برگزیده های پرشین تولز

بررسی تخصصی نوکیا 6

nima_it

Registered User
تاریخ عضویت
9 می 2017
نوشته‌ها
146
لایک‌ها
27
سن
36
نوکیا باری دیگر به بازار موبایل برگشت؛ این شرکت فنلاندی از سال 2014 و پس از واگذاری کسب و کار گوشی های خود به شرکت مایکروسافت، عملاً از صحنه رقابت خارج شد و چند سالی بود که محصولات نوکیا را در بازار نمی دیدیم. در این مدت، گوشی های هوشمندی با برند مایکروسافت و تحت سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی ویندوزفون روانه بازار می شدند که البته استقبال خریداران از این گوشی ها تعریف چندانی نداشت و شاهد کاهش روزافزون سهم این کمپانی در بازار گوشی های هوشمند بودیم.

با این حال، مایکروسافت در سال 2016، تجارت گوشی های خود را به یکی از شرکت های زیرمجموعه کمپانی فاکس کان واگذار کرد و به دنبال آن، برند نوکیا نیز در اختیار شرکت HMD Global قرار گرفت. شرکتی که اعلام کرد از این پس، تمامی فرآیند طراحی، تولید، بازاریابی و فروش گوشی های تحت برند نوکیا را بر عهده می گیرد و به جای پلتفرم ویندوزفون که تنها 0.03 درصد از سهم بازار موبایل را در اختیار دارد، از سیستم عامل محبوب اندروید در محصولات خود استفاده خواهد کرد.




4560.jpg

این شرکت در آغازین روزهای سال 2017 میلادی، اولین محصول خود را با نام نوکیا 6 برای علاقه مندان به این برند فنلاندی معرفی کرد. اسمارت فونی که در گام نخست در کشور چین عرضه شد و چند هفته ایست که به بازار سایر کشورهای جهان از جمله ایران راه یافته است.
البته تفاوت هایی نیز در برخی مشخصات این دو مدل مشاهده می شود که از میان آن ها می توان به استفاده از سیستم عامل اندروید 7.0 در مدل عرضه شده در کشور چین و سیستم عامل اندروید 7.1.1 در مدل جهان این گوشی اشاره کرد. همچنین، مدل جهانی نوکیا 6 در دو مدل رم 3 و 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی عرضه می شود و این در حالیست که مدل عرضه شده در کشور چین، تنها به رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز شده است.
با این حال، تفاوت چندانی در سایر مشخصات این دو مدل مشاهده نمی شود به طوری که نوکیا 6 ویژگی هایی همچون نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی IPS، پردازنده میان رده اسنپدراگون 430، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی را در دل خود جای داده است. تمامی این مشخصات در بدنه ای از جنس آلومینیوم در کنار هم قرار گرفته اند که در تست های صورت گفته بر روی این گوشی، مقاومت بدنه این دستگاه در نوع خود مثال زدنی بوده است.

بررسی تخصصی نوکیا 6 توسط وب سایت معتبر جی اس ام آرنا انجام شده و توسط تیم دیجی آنلاین ترجمه و گردآوری شده است


مشخصات اصلی نوکیا 6

4562.jpg


جنس بدنه: آلومینیومی با پوششی از گوریلا گلس 3 و شیشه 2.5D در پنل جلویی
نمایشگر: 5.5 اینچی IPS ال سی دی، رزولوشن 1920 در 1080، تراکم پیکسل 403ppi
دوربین اصلی: 16 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دریافراگم f/2.0، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فلش LED دوگانه دوآل تون، فیلم‌برداری با رزولوشن 10080p
دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل، گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0، فیلم‌برداری با رزولوشن 10080p
سیستم عامل: اندروید 7.0 و 7.1.1 نوقا
پردازنده: چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 430 با سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتزی، تراشه گرافیکی آدرنو 505
مموری: رم 3 و 4 گیگابایتی؛ حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی
باتری: 3000 میلی آمپر ساعتی
قابلیت های ارتباطی: پشتیبانی از دو سیم کارت، میکرو یو اس بی 2.0، وای فای، جی پی اس، بلوتوث 4.1، رادیو اف ام، NFC
سایر ویژگی ها: پشتیبانی از سنسور اثر انگشت، اسپیکر دوگانه، صدای خروجی دالبی اتم، ورودی 3.5 میلیمتری هدفون






4563.jpg



نقاط ضعف نوکیا 6

4564.jpg

ظرفیت باتری نه چندان بالا
نامناسب بودن محل قرارگیری سنسور اثر انگشت

اگرچه مشخصات سخت افزاری این گوشی، چندان قدرتمند و قابل توجه نیست اما در مقایسه با قیمتی که برای این مدل می پردازید، قطعاً ارزش خریدن را خواهد داشت. همچنین، بلندگوهای استریو این گوشی از جمله نقاط قوت آن محسوب می شود که حتی در برخی از پرچمداران موجود در بازار نیز مشاهده نمی شود.
در ادامه قصد داریم تا این گوشی را زیر ذره بین برده و مشخصات و قابلیت های آن را بررسی کنیم.



جعبه گشایی

4565.jpg

جعبه گوشی نوکیا 6 بسیار هنرمندانه و نوستالژیک طراحی شده به طوری که همانند آن چه که در تصویر زیر مشاهده می کنید، طرحی از دست های گرده خورده
دو فرد به هم بر روی این جعبه طراحی شده و در داخل جعبه نیز لوازم جانبی همچون شارژر، یک کابل میکرو یو اس بی و یک هدست جای گرفته اند.




