برگزیده های پرشین تولز

بررسی طراحی سایت با جوملا

shs1366

Registered User
تاریخ عضویت
3 جولای 2011
نوشته‌ها
106
لایک‌ها
15
بررسی طراحی سایت با جوملا : امروزه طراحی سایت با جوملا یکی از پر طرفدارترین روش طراحی سایت در کشور مان ایران است . دلیل این محبوبیت را می توان در رایگان بودن مدیریت محتوای جوملا و قابلیت انعطاف پذیری بالای آن در طراحی سایت دانست .

مقدمه
جوملا یک سیستم مدیریت محتوای رایگان با انعطاف پذیری بالا است که به راحتی می توان توسط آن سایت های شرکت ها و افراد و سازمان ها را طراحی و پیاده سازی کرد.البته هرچه سیستم مدیریت محتوا دارای انعطاف بالا باشد در نهایت پیچیده تر و کند تر خواهد شد که این می تواند یک مورد از ضعف های جوملا باشد . البته باید این مسئله را در نظر گرفت که جوملا متن باز است و می توان تغییراتی را در آن ایجاد کرد تا بتوان جلوی این اشکالات را گرفت و آن هم قدرت جوملا را نمایان می کند از طرفی محیط سیستم مدیریت محتوای جوملا بسیار ساده است و هر شخصی با دانش اندک در زمینه طراحی سایت می تواند به سرعت آن را فرا بگیرد.در زیر نمایی از محیط مدیریت جوملا را می بینید.



طراحان سایت نیز بسیار علاقه فراوانی به استفاده از سیستم مدیریت محتوای جوملا دارند چرا که به راحتی می توانند در مدت زمان کوتاه طراحی سایت مورد نظرشون را به اتمام برسانند و تحویل مشتری دهند البته استفاده استفاده از جوملا محدود به ایران نیست و در بین سیسنتم های مدیریت محتوا ی رایگان ، محبوبترین آنها می باشد .همان طور که گفتیم طراحی سایت با جوملا هدف اصلی صرف هزینه کم برای داشتن سایت است اگر به اکثر سایت های شخصی و سایت های شرکتی و سایت های دانشگاهی با جوملا طراحی شده اند که مطمئنا هزینه طراحی سایت در آنها در اولویت قرار داشته است.

عیبت جوملا در بررسی طراحی سایت با آن
یکی از مشکلات طراحی سایت را می توان چنین بیان کرد که برخی از شرکت های طراحی سایت که با جوملا کار می کنند با ارائه کامپوننت و قالب های رایگان در سایت های طراحی سده با جوملا نفوذ کنند و اطلاعاتی را که برای سایت و شرکت خودشان مفید است را درآن ارائه دهند و از این طریق رنک سایت خود را در گوگل بالا می برند و با این کار سایتی که از کامپوننت هاو افزونه ها و همچنین قالبهای این نوع شرکت ها استفاده می کنند در دراز مدت توسط الگوریتم پنگوئن اسپم شناخته می شود و در نهایت از نتایج جستجو دور خواهد شد .

ولی باید برای جلوگیری از این کار از قالب ها و افزونه هایی استفاده شود که توسط برنامه نویسان شرکت معتبری که طراحی سایت را بر عهده دارند ، طراحی شده اند استفاده کرد تا از نظر امنیتی نیز برای سایت مشکلی بعد از طراحی سایت پیش نیاید. طراحان سایت اینتن با نیروی برنامه نویس جوان در زمینه ی طراحی قالب و افزونه این مشکلات را از سر راه شرکتها بر داشته است و بع هیچ عنوان از قالب های طراحی شده توسط اشخاص ثالث را استفاده نمی کنند. و توصیه ما هم در این باره این می تواند باشد که افرادی که قصد طراحی سایت دارند در این مورد با شرکت طراح سایت خود گفتگو کنند.

به نکات زیر در رابطه با امنیت طراحی سایت با جوملا دقت کنید:
همیشه در استفاده از آخرین ورژن های جوملا دقت داشته باشید چزا که می تواند دارای باگ هایی باشد که هکرها به راحتی می توانند به سایت نفوذ کنند.

  1. از قالب ها و کامپوننت های شرکتهای معتبر استفاده کنید
  2. اگر به زبان برنامه نویسی PHP آشنایی دارید قبل از نصب کامپوننت ها کد آنها را چک کنید
  3. و برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید




در نتیجه


برای افرادی که قصد دارند از سیستم مدیریت محتوای جوملا برای طراحی سایت خود استفاده کنند از کارشناسان سئو و بهینه سازی سایت کمک بگیرند و کار خود را به افرادی واگذار کنند که واقعا قابل اعتمادند و هیچ نوع سوء استفاده ای در طراحی سایت نخواهند کرد.
 

omid 47

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
16 سپتامبر 2015
نوشته‌ها
96
لایک‌ها
24
سن
25
محل سکونت
فارسی
اینایی که گفتید بیشتر روی جوملا 2.5 صدق میکنه
جوملا 3 توی سئو با وردپرس رقابت میکنه
 
بالا