برگزیده های پرشین تولز

بررسی تخصصی Nokia 6303i classic

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
مقدمه

گاهی کارهای کوچک نتایج بزرگی را به بار می آورند. Nokia 6303i classic هم با چنین ذهنیتی روانه بازار شده است و تلاش می کند دستاوردهای 6303 را برای نوکیا تکرار کند. این گوشی جایگاهش را به خوبی می شناسد و سعی دارد کاری را که بر عهده اش گذارده شده به انجام رساند.

Nokia 6303i classic گوشی دیگری از سری i است.چه آن را تحول و چه ادامه گوشی های قبلی بدانیم ، Nokia 6303i classic به دنبال حفظ فروش خوب 6303 است . بهبودهای کوچکی در این گوشی صورت داده شده اند تا بتوانند این گوشی را به ابزاری همه منظوره بدل نمایند.





در نخستین نگاه ، به نظر می رسد که نوکیا به جای افزودن قابلیت های جدید ، قابلیت های پیشین را هم حذف نموده است. دوربین 3.2 مگاپیکسلی بافوکوس خودکار و ضبط ویدیویی VGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه جای خود را به یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت که توانایی ضبط ویدیویی QVGA با نرخ 8 فریم بر ثانیه را دارد تبدیل شده است.

گرچه تقویت عملکرد باتری قصه متفاوتی دارد. علاوه بر این دوربین 3.2 مگاپیکسلی ،چه با فوکوس خودکار و چه با فوکوس ثابت، امکان قابل توجهی محسوب نمی شود. محتویات جعبه گوشی هم تغییر کرده اند و به جای یک کارت حافظه یک گیگابایتی ، یک کارت دو گیگابایتی به شما عرضه میشود . گوشی قابلیت پشتیبانی از کارت های حافظه ای تا گنجایش 16 گیگابایت را دارد(6303 تنها می توانست از چهار گیگابایت حافظه پشتیبانی نماید). علاوه بر این رابط کاربری هم به روز شده است.

پس به نظر می رسد که برخی از امکانات از گوشی حذف و در عوض قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده اند که اگر آن ها را در کنار هم گرد آوریم 6303i classic از برادر بزرگترش پیشی خواهد گرفت.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
ویژگی های کلیدی

پشتیبانی سه بانده از GSM/GPRS/EDGE

صفحه نمایش 2.2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QVGA به همراه خوانایی عالی صفحه نمایش در زیر تابش آفتاب

دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و فلاش LED

ضبط ویدیویی QVGA با نرخ 8 فریم بر ثانیه

ویرایش ششم رابط سری 40

رادیو اف ام استریو با RDS

بلوتوث با A2DP و پورت microUSB

اسلات کارت حافظه microSD(پشتیبانی تا 16 گیگابایت) و عرضه یک کارت دو گیگابایتی به همراه گوشی

سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری

بسته نرم افزاری غنی

Ovi Maps, Store , Contacts و Ovi Share

بدنه فلزی مستحکم و استفاده مناسب از اشکال بیضی شکل

مرورگر وب مبتنی بر WebKit و قابلیت پخش ویدیوهای YouTube

باتری خوب BL-5CT (از نوع Li-Ion با ظرفیت 1050 میلی آمپر)
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
نقاط ضعف اصلی

عدم پشتیبانی از 3G

قرار گرفتن اسلات کارت حافظه در زیر کاور باتری

کیفیت پایین عکس های ثبت شده توسط دوربین

عدم پشتیبانی از قابلیت شماره گیری هوشمند

عدم پشتیبانی از هر نوع چندوظیفه گی (Multi-tasking )

پشتیبانی نکردن از مرور اسناد آفیس



چیزی وجود دارد که نوکیا در 6303i classic هم تغییری در آن بوجود نیاورده است . بدنه فلزی با طراحی جذابش در بار نخست عرضه گوشی عالی عمل کرد و به همین دلیل گوشی جدید هم با همان ظاهر عرضه شده است.

مرور صفحات وب ، خواندن ایمیل ها و حتی به روز رسانی سرویس های شبکه های اجتماعی از امکانات معمول گوشیهای امروزی هستند. اما پیش از همه این ها Nokia 6303i classic یک گوشی تلفن همراه است که باید برای برقراری تماس های صوتی به کار گرفته شود.یادتان که نرفته است؟
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
محتویات جعبه

جعبه Nokia 6303i classic تنها لوازم استاندارد را در خود جای داده است. شارژ از نوع کوچک است و یک کابل USB بسیار کوتاه به همراه یک هدست یک تکه در کنار آن دیده می شود. باتری 1050 میلی آمپری گوشی ، کتابچه راهنما و راهنمای سریع کار با گوشی از دیگر محتویات این جعبه هستند .

یک کارت حافظه microSD دو گیگابایتی به همراه مجوزی برای دستیابی به 25 آهنگ از فروشگاه موسیقی نوکیا (که برای یک گوشی ارزان قیمت چندان هم بد نیست) در میان سایر محتویات جعبه به چشم می خورند.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
نمای 360 درجه ای از Nokia 6303i classic

Nokia 6303i classic ابعادی معادل 11.7*46.2*108.8 میلی متر و حجمی معادل 57 سی سی دارد که دقیقا برابر ابعاد 6303 classic است.

کار کردن با گوشی بسیار آسان است. گوشی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است و به راحتی در جیب جا می گیرد. در کل اندازه گوشی بسیار مناسب در نظر گرفته شده است و به قابلیت های کاربرد آن هم آسیبی نمی زند. 6303i classic وزنی معادل 96 گرم دارد اما اجازه ندهید که وزن گوشی شما را گمراه کند. بدنه گوشی تماما از فلز ساخته شده است و احساسی استحکام و ارزش بالایی به آن می بخشد.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
طراحی

نسخه i گوشی Nokia 6303 Classic تحول عمده ای در خود نمی بیند و طراحی ظاهری 6303 و 6303i classic با هم یکی هستند.

خروجی صدای مخاطب در بالای نشان نوکیا و کناره جلویی گوشی و درست در مرکز جای داده شده است. سنسور محدود کننده نور هم در کنار آن به چشم می خورد.

صفحه نمایش Nokia 6303i classic ،هم در کنتراست و هم در رندر رنگ ها نمایش خیره کننده ای دارد. این صفحه نمایش زاویه دید بالایی دارد و علاوه بر آن عملکرد بسیار خوبی را از خود در برابر تابش نور آفتاب به نمایش می گذارد.