4566.jpg



وزن و اندازه نوکیا 6

4567.jpg

ابعاد این گوشی برابر با 154 در 75.8 در 7.8 میلیمتر عنوان شده که بدنه آن تقریباً از وسعت خوبی برخوردار است اما ارتفاع آن حدود چند میلیمتر بیشتر از حد معمول ذکر شده است؛ هرچند ارتفاع آن به آیفون 7 پلاس اپل نمی رسد.
وزن این گوشی نیز برابر با 169 گرم عنون شده که در مقایسه با نمایشگر 5.5 اینچی آن، کمی سنگین‌ به نظر می رسد. اکثر گوشی های مشابه با چنین نمایشگری، چند گرم سبک‌‌تر اند.




4568.jpg



بررسی مشخصات ظاهری نوکیا 6

4569.jpg

به جرات می توان جنس بدنه این گوشی را یکی از مهمترین نقاط مثبت نوکیا 6 عنوان کرد. این گوشی به عنوان یکی از سرسخت‌ترین گوشی هایی شناخته می شود که توانسته در تست های مقاومت مختلف سربلند بیرون بیاید. ویدیوهای مربوط به این تست ها در فضای وب موجود است و می توانید برای پی بردن به درستی این ادعا، آن ها را مشاهده کنید.

با این حال، نوکیا 6 نمای بیرونی چندان زیبایی ندارد و به همین دلیل است که ممکن است برای برخی افراد مناسب باشد و برخی ها نیز آن را نپسندند. اما بدنه آلومینیومی این دستگاه به گونه ایست که در مقایسه با مدل هایی با بدنه شیشه ای به سختی کثیف می شود و در

صورت لکه دار شدن نیز به راحتی قابل پاک کردن است



از طرفی دیگر، در گوشی های مجهز به بدنه فلزی، نوار آنتن بر روی بدنه آن ها به وضوح قابل رویت است که چندان خوشایند کاربران نیست؛ اما در این گوشی همانند آن چه که اپل در آیفون 7 انجام داده است، نوار آنتن در قسمت بالایی و پایینی قاب پشتی گوشی و به صورت کاملاً هنرمندانه تعبیه شده اند که به سختی قابل تشخیص است.









4570.jpg

دوربین این گوشی همانند گوشی های سری لومیای مایکروسافت به صورت دایره ای طراحی شده و یک فلش نیز در قسمت پایینی این دوربین تعبیه شده است. همانطور که مشاهده می کنید دوربین و فلش بر روی یک قطعه شیشه ای مشکی رنگ جای گرفته اند که به صورت صاف طراحی شده و بیشتر شبیه به آن چه شرکت موتورولا در گوشی های خود استفاده کرده، به نظر می رسد.
با این حال، این قسمت اندکی برآمدگی دارد و اگر می خواهید گوشی خود را بر روی میز و یا هر سطح دیگری قرار دهید، بهتر است آن را به صورت وارونه از طرف نمایشگر قرار دهید.




4571.jpg

در قسمت جلویی گوشی نیز، برند نوکیا را مشاهده خواهید کرد که یادآور گوشی هاییست که بسیاری از کاربران، اولین حس کار با یک گوشی را با این برند تجربه کردند. با این حال، در کنار این لوگو، سنسور دروبین سلفی به همراه خروجی صدا جای گرفته است. البته این خروجی، با آن چه که در گوشی های مشابه مشاهده می شود متفاوت است به طوری که به عنوان بلندگوی ثانویه برای پخش صوت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در سمت چپ این بلندگو، سنسور نور و یک لامپ نوتیفیکیشن LED تعبیه شده است.




4572.jpg

در قسمت پایینی گوشی نیز، دکمه هوم را مشاهده می کنید که به سنسور اثر انگشت مجهز شده و در دو طرف آن نیز دکمه های خازنی «بازگشت» و «کارهای اخیر» تعبیه شده است.




4573.jpg

در سمت راست گوشی، دکمه های پاور و تنظیم صدا را مشاهده خواهید کرد که به اططلاح کلیک‌خور خوبی دارند. در سمت مخالف نیز درگاه هایی به منظور استفاده از دو نانو سیم کارت و یک کارت حافظه میکرو اس دی تعبیه شده اند که البته امکان استفاده از هر سه به صورت همزمان وجود ندارد و شما می توانید از دو سیم کارت و یا یک سیم کارت و کارت حافظه به طور همزمان استفاده کنید.
در قسمت انتهایی نیز درگاه میکرو یو اس بی ویژه شارژ این گوشی در نظر گرفته شده که با توجه به وجود درگاه های پیشرفته تری همچون یو اس بی نوع سی، استفاده از این درگاه نمی تواند چندان برای علاقه مندان قابل قبول باشد. ناگفته نماند که در قسمت بالایی بدنه نوکیا 6 ورودی 3.5 میلیمتری هدفون تعبیه شده است. این گوشی به راحتی در دست جای می گیرد و به نوعی می توان آن را یکی از خوش‌دست‌ترین اسمارت فون های موجود در بازار دانست.




4574.jpg


با توجه به طولانی بودن بررسی

در صورت تمایل به مشاهده ادامه بررسی لطفا روی لینک زیر کلیک نماییذ

مشاهده متن کامل بررسی تخصصی نوکیا 6
 

shahram.sh1369

Registered User
تاریخ عضویت
6 ژانویه 2017
نوشته‌ها
78
لایک‌ها
18
سن
27
محل سکونت
کرمان
گلوبال زیر مجموعه فاکسان نیست و یک شرکت فنلاندی با مدیران سابق نوکیاست
فاکسان فقط پول میگیره که گوشی ها رو بسازه اپل هم با فاکسان همین قرار داد رو داره
 
بالا