برگزیده های پرشین تولز

بررسی بازی Get Even

mon0877

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2014
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
29
چه می شد اگر می توانستید خاطراتتان را دوباره زنده کنید و خاطرات دیگران را تا دنیا را از دید آن ها ببینید ؟ نسبت به تصمیمات زندگیتان چه احساسی خواهید داشت؟ Get Even محصول استودیو لهستانی-هندی The Farm 51 به این سوالات و فراتر از آن می پردازد. بهترین المان بازی بدون شک داستان آن است. با پیچش ها و گمراهی های فراوان ، این بازی روانشناسانه و مهیج پایانی قوی و برانگیزاننده دارد. اما گیم پلی بازی که حاوی حل مسئله و تیراندازی است، به جز منحرف کردن شما از مسیر چیز دیگری برای گفتن ندارند.
yubw_g1.jpg
Get Even گیج کننده و دراماتیک شروع می شود. شما درنقش Cole Black سرباز سابق با سابقه ی طولانی جرم و جنایت و احساسات تیره بازی می کنید. بازی در محلی شبیه به بیمارستان روانی وحشت زده شروع می شود. هفت تیری با صدا خفه کن و تلفن هوشمند همراه دارید. هیچ چیزی از این که چرا آن جا هستید و حتی کجا هستید به شما نگفته اند، اما خیلی سریع می فهمید که هدف شما نجات دختر بچه ای است که بمبی به سینه اش وصل شده است. پس از کشتن کسی که این دختر را گرفته بود، باید سعی کنید که بمب را خنثی کنید، اما شرایط خوب پیش نمی رود. تلفات پیش بینی شده اند. چشمتان سیاهی می رود. پس از آن که بیدار می شوید متوجه می شوید دستگاهی واقعیت مجازی به سرتان چسبیده است.

Black نمی تواند متوجه شود که چه اتفاقی افتاده و چرا اتفاق افتاده؟ (ممکن است به صدایش به نظر شبیه به Sean Bean است ولی او نیست. ) داستان از این جا غم انگیز تر هم می شود، زمانی که سعی می کنید مثل دانشمندی مرموزاتفاقات را کنار هم قرار دهید. Red، شما را داخل تیمارستان و مانتیور ها و اسپیکرها به عنوان جزئی از"درمان" راهنمایی می کند. سرانجام متوجه می شوید که تیمارستان آن چیزی نیست که به نظر می رسد. و انگیزه های Red تنها تیره تر می شوند.
jvo_g2.jpg
نیمه ی اول بازی Get Even تحت راهنمایی های Red می گذرد که بعدا مشخص می شود کاراکتری با اسم Ramsey است. شما خاطرات Black را دوباره می بینید، سرنخ ها را کنار هم می گذارید و سعی می کنید که داستان پشت این قربانی مرموز را آشکار کنید.همانطور که این خاطرات مجازی را کاوش می کنید ، شواهدی پیدا می کنید که در آخر بر روی صفحه scattershot با عکس ها و روزنامه های بریده شده منتهی می شود. ممکن اس همه چیزهایی که هستند را در طی اولین جمع آوری خاطرات کشف کنید. اما هر لحه آزادید که برگردید تا چیزهایی را که از قلم انداخته اید را پیدا کنید و قطعات جدیدی به پازل اضافه کنید.

دستگاه شما به جهان مجازی –هدست پاندورا— دست رنج عمر Red است. به شما اجازه می دهد تا در خاطرات Black پشه ای روی دیوار باشید جایی که می توانید نگاه کنید اما نمی تانید چیزی را لمس کنید. جواب هایی که به دنبال آن ها هستید با خراب شدن خاطرات از روی کینه خواهی پیچیده شده اند. ظاهرا کسی یا چیزی سعی می کند که حقیقت را پنهان کند تا فهمیدن این که چه واقعی است و چه به نظر واقعی است مشکل شود.

برای مدتی به قضاوت های خودتان اعتماد نمی کنید. این روشی فریبنده برای روایت چنین داستانی است. هرچند با معرفی احتمالات جدید و پیچیده ذهنتان را به چالش می کشد. اما در آخر همه ی راه حل ها از راهی رضایت بخش و غیرمنتظره به شما(Black) می رسد.
ext4_g3.jpg
اتفاقات ابتدای بازی حول حل کردن معماها و مقدار کمی تیراندازی بیشتر با اسلحه ای به نام CornerGun می چرخد. Black این اسلحه را از یکی از رقیبان بیزینسی Ramsey دزدیده است. و همانطور که از اسمش پیداست تا 90 درجه می چرخد و به شما اجازه می دهد تا از گوشه ها تیر اندازی کنید. این یکی از جنبه های منحصربفرد بازی Get Even است. مقداری طول می کشد تا به تیراندازی با آن عادت کنید، در ابتدا تیراندازی کردن با این اسلحه مقداری گیج کننده است. یاد گرفتن این که کجا باید بنشینید و از گوشه ها تیر اندای کنید و یا کجا بایستید چالشی لجستیک است. ولی بعد از این که با این کار خو گرفتید بسیار راضی کننده خواهد شد. وقتی این کار را اجام دادید، می توانید مثل مار بخزید در خفا دشمنان را از سر راه بردارید.

هنگام تیراندازی با CornerGun باید از روی زمین به سر شلیک کنید و مطمئن شوید دشمنان نزدیک تان نیستند وگرنه متوجه حضورتان می شوند و با روشی حساب شده به سراغتان می آیند. این کار نا بخشودنی است مخصوصا زمانی که در درجه سختی Traumatizing (نکته: Traumatizing and Gentle تنها دو سطح سختی بازی هستند).اما زمانی که به درستی این کار را یاد گرفتید چالش خوبی است. وقتی دشمنان را در پاندورا می کشید، آن ها بخار می شوند، و برای لحظاتی حرکات متوقف می شود تا آن ها به تکه های خرد تجزیه شوند. برای بار اول افکت تصویر جذابی استث3برای بار اول افکت تصویر جذابی است اما سرانجام این خوش آمدگویی کهنه شده و با فرکانس های آزار دهنده و کند شدن بازی کمی آزار دهنده می شود.

نقاط قوت

داستان قوی که به پایانی درگیر کننده و درخور ختم می شود.

طراحی عالی صدا و موسیقی که هیجان بازی را برجسته می کند.

اسلحه CornerGun منحصربفرد است و تنوع زیادی به کار با اسلحه می دهد.

صحبت کردن در بازی به شما کمک می کند تا با کاراکترهای بازی Get Even ارتباط برقرار کنید.

نقاط ضعف

پازل های سطح متوسط حل کردن آن ها را کمی کند می کند

تیراندازی به طور کلی لذت بخش نیست
 
بالا