صفحه نمایش 2.2 اینچی گوشی قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داراست و می تواند از رزولوشن QVGA پشتیبانی نماید.



در زیر صفحه نمایش ، کلیدهای کنترلی گوشی و آغاز و پایان مکالمه در دو سمت کلید چندجهته جای داده شده اند. قاب اطراف کلید مرکزی به خوبی برجسته شده است و استفاده از این کلید چند جهته بسیار آسان است. به ندرت پیش می آید که کلیدی را اشتباه بفشارید.

ردیف پایانی صفحه کلید کمی به سمت بیرون انحنا داشته و کلید ها را کمی برجسته تر می کند. این موضوع باعث می شود که فشردن کلیدها دشوارتر از پیش باشد اما این مشکل چندان جدی نیست.

کلیدهای ستاره و مربع ، کوچکتر از سایر کلیدها هستند و استفاده از آن ها چندان آسان نیست اما به نظر می رسد که آن ها فدای طراحی خاص گوشی شده اند. سایر کلیدها اندازه مناسبی دارند و به آسانی می توانید به آن ها دست پیدا کنید.



نور پس زمینه صفحه نمایش و همین طور نور پس زمینه سفید صفحه کلید بسیار قوی هستند. گرچه در رابط کاربری S40 هیچ راهی برای تنظیم میزان روشنایی نور پس زمینه صفحه نمایش وجود ندارد.

کناره بالایی Nokia 6303i classic کاملا خالیست و نوکیا تقریبا همه چیز را در کناره پایینی گوئشی جای داده است. در کناره بالایی گوشی تنها کلید روشن/خاموش آن قرار گرفته است که به اندازه کافی در بدنه گوشی فرو رفته است تا از فشردن اتفاقی آن جلوگیری شود.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
کناره های سمت چپ و راست گوشی هم چیز زیادی برای نمایش دادن ندارند :کناره سمت چپ گوشی کاملا خالی است در حالی که در سمت راست ، تنها کلیدهای تنظیم صدا قرار داده شده اند.



کناره پایینی 6303i classicتمامی پورت ها را در خود جای داده است. پورت microUSB با یک پوشش محافظ پلاستیکی ، سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری ، پورت شارژر و روزنه مخصوص بند گوشی در این قسمت به چشم می خورند. این به آن معنی است که اگر هدست تان را به گوشی متصل کنید باید آن را به صورت سر و ته در جیب تان قرار دهید.



با نگاهی به کناره پشتی گوشی بررسی همه جانبه آن را به پایان می رسانیم. در کناره پشتی گوشی فلاش دوگانه LED و یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی درست در کنار آن دیده می شود. در کنار لنز دوربین، اسپیکر گوشی جای داده شده است. اگر گوشی را روی سطح همواری قرار دهید ، صدای آن دیگر به وضوح قابل شنیدن نخواهد بود.



کاور باتری هم فلزی است . حس کردن یک فلز سرد در این رده قیمتی غیرعادی و عجیب به نظر می رسد.

با برداشتن کاور باتری ، باتری قدرتمند 1050 میلی آمپری گوشی که از نوع لیتیوم است، نمایان می شود . می توانید با استفاده از پورت MicroUSB به شارژ گوشی هم بپردازید.

Nokia 6303i classic مدت زیادی همراه ما نبود اما در طی دو روزی که این گوشی مهمان ما بود ، باتری گوشی حتی ذره ای هم خالی نشد. در طی این دو روز استفاده ما شامل حدود ده دقیقه مکالمه ، نیم ساعت عکاسی با گوشی ، نیم ساعت بازی با گوشی و نیم ساعت گوش دادن به موسیقی و مدتی کار کردن با قسمت های مختلف رابط کاربری می شد.

استفاده بهینه Nokia 6303i classic از انرژی آن را به گوشی مطمئنی تبدیل می کند . می توانید تا چند روز بدون شارژ مجدد گوشی به استفاده از آن ادامه دهید.

شیار جایگیری سیم کارت در زیر قسمتی فلزی قرار گرفته است و تعویض آن بسیار آسان است . اسلات کارت حافظه MicroSD هم در کنار آن قرار گرفته است و برای دسترسی به آن باید کاور پشتی گوشی را از جای خود خارج کنید.

احساس استحکام بالای گوشی که تنها یک بدنه فلزی قادر به برآوردن آن است ، امتیازی بزرگ برای Nokia 6303i classic محسوب می شود اما کلیدهای پلاستیکی جلوی گوشی این احساس را تا حدی از میان می برند و باعث می شوند نتوان گوشی را آنچنان جذاب دانست.

کار کردن با گوشی آسان است. اثرات انگشت بر روی بدنه گوشی باقی نمی مانند اما شکافی که بین کناره جلویی و پشتی گوشی قرار دارد ، مستعد جذب گرد و غبار بسیاری است.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
رابط کاربری

Nokia 6303i classic از ویرایش ششم رابط کاربری سری 40 استفاده می کند. محیط این رابط بسیار آشناست اما نسبت به 6303 Classic شاهد چند نوآوری بصری بوده است . این تغییرات گرافیکی بسیار دوست داشتنی هستند اما ما دوست داشتیم قابلیت های جدیدی هم در این رابط شاهد باشیم.

مرورگر اسناد آفیس جاییست که رابط کاربری S40 رقابت را به رقبای سامسونگی اش وا می گذارد . در زمینه قابلیت های چندرسانه ای و چند وظیفه گی هم اوضاع بیش از همه بر وفق مراد پلت فرم Sony Ericsson A200 است. اما نوکیا همچنان به سهم زیادش از بازار اتکا کرده و ترجیح می دهد که به جای ایجاد تحولی اساسی ، تجربه آشنایی در کار با گوشی به کاربران عرضه کند.



دو دیدگاه در مورد این رویکرد از طرف خریداران این گوشی های ارزان قیمت و میان قیمت وجود دارد.

نخستین دیدگاه این است که اگر شما یک گوشی برای برقراری تماس و ارسال و دریافت پیام می خواهید ، رابط ساده تر بسیار بهتر از گوشی های پیشرفته تری است که رابط پیچیده تری دارند.

