برگزیده های پرشین تولز

بررسی تخصصی لومیا Nokia Lumia 925

mrali1234

Registered User
تاریخ عضویت
15 سپتامبر 2012
نوشته‌ها
2,200
لایک‌ها
796
سال گذشته نوکیا پرچمدارانی را معرفی کرد که باعث شدند سود خوبی برای این شرکت سرازیر شود. پرچمدارانی همچون سری لومیاهای ۹۲۰، ۹۲۸ و ۹۲۵ که در بعضی از سایت ها غالبا با نام سه تفنگدار شناخته می شوند. در این میان لومیا ۹۲۸ بیشتر برای اپراتور ورایزن عرضه شد، در حالیکه لومیا ۹۲۰ و ۹۲۵ نسخه های جهانی بودند. ناگفته نماند که این گوشی، یعنی لومیا ۹۲۵، اول برای اپراتور T-Mobile عرضه شده بود که طبق تصمیم نوکیا، نسخه ی بین المللی آن هم عرضه شد.لومیا ۹۲۵ بهترین در بین برادران خود می باشد. (البته دارندگان ۹۲۰ ناراحت نباشند که تفاوت گوشی آن ها با این مدل بسیار جرئی است)
محتویات جعبه
  • شارژر دیواری
  • سیم اتصال به شارژر/کامپیوتر
  • هندزفری
  • دفترچه راهنما


طراحی
لومیا ۹۲۵ اولین گوشی نوکیا بود که زبان طراحی این گوشی را متفاوت ساخت، دقیقا پیش از معرفی مدل های ۱۵۲۰ و ۹۳۰ این شرکت.

طراحی این گوشی دارای تناقض های بسیار هوشمندانه ای است که با همراه داشتن بدنه ای با کیفیت، آنرا در گروه گوشی های خوش ساخت چون HTC One و Apple Iphone5 قرار میدهد.۹۲۵ به عنوان اولین لومیای فلری از فریم های آلمینیومی نقره ای رنگ دور تادور خود استفاده کرده، اما پلاستیک مات کاور پشتی، این گوشی را به زبان طراحی خانوادگی خود، یعنی استفاده از پلی کربنات متصل می کند. طراحی این اسمارت فون عالی به نظر می رسد، بدنه ای باریک با ضخامت ۸٫۵ میلی متر و وزنی متعادل، در حدود ۱۳۹ گرم همراه با کمی ناهمخوانی روی بدنه که بی زیبایی آن می افزاید. البته لبه های گوشی تیز می باشند که قبول کردن آن به عنوان عیب یا مزیت بر عهده ی سلایق افراد است.



ضفحه نمایش براق کاملا مشکی آن فوق العاده به نظر می رسد که تقریبا تمام سطح جلویی این گوشی را گرفته. در واقع باید گفت که از روبرو این تلفن در معنای واقعی کلمه عالی به نظر می رسد.در پایین صفحه نمایش سه دکمه ی کنترل ویندوز که همان دکمه های برگشت، خانه و جستجو است که همه با آن آشنایی دارید. در بالای نمایشگر لوگوی نوکیا و بلندگو به همراه دوربین دوم قرار دارد.



همان طور که گفته شد گوشی اطراف این گوشی با فریم آلومینیومی پوشانده شده است. در سمت راست گوشی، دکمه های آلومینیومی قرار داده شده است که همخوانی بسیار زیبایی با گوشی ایجاد می کند. این دکمه ها شامل کنترلر صدا، پاور و دکمه شاتر دوربین می باشد که با داشتن برآمدگی کافی، برخلاف HTC One حس بسیار خوبی را برای کاربر به ارمغان می آورد.در سمت چپ گوشی هیچ گونه اسلات و دکمه ای وجود ندارد.



قسمت تحتانی این دستگاه همانند سمت چپ آن خالی می باشد ولی در قسمت فوقانی شاهد وجود اسلات میکرو سیم و جک هدفون و پورت میکرو یواس بی می باشیم. از معایب این گوشی میتوان به عدم وجود اسلات حافظه ی خارجی اشاره کرد. البته آن هم قابل چشم پوشی است.



در قسمت پشتی این گوشی دوربین ۸٫۷ مگاپیکسلی، فلاش LED و بلندگو های عالی وجود دارد. همانطور که بیان شد پشت گوشی از صفحه ای صیقلی پلی کربناتی بدون هیچ قوسی است که به راحتی در دست جای نمی گیرد و به دلیل عرض زیاد در جیب گذاشتن آن مشکل است.



صفحه نمایش
این گوشی همانند سایر برادرهای خود، از نمایشگر ۴٫۵ اینچی WXGA با رزولوشن ۷۶۸*۱۲۸۰ پیکسل است. این گوشی دارای فناوری نوظهور ClearBlack برای کاهش تابش خیره کننده در فضای باز است و همچین توسط گوریلا گلس ۲ محافظت میشود. ناگفته نماند که حساسیت لمسی این صفحه به قدری بالا است که میتواند از ناخن های بلند و یا دستکش برای استفاده از آن استفاده کرد. طراحی گرافیکی و زیبای ماکروسافت به همراه صفحه ی AMOLED مورد استفده در این نمایشگر، رنگ های درخشان و سطوح مشکی غنی و عمیقی را برای شما فراهم میکند. مطمئن باشید که نمایشگر استفاده شده در این گوشی به همراه تکنولوژی های تکمیلی، تمامی نیازهای شما از یک صفحه نمایش با کیفیت را برآورده خواهد کرد.



