• پایان فعالیت بخشهای انجمن: امکان ایجاد موضوع یا نوشته جدید برای عموم کاربران غیرفعال شده است

بررسی شبکه های تبلیغات کلیکی

arash_mh

Registered User
تاریخ عضویت
31 جولای 2013
نوشته‌ها
109
لایک‌ها
15
تبلیغات کلیکی و موضوع تاثیر شبکه های تبلیغات کلیکی ، بیش از پیش مورد توجه وبمستران است.بازدهی تبلیغات کلیکی چگونه است ، تبلیغات کلیکی برای کدام اهداف تبلیغات مناسب است و… سوالاتی که بدون شک برای شما هم جذابی به نظر میرسد. بررسی شبکه های تبلیغات کلیکی این امکان را به شما میدهد تا پاسخ سوالات را پیدا کنید.


احتمالا این جمله معروف رو شنیدید ؛ “تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاری است” ضمن اینکه اگر اندکی با دنیای اقتصاد ، مدیریت و سرمایه گذاری آشنا باشید حتما با ریسک سرمایه گذاری ، نرخ بازده مورد انتظار و … هم آشنایی خواهید داشت ، البته اگر هم آشنا نیستید نگران نباشید ، موضوع بررسی شبکه های تبلیغات کلیکی است!!


در شبکه تبلیغات کلیکی شما برای نمایش تبلیغات پولی پرداخت نمی کنید ، در واقع هنگام ارجاع کاربر یا بازدید کننده به سایت شما (یا کلیک) ، وجهی بابت این معرفی از شما دریافت می شود. ظاهر ماجرا بسیار جذاب به نظر میرسد ، نمایش تبلیغات شما به صورت رایگان و دریافت هزینه پس از معرفی کاربر!! اما کار به همین سادگی ها نیست!!

تبلیغات کلیکی ؛ بودجه تبلیغات


اولین موضوع مورد توجه میزان بودجه ای است که قصد دارید در شبکه های تبلیغات کلیکی سرمایه گذاری کنید. خیلی سریع و کوتاه بریم سر اصل مطلب ؛

امروز برندهای بزرگ ، با سطح بودجه تبلیغاتی عظیم (معمولا میلیونی یا…!!) از شبکه های تبلیغات کلیکی استفاده می کنند. در مقابل ، احتمالا بودجه تبلیغات شما به رقم میلیون نخواهد رسید!! در همین نقطه چند اشکال عمده ایجاد می شود. اول اینکه سرمایه شما در برابر سرمایه های میلیونی برای نمایش تبلیغات قرار میگیرد لذا شما شانس کمتری برای دیده شدن یا همان نمایش رایگان خواهید داشت!!

دوم ؛ احتمالا شبکه های تبلیغات کلیکی ، برای برندی که میلیون ها تومان پول به آنها پرداخت کرده است ، توجه بیشتری خواهند داشت تا وبمستری که پول کمتر و غیر میلیونی وارد مجموعه کرده است. البته نمی توان گفت چنین موضوعی بسیار پر رنگ و همیشه مصداق است!! اما حقیقتی تلخ و غیر قابل انکار است ، از قدیم گفتن : هرچقدر پول بدی ، همون قدر آش می خوری!!! مطمئن باشید سطح خدماتی که به بودجه تبلیغات ۱۰۰ هزار تومانی ارائه می شود ، با سطح خدماتی که به بودجه تبلیغات ۱۰ میلیون تومانی ارائه می شود ، متفاوت است.


تبلیغات کلیکی ؛ کلیک های بی اثر
هرچند که ظاهر امر ، تصور می شود کاربرانی که روی تبلیغات کلیک می کنند بر اساس نیاز و اطلاعاتی که در تبلیغات اظهار کرده اید ، مجذوب تبلیغات شما شده اند، اما در واقع کاربران زیادی فقط از روی کنجکاوی روی تبلیغات شما کلیک می کنند!!

همچنین توجه داشته باشید ، تبلیغات کلیکی مرجعی برای کسب درآمد نمایش دهنده تبلیغات است ، بخشی از کلیک ها بدون هیچ گونه هدفی مصرف می شوند ، ممکن است نمایش دهنده تبلیغات به نحوی بازدیدکننده را تشویق به کلیک کند یا حتی خود کاربران برای افزایش درآمد مالکین سایت کاملا خودجوش (احتمالا برای جبران زحمات مالکین سایت)، روزانه کلیک های بی هدفی روی تبلیغات انجام دهند.

تبلیغات کلیکی ؛ نرخ تبدیل بازدید به مشتری
تصور کنید هزینه هر کلیک ۱۰۰ تومان و بودجه تبلیغات شما ۲۰۰،۰۰۰ تومان باشد ، در مجموع شما دو هزار کلیک نهایی خواهید داشت ، بخشی از این کلیک ها بی هدف و بی اثر از بین خواهند رفت (کنجکاوی کاربران ، تشویق به کلیک یا..). برخی از کلیک ها کاربران تکراری هستند ، مثلا دیروز برای اولین بار روی تبلیغات شما کلیک کردند ، اما به دلیل کمبود وقت یا … از سایت شما خارج شدند ، دوباره امروز روی تبلیغات شما کلیک می کنند اما همچنان ممکن است در حال بررسی باشند و تبدیل به مشتری نشوند.

در روش تبلیغات کلیکی ، بر اساس بودجه تبلیغات ، کاربران محدودی وارد سایت شما می شوند. طراحی سایت شما و اصول بازاریابی به کار گرفته شده باید فوق استاندارد و تخصصی باشد که بتوانید کاربران را سریعا تبدیل به مخاطب یا مشتری کنید. اگر در نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری ناموفق عمل کنید ، در واقع تبلیغات کلیکی شما ناموفق بوده است.


منتشر شده در : آناتاج بلاگ » بررسی شبکه های تبلیغات کلیکی
 
بالا