گروه دوم که کم هم نیستند ،بر این عقیده اند که گوشی ای بهتر است که امکانات بیشتری در برابر هزینه پرداختی ، نسبت به سایر رقبا عرضه کند. این دیدگاه مسلما به سود رقبایی خواهد بود که لیست ویژگی های آن ها غنی تر از دیگران است. اما اجازه دهید به بررسی رابط کاربری گوشی بازگردیم.

به بحث اصلی باز می گردیم. صفحه اصلی Nokia 6303i classic که تغییرات اندکی را شاهد بوده است از یک عکس پس زمینه پیش فرض استفاده می کند و اطلاعات معمولی چون قدرت آنتن دهی ، وضعیت باتری ، آیکن پروفایل انتخاب شده و زمان را نمایش می دهد.



Active Stnadby یا Home Screen Mode هم در Nokia 6303i classic در دسترس است و از سه قسمت تشکیل شده است. می توان این سه بخش را بنا بر نیاز های کاربر تنظیم نموده و یا جای آن ها را تغییر داد. در حالت معمول ، ناحیه بالایی صفحه برای دسترسی سریع به عملکردهای مورد علاقه کاربر با استفاده از آیکن های آن ها رزرو شده است.

یک قابلیت خوب اجازه می دهد که در هنگام قفل بودن گوشی با فشردن کلید پایان مکالمه صفحه ای به شما نمایش داده شود که ساعت و تاریخ را مشخص می کند. این قابلیت چیزی شبیه ساعت های جیبی است که اغلب در گوشی های گران قیمت تر به کار می رود.

در کنار صفحه اصلی گوشی که مجددا طراحی شده است ، منوی اصلی آن هم شاهد تغییراتی بوده است. در برخی از زیرمنوها یک کلید more جای داده شده است که برخی از گزینه ها را در خود مخفی می کند. با این روش ، کار با منوها آسان تر از پیش خواهد بود.

یک حالت نمایش جدید هم برای منوی اصلی در نظر گرفته شده است و همانند گوشی های سری S30 و نخستین ویرایش های S40 هر بار یک آیکن تکی نمایش داده می شود. می توانید در نمای مشبک نحوه جایگیری آیکن ها را به هر ترتیبی که می خواهید تغییر دهید و از طرح بندی دلخواه تان استفاده نمایید. متاسفانه آیکن ها از جلوه های متحرکی که پیش از این دیده بودیم ، بی بهره اند.



با نبود پشتیبانی از قابلیت چندوظیفه گی ( Multi -tasking ) ، امکان minimize کردن نرم افزار های جاوا همانند Opera و انجام کار دیگری چون خواندن پیام های جدید وجود ندارد.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
دفترچه تلفن عالی

دفترچه تلفن Nokia 6303i classic امکان ذخیره تا 2000 مخاطب را دارد که شاید به اندازه فضای نامحدود برای ذخیره مخاطبین خوب نباشد اما به هر حال برای 99 درصد کاربران کافی خواهد بود.
039.jpg

می توانید فیلدهای متنوعی به مخاطبین تخصیص دهید اما تعداد شماره تلفن ها برای هر مخاطب به پنج عدد محدود می شود . نام های کوچک به صورت مجزا از اسامی خانوادگی ثبت می شوند و به این ترتیب در همگام سازی دیگر مشکلی نخواهید داشت. می توانید به هر مخاطب آهنگ خاصی هم اختصاص دهید.
042.jpg

feeds


بررسی تخصصی Nokia 6303i classic

مقدمه

گاهی کارهای کوچک نتایج بزرگی را به بار می آورند. Nokia 6303i classic هم با چنین ذهنیتی روانه بازار شده است و تلاش می کند دستاوردهای 6303 را برای نوکیا تکرار کند. این گوشی جایگاهش را به خوبی می شناسد و سعی دارد کاری را که بر عهده اش گذارده شده به انجام رساند.

Nokia 6303i classic گوشی دیگری از سری i است.چه آن را تحول و چه ادامه گوشی های قبلی بدانیم ، Nokia 6303i classic به دنبال حفظ فروش خوب 6303 است . بهبودهای کوچکی در این گوشی صورت داده شده اند تا بتوانند این گوشی را به ابزاری همه منظوره بدل نمایند.





در نخستین نگاه ، به نظر می رسد که نوکیا به جای افزودن قابلیت های جدید ، قابلیت های پیشین را هم حذف نموده است. دوربین 3.2 مگاپیکسلی بافوکوس خودکار و ضبط ویدیویی VGA با نرخ 15 فریم بر ثانیه جای خود را به یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت که توانایی ضبط ویدیویی QVGA با نرخ 8 فریم بر ثانیه را دارد تبدیل شده است.

گرچه تقویت عملکرد باتری قصه متفاوتی دارد. علاوه بر این دوربین 3.2 مگاپیکسلی ،چه با فوکوس خودکار و چه با فوکوس ثابت، امکان قابل توجهی محسوب نمی شود. محتویات جعبه گوشی هم تغییر کرده اند و به جای یک کارت حافظه یک گیگابایتی ، یک کارت دو گیگابایتی به شما عرضه میشود . گوشی قابلیت پشتیبانی از کارت های حافظه ای تا گنجایش 16 گیگابایت را دارد(6303 تنها می توانست از چهار گیگابایت حافظه پشتیبانی نماید). علاوه بر این رابط کاربری هم به روز شده است.

پس به نظر می رسد که برخی از امکانات از گوشی حذف و در عوض قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده اند که اگر آن ها را در کنار هم گرد آوریم 6303i classic از برادر بزرگترش پیشی خواهد گرفت.

