برگزیده های پرشین تولز

بررسی بازی Pyre

mon0877

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2014
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
29
header.jpg

رقبا برای پیروزی تلاش می کنند. جنایتکاران آرزومند آزادی هستند. این اهداف در "پایر (Pyre)"، آخرین بازی از سری باسیتون و ترنزیستور با طراحی شرکت Supergiant Games پیگیری می شوند. پایر نیز مانند آن بازی های قبلی در هر حرکت با زیبایی هایش چشم و گوش شما را افسون می کند. اما شاهکار برجسته ی این یازی، کشش بی امان شخصیت هایش است که آمیزه ای از شور و احساسات هستند که برای رستگاری، انتقام و انقلاب می جنگند.
Pyre_20170719143636-600x338.jpg

این به معنای کنار گذاشتن ترکیب باورنکردنی مولفه های خیالی بازی نقش آفرینی (RPG) از پایر نیست. شما یکی از تبعیدی هایی هستید که ناعادلانه در دوزخ به دام افتاده اید. تبعیدی هایی که به اندازه کافی تلاش می کنند تا در رقابت هایی به نام rites پیروز شوند. این رقابت ها که مسابقه های سه نفر در برابرسه نفر هستند مولفه های فوتبال و بسکتبال را با هم ترکیب کرده و این راهی برای خلاص شدن است. شما در سفر خود برای ساختن یک تیم از قهرمانان، در جستجوی رقبا و مهارت های جدید، به میان Downside می روید و برمیگردید و با هر مسابقه به فهم انگیزه های متحدان و دشمنان خود نزدیک تر می شوید.
هدف اصلی شما در طول rite، نگه داشتن یک گوی، در حین دویدن و جست زدن و جاخالی دادن به طرف اهداف مقابل است. بدوید، پرتاب کنید و یا از روی هدف های تیم مخالف پایر بپرید تا انرژی آنها را کاهش دهید. اگر یکی از اعضای تیم پایر کم بیاورد، آن ها بازی را باخته اند. شما تنها یکی از شخصیت های تیم را کنترل می کنید و غالبا می توانید شخصیت تحت کنترل تان را عوض کنید تا مانورهای دفاعی و تهاجمی یگانه ای را به نمایش بگذارید. وقتي پاير به راه ميافتد، بازي به يك بازي ذهني تبديل ميشود كه نيازمند ذهني سريع العمل است، و شما بايد يك سكه خرج كنيد و ناچارا استراتژي هاي جديدي در اين شرايط پي بگيريد.
Pyre_May_2017_02.jpg

اگر کاراکترهای ظریف نوشته شده پایر نبود، عواقب تصمیمات شما تقریبا به همان اندازه وزن نداشت. هر تبعیدی که ملاقات می کنید دارای یک سرگذشت و شخصیت منحصر به فرد است و نه نفری که هر کدام به دلایلی به شما پیوسته اند احساسات خود و دیگران را تحریک می کنند. به عنوان مثال، خوشبختی بدون تردید هادوین(Hadwyn)، زمانی که متوجه شدید که این یک مکانیزم مقابله ای برای دل درد دائمی است، بیشتر معنادار می شود. پامتیا، یک درنده خوی ترسناک، زمانی که متوجه شدید که خانواده ی او، موقعیت خود را در تیم خود پیچیده تر می کند، کمتر تحسین انگیز و شکننده تر می شود. وقتی که یک rite به پیروزی می رسد، شما از اینکه یک دوست را به آزادی رسانده اید احساس غرور می کنید. اما شکست در چند قدمی شماست؛ تهدید واقعی در نیمه دوم بازی است.
اما برنده یا بازنده، سفر شما ادامه میابد. اگر در پایان بازی ضرر زیادی متحمل شوید بازی شما از دور حذف می شود. صرفنظر از نتیجه یک رقابت شخصی، تبعیدیان شما تجربه هایی در راستای روشنگری و انتخاب گزیده ای از توانایی شخصی برای رفتن به مرحله بالاتر می شوند. شما همچنین می توانید طلسم هایی را به نفع شخصیت های فردی یا گروهی بزرگ بدست آورید. فراتر از اینکه در طول rite چه کسی را انتخاب کنید و یا با چه کسی در طول مدت توقف بازی صحبت کنید، پیشرفت و سفارشی سازی شخصیت، راهی که پایر پیش پای شما میگذارد تا سفر خود را شخصی سازی کنید.
pyre-supergiant-games-3.jpg

جنبه رقابتی پایر شگفت آور است. هم برای اینکه یک برند جدید ورزشی را معرفی می کند و هم اینکه با شخصیت های خوش قلب و وضعیت های تراژیک پر شده است. اما همه این کارها توسط اثر هنری بی نظیر زیبا و موسیقی متن استادانه ای که با انتخاب متنوعی از ژانرها و ابزار آلات ساخته شده اند، نگهداری می شود. هر اینچ از فضای بازی و هر ثانیه از سفرتان، لذت بخش است.
بسیار آسان است که عاشق پایر شوید که یک بازی جذاب است. موزیک رقص آورش بعد از اولین شنیدن در ذهن شما حک می شود. و هنگامی شما اینها را میفهمید که آغشته بازی شده باشید. به همین ترتیب، نمیتوانید در مورد ضعفهای خود از شرکای خودتان - کسانی که آموزش داده اید و همچنین کسانی که نادیده گرفته شده اند، کمک بگیرید. این بازی شگفت آور، چیزی برای شما خلق خواهد کرد که در قلبتان زندگی کند.
 
بالا