برگزیده های پرشین تولز

بررسی سیستم همكاری در فروش ایران مارکت سنتر توسط کارشناس سایت ایران سئو.

ailasam

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
بررسی سیستم همكاری در فروش یك وبسایت ایرانی
نوشته شده توسط رضا فرشباف
یكشنبه, 07 September 2008 16:08

يكي از وبسايتهايي كه در زمينه افيليت ماركتينگ (درآمد انلاين از طريق مشاركت در فروش) فعاليت مي كند، وبسايت ايران ماركت سنتر مي باشد كه در حدود 28 روز پيش با اين سيستم آشنا شدم. من خودم با شبكه هايي نظير Commission Junction و Linkshare قبلآ كار كرده بودم (در حال حاضر نيز كم و بيش با اين سيستمها كار مي كنم) و مي دونستم كه يكي از كانالهايي كه مي توان بصورت آنلاين درآمد داشت از طريق همين Affiliate Marketing است، با خودم گفتم كه چرا يك سيستم ايراني و بومي رو مورد بررسي قرار ندهم و آيا اصلآ ميشه تو كشور خودم از اين طريق به كسب درآمد پرداخت؟ همچنين مدتها بود كه مي خواستم يه فروشگاه اينترنتي ايجاد كنم (البته براي تست) و رفتار كاربران ايراني را در زمينه خريد آنلاين بررسي كنم ولي از اونجائيكه هميشه وقت كم داشتم، دنبال يه چنين سيستمي بودم كه با صرف كمترين زمان ممكن اين موضوع رو تست كنم.

خوشبختانه با سايت Iran Market Center آشنا شدم و با خودم گفتم فرصت چه بهتر از اين! پس دست به كار شدم و در سيستم مشاركت در فروش اونها عضو شدم. اين سايت اقدام به راه اندازي يك پورتال فروشگاهي در ايران كرده، كه به نا به گفته اونها، در حدود 1000 فروشنده در فروشگاهشان عضو هستند و بيش از 100,000 محصول براي فروش وجود دارد.

مدل كسب درآمد، بر پايه همان مدل Affiliate Marketing كار مي كند يعني شما با معرفي كردن محصولات سايت، در صورتيكه كاربر معرفي شده توسط شما از سايت مزبور خريد كند، شما در سود فروش آن محصول (محصولات) سهيم خواهيد بود و فروشنده درصدي از قيمت كالا را به عنوان پورسانت همكاري شما، به شما اختصاص مي دهد.

موضوعي كه من رو متعجب كرد، درصد بالاي پورسانتها بود كه به ندرت در سايت هاي خارجي كه قبلآ باهاشون كار كرده بودم، ديده ميشد. بطوريكه حتي در برخي موارد ميزان پورسانت دريافتي به 50 تا 70 درصد هم مي رسيد.

بزرگترين مشكلي كه در كسب درآمد به روش همكاري در فروش وجود دارد، ايجاد ترافيك هدفمند به صفحه محصولات است كه البته من اين مشكل رو با استفاده از تبليغات در گوگل – Google Adwords و انتخاب كلمات كليدي متناسب با محصول حل كردم ولي بطور كلي، مي توان از روشهاي مختلف براي جذب و ايجاد ترافيك استفاده كرد، مثلآ استفاده از ايميل ماركتينگ، قرار دادن بنرهاي گرافيكي و لينك باكس در وبسايت و غيره. ولي به نظر من هيچكدوم از اين روشها به اندازه موتورهاي جستجوگر نمي تونند ترافيك هدفمند ايجاد كنند و از آنجائيكه با استفاده از تبليغات PPC – Pay Per Click مي توان در عرض كمتر از 15 دقيقه ترافيك مورد نياز خود رو بدست آورد، من براي بررسي سريع نتايج از اين روش براي تبليغات محصولات فروشگاه استفاده كردم. البته در اين روش شما بايد مراقب ضرر و زيان خود باشيد و اين مستلزم سعي و خطا و استفاده از كلمات كليدي مناسب و دقت در نوشتن متن آگهي است.