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی سه بانده از GSM/GPRS/EDGE

صفحه نمایش 2.2 اینچی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از رزولوشن QVGA به همراه خوانایی عالی صفحه نمایش در زیر تابش آفتاب

دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و فلاش LED

ضبط ویدیویی QVGA با نرخ 8 فریم بر ثانیه

ویرایش ششم رابط سری 40

رادیو اف ام استریو با RDS

بلوتوث با A2DP و پورت microUSB

اسلات کارت حافظه microSD(پشتیبانی تا 16 گیگابایت) و عرضه یک کارت دو گیگابایتی به همراه گوشی

سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری

بسته نرم افزاری غنی

Ovi Maps, Store , Contacts و Ovi Share

بدنه فلزی مستحکم و استفاده مناسب از اشکال بیضی شکل

مرورگر وب مبتنی بر WebKit و قابلیت پخش ویدیوهای YouTube

باتری خوب BL-5CT (از نوع Li-Ion با ظرفیت 1050 میلی آمپر)

نقاط ضعف اصلی

عدم پشتیبانی از 3G

قرار گرفتن اسلات کارت حافظه در زیر کاور باتری

کیفیت پایین عکس های ثبت شده توسط دوربین

عدم پشتیبانی از قابلیت شماره گیری هوشمند

عدم پشتیبانی از هر نوع چندوظیفه گی (Multi-tasking )

پشتیبانی نکردن از مرور اسناد آفیس



چیزی وجود دارد که نوکیا در 6303i classic هم تغییری در آن بوجود نیاورده است . بدنه فلزی با طراحی جذابش در بار نخست عرضه گوشی عالی عمل کرد و به همین دلیل گوشی جدید هم با همان ظاهر عرضه شده است.

مرور صفحات وب ، خواندن ایمیل ها و حتی به روز رسانی سرویس های شبکه های اجتماعی از امکانات معمول گوشیهای امروزی هستند. اما پیش از همه این ها Nokia 6303i classic یک گوشی تلفن همراه است که باید برای برقراری تماس های صوتی به کار گرفته شود.یادتان که نرفته است؟

محتویات جعبه

جعبه Nokia 6303i classic تنها لوازم استاندارد را در خود جای داده است. شارژ از نوع کوچک است و یک کابل USB بسیار کوتاه به همراه یک هدست یک تکه در کنار آن دیده می شود. باتری 1050 میلی آمپری گوشی ، کتابچه راهنما و راهنمای سریع کار با گوشی از دیگر محتویات این جعبه هستند .

یک کارت حافظه microSD دو گیگابایتی به همراه مجوزی برای دستیابی به 25 آهنگ از فروشگاه موسیقی نوکیا (که برای یک گوشی ارزان قیمت چندان هم بد نیست) در میان سایر محتویات جعبه به چشم می خورند.



نمای 360 درجه ای از Nokia 6303i classic

Nokia 6303i classic ابعادی معادل 11.7*46.2*108.8 میلی متر و حجمی معادل 57 سی سی دارد که دقیقا برابر ابعاد 6303 classic است.

کار کردن با گوشی بسیار آسان است. گوشی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است و به راحتی در جیب جا می گیرد. در کل اندازه گوشی بسیار مناسب در نظر گرفته شده است و به قابلیت های کاربرد آن هم آسیبی نمی زند. 6303i classic وزنی معادل 96 گرم دارد اما اجازه ندهید که وزن گوشی شما را گمراه کند. بدنه گوشی تماما از فلز ساخته شده است و احساسی استحکام و ارزش بالایی به آن می بخشد.

طراحی

نسخه i گوشی Nokia 6303 Classic تحول عمده ای در خود نمی بیند و طراحی ظاهری 6303 و 6303i classic با هم یکی هستند.

خروجی صدای مخاطب در بالای نشان نوکیا و کناره جلویی گوشی و درست در مرکز جای داده شده است. سنسور محدود کننده نور هم در کنار آن به چشم می خورد.

صفحه نمایش Nokia 6303i classic ،هم در کنتراست و هم در رندر رنگ ها نمایش خیره کننده ای دارد. این صفحه نمایش زاویه دید بالایی دارد و علاوه بر آن عملکرد بسیار خوبی را از خود در برابر تابش نور آفتاب به نمایش می گذارد.

صفحه نمایش 2.2 اینچی گوشی قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را داراست و می تواند از رزولوشن QVGA پشتیبانی نماید.



در زیر صفحه نمایش ، کلیدهای کنترلی گوشی و آغاز و پایان مکالمه در دو سمت کلید چندجهته جای داده شده اند. قاب اطراف کلید مرکزی به خوبی برجسته شده است و استفاده از این کلید چند جهته بسیار آسان است. به ندرت پیش می آید که کلیدی را اشتباه بفشارید.

ردیف پایانی صفحه کلید کمی به سمت بیرون انحنا داشته و کلید ها را کمی برجسته تر می کند. این موضوع باعث می شود که فشردن کلیدها دشوارتر از پیش باشد اما این مشکل چندان جدی نیست.

کلیدهای ستاره و مربع ، کوچکتر از سایر کلیدها هستند و استفاده از آن ها چندان آسان نیست اما به نظر می رسد که آن ها فدای طراحی خاص گوشی شده اند. سایر کلیدها اندازه مناسبی دارند و به آسانی می توانید به آن ها دست پیدا کنید.



نور پس زمینه صفحه نمایش و همین طور نور پس زمینه سفید صفحه کلید بسیار قوی هستند. گرچه در رابط کاربری S40 هیچ راهی برای تنظیم میزان روشنایی نور پس زمینه صفحه نمایش وجود ندارد.

کناره بالایی Nokia 6303i classic کاملا خالیست و نوکیا تقریبا همه چیز را در کناره پایینی گوئشی جای داده است. در کناره بالایی گوشی تنها کلید روشن/خاموش آن قرار گرفته است که به اندازه کافی در بدنه گوشی فرو رفته است تا از فشردن اتفاقی آن جلوگیری شود.



کناره های سمت چپ و راست گوشی هم چیز زیادی برای نمایش دادن ندارند :کناره سمت چپ گوشی کاملا خالی است در حالی که در سمت راست ، تنها کلیدهای تنظیم صدا قرار داده شده اند.



کناره پایینی 6303i classicتمامی پورت ها را در خود جای داده است. پورت microUSB با یک پوشش محافظ پلاستیکی ، سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری ، پورت شارژر و روزنه مخصوص بند گوشی در این قسمت به چشم می خورند. این به آن معنی است که اگر هدست تان را به گوشی متصل کنید باید آن را به صورت سر و ته در جیب تان قرار دهید.



با نگاهی به کناره پشتی گوشی بررسی همه جانبه آن را به پایان می رسانیم. در کناره پشتی گوشی فلاش دوگانه LED و یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی درست در کنار آن دیده می شود. در کنار لنز دوربین، اسپیکر گوشی جای داده شده است. اگر گوشی را روی سطح همواری قرار دهید ، صدای آن دیگر به وضوح قابل شنیدن نخواهد بود.



