوستانی که قصد یادگیری سئو رو دارن و یا میخوان استارت بزنن و نمیدونن چطوری باید شروع کنن ، کدوم دوره رو باید انتخاب کنن و ...

این مطلب
آموزش سئومبتدی تا پیشرفته میتونه خیلی کمک کنه.

امیدوارم مفید واقع بشه.




منتظر نظرات دوستان هستیم.
 
Last edited:

webwix.ir

Registered User
تاریخ عضویت
5 دسامبر 2019
نوشته‌ها
161
لایک‌ها
40
سن
38
محل سکونت
everywhere
آموزش سئو از صفر تا صد رایگان【سئو 2020】

آموزش سئو

آموزش سئو برای هر وبمستری لازم است وهر مدیر سایتی باید تا حدود اطلاعات از سئو داشته باشد در این مطلب قصد داریم چند مورد را به زبان ساده به شما بیان کنیم.


سئو برای این است که ما سایتمان را به گونه ای تنظیم کنیم که در گوگل رتبه بگیرد و در کل الگوریتم های گوگل به گونه ای تنظیم شده که سایت با کیفیت و اصیلی را بالا بیاورند به همین خاطر بسیاری از الگوریتم های سئو شناخته شده نیستند و به وسیله خود گوگل لو نرفته اند دلیل اینکه گوگل خیلی از آن ها را نمی گوید این است که خیلی از کاربران از آن سو استفاده خواهند کرد برای مثال اگر بگوید جدول قرار دادن خیلی مناسب است روز بعدی وبمستران بدون دلیل جدول قرار می دهند گوگل این موارد را نمی گوید او می خواهد که ما مطالب با کیفیتی را تولید کنیم.







سئو چیست؟

برای سئو تعاریف مختلفی بیان شده و کلمه seo کوتاه شده عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد اما هدف اصلی سئو موتورهای جستجو نیست بلکه راضی بودن کاربر می باشد گوگل به رضایت کاربران توجه زیادی داشته و سعی می کند تا سایت هایی را در رتبه های بالا بگذارد تا محتوای آنان برای کاربران راضی کننده باشد.برای موفق شدن در سئو باید به رضایت کاربران توجه زیادی داشته باشید راضی بودن کاربر از محتوایتان به عوامال مختلفی وابسته است این موارد شامل ، کیفیت محتوا ، روش نشان دادن محتوا ، نشان دادن درست در موبایل ، پاسخ دادن به سوالات کاربر و ….. می باشد.





‘ ” بهینه‌سازی موتور جستجو ؛ به‌اختصار سئو ،یک روند مناسب برای بهتر دیده‌شدن یک وب‌سایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.
از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ‌شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. `”



دلایل مهم بودن آموزش سئو برای کسب و کار

در این سال ها فرهنگ جستجو در بین همه مردم دنیا رواج زیادی پیدا کرده و دسترسی داشتن به گوشی های هوشمند سبب شده که بتوانید در مقایسه با گذشته با سرعت بیشتری به اطلاعات دسترسی داشته باشید روزانه چند میلیاد جستجو توسط گوگل انجام می شود که خیلی از ان ها برای خرید کالا یا دسترسی داشتن به خدمات مختلف است اگر شما هم در گوگل جایگاه مناسبی داشته باشید این کاربران به سایت شما می روند و اطلاعات مناسبی از خدمات و محصول شما دریافت خواهند کرد همین کار سبب شده که با مردم ارتباط بیشتری را داشته باشید و شانس خودتان را برای تبدیل کردن آن ها به مشتری بالا ببرید.




اهمیت دادن کاربر به رتبه های برتر گوگل

براساس آمارهایی که منتشر شد هاست به طور متوسط بیشتر از سی درصد از کاربران موتورهای جستجو روی نتایج نخست کلیک می کنند و این به معنی جذب کردن حداکثر کاربر می باشد شما زمانی که بتوانید مخاطب را به سایت خودتان بیاورید می توانید فرآیند رسیدن به اهداف خود را رسم کنید.


