برگزیده های پرشین تولز

بررسی بازی The Witcher 3

mon0877

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2014
نوشته‌ها
316
لایک‌ها
29
Witcher_3_cover_art.jpg
"می تونی عطر گل های خوشبو رو حس کنی" این جمله ای بود که بانوی دوک به Gralt of Rivia گفت، و در همان لحظه، این باور به شما دست می دهد که شما هم می توانید بوی گل ها را حس کنید. مثل تمام بازی، توسعه ی نهایی بازی Witcher 3 ،Blood and Wine روشی خاص برای القای حس لذت به صورت باشکوه و کامل دارد، به طوریکه بازی کننده را متقاعد می کند که واقعا ریزش باران بر روی صورتش یا صدای آزار دهنده ی پشه ای که در گوش تان وز وز می کند را حس می کند. تعجبی ندارد که Witcher 3 در ظاهر و صدا افراط کند، با این حال، جلوه های بصری Blood and Wine از جلوه های بصری بازیی اصلی برجسته تر و زنده تر است. در طول بازی، منظقه ی وسیع Toussaint از صفحات کتاب افسانه های پری بر روی صفحه نمایش رفته است و بسته به انتخاب هایی که می کنید، به معنی واقعی کلمه ممکن است خودتان را غرق در یکی از این داستان ها ببینید.

در حالت کلی بازی مقداری باگ جزئی دارد که منتقین این بازی زیاد به این باگ ها گیر دادند در صورتی که باگ ها طوری نیست بازیکن را از هدفش منصرف کند و جزو باگ های بسیار سطحی به حساب می آیند . مثلا تکان خورد موهای گرالت در مکان های مختلف است یا مثلا اسب گرالت به شکل عجیب و غریب دور خودش می چرخد که باگ های سطحی می باشند. موضوع دیگری که منتقدین اشاره کردند بارگذاری طولانی بعد از کشته شدن شخصیت اصلی است که با توجه به سنگینی بازی طبیعی می باشد . همچنین خط اصلی داستان بعضی قسمت ها زیاد از حد کش پیدا می کند که باز هم موضوع مهمی نیست و برای این که بازی پر بار شود این کار را انجام داده اند.
داستان Blood and Wine گاهی اوقات از نظر تم داستانی به سیاهی نسل های پیشین خود است. داستان اصلی خون آشام محور این بازی در ذات موجودات تشنه به خون کاوش می کند، در میان دیگر خصوصیات و هیجانات و صحنه های مرتبط مثل سنت فاخر Witcher داراماتیک اندوه ناک و هستند. با این حال، در مقایسه با دیگر بخش های The Witcher 3 ، با ناچیز شمردن غم و افزودن حس شوخ طبعی به بخش هایی اصلی داستان Blood and Wine درخشان تر و پرهیجان تر است. اینطور نیست که بگوییم این سری بازی هرگز خنده آور نبوده ، در حقیقت ، این سری بازی همیشه یک حس بذله گویی نابکاری داشته است. هر چند حس شوخ طبعی تا این حد در بازی نبوده و یا حداقل بی پرده نبوده. همانطور که برای جست و جو برای تندیس گمشده هستید ممکن است آهنگ محلی “El Condor pasa” را بشنوید.
63ki_377880441.jpg

این حس شوخ طبعی خود ارجاعی در طول یک ماموریت جانبی و سر و کار داشتن با قارچ های توهم زا ادامه پیدا می کند، هر چند بهتر است جزئیات را آشکار نکنیم. همین قدر کافی است بگوییم که CD Project RED توسعه دهنده این بازی هیچ ابایی در مورد سرگم کردن مخاطبین با ضعف اخلاقی نداد. نمی شود گفت که همیشه این ارجاعات در Blood and wine درست هستند. در بیشتر مواقع خیال پردازی ای که میخواهم در آن جا زندگی کنم دنیایی را به من یاداوری می کند که در واقع در ان زندگی می کنم. احتمالا اگر داستان اصلی blood and wine و کاراکترش درگیر کننده تر بودند، این ارجاعات اینقدر گیج کننده نبودند. کوتوله ها در این دنیا معمولا بانکدار هستند، اما در blood and wine تقریبا تنها نقشی است که می توانند بازی کنند.
اشتباه نکنید:جدا کردن این جزئیات بسیار آسان است چرا که The Witcher 3: Wild Hunt آنقدر بازی هیجان انگیزی است که هر چیزی که کمتر از خارق العاده کنار گذاشته شده تا همه چیز "فقط"عالی باشد. دلمان برای گوناگونی نسخه قدیمی تنگ می شود، ساکنان دهکده ،Toussaint همه شان انسان هستند. اما باز هم تمایل به جنگ و ستیز و جر و بح و استرس داشتم. درام خانوادگی معمولا در داستان قرار دارد(یکی از چندین معانی خون(blood) در blood and wine )، هر چند که این خانواده گروهی از برادران خشن ،خواهران جدا شده یا زوجی که حتی بعد از مرگ ستیزه هایشان را ادامه می دهند باشد. بهترین درخواست ها آن هایی هستند که با معماهای قدیمی آغاز می شوند و تاریک ترین داستان ها را بازگو می کنند. چرا باید مخلوقی را بسازی که هزاران قاشق را جمع آوری می کند و بهترین راه برای واجه شدن با طلسمی که آن را مبتلا کرده است چیست؟چطوره که یک درخت خونریزی می کند، و یک جادوگر محلی نقشش در این ماجرا چیست؟

بازی ویچر3 یک بازی برای ورود به نسل بعدی بازی های ویدیویی است طوری که داستان سرایی استاندارد و خطی را کنار گذاشته و پا به سوی انتخاب داستان توسط بازیکن گذاشته است. با شخصیت پردازی فوق العاده اش و محتوای گسترده اش پیش به سوی بی انتهایی می رود.
ویچر3 پیش زمینه ای شده برای بازی های آینده با یک گیم پلی گسترده . یکی از خوبی های این بازی این است که در بازی های قدرتمند معمولا یکی از عنصر های بازی ضعیف دیده می شود و بقیه عنصر ها با قدرت پیش می رود ولی در این بازی همه چیز در یک سطح عالی قرار گرفته و نمی شه گفت عنصری ضعیف نمایان شده است.

نقاط قوت:

تمام بازی ارزش کاوش کردن را دارد.

دارای حالت های سینمایی و صحنه های دراماتیک

درخواست های فوق العاده و خوش ساخت

توازن بین معماها ، ترس و شوخ طبعی


نقاط ضعف:

جک های خود ارجاعی می توانند گیج کننده باشند

داستان اصلی و کاراکترها آنطور که باید جذاب نیستند.
 
Last edited:
بالا