کاور باتری هم فلزی است . حس کردن یک فلز سرد در این رده قیمتی غیرعادی و عجیب به نظر می رسد.

با برداشتن کاور باتری ، باتری قدرتمند 1050 میلی آمپری گوشی که از نوع لیتیوم است، نمایان می شود . می توانید با استفاده از پورت MicroUSB به شارژ گوشی هم بپردازید.

Nokia 6303i classic مدت زیادی همراه ما نبود اما در طی دو روزی که این گوشی مهمان ما بود ، باتری گوشی حتی ذره ای هم خالی نشد. در طی این دو روز استفاده ما شامل حدود ده دقیقه مکالمه ، نیم ساعت عکاسی با گوشی ، نیم ساعت بازی با گوشی و نیم ساعت گوش دادن به موسیقی و مدتی کار کردن با قسمت های مختلف رابط کاربری می شد.

استفاده بهینه Nokia 6303i classic از انرژی آن را به گوشی مطمئنی تبدیل می کند . می توانید تا چند روز بدون شارژ مجدد گوشی به استفاده از آن ادامه دهید.

شیار جایگیری سیم کارت در زیر قسمتی فلزی قرار گرفته است و تعویض آن بسیار آسان است . اسلات کارت حافظه MicroSD هم در کنار آن قرار گرفته است و برای دسترسی به آن باید کاور پشتی گوشی را از جای خود خارج کنید.

احساس استحکام بالای گوشی که تنها یک بدنه فلزی قادر به برآوردن آن است ، امتیازی بزرگ برای Nokia 6303i classic محسوب می شود اما کلیدهای پلاستیکی جلوی گوشی این احساس را تا حدی از میان می برند و باعث می شوند نتوان گوشی را آنچنان جذاب دانست.

کار کردن با گوشی آسان است. اثرات انگشت بر روی بدنه گوشی باقی نمی مانند اما شکافی که بین کناره جلویی و پشتی گوشی قرار دارد ، مستعد جذب گرد و غبار بسیاری است.



رابط کاربری

Nokia 6303i classic از ویرایش ششم رابط کاربری سری 40 استفاده می کند. محیط این رابط بسیار آشناست اما نسبت به 6303 Classic شاهد چند نوآوری بصری بوده است . این تغییرات گرافیکی بسیار دوست داشتنی هستند اما ما دوست داشتیم قابلیت های جدیدی هم در این رابط شاهد باشیم.

مرورگر اسناد آفیس جاییست که رابط کاربری S40 رقابت را به رقبای سامسونگی اش وا می گذارد . در زمینه قابلیت های چندرسانه ای و چند وظیفه گی هم اوضاع بیش از همه بر وفق مراد پلت فرم Sony Ericsson A200 است. اما نوکیا همچنان به سهم زیادش از بازار اتکا کرده و ترجیح می دهد که به جای ایجاد تحولی اساسی ، تجربه آشنایی در کار با گوشی به کاربران عرضه کند.



دو دیدگاه در مورد این رویکرد از طرف خریداران این گوشی های ارزان قیمت و میان قیمت وجود دارد.

نخستین دیدگاه این است که اگر شما یک گوشی برای برقراری تماس و ارسال و دریافت پیام می خواهید ، رابط ساده تر بسیار بهتر از گوشی های پیشرفته تری است که رابط پیچیده تری دارند.

گروه دوم که کم هم نیستند ،بر این عقیده اند که گوشی ای بهتر است که امکانات بیشتری در برابر هزینه پرداختی ، نسبت به سایر رقبا عرضه کند. این دیدگاه مسلما به سود رقبایی خواهد بود که لیست ویژگی های آن ها غنی تر از دیگران است. اما اجازه دهید به بررسی رابط کاربری گوشی بازگردیم.

به بحث اصلی باز می گردیم. صفحه اصلی Nokia 6303i classic که تغییرات اندکی را شاهد بوده است از یک عکس پس زمینه پیش فرض استفاده می کند و اطلاعات معمولی چون قدرت آنتن دهی ، وضعیت باتری ، آیکن پروفایل انتخاب شده و زمان را نمایش می دهد.



Active Stnadby یا Home Screen Mode هم در Nokia 6303i classic در دسترس است و از سه قسمت تشکیل شده است. می توان این سه بخش را بنا بر نیاز های کاربر تنظیم نموده و یا جای آن ها را تغییر داد. در حالت معمول ، ناحیه بالایی صفحه برای دسترسی سریع به عملکردهای مورد علاقه کاربر با استفاده از آیکن های آن ها رزرو شده است.

یک قابلیت خوب اجازه می دهد که در هنگام قفل بودن گوشی با فشردن کلید پایان مکالمه صفحه ای به شما نمایش داده شود که ساعت و تاریخ را مشخص می کند. این قابلیت چیزی شبیه ساعت های جیبی است که اغلب در گوشی های گران قیمت تر به کار می رود.

در کنار صفحه اصلی گوشی که مجددا طراحی شده است ، منوی اصلی آن هم شاهد تغییراتی بوده است. در برخی از زیرمنوها یک کلید more جای داده شده است که برخی از گزینه ها را در خود مخفی می کند. با این روش ، کار با منوها آسان تر از پیش خواهد بود.

یک حالت نمایش جدید هم برای منوی اصلی در نظر گرفته شده است و همانند گوشی های سری S30 و نخستین ویرایش های S40 هر بار یک آیکن تکی نمایش داده می شود. می توانید در نمای مشبک نحوه جایگیری آیکن ها را به هر ترتیبی که می خواهید تغییر دهید و از طرح بندی دلخواه تان استفاده نمایید. متاسفانه آیکن ها از جلوه های متحرکی که پیش از این دیده بودیم ، بی بهره اند.



با نبود پشتیبانی از قابلیت چندوظیفه گی ( Multi -tasking ) ، امکان minimize کردن نرم افزار های جاوا همانند Opera و انجام کار دیگری چون خواندن پیام های جدید وجود ندارد.

دفترچه تلفن عالی

دفترچه تلفن Nokia 6303i classic امکان ذخیره تا 2000 مخاطب را دارد که شاید به اندازه فضای نامحدود برای ذخیره مخاطبین خوب نباشد اما به هر حال برای 99 درصد کاربران کافی خواهد بود.