شما قادر هستید برای کاربرانی که از موبایل استفاده می کنند چون صفحه نمایش آن ها کوچک است از گزینه های اساسی برای توضیح خدمات ، جذب و فروش استفاده کرده و آن ها را در دید بالاتر قرار دهید تا بتوانند با رضایت بیشتری در سایت شما فعالیت کرده و بعد از انجام دادن پروسه شما را ترک نمایند.




پایه و اصول سئو

موتورهای جستجو یک ماشین پاسخگویی می باشند که چند میلیارد فاکتور را چک می کنند و هزاران فاکتور را از آن ها بیرون می کشند بعد از آن چک می کنند که چه محتوایی بیشتر به سوال شما مرتبط است و چه محتوایی گزینه مناسبی برای جستجوی شما می باشد این کارها توسط موتورهای جستجو به وسیله دسته بندی و کشف در اینترنت انجام خواهد شد.




نتایج ارگانیک موتور جستجو

نتایج ارگانیک به نتایجی گفته می شود که برای آن ها هزینه ای پرداخت نشده است این نتایج به وسیله سئوی موثر به دست خواهد آمد به روش سنتی به ده لینک نخست ارگانیک گفته می شود.صفحه نتایج جستجو توسط مخفف عبارت search engine results pages یا SERP خوانده شده و این نتایج با تبلیغات و سایت های پویای بیشتری در مقایسه با گذشته همراه است و یکی از قابلیت های SERP می باشد.موتورهای جستجو از تبلیغات پول بدست می آورند هدف آن ها این می باشد که توسط SERP بهتر نتایج جستجوی بهتری را نشان بدهند و در آخر کاری انجام بدهند که کاربر دوباره از خدمات آن ها استفاده نماید و زمان بیشتری را در سایت سپری کند.




استخدام متخصص سئو

بستگی به پیچیدگی ، آموزش و ترافیک سایت شما قادر هستید تا اندازه ای پایه های سئو را پیاده سازی نمایید با ممکن است تصمیم داشته باشید که از یک متخصص سئو استفاده کنید هر دوی آن ها خوب هستند ولی اگر می خواهید از یک متخصص استفاده کنید بهتر است که در آن زمینه تحقیق کنید چون داشتن یک سئو کار در پول و زمان شما صرفه جویی خواهد کرد و اگر سئو کار خوبی هم نباشد به سایت و اعتبار شما هم لطمه وارد خواهد کرد.




سئوی کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سفید به سئویی می گویند که از قوانین ، تجربه و تکنیک هایی استفاده کرده که به وسیله موتورهای جستجو ایجاد شده اند و آن ها درروی ارزش و کیفیت سایت شما تمرکز دارند ولی سئوی کلاه سیاه روش ها و تکنیک هایی هستند که کاربران می خواهند توسط روش های اسپم موتورهای جستجو را گول بزنند ممکن است سئوی کلاه سیاه رتبه سایت شما را افزایش دهد اما ریسک زیادی دارد و اگر موتور جستجو متوجه شود که شما از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اید احتمال زیادی دارد که سایت شما پنالتی شده و از نتایج جستجو حذف شود.


اگر سایت شما پنالتی شود باعث ورشکسته شدن کسب و کار شما خواهد شد و این دلیل مناسبی است که شما باید در متخصص سئوی خود دقت زیادی داشته باشید موتورهای جستجو می خواهند شما موفق شوید در اصل آن ها از تلاش های جامعه سئو پشتیبانی خوبی می کنند گوگل توسط انجمن کمک مرکزی وبمستر به مدیران سایت ها درباره سئو کمک خواهد کرد.در حالی که دستورالعمل های وبمستر براساس موتورهای جستجو ممکن است فرق داشته باشد اما اصول آن ها یکی می باشد کاری که شما باید انجام بدهید این است که نباید موتورهای جستجو را فریب بدهید و به جای این کار ها در روی تجربه کاربری بازدید کننده توجه داشته باشید.




