برگزیده های پرشین تولز

blue.s5

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2014
نوشته‌ها
130
لایک‌ها
21
سن
36
Thinkpad یکی از سری لپتاپ های ساخت شرکت لنوو است که حتما اسم را شنیده اید و شاید عکس لوگوی ان را روی لپتاپ لنوو دیده باشید.

دلیل نام گذاری این سری شاید به اتاق فکر شرکت IBM، بر می گردد که نام "ThinkPad" را برای این خانواده از لپتاپ ها برگزیدند. و در 1992 اولین تینک پد به نام IBM 2521 معرفی شد و از ماه اکتبر همن سال نیز در بازار عرضه شد.

تاریخچه این نوت بوک های لنوو به قبل از سال 2005 می رسد. و IBM شرکتی بود که کار طراحی آن را انجام داد و البته قبل از آن یعنی در سال 2003 ، نمونه لپتاپی بود که در ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار گرفت و این یکی از بزرگترین افتخارات لنوو به شمار می رود.

نوت بوک های دیگری که از خانواده تینک پدها ساخته شدند، لپ تاپ های سری 700 که تقریبا جزو اولین سری محسوب می شدند و با داشتن عملکرد و کیفیت بالا، بیش از 300 جایزه دریافت کرد.

این نوت بوک ها در دو رنگ سفید و مشکی و ساخت شده از منیزیم، فیبر کربن، پلاستیک و مواد کامپوزیت هستند.

طرح اصلی Thinkpad در سال 1990 توسط طراح شرکت آی بی ام ارائه شد.

همان طور که اشاره کردیم، این خانواده از لپتاپ ها در ایستگاه فضایی مورد استفاده گرفت ، این نوت بوک thinkpad 700 بود، که برای ارایه برنامه آزمون ناسا مورد استفاده قرار گرفت. پس از آن نیز در طول سال 2006 به بعد، از این خانواده لپ تاپ ها در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده شد.
fpxi_lenovo_thinkpad_x1_ultrabook.jpg

بعد از چند سال شرکت لنوو، امتیاز بخش لپتاپ این شرکت را خرید و به تولید آنها در چین پرداخت و گسترش و فروش زیادی به همراه داشت.

لپتاپ های Lenovo ThinkPad جزو نوت بوک هایی محسوب می شوند که با داشتن تنوع مختلف در ساختار از جمله پردازنده، میزان حافظه و گرافیک می توانند برای کارها و افراد مختلف در قشر های متفاوت مورد استفاده قرار گیرند. رنج قیمت این لپتاپ را از حدود 1500 تا حدود 2500 میلیون است. این نوت بوک ها حتی برای استفاده معمولی و روزمره نیز مناسب هستند.
e8mc_notebook_x230.png

مدل های مختلف لپتاپ tinkpad لنوو:

لپ تاپ ThinkPad Yoga که با کاربری چند منظوره از دیگر لپ تاپ های تینک پد لنوو است و دارای مدل های مختلف 12، 14، 15 اینچی است این لپ تاپ ها قابلیت چرخش 360 درجه را دارند و با چرخاندن آنها می توان از آن به عنوان تبلت نیز استفاده کرد. وجود قلم نوری نیز کاربری آنها را راحت تر و چندین برابر لذت بخش تر کرده است. به گفته لنوو اولترا بوک برای مشاغل چند منظوره است.

خانواده Thinkpad دارای سری های مختلفی هستن که همگی با یکی از حروف انگلیسی تقسیم بندی می شوند.

از سری های مختلف می توان به L , W , S , E , X , T اشاره کرد. از سری T می توان به مدل T440S که ساختار قدرتمند و قیمت بالایی نیز دارد، اشاره کرد.

سری ایکس که به لپتاپ های با عمر باتری طولانی معروف هستند اما وزن تقریبا زیادی که دارند، حمل و نقل آن ها سخت می کند.

و برعکس سری S لپ تاپ هایی سبک هستند که مناسب دانشجویان و یا افرادی که همیشه نیاز به جا به جایی نوت بوک خود دارند، مناسب است.

و در نهایت آخرین سری که تا به امروز تولید و عرضه شده است سری Thinkpad 11e است که به نام لپ تاپ های دانش آموزی و مناسب جهت استفاده در محیط های آموزشی هستند. سایز آنها 11.6 اینچ است که مدلی از سری یوگا نیز دارد. 500 تا 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع هارددیسک و یا SSD دارند و تا 6.5 ساعت عمر باتری آنها است.

منبع : بررسی ظاهر و ساختار لپتاپ لنوو ThinkPad
 
بالا