براي بررسي اين سيستم من چند تا محصول رو كه فكر مي كردم فروش خوبي داشته باشند رو از بين محصولات انتخاب كردم و براي اونها تو ادوردز گوگل آگهي تبليغاتي درست كردم و كاربران رو مستقيمآ به صفحه محصول هدايت كردم. جالب اينجاست كه شما در اين روش حتي لازم نيست كه وبسايت داشته باشيد و با قرار دادن آدرس صفحه محصول در Destination URL آگهي ادوردز مي توانيد كاربر را بطور مستقيم به صفحه محصولي كه تبليغ مي كنيد، هدايت كنيد. اگر كاربر معرفي شده از سايت مزبور خريد كند، به شما پورسانت همكاري اختصاص داده مي شود.

من در ادوردز يه Campaign ساختم و در داخل campaign چند تا adgroup براي تك تك محصولاتي كه مي خواستم معرفي كنم درست كردم. كلمات كليدي رو هم با استفاده از ابزار تحقيق بر روي كلمات كليدي ادوردز انتخاب كردم.

بعد از حدود 10 دقيقه، آگهي من در گوگل فعال شد و در صفحه اول گوگل براي كلمات كليديي كه انتخاب كرده بودم نمايش داده شد. جالب اينجاست كه پس از سپري شدن حدود 1 ساعت من اولين فروش خود رو تجربه كردم و در حدود 60% پورسانت در اكانت من منظور شد.

در داخل پنل Iran Market Center سفارشات مراحل مختلفي را طي مي كنند و تا زماني كه سفارش به حالت توزيع شده و يا وصول شده در نيامده باشد، پورسانت آن به شما پرداخت نمي شود و فقط در اكانت شما نمايش داده مي شود.



سفارشات در سيستم همكاري در فروش Iran Market Center مي تواند وضعيتهاي زير را داشته باشد:

سفارشات معلق: سفارشی که جدیدا در سیستم ثبت شده و فروشنده تاکنون اقدامی برای آماده کردن و ارسال آن نکرده است و یا اینکه خریدار به تماس تلفنی فروشنده برای تایید سفارش پاسخ نداده است.

سفارشات آماده به ارسال: سفارشی است که فروشنده بعد از اخذ تایید تلفنی آن از خریدار , اقدام به بسته بندی آن نموده است و یا به پست تحویل داده است. این تغییر وضعیت توسط فروشنده انجام می شود.

سفارشات ارسال شده: سفارشی است که در سیستم پستی در حال ارسال است و یا به دست خریدار رسیده است. این تغییر وضعیت توسط پست شهر مبدا انجام می شود.

سفارشات توزيع شده: سفارشی است که خریدار آن را دریافت کرده و مبلغ ان را به مامور پست داده است. این تغییر وضعیت توسط پست شهر مقصد انجام می شود.
سفارشات وصول شده: سفارشی است که مبلغ آن توسط پست به ایران مارکت سنتر داده شده است. این تغییر وضعیت توسط سیستم ایران مارکت سنتر انجام می شود.

سفارشات برگشتي: سفارشی است که خریدار به هر دلیلی از گرفتن آن خودداری نموده است و یا اینکه آدرس خریدار شناخته نشده است. این تغییر وضعیت توسط پست شهر مقصد انجام می شود.

سفارشات انصرافي: سفارشی است که آدرس آن ناقص است و یا پس از تماس فروشنده با خریدار , خریدار از دریافت آن صرف نظر کرده است. این تغییر وضعیت توسط فروشنده ثبت می شود که البته سیستم ایران مارکت سنتر برای حفظ حقوق تبلیغ کنندگان بصورت روزانه و مستمر بر صحت این تغییر وضعیت نظارت می نماید.
بررسي ميزان هزينه و درآمد و محاسبه سود ROI

من براي شروع، 5 موضوع مختلف (محصولات متنوع) رو انتخاب كردم و براي آنها در گوگل تبليغات درست كردم. تبليغات از تاريخ 11 اگوست به نمايش در آمد و تا حالا كه دارم اين مقاله رو مينويسم، هنوز در گوگل نمايش داده مي شود. شكل زير مقداري هزينه اي كه من در گوگل براي تبليغات محصولات در طول اين مدت 28 روزه پرداخته ام رو نشون ميده:

هزينه هاي پرداختي به گوگل براي تبليغ محصولات







همانطور كه ملاحظه مي كنيد كل هزينه اي كه به گوگل پرداخت شده است در حدود 191 دلار بوده كه با حساب دلاري 940 تومان هزينه كل برابر 1,795,400 ريال خواهد بود. بنابراين با احتساب 3,856,017 ريال درآمد حاصل از همكاري در فروش، ميزان سود نهائي برابر با 2,060,617 ريال خواهد بود.

به نظر بد نمياد!!! من در حدود 3 ساعت براي اين كار وقت گذاشتم و در عرض 28 روز تونستم كه در حدود دويست هزار تومان درآمد داشته باشم! البته نگهداري كمپهاي تبليغاتي كه در گوگل درست مي كنيد كمي وقت شما رو ميگيره ولي به نظر مياد كه ميشه با افزايش تعداد محصولات به درآمد فوق اضافه كرد.

سيستم افيليت ماركتينگ – سيستم همكاري در فروش، يكي از روشهاي بسيار سودمند هم براي فروشنده و هم براي تبليغ كننده است كه هر دو طرف از اين مشاركت سود مي برند. فروشنده تنها زماني هزينه مي كند كه محصولاتش به فروش بره و از طرفي تبليغ كننده هم با در يافت پورسانت مي تواند درآمد خوبي از اين راه كسب كند.
يكي از بزرگترين معايب سيستم همكاري در فروش ايران ماركت سنتر اينست كه اگر كاربر معرفي شده توسط شما، در همان بار اول از سايت فروشنده خريد نكند و دفعه بعد مستقيمآ وارد سايت فروشنده شده و خريد نمايد، پورسانتي به شما تعلق نمي گيرد. (عدم استفاده از كوكيها)

نتيجه گيري:
استفاده از سيستم همكاري در فروش مي تواند ميزان فروش محصولات و يا خدمات فروشندگان و يا توليد كنندگان را به ميزان قابل ملاحظه اي افزايش دهد و از طرفي ديگر صاحبان وبسايتها و يا افرادي كه با بازاريابي موتورهاي جستجوگر آشنايي دارند مي تواند از اين مدل ماركتينگ، درآمد خوبي را كسب كنند.

لینک مطلب


لینک عضویت در سیستم همکاری در فروش ایران مارکت سنتر

 

1900cd

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
119
قبلا این مطلب رو خونده بودم.ولی شاید بدرد بعضی دوستان بخوره.


از مدیر سایت عاجزانه تقاضای دکمه تشکر را داریم
 

ailasam

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
به نظر من ترفند خیلی هوشمندانه ای زدن.همچین چیزی به فکر خودم نرسیده بود.
 

ailasam

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
80 تا بازدید داشته این مطلب و فقط یک نفر سوال و جواب کرده.من ایمان پیدا کردم که درصد مطالعه توی ایران خیلی خیلی کمه.
شاید با 5 دقیقه وقت گذاشتن و خوندم چیز جدیدی یاد گرفتید و تجارت آنلاینتون متحول شد.
 

MasoudM

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2008
نوشته‌ها
1,870
لایک‌ها
651
محل سکونت
in the shadow of the statue
80 تا بازدید داشته این مطلب و فقط یک نفر سوال و جواب کرده.من ایمان پیدا کردم که درصد مطالعه توی ایران خیلی خیلی کمه.
شاید با 5 دقیقه وقت گذاشتن و خوندم چیز جدیدی یاد گرفتید و تجارت آنلاینتون متحول شد.

من منتظر بودم شما جواب اين دوستمون رو بديد تا بيام اظهار نظر بكنم :



واقعا چه ترفندي ؟
 

ailasam

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
ترفند استفاده از تبلیغات برای تبلیغات.
خب خود ترفند رو که توی مقاله توضیح داده.
ایشون از تبلیغات در گوگل برای تبلیغ در ایران مارکت سنتر استفاده کرده.و دو برابر هم سود کرده.
 