دستورهای گوگل برای وبمستر

صفحات خودتان را برای موتورهای جستجو طراحی نکنید برای کاربران طراحی کنید.از حقه هایی که برای بالا بردن رنک وجود دارد استفاده نکنید شما طوری کارها را برای سایت خود انجام دهید که بتوانید با خیالی راحت آن را برای کارمند گوگل توضیح بدهید این را همیشه بپرسید که کاری که انجام می دهید برای کاربران فایده ای دارد یا نه یا اگر موتور جستجو و سئویی در کار نبود باز هم همین کارها را انجام می دادید به این نکته باید توجه کنید که چه چیزی باعث منحصر به فرد بودن و جذاب شدن سایت شما می شود.





کارهایی که نباید انجام بدهید:


از ربات برای نوشتن محتوا یا تولید کردن محتوای خودکار استفاده نکنید.


سعی کنید از بسته و طرح های خرید بک لینک استفاده نکنید.


از ایجاد کردن صفحه های کپی و بدون محتوای اصلی استفاده نکنید.


محتوای متفاوت برای موتورجستجو و کاربران نشان ندهید


متن و لینک مخفی در سایت نگذارید


استفاده از تکنیک های نادرستی برای گرفتن لینک باعث پنالتی شدن سایت شما خواهد شد.


در بین محتوا لینک در فلش ، جاوا اسکریپت قرار ندهید.


از کلمات کلیدی غیر مرتبط در محتوا استفاده نکنید.







اصول اساسی سئو

محتوا را جذاب ، عمیق و روشن ایجاد کرده و کاری انجام دهید که کاربر به راحتی قادر باشد به آن دسترسی داشته باشد عناوین صفحه را مرتبط و تمیز بگذارید لینک ها یک نشانه ای از محبوب شدن به شمار می روند و موتور جستجوی بینگ به لینک هایی که به روش طبیعی ایجاد شده اند جایزه خواهد داد.


اشتراک گذاری در شبکه های مجازی یک سیگنال مثبت به شمار می رود و بر روی رنک سایت شما تاثیر زیادی دارد.


از قابلیت آلت برای عکس های خود استفاده کرده تا محتوا بهتر فهمیده شود.مطمئن باشید که قادر به ایندکس شدن در کسب و کار من هستید برای این کار شما باید یک آدرس فیزیکی را داشته باشید این آدرس شامل محل زندگی شما و جایی است که قادر هستید با مشتری به صورت رو در رو خدمات ارائه دهید.


در این جا بهتر است به صورت صادقانه همه جنبه های کار خود را مثل آدرس سایت ، شماره تلفن ، سایر قابلیت ها ، ساعت کار و ……. را توضیح بدهید.


برای اینکه یک پروژه ای موفق شود باید شما از همه سایت ها ، ابزارها و غیره برای تجزیه و تحلیل و مشکلات سایت اطلاع داشته باشید یک دوره آموزش سئو و یک مرجع حرفه ای باید همه این قواعد را به روش عالی به شما نشان بدهید هر مقداری که اصول و ابزار حرفه ای را بلد باشید زمان پروژه های شما تا میزان زیادی کم خواهد شد.




عنوان صفحه

یکی از بخش هایی که کاربران و موتورهای جستجو به آن توجه دارند و در زمان پایش و خواندن صفحات آن را می بینند عنوان صفحه است بهترین روش های برای داشتن یک عنوان صفحه مناسب شامل:


هر کدام از صفحات باید یک عنوان مستقلی را داشته باشند.


عنوان صفحه باید توضیح دقیقی از محتوای صفحه داشته باشد


عنوان صفحات در نتایج جستجو نشان داده شده پس باید جذاب باشند و به کاربران فهمانده که آن محتوای صفحه در مورد چه چیزی است تا روی آن کلیک کنند.


شما باید از عنوان های مفید و خلاصه استفاده کنید از لحاظ طولی ، طول آن عنوان باید 60 کاراکتر بوده تا بتوانید به صورت کامل در نتایج جستجو نشان داده شود.