دوربین
هردفعه که نوکیا گوشی جدیدی را معرفی می کند، کیفیت عکاسی و نرم افزار دوربین را ارتقا می بخشد. لومیا ۹۲۵ هم از این قاعده مستثنی نیست. لنز بکار رفته در این گوشی، یک لنز ۸٫۷ مگاپیکسلی است که با توجه به فناوری PureView استفاده شده در آن از کیفیت عکاسی خوبی به خصوص در شب برخوردار هستید. برنامه ی دوربین بسیار کامل است و برتری ویندوز فون را بر آندروید در این زمینه بیان می کند. حتی میتوان گفت دوربین این گوشی از فناوری مورد استفاده در گوشی جدید HTC با نام اولتراپیکسل بهتر است. در تصاویر تاریک بخصوص در شب میتوان صحت این حرف را بررسی کنید. در این گوشی از فلاش دوگانه استفاده شده است که به عکاسی در شب کمک می کند. کیفیت فیلم برداری این گوشی ۱۰۸۰p است و مانند دیگر لومیاها ویدئوها بسیار با کیفیت است و رنگ ها را زنده و پویا نشان میدهد. دوربین دوم این دستگاه از لنز ۱٫۲ مگاپیکسلی بهره می برد که دید وسیعی را برای کاربر فراهم میکند.



نمونه عکس های ثبت شده با دوربین این اسمارت فون (برای بزرگ تر دیده شدن عکس ها بر روی آنها کلیک کنید)



رابط گرافیکی و ویژگی ها
این تلفن از ویندوزفون ۸ به طور پیشفرض استفاده می کند و همانطور که می دانید قابلیت به روز رسانی به ویندوز فون ۸٫۱ را داراست. از تمامی فناوری های ارتباطی روز دنیا بهره میبرد، مانند NFC و بلوتوث نسخه ۴٫ برای اطلاعات بیشتر در رابطه با تغییرات ویندوزفون ۸ و ۸٫۱ میتوانید به مقاله تغییرات این دو ویندوز مراجعه کنید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید.



کیفیت بلندگوها
نوکیا در سری لومیاها از بیشترین توان خود بهره برده است و همانند سایر گوشی های این شرکت کیفیت تماس ارائه شده بسیار بالا است و وضوح قابل قبولی دارد. صدای دریافتی بسیار خوب می باشد ولی طبق گفته ی استفاده کنندگان این اسمارت فون، صدایی که به گوش تماس طرف دیگر تماس میرسد، دارای کمی اعوجاج و غیرطبیعی است ولی در کل رضایت بخش بوده است.



اسپیکرهای خارجی این گوشی بسیار با کیفیت هستند و به طور حتم باید این گوشی را در گروه اسمارت فون های صدا بلند قرار داد.



سرعت پردازش و عمرباتری
لومیا ۹۲۵ از پردازنده مشابه برادر های خود یعنی چیپست کوالکوم اسنپ دراگون S4 دو هسته با کلاک ۱٫۵ گیگاهرتزی استفاده میکند. این پردازشگر بسیار سریع عمل میکند و با توجه به سیستم عامل روان این گوشی، هیچ گونه لگی مشاهده نشد. هرچند که باز کردن برنامه هایی همچون رابط دوربین، با کمی مکث انجام میشود. اما به طور کلی سرعت پردازش این گوشی نمیتوان شکایت خاصی کرد. رم این گوشی ۱ گیگابایت است و حافظه ی آن ۱۶ و ۳۲ گیگابایت می باشد.



لومیا ۹۲۵ از یک باتری ۲۰۰۰ میلی آمپری بهره می برد که دارای طول عمر مشابه دو برادر خود است. این باتری زمان مکالمه ۱۲٫۸ ساعت و زمان استندبای ۱۸ روز را برای گوشی تامین میکند.



جمع بندی
از نظر ظاهری، لومیا ۹۲۵ یک دستگاه براق و خوش نما و از نظر فیزیکی، این دستگاه داری وزن و ابعاد مناسب است. این گوشی در واقع آپدیت سخت افزاری اومیا ۹۲۰ است. از لحاظ دوربین بسیار با کیفیت است، هرچند که سایه ی هم وطن خود یعنی لومیا ۱۰۲۰ و آن دوربین ۴۱ مگاپیکسلی و فوق العاده اش را همیشه بالای سر خود احساس خواهد کرد.



مطمئن باشید این گوشی دوست داشتنی نوکیا، یک تجربه ی عالی از کار با ویندوزفون را به کاربر ارائه خواهد کرد.

مزایا: بدنه ی با کیفیت همراه با زبان طراحی متفاوت، دوربین با کیفیت، بهره بردن از NFC و LTE، قیمت مقرون به صرفه

معایب: بدنه ای ضخیم و عریض که حمل آن را مشکل و در دست گرفتن آنرا دشوار می کند، لبه های تیز و نداشتن قابلیت کارت حافظه ی خارجی
 
بالا