MasoudM

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2008
نوشته‌ها
1,870
لایک‌ها
651
محل سکونت
in the shadow of the statue
خب اين ترفند خاصي نيست . تبليغ در گوگل شايد بهترين روش براي تبليغ فروشگاه ها باشه ؛ من خودم قبلا مشابه اين كار رو انجام دادم . البته من با پنل همكار پارس پيك كار ميكردم و از همين سايت هاي تبليغات كليكي استفاده كردم تا فروش رو بالا ببرم ؛ بد نبود با توجه به اينكه ادم كار خاصي انجام نميده ولي خب اگر خودت فروشگاه داشته باشي و براي خودت اين تبليغ رو بكني سود خيلي بيشتري ميبري . دردسر تسويه حساب هم نداري ! ضمن اينكه به اين سيستم ايران ماركت سنتر نميشه خيلي اعتماد كرد / تو ايران واقعا كار جمعي جواب نميده ؛ بايد همزمان حواست به چند جا باشه ؛ آخرش هم ميبيني يك كدوم كلاه برداري كرد .
 

ailasam

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
در مورد کلاه برداری حق با شماست.ولی خب من دیگه حوصله دردسر های فروشگاه رو ندارم.قبلا داشتم.دردسر تصفیه حساب برای فروشگاه هم هست.قبلانم گفتم فروشگاه من اردیبشت امسال تعطیل شد ولی هنوزم سفارشاتی دارم که تکلیفشون معلوم نشده.تازه این شرکت پرداخت نامرد میخواست به خاطر اون چند تا کل کارکرد یکسالم رو نده !!! که به زور ازشون گرفتم
 

ailasam

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
به نظر من تبلیغ به گوگل دادن و نمایش تبلیغ به ازای کلید ورد مشخص حسابش با تبلیغ بنر دادن به سیستم های کلیکی جداست.فرقش از زمین تا آسمونه.دقیقا یادمه که در این سیستم های کلیکی که برای فروشگاهم داشتم از هر 200 کلیک یک نفر خرید میکرد.ولی وقتی یارو سرچ کنه مثلا سریال جومونگ و گوگل لینک خرید تو رو بهش نشون بده فروشت 1000 برابر میشه.
 

MasoudM

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2008
نوشته‌ها
1,870
لایک‌ها
651
محل سکونت
in the shadow of the statue
به نظر من تبلیغ به گوگل دادن و نمایش تبلیغ به ازای کلید ورد مشخص حسابش با تبلیغ بنر دادن به سیستم های کلیکی جداست.فرقش از زمین تا آسمونه.دقیقا یادمه که در این سیستم های کلیکی که برای فروشگاهم داشتم از هر 200 کلیک یک نفر خرید میکرد.ولی وقتی یارو سرچ کنه مثلا سریال جومونگ و گوگل لینک خرید تو رو بهش نشون بده فروشت 1000 برابر میشه.

صد در صد درسته . فرض كنيد يه نفر داره تو يك فروم ميگرده ؛ بعد اتفاقي ميرسه به يك تبليغ از جومونگ ( فرض ميكنيم ) از سر كنجكاوي ممكنه كليك كنه ولي واقعا دنبال سريال جومونگ نبوده !!!!! اما كسي كه ميره تو گوگل سرچ ميكنه كاملا مشخصه دنبال همچين چيزي ميگشته .

مسلما تبليغ گوگل خيلي تاثيرش بيشتر از سيستم هاي تبليغات كليكي هست ولي براي ما كه تو ايرانيم استفاده از اين سرويس هم خيلي سخته ...

در مورد فروشگاه هم : خيلي ها الان دارن كار ميكنن و به اين سختي ها هم كه شما ميگيد نبوده . البته شركت پرداخت كلاه برداري زياد كرده . در حال حاضر سيستم هاي پارس پيك و ايران ماركت سنتر قابل اعتمادتر هستن . جالبه بدونيد رئيس ايران ماركت قبلا خودش مشتري پرداخت بوده و هنوز كه هنوزه ميليون ها تومن از پرداخت طلب داره .
 