می توانید فیلدهای متنوعی به مخاطبین تخصیص دهید اما تعداد شماره تلفن ها برای هر مخاطب به پنج عدد محدود می شود . نام های کوچک به صورت مجزا از اسامی خانوادگی ثبت می شوند و به این ترتیب در همگام سازی دیگر مشکلی نخواهید داشت. می توانید به هر مخاطب آهنگ خاصی هم اختصاص دهید.



گزینه دیگری هم با عنوان Find on Map در این بخش دیده می شود که با توجه به آدرس مخاطب (البته اگر به طرزی صحیح وارد شده باشد) مکان وی را در Ovi Maps مشخص می سازد.

نرم افزار گزارش گیری تماس ها در Nokia 6303i classic بدون تغییر باقی مانده است. این نرم افزار می تواند تماس های دریافتی ، گرفته شده و از دست رفته را به صورت یکجا و یا جداگانه نمایش دهد. هر زیر منو می تواند تا 20 رکورد را به همراه تاریخ ، ساعت و مدت آن ها در خود نگهداری کند
044.jpg
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
قابلیت های تلفنی

Nokia 6303i classic در ریافت سیگنال ها و کیفیت صدا در حین مکالمات هیچگونه مشکلی ندارد. همانند اغلب گوشی های میان قیمت سری 40 این گوشی هم از قابلیت Voice Clarity برخوردار است که روشی برای حنثی سازی نویزها و سر و صدای اطراف در حین مکالمات است.

صدا در هر دو سمت بسیار بلند و واضح است و مشکلی در حین تماس ها وجود ندارد. سطح ویبره هم به اندازه کافی قوی است .

یکی دیگر از امکانات گوشی در این بخش قابلیت شماره گیری صوتی است. هیچ صدای از پیش ضبط شده ای در این بخش وجود ندارد و Nokia 6303i classic در این قسمت کاملا مستقل از اسپیکر عمل می کند. Nokia 6303i classic درصد بسیاری از دستوراتی که به آن انتقال دادیم را با موفقیت شناسایی کرد.

نوکیا در 6303i classic از قابلیت شماره گیری هوشمند استفاده نکرده است ، با درج شماره تنها گزینه «مفیدی» برای آغاز تایمر به شما نمایش داده می شود (که در آن اعداد بعنوان ساعت ، دقیقه و ثانیه تفسیرمی گردند) اما متاسفانه امکان جستجو در بین مخاطبین به این طریق وجود ندارد.

046.jpg
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
پیام رسانی

بخش پیام رسانی Nokia 6303i classic هم بخوبی از عهده انجام کاری که به آن واگذارده شده است برمی آید. این گوشی می تواند از انواع پیام های رایج SMS ، MMS و ایمیل و همین طور پیام های صوتی و فوری پشتیبانی نماید.

با توجه به کلیدهای بسیار خوب صفحه کلید تایپ SMS و MMS ها با استفاده از Nokia 6303i classic تجربه بسیار لذت بخشی است.
047.jpg

تمامی امکانات ویرایشگر پیام ها به خوبی و به نحوی سازماندهی شده اند که زمان صرف شده توسط کاربر برای نگارش پیام ها را به حداقل می رساند. لازم است چند حرف از نام یک مخاطب را تایپ کرده و سپس گزینه match را انتخاب کنید. لیستی از مخاطبان که با حروف درج شده تطابق دارد به همراه شماره تلفن و آدرس ایمیل آنها نمایش داده می شود. بعد از انتخاب گزینه مورد نظر ، ویرایشگر به بخش درج متن انتقال می یابد.
بخش ایمیل هم کار خود را بخوبی انجام می دهد و تقریبا تمامی نیاز های کاربران را پوشش می دهد. این بخش با پروتکل های POP3 ، SMTP و IMAP4 کار می کند و از چندین حساب کاربری به صورت همزمان پشتیبانی می نماید. این بخش از SSL هم حمایت می کند که برای مثال امکان کار با Gmail را نیز برای کاربر مهیا می سازد.

انجام تنظیمات ایمیل ها بسیار آسان است. تنها کاری که باید بکنید درج آدرس ایمیل و تایید کلمه عبور است . پس از آن 6303i classic تمامی تنظیمات لازم را انجام می دهد.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
گالری خسته کننده

گالری سری 40 همواره امکانات کمتری را نسبت به گالری های پلت فرم های دیگر ارائه می کرده است. Nokia 6303i classic تغییراتی از لحاظ بصری در این بخش به وجود آورده است اما آن ها برای به روز رسانی گالری کافی نبوده اند.

گالری Nokia 6303i classic تنها یک حالت نمایش دارد و تصاویر را در یک نمای مشبک 12 تایی نمایش می دهد. بزرگنمایی با استفاده از میانبرهای تعبیه شده به سرعت و آسانی انجام می گیرد.این گالری از اغلب گالری هایی که در گوشی های قبلی این رابط دیده ایم ، سریعتر و روان تر عمل می کند.
055.jpg

052.jpg
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی به کار رفته در Nokia 6303i classic قابلیت های بسیار خوبی دارد. این نرم افزار ظاهر خوبی دارد و عملکردهای قابل توجهی مثل Album Art هم ارائه می دهد. تعداد قابل توجهی از فرمت های صوتی توسط این نرم افزار پشتیبانی می شوند. می توان ظاهر این نرم افزار را طبق تم انتخاب شده برای گوشی تنظیم کرد که ظاهر آنرا با سایر قسمت های گوشی یکپارچه می کند.

پخش کننده موسیقی بوسیله کلید چندجهته کنترل می شود. علاوه بر کارکردهای معمول این نرم افزار می تواند آهنگ ها را بر حسب نام خواننده ، عنوان آلبوم یا سبک موسیقی مرتب کند. این نرم افزار با فرمت هایی چون AAC ، AAC+ ،eAAC+ ، MP3 ، MP4 و AMR-NB کار می کند.از پروفایل A2DP هم پشتیبانی می شود و می توانید به وسیله هدست های بلوتوث به موسیقی گوش کنید.

تنها یک تم برای پخش کننده موسیقی در دسترس است . البته شما می توانید از پوسته های مخصوص این نرم افزار هم برای سفارشی سازی ظاهر آن استفاده کنید.

به طور معمول نام خواننده و عنوان آهنگ در حال پخش در صفحه اصلی نمایش داده می شوند.آنها در قسمت مربوط به رادیو و پخش کننده موسیقی در صفحه اصلی ظاهر می شوند.