متا دیسکریپشن

متادیسگریپشن هم به اندازه عنوان صفحه مهم است و تمام صفحات شما مثل صفحه خانگی باید یک توضیح جدابب داشته باشند به روشی که توضیح دهنده محتوای اصلی صفحه می باشد.


از توضیحات کلی مثل این صفحه درمورد این موضوع است اجتناب کنید شما باید در روی توضیحاتی تمرکز داشته باشید تا کاربران را متقاعد کند تا روی سایت شما کلیک کنند


در توضیحات صفحه از کلمات کلیدی استفاده کنید ولی زیاده روی نداشته باشید.


این توضیحات نباید بیشتر از 160 کاراکتر باشد.


برعکس عنوان صفحه شما می توانید با خیالی آسوده محتوای توضیحات را عوض کنید شما می توانید توضیحات هر صفحه را در نتایج گوگل ببینید و تغییرات لازم را برای جذاب کردن آن ها اعمال نمایید برای این کار می توانید از رقیبان خود استفاده کرده و ببینید چه توضیحاتی را برای آن صفحات استفاده نموده اند.




سرعت سایت

یکی دیگر از معیارهایی که در رتبه بندی سایت به وسیله گوگل اهمیت دارد سرعت سایت می باشد سایت هایی که سرعت بیشتری داشته باشند بهتر از سایت های کند هستند یعنی اگر همه چیز میان دو صفحه مشابه بود گوگل سایتی که سرعت بیشتری دارد را برای نمایش در جایگاه بهتر نشان می دهد در سئوی سایت سرعت به صورت غیر مستقیم و مستقیم تاثیر دارد و برای کسب و کارهایی که سایت های سریع داشته باشند امتیازاتی در نظر گرفته می شود.


منبع:https://nileriver.co.vu/seo-training/
 

amir7310

همکار بازنشسته بازارچه
تاریخ عضویت
12 مارس 2013
نوشته‌ها
5,885
لایک‌ها
17,660
برای این که سئو را یاد بگیرید
اول افزونه سئو یوست رو سبز کنید
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,151
لایک‌ها
20,022
محل سکونت
اوهایو - دیتون

faraseo.net

Registered User
تاریخ عضویت
20 اکتبر 2020
نوشته‌ها
100
لایک‌ها
73
سن
38
محل سکونت
گلستان
کسی که wp رو فقط سئو کنه نمیشه گفت سئوکار دیگه حتی بخواد با افزونه سئوکار شه.
 

amin230

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
14 آگوست 2015
نوشته‌ها
44
لایک‌ها
6
سن
53
سلام.من به عنوان کسی که الان 10 سال هست سئو کار میکنم اگر صاحب یه کسب و کار باشم هیچ وقت نمیام سئو رو یاد بگیرم و سعی میکنم همه کارها رو به متخصصش واگذار کنم.
یکی از تیم های قدرتمند در بحث سئو و ارتقا رتبه کلمات در گوگل تیم سئو راه هستش که با مدیریت مهندس رضایی در حال ارائه خدماتکم نظیر در زمینه سئو هست.
اینم ادرس سایت : seorah.ir
 

20doost

Registered User
تاریخ عضویت
6 می 2013
نوشته‌ها
1,502
لایک‌ها
352
محل سکونت
یه جای سرد
سلام.من به عنوان کسی که الان 10 سال هست سئو کار میکنم اگر صاحب یه کسب و کار باشم هیچ وقت نمیام سئو رو یاد بگیرم و سعی میکنم همه کارها رو به متخصصش واگذار کنم.
یکی از تیم های قدرتمند در بحث سئو و ارتقا رتبه کلمات در گوگل تیم سئو راه هستش که با مدیریت مهندس رضایی در حال ارائه خدماتکم نظیر در زمینه سئو هست.
اینم ادرس سایت : seorah.ir
سلام تبلیغ قشنگی بود
 
بالا