1900cd

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
673
لایک‌ها
119
بله رئیس مارکت سنتر چند سال پیش بهم گفته بود که 70 میلیون پولشون رو ندادند.من هم از تبلیغات مارکت سنتر در سوران استفاده کردم و فروشم بد نبود.تقریبا دوبرابر شد.ولی خیلی کم فروش می ره مثلا یک کالا رو چند بار اضافه کردم تا فروش بره بالا ولی کلا هر دو سه روز یه کالا فروش می رفت من هم بیخیالش شدم.ولی خوب تبلیغات تو گوگل هدفمند تر هست.بخصوص تو سرچ گوگل
 

MasoudM

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2008
نوشته‌ها
1,870
لایک‌ها
651
محل سکونت
in the shadow of the statue
بله رئیس مارکت سنتر چند سال پیش بهم گفته بود که 70 میلیون پولشون رو ندادند.من هم از تبلیغات مارکت سنتر در سوران استفاده کردم و فروشم بد نبود.تقریبا دوبرابر شد.ولی خیلی کم فروش می ره مثلا یک کالا رو چند بار اضافه کردم تا فروش بره بالا ولی کلا هر دو سه روز یه کالا فروش می رفت من هم بیخیالش شدم.ولی خوب تبلیغات تو گوگل هدفمند تر هست.بخصوص تو سرچ گوگل

علاوه بر اينكه هدفمندتره قيمتش هم تقريبا برابر با همين سيستم هاي كليكي ئه !
 

ailasam

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
توی ایران شرکت هائی هستند که از ما پول به ریال میگیرن و برامون توی گوگل تبلیغ میکنن.چیز نشدنی نیست.
راستی یکی از دوستام کوپن تبلیغ در گوگل برنده شده.اصلا لو نداد که چطوری و از کجا.شما میدونید؟ این کوپنو
از کجا میشه پیدا کرد؟
 

MasoudM

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2008
نوشته‌ها
1,870
لایک‌ها
651
محل سکونت
in the shadow of the statue
توی ایران شرکت هائی هستند که از ما پول به ریال میگیرن و برامون توی گوگل تبلیغ میکنن.چیز نشدنی نیست.
راستی یکی از دوستام کوپن تبلیغ در گوگل برنده شده.اصلا لو نداد که چطوری و از کجا.شما میدونید؟ این کوپنو
از کجا میشه پیدا کرد؟

بله ميشه به بقيه شركت ها سپرد ولي هزينش زياد تر ميشه ؛ با اين حال بنظرم بازم ميصرفه .

منم خودم همين چند وقت پيش يه كوپن 100 دلاري گوگل گرفتم . اما نهايتا نتونستم استفاده كنم چون اكتيو كردن اكانت گوگل ادوردز خيلي خسته و منم نتونستم كاري بكنم . نهايتا مجبور شدم بفروشمش .

اين كوپن ها رو خود گوگل به افرادي كه از ابزارهاي وب مستر گوگل استفاده كنن به رايگان ميده .
 

Mahiar0

کاربر افتخاری سئو و معرفی سایتها
تاریخ عضویت
20 جولای 2004
نوشته‌ها
10,340
لایک‌ها
1,208
محل سکونت
رشت

ailasam

Registered User
تاریخ عضویت
7 جولای 2009
نوشته‌ها
242
لایک‌ها
18
محل سکونت
تهران
شما راه فعال کردن این کوپن ها رو بلد نیستید؟ کسی هست به من یاد بده؟ دوستم میخواد کوپنشو بده به من
 

MasoudM

Registered User
تاریخ عضویت
8 جولای 2008
نوشته‌ها
1,870
لایک‌ها
651
محل سکونت
in the shadow of the statue
شما راه فعال کردن این کوپن ها رو بلد نیستید؟ کسی هست به من یاد بده؟ دوستم میخواد کوپنشو بده به من

من خودمو كشتم نتونستم . :(


شما هم بفروشيش بهتره . من صد دلاري رو 25 تومن فروختم .
 
بالا