رادیو اف ام با RDS

Nokia 6303i classic به یک رادیو اف ام با RDS هم مجهز است. این نرم افزار هم ظاهری مشابه نرم افزار پخش کننده موسیقی دارد و تمامی عملکردهای پایه ای را پوشش می دهد.

این رادیو از RDS هم پشتیبانی می کند و می توانید گوشی را برای جستجو و ذخیره تمامی ایستگاه های موجود در منطقه تان تنظیم نمایید. اطلاعات RDS و فرکانس ها در روی صفحه اصلی نمایش داده می شوند.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
پخش کننده ویدیویی

بهتر است بدانید که اصلا نمی توانید بر روی Nokia 6303i classic بعنوان یک پخش کننده ویدیویی خوب حساب باز کنید. ترکیب صفحه نمایش کوچک و همین طور تعداد کم فرمت های قابل پشتیبانی توسط پخش کننده ویدیویی باعث می شود که شرایط چندان خوبی برای تماشای ویدیو ها در اختیار شما قرار نگیرد.



پخش کننده ویدیویی Nokia 6303i classic با فرمت های 3GP و MP4 سازگار است. ویدیوها می توانند

در حالت تمام صفحه پخش شوند و امکان حرکت سریع رو به جلو یا رو به عقب در فیلم ها نیز در نظر گرفته شده است.
063.jpg
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
کیفیت صدا

با اینکه این گوشی یک گوشی موسیقیایی نیست اما Nokia 6303i classic از کیفیت صدای بسیار خوبی برخوردار است. این گوشی در تغییر شکل فرکانس ها عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهد.

باقی مشخصه ها نیز در آزمون کیفیت صدای ما بسیار خوب و قابل مقایسه با بهترین های کلاس هستند. بلندی صدای خروجی هدست هم در حد متوسط است که برای اغلب کاربران کافی خواهد بود.

با توجه به قیمت قابل قبول Nokia 6303i classic ، کیفیت صدای آن چیزی از حد عالی کم ندارد.

دوربین 3.2 مگاپیکسلی

همانند Nokia 6303 ، 6303i هم از یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی برخوردار است که می تواند عکس هایی تا حداکثر رزولوشن 1536*2048 پیکسل ثبت نماید.گرچه این بار خبری از امکان فوکوس خودکار نیست و از دوربین با عمق میدان بالاتر و با فوکوس ثابت بهره گرفته شده است. فلاش LED هم عملکرد چندان خوبی ندارد و تنها در فواصل نزدیک قابل استفاده است.

همانند سایر گوشی های سری 40 این دوربین هم از امکانات کمی برخوردار است اما می توان با توجه به قیمت گوشی این امکانات را قابل قبول پنداشت.تنظیماتی چون تراز سفیدی ، سه حالت کیفیت مختلف و جلوه های متنوع در این دوربین در دسترس هستند. عکاسی در دو حالت افقی و عمودی را هم می توان جز گزینه های در دسترس دانست.امکان ثبت پیاپی عکس ها هم از دیگر مشخصه های این دوربین است.



دوربین 6303i classic جز دوربین های برتر 3.2 مگاپیکسلی به شمار نمی رود. کیفیت عکس های آن هم در حد متوسط هستند. در نور مناسب عکس ها خوب اند ، وضوح آن ها بیش از حد است اما رنگ های آن ها به خوبی رندر می شوند. سطح نویزها بسیار بالاست و الگوریتم کاهش شدید نویز ها هم باعث می شود که جزئیات بیش از پیش از دست بروند. عدم وجود جزئیات کافی در عکس ها را می توان جز نقاط ضعف اصلی این دوربین دانست.
064.jpg

سرعت دوربین هم آنچنان قابل توجه نیست و کمی زمان می برد تا عکس های ثبت شده ذخیره شوند.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
ضبط ویدیویی

در مورد ضبط ویدیویی گوشی عملکرد بدتری دارد. Nokia 6303i classic می تواند ویدیوهایی با رزولوشن QVGA و نرخ 8 فریم بر ثانیه ضبط کند که حتی برای ارسال با MMS هم نامناسب به نظر می آیند. بهتر است بیش از این وقتمان را با صحبت در این مورد هدر ندهیم.

امکانات ارتباطی

به دلیل عدم پشتیبانی گوشی از 3G ، Nokia 6303i classic از امکانات ارتباطی محدودی برخوردار است. این گوشی از پشتیبانی سه بانده از GSM برخوردار است.

این گوشی از GPRS و EDGE پشتیبانی می کند اما نباید انتظار داشته باشید از Wi-Fi هم پشتیبانی نماید. GPS هم در گوشی های این رده به ندرت دیده می شود و یک گام فراتر از استانداردهای آن ها محسوب می شود. خوشبختانه 6303i classic می تواند از ارتباطات بلوتوث پشتیبانی کند.

و در آخر باید به اسلات کارت حافظه اشاره کنم که اغلب مواقع اسان ترین راه انتقال فایل ها به گوشی

محسوب می شود . عدم وجود امکان تعویض سریع کارت های حافظه از قابلیت های کاربردی آن تا حد قابل ملاحظه ای می کاهد.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
مرورگر وب :سرعت پایین انتقال داده و عدم پشتیبانی از فایل های فلش

مثل سایر گوشی های سری 40 ویرایش ششم ، Nokia 6303i classicبا یک مرورگر استاندارد HTML مبتنی بر WebKit عرضه می شود. مرورگرهای Safari شرکت اپل و safari mobile و همین طور مرورگری که برای پلت فرم های Palm و Android عرضه شده اند هم بر پایه Webkit مبتنی هستند.می توان به عملکرد های خوب مرورگر وب Nokia 6303i classic امیدوار بود.

البته این به آن معنا نیست که می توانید در 6303i همان تجربه خوبی را که در استفاده از آن گوشی ها داشته اید ، تکرار کنید. این مرورگر به خوبی و درستی صفحات وب را رندر می کند که به خودی خود ارتقای بزرگی نسبت به سایر گوشی های سری 40 به شمار می رود.



