برگزیده های پرشین تولز

بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا ۶۵۰

alizamany

Registered User
تاریخ عضویت
12 ژانویه 2012
نوشته‌ها
870
لایک‌ها
42
محل سکونت
yazd
microsoft-lumia-650-review.png

معرفی

مایکروسافت لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال را برای کسانی که به دنبال پرچمداری قدرتمند بودند معرفی کرد اما لومیا ۵۵۰ را هم در کنار این دو پرچمدار برای کسانی که میخواهند یک گوشی مقرون به صرفه و با این حال همه فن حریف را معرفی کرد البته در کنار سخت افزار مایکروسافت به طور رسمی و پیش فرض ویندوز ۱۰ موبایل را بر روی این گوشی قرار داده است تا کاربران تجربه ای بی نظیر از سخت افزار و نرم افزار مایکروسافت داشته باشند .

اما مایکروسافت چند ماه بعد گوشی را معرفی کرد که امروز میخواهیم در مورد آن بحث و بررسی داشته باشیم گوشی که زیبایی خاص و تفاوت زیادی با سایر گوشی های عرضه شده مایکروسافت دارد با ویندوز ایران همراه باشید .

lumia-650-windows.jpg
اولین تفاوتی که مایکروسافت لومیا ۶۵۰ با سایر گوشی های هم رده خود دارد بدنه فلزی و خوش استایل آن است در این رنج قیمتی می توان لومیا ۸۳۰ را هم در کنار این گوشی قرار داد اما بهتر است لومیا ۶۵۰ را بردارد پرچمداران جدید مایکروسافت ، لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال دانست .

قیمت این گوشی در بازار های جهانی ۲۰۰ دلار می باشد که اگر شما هم به دنبال زیبایی خاص و سخت افزاری متوسط هستید بدون شک لومیا ۶۵۰ می تواند یکی از گزینه های مد نظر شما باشد .



ویژگی های کلیدی

  • ویندوز ۱۰ موبایل
  • قاب آلومینیومی در اطراف و بدنه پلی کربنات همراه با تعویض درب پشتی
  • بدنه ای باریک و بسیار سبک
  • صفحه نمایش ۵ اینچی به همراه پنل OLED با رزولیشن ۷۲۰p و ۲۹۷PPI
  • پردازنده چهارهسته ای اسنپدراگون ۲۱۲ با فرکانس کاری ۱٫۳ گیگاهرتز و ۱ گیگابایت رم
  • حافظه داخلی ۱۶ گیگ به همراه درگاه میکرو اس دی
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی ، f/2.2 ، لنز ۲۸ میلی متری دوربین اصلی به همراه فلش LED
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی ، f/2.2 ، و قابلیت ضبط ویدیویی ۷۲۰P
  • پشتیبانی از شبکه های ۴G و LTE
  • بلوتوث ۴٫۱؛ GPS/GLONASS/BDS ؛ microUSB
  • باتری با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
معایب اصلی

  • چیپ ست نسبتا ضعیف
  • عدم ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰P
  • ظرفیت باتری نسبتا کم
  • عدم پشتیبانی از قابلیت Continuum

خوب ویژگی های کلیدی و معایب اصلی گوشی را با هم مشاهده کردیم اما از صفحه نمایش با کیفیت به همراه پنل OLED هر چه بگوییم کم است این صفحه نمایش به همراه کاشی ها و طراحی جدید ویندوز ۱۰ نمایی زیبا را برای گوشی فراهم می کند و در این صفحه نمایش تصاویر سیاه کاملا سیاه و تصاویر سفید کاملا سفید نمایش داده می شوند . از جمله محاسن خوب این گوشی می توان به حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی آن اشاره کرده همچنین علاوه بر حافظه داخلی یک شیار درگاه میکرو اس دی هم بر روی گوشی تعبیه شده است .







اما از محاسن خوب این گوشی هم که بگذریم باید اشاره ای هم به معایب آن داشته باشیم مایکروسافت با توجه به اینکه این گوشی را بسیار زیبا و شیک طراحی کرده است اما سخت افزار به کار رفته در آن کمی ما را دلسرد کرد پردازنده اسنپدراگون ۲۱۲ درست است که میتواند از پس کار های روزانه یک گوشی معمولی بر بیاید اما قابلیت ضبط ویدیویی ۱۰۸۰P را از کاربر می گیرد که مطمئنا نمیتوان از مایکروسافت دلگیر شد زیرا مایکروسافت تمام تلاش خود را کرده است که در اوج زیبایی قیمتی متعادل و گوشی مقرون به صرفه را برای کاربر عرضه کند .

پشتیبانی از شبکه های ۴G و LTE شاید مهم تر از ضبط ویدیو ۷۲۰P باشد و مایکروسافت با توجه بازار های مد نظر خود ترجیح داده که این گوشی را با پشتیبانی از شبکه های ۴G عرضه کند .



نگاهی به سخت افزار

در این که لومیا ۶۵۰ یک تلفن زیبا و تمام عیار می باشد هیچ شکی نیست این تلفن برخلاف طراحی های سنتی مایکروسافت ساخته شده و به نظر می رسد این گونه طراحی را علاقه مندان به گوشی های مایکروسافت بیشتر می پسندند، بدنه فلزی باریک به همراه گوشه های گرد و لبه های صاف و وزن پایین آن لومیا ۶۵۰ را به یک گوشی خاص و منحصر به فرد تبدیل کرده است .

lumia-650-windows4.jpg
اما قاب فلزی که در این گوشی بکار رفته طوری طراحی گردیده که درخشش خاصی در لبه های نقره ای جلو و عقب به وجود آورده و همچنین دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا هم از فلز ساخته شده است .


مابقی مباحث در صفحه رسمی ویندوز ایران

لینک صفحه : بررسی تخصصی مایکروسافت لومیا ۶۵۰

لینک کانال تلگرام : https://telegram.me/windowsiran
 
بالا