برگزیده های پرشین تولز

بررسی علل ایجاد سرطان پروستات

yalda992

Registered User
تاریخ عضویت
31 اکتبر 2017
نوشته‌ها
139
لایک‌ها
8
سن
32
امروزه سرطان پروستات جزو بیماریهای مطرح در سطح جهانی شده است.دلیل ایجاد سرطان پروستات مواردی بسیار می تواند باشد. یکی از انها التهاب پروستات است که در صورت درمان نشدن منجر به سرطان پروستات می شود. این بیماری ایجاد درد بسیار خفیفی در قسمت پشت و در کیسه ی بیضه و مقعد و همچنین ایجاد تب و لرز می کند وعمل ادرار با مشکل ژور دارد ناپیوسته انجام می شود به این حالت بیماری پروستاتیت گفته می شود،


التهاب پروستات مزمن زمینه سرطان پروستات


Prostate-Cancer-3.jpg


در این مطلب از سایت طب فارسی با ما همراه باشید.التهاب پروستاتیت به دو علت میکروبی و غیر میکروبی به وجود می آید و ممکن است حاد یا مزمن باشد به بیان دیگر، یک بیمار گاهی به پروستات حاد و گاهی به پروستاتیت دچار می شود. نوع غیر میکروبې ان شایع تر است، در این حالت پرو ستات دچار احتقان پرخونی می شود که این خود بزرگی غده را باعث میگردد. عده ای از متخصصان، علت التهاب پروستات را عدم رعایت نظم خاصی در تعداد مقاربتهای جنسی و همچنین کم یا زیاد بودن آن می دانند، این حالت گاهی در رانندگان وسایل نقلیه سنگین که همیشه در معرض حرکت و تکان های شدید هستند، دیده میشود. در شکل باکتریایی پروستاتیت عوامل عفونی شدید باعث ایجاد روند التهاب و چرکی شدن غده می شوند. در نوع شدید و حاد آن که نادر هم است، نشانه های بیماری بسیار به سرعت شروع می شوند و خیلی زود حال بیمار را دگرگون می سازند. در نوع مزمن هم که اکثراً به دنبال درمان ناقص انواع حاد بیماری بروز میکند. نشانه های بسیاری به کندی پیشرفت می کنند و حال عمومی بسیار وخیم می شود.

در بزرگ شدن خوش خیم پروستات (B.P.H) چه غذاهایی مفید نیستند؟

چربی زیاد به ویژه چربیهای حیوانی (گوشت، تخم پرندگان، لبنیات)
غذاهای کنسرو شده
غذاهای منجمد.
نان گندم تخمیر نشده

سرطان پروستات چیست


Prostate-Cancer-4.jpg


سرطان پروستات به دو صورت زیر خودش را نشان میدهد. الف) سرطانی که در مراحل اولیه است و در کپسول پروستات قرار دارد. ب) سرطانی که علائم خاصی از خود نشان نداده و بصورت پنهانی و بتدریج از پروستات خارج شده و به بخش های بدن سرایت می کند.
در سرطان پروستات معمولا پروستات سرطانی سفت است. ( پزشک اورولوژی از طریق معاینه بالینی و نمونه برداری می تواند به سرطانی بودن پروستات پی ببرد.) سرطان پروستات ممکن است، از کپسول پروستات خارج شده و به بخش تحتانی کیسه ی مثانه و از آنجا به تمام لوله های مربوط به تولید مثل و مجرای ادرار که به پروستات منتهی می شوند، سرایت کند. لگن خاصره و غده های لنفی نخاعی جاهایی هستند که زودتر و سپس استخوان های لگن به سلولهای سرطانی آلوده می شوند. سرطان پروستات می تواند از طریق جریان خون وارد ریه، کبد و متاسفانه به علت عدم تشسخیص به موقع، سرطان پروستات به استخوانها سرایت می کند که علاج ان بسیار مشکل خواهد بود. عفونت پروستات نیز مورد بسیار معمولی است که توسط باکتریهایی که در مدفوع وجود دارد، ایجاد می شود. سوزاک و سفلیس و دیگر بیماریهای مقاربتی نیز می توانند باعث عفونت پروستات شوند که در یک چنین موقعی تهای درمان باید تحت نظر متخصص اورولوژی صورت بگیرد.
بهترین روش برای بررسی پروستات جهت تشخیص سرطان پروستات


Prostate-Cancer-2.jpg


بهترین روش برای تشخیص سرطان پروستات این است که اولاً از پزشک اورلوژی بخواهید تا با انجام معاینه بالینی، پروستات شما را بررسی کنند. در این صورت بالمس کردن پروستات، متوجه وضعیت پروستات خواهند شد. ثانیاً با انجام آزمایش خون و تعیین PSA خون، موقعیت پروستات را از نظر سرطانی بودن مشخصی خواهد کرد، یعنی هم معانیه بالینی و هم تعیین PSA، هر دو لازم بنظر می رسد. در صورتیکه در آزمایش بالینی، پروستات سفت و PSA بالا باشد، دکتر اورولوژی آزمایش را برای مریض ضروری خواهد دانست که با عمل بیوپسی از پروستات نمونه برداری شده و نمونه با آزمایشگاه اسیب شناسی فرستاده خواهد شد تا نتیجه ی بیوپسی مشخص گردد، در صورت سرطان پروستات ، طبق نظر پزشک و موقعیت جسمی و سن و سال مریض، چگونگی معالجه ی بیماری مشخص میشود و اقدامات لازم انجام خواهد داشت. مراحل معالجه بستگی به تصمیم گیری پزشک معالج خواهد بود که تشخیص دهد که بیمار از نظر مرحله بندی بیماری در چه مرحله از معالجه قرار میگیرد و این بستگی به پیشرفت سرطان در بیمار خواهد بود. معالجه ی بیمار ممکن است به یکی از سه روش و یا ترکیبی از آنها انجام می گیرد: الف) عمل جراحی ب) پرتو درمانی ج) شیمی درمانی و یا ترکیبی از سه روش که بستگی به نوع سرطان و مرحله پیشرفت و سرایت ان در بدن دارد.



منبع: http://tebfarsi.ir
 

سارا 68568

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 آگوست 2018
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
30
بیماری پروستات بیماری خیلی وحشتناکیه خوشبختانه همسرم به کمک دکتر مجید صفوی درمان شد و همیشه دعا گو هستم
 
بالا