مرورگر وب Nokia 6303i classic نقص های خاص خود را هم دارد. بسیار مشخص است که سخت افزار گوشی توان چندانی برای مرور دلنشین صفحات وب ندارد . پیمایش صفحات بسیار کند انجام می شود. پشتیبانی از فایل های فلش هم اصلا جالب نیست. گاهی گوشی می تواند برخی بنـــر ها را نمایش دهد اما در اغلب مواقع در نمایش فایل های فلش ناموفق عمل می کند.

همانند گوشی های اخیر سری 40 ، Nokia 6303i classic هم با مرورگر Opera که به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده است ، عرضه می شود. این مرورگر می تواند سرعت بار شدن صفحات را تا نود درصد بهبود بخشد که به دلیل عدم پشتیبانی گوشی از ارتباطات 3G ضروری است.
070.jpg
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
سازمان دهنده و نرم افزارها

سازمان دهنده Nokia 6303i classicبه خوبی طراحی شده است و قابلیت های مدیریت زمان خوبی با رابطی کاربر پسند در اختیار کاربر قرار می دهد. تقویم سه حالت نمایش ماهانه ، هفتگی و روزانه دارد و در آن 5 نوع مختلف از رویدادها قابل تعریف هستند.



هشدارها را هم می توان برای به صدا در آمدن در روزهای مختلف هفته ، حتی در صورت خاموش بودن گوشی ،تنظیم نمود.





گزینه های دیگری هم برای سازماندهی از قبیل Voice Recorder با محدودیت ضبط 60 دقیقه ای ، یک کرونومتر و یک تایمر هم در این بخش وجود دارد.



و در آخر باید به ماشین حساب 6303i classic اشاره کنیم که در دو نسخه پایه ای و پیشرفته ارائه شده است. علاوه بر این ماشین حسابی هم مخصوص محاسبات وام ها در نظر گرفته شده است.



نرم افزار مبدل واحد را می توان به عنوان اولین گزینه از نرم افزارهای اضافی گوشی مورد بررسی قرار می دهیم. این نرم افزار گزینه های مختلفی برای تبدیل واحد ها پیشنهاد می کند و اگر اطلاعات کافی برای آن مهیا شود ، می توان برای تبدیل ارزها هم از این نرم افزار بهره گرفت.مبدل دیگری هم وجود دارد که امکان تبدیل واحدهای اندازه گیری کفش ها و لباس ها در سراسر دنیا را به یکدیگر فراهم می کند.



اگر می خواهید عکس ها و فایل های صوتی و تصویری را به طور مستقیم از گوشی تان با دوستان تان به اشتراک بگذارید باید نگاهی به نرم افزار Ovi Share بیاندازید. بعد از ثبت نام در این سرویس، می توانید به راحتی فایل ها را برای آپلود انتخاب نمایید.



این نرم افزار محدود است و تنها می توانید عکس هایی را که دوستان تان آپلود کرده اند بوسیله آن مرور کنید. برای مرور کل فایل ها به یک مرورگر وب نیاز خواهید داشت (که به نظر می رسد مرورگر خود گوشی در این مورد به اندازه کافی خوب عمل می کند). به یاد داشته باشید که تماشای عکس های سه مگاپیکسلی برای شما گران تمام خواهد شد.



نرم افزار Search در نمونه در اختیار به موتور جستجوی Google مجهز بود اما ممکن است این موتور جستجو بنا به منطقه ای که در آن قرار دارید ، متفاوت باشد. با کلیک بر روی کلید جستجو مرورگر وب اجرا می شود که این نرم افزار را کاملا بلااستفاده می کند. تعبیه شدن یک امکان داخلی در مرورگر برای این کار می توانست بهتر باشد.



یکی دیگر از نرم افزارهای قابل ذکر ، نرم افزار World Clock است که می تواند ساعت را در نقاط مختلف دنیا نمایش دهد.
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
Ovi Maps for S40

Ovi Maps در واقع نامی دیگر برای نرم افزار Nokia Maps است . نکته اصلی این است که نوکیا تصمیم دارد تمامی سرویس هایش را یکپارچه کرده و به صورت یک سرویس واحد در آورد. خود نرم افزار تغییر چندانی نکرده است.

Nokia 6303i classic به گیزنده داخلی GPS مجهز نیست اما بدون آن هم می توانید از نقشه ها استفاده کنید. می توانید نقشه ها را مرور کرده ، به دنبال آدرسهای خاص بگردید و بهترین مسیرها را انتخاب کنید اما امکان فعال شدن راهنمای صوتی مقصدیابی وجود ندارد. علاوه بر این ، این نرم افزار بر خلاف نرم افزار Google Maps نمی تواند با استفاده از Cell-ID اطلاعاتی کلی در مورد محلی که شما در آن هستید تامین کند.



با استفاده از نرم افزار Map Loader در کامپیوتر می توانید نقشه ها را به گوشی منتقل کنید و با این کار از هزینه هایی که در دانلود نقشه ها از طریق گوشی بر شما تحمیل خواهد شد بکاهید.
100.jpg

098.jpg
 

spamer*girl

Registered User
تاریخ عضویت
11 مارس 2010
نوشته‌ها
91
لایک‌ها
3
محل سکونت
آخر دنیا
بازی ها

Nokia 6303i classic به همراه چند بازی عرضه می شود که به احتمال زیاد این بازی ها برای سرگرم شدن شما کافی خواهند بود.

نخستین بازی Bounce Tales است که یک بازی کارتونی است و به پیگیری ماجراهای یک حباب می پردازد.



بازی بعد ، Brain Champ مجموعه ای از معماهای ساده مثل مسائل ریاضی است . گرچه این معما ها ساده هستند اما با افزوده شدن فاکتور زمان به بازی ، بسیار جالب می شوند.



City Bloxx هم بازی معروف دیگری است که در آن باید به انباشتن بلاک ها روی یکدیگر بپردازید. مراقب باشید ، این بازی اعتیاد آور است!



Block'd نسخه دیگری از Jawbreaker است که در آن باید دنباله ای از توپ ها یا مکعب های مجاور هم که به یک رنگ هستند را حذف نمایید.

و در پایان بازی Rally STARS قرار دارد که یک بازی سه بعدی مسابقه ای است .



آخرین بازی ، بازی Sudoku است . عرضه آن به همراه گوشی هم چندان تعجبی ندارد چراکه این بازی معمایی بسیار محبوب شده است. اگر شما هم از طرفداران سودکو باشید ، حتما از آن لذت خواهید برد.

117.jpg
 
بالا