برگزیده های پرشین تولز

بررسی بازی Blade Runner

mon0877

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2014
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
29
بعد راز این که Blade Runner در سال 1982 خودش را ذهن سینما دوستان جای داد، الما های این دنیا و داستان Cyberpunk (سایبرپانک: یکی از زیرسبک‌ها در داستان‌های علمی-تخیلی است. سایبرپانک همچنین یکی از زیرسبک‌های داستان‌های پادآرمانشهری، یعنی جوامع قهقرایی آینده به شمار می‌آید. تمرکز موضوع در سبک سایبرپانک بر فناوری‌های پیشرفته مانند فناوری رایانه و ارتباطات، توأم با ازهم‌گسیختگی نظم اجتماعی است.) برای دههد ها بر روی فرهنگ عموم مردم طنین انداخته بود. با وجوداینکه ، نوسینده ها ، فیلم سازها و طراحان بازی داستان هایی شبیه به این دنیا با نتایج برجستته بیان کرده اند، خیابان های بارانی تاریک آشنا با چراغ های نئون سیاه و داستان های احتیاط آمیز در مورد تقویت بدن به ظاهر ثابت باقی مانده اند. با داشتن این فرضیه، آشکار سازی کوچکی است که ببینیم تیم لهستانی استودیو Bloober از این تاثیرات بهره میگیرد تا با Observer اثری جدید و هیجان انگیز بسازد.
01.png

داستان در سال 2084 اتفاق می افتد، Observer داستان Daniel Lazarski (با بازی Rutger Hauer در Blade Runner ) کارآگاهی که در خیابان های despair-ridden در Krakow تحت هدایت شرکت پیشتاز Fifth Polish Republic در Chiron کار می کند. جهان بزرگ به ویرانی کشیده شده است. طاعونی دیجیتالی هزاران نفر از مردم قوی هیکل را به کام مرگ کشانده و جنگی بسیار بزرگ تمام ابرقدرت های گذشته را از صحنه پاک کرده است. به لطف این مناقشه ی همه جانبه، Chiron از خاکستر بر خواسته و تبدیل به مقام ***** و سازنده ی اساسا همه چیز شده است. Lazarski از طریق رابطش در Chiron شغلی به دست آورده و با استفاده از تکنولوژی که در بدنش به کار رفته می تواند خصمانه وارد ذهن و خاطرات افراد (چه مرده و چه زنده) شود و برای حل جنایت ها سرنخ ها را دنبال کند. به همین خاطر عنوان اصلی شغلش، Observer به معنای مشاهده کنندخ است.
bladestreet.jpg

به همین خاطر Observer در کاری که انجام می دهد موفق می شود. هر صحنه قطعه ای معنا دار به پازل داستان و جهان بازی اضافه می کند که شما فورا می خواهید بشتر در موردش بدانید. این بازی به صورت مکرر لحظات فرا واقع گرایانه و غافلگیر کننده را به ببینده نشاان می دهد که به نظر شبیه به کارهای دیواه ها می ماند. هر چند در این گوشه ی تاریک و نومید شهر Krakow کاملا حس خانه بودن دارند. نوشتن برای حتی زودگذر ترین کاراکتر(حتی مرده ها) احساس اصیل بودن دارند. هر شخصی در این جا، از پدر و مادر بی احترام که در حالی که با شما از طریق صفحه نمایشی تاریک صحبت می کنند ، بر سر بچه هایشان داد می زنند گرفته تا ساختار های انتزاعی از روح های گمشده ای که در ذهنشان گیر کرده اند، زندگی متقاعد کننده خودشان را دارند، و این تعهد به جزئیات، نزول Lazarski را یه آینده ای جهنمی می کشاند.
pc-43574-101336142568.jpg

Cyberpunk انعکاسی از جایی است که ما به عنوان یک جامعه به سمت آن می رویم، و واقعی عجیب و جذاب که تکنولوژی های تاثیرگذار را به قیمت انسانیت به زندگیهایمان راه داده ایم. این یک ژانر جادویی است که نیازمند تجدیدنظر ها و پشگامان جدید است بتوانیم در آینده شاهد این هشدار ها در زندگی واقعی باشیم و Observer از راه های گفت انگیز و غیر منتظره مثال هایی آشنا اضافه می کند. در این رابطه، و در بسیاری از سطوح دیگر ، Observer دستاوردی غم انگیز و قابل توجه است.
blade-runner_5.jpg


نقاط قوت
داستان زیبا
روتر هور در نقش اصلی با عصبانیت، همدلی و نا امیدی بازی می کند
داستان نویسی و اتفاقات داستان همگی فریبنده هستند
طراحی صدای خلاقانه

نقاط ضعف
دنباله های فوری خلاصه و خسته کننده
 
بالا