برگزیده های پرشین تولز

بررسی مودم مبین نت TD-LTE

ayda2017

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 می 2017
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
36
این روزها دیگر کمتر کسی را می بینید که از اینترنت استفاده نمی کند ، تقریبا داشتن اینترنتی پر سرعت و بدون قطعی برای کاربران به دغدغه های اصلی تبدیل شده است . گذشته ها برای اینکه به اینترنت متصل می شدیم باید از مودم ها و خط های تلفنی استفاده می کردیم که در نهایت اینترنتی را به ما تحویل می داد که رضایت نداشتیم.

اما با توسعه خدمات اینترنتی در ایران ، ارائه خدمات اینترنتی بر بستر شبکه تلفن همراه در سال های گذشته توسط اپراتور های تلفن همراه ارائه می شود.

بررسی مودم TD-LTE مبین نت مدل رومیزی AirMaster 3000M : شرکت مبین نت به تازگی خدمات TD-LTE را به لیست خدمات خود اضافه کرده است . در این مقاله به بررسی مودم های TD-LTE مبین نت خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

بررسی مودم مبین نت TD-LTE
مودم TD-LTE مبین نت مدل AirMaster 3000M در آزمایشگاه سرعت زوم تک در دو منطقه از تهران مورد تست قرار گرفت. کیفیت اینترنت در ساعات مختلف روز متفاوت بود ، سرعت دانلود در اغلب ساعات شبانه روز کیفیت متوسطی داشت براساس اعلام مبین نت این سرعت باید ۴Mbps باشد اما با تست های انجام شده این سرعت در حالت حد اکثری ۲Mbps بوده است ، اما سرعت لود صفحات اینترنتی و بازی های آنلاین کاملا متغییر است . اگر سرعت لود صفحات اینترنتی را با اینترنت ایرانسل مقایسه کنیم مطمئنا اینترنت شبکه TD-LTE و ۴GG موبایل ایرانسل سرعت بالاتری را نسبت به این مودم داراست.

موضوع بسیار مهم دیگری که در مودم های TD-LTE مبین نت مطرح می شود ، کارشناس نصب مبین نت زمان تحویل مودم در مورد ثابت بودن مکان مودم تاکید می کند که لطفا در همان قسمتی که تنظیمات مودم انجام شده از این مودم استفاده نمایید. برای تست این موضوع مودم مبین نت در دو منطقه مختلف شهرک غرب و محدوده نواب مورد تست قرار گرفت. تنظیمات مودم در شهرک غرب انجام شده بود ، با توجه به تست سرعت در این منطقه ، سرعت لود صفحات اینترنتی در برخی از ساعات شبانه روز با مشکل روبرو بود . این نکته پس از تغییر مکان مودم و استفاده از مودم در محدوده نواب مشکل نوسانات سرعت را دوچندان کرد .

با در نظر گرفتن موضوعات فوق در تست سرعت مطمئنا استفاده از این سرویس مبین نت ، برتری خاصی نسبت به اینترنت سیار تلفن های همراه ایرانسل نخواهد داشت .

مقایسه مودم های تی پی لینک با اینترنت ایرانسل و مودم TD-LTE مبین نت
در مقایسه سرعت لود صفحات اینترنتی و سرعت دانلود اینترنت و بازی های آنلاین ایرانسل با مودم TP-LINK M7300 Portable 4G LTE Modem مورد بررسی قرار گرفت ، طبق بررسی های انجام شده آنتن دهی و سرعت لود صفحات اینترنتی با اینترنت ایرانسل و مودم تی پی لینک ثبات بیشتری را نسبت به اینترنت سرعت TD-LTE مبین نت دارد .

اینترنت مودم TD-LTE مبین نت در استفاده مداوم با قطعی اینترنت همراه بود ، برای وصل مجدد اینترنت حتما باید مودم ریستارت گردد.

جمع بندی :

سایت خبری زوم تک به درخواست شرکت مبین نت ، مودم سمپل ارسالی این شرکت را مورد بررسی قرار داد. با توجه به وظیفه رسانه ای ، زوم تک در تلاش است نقدی منصفانه نسبت به خدمات اینترنت شرکت های مختلف را ارائه نماید. با توجه به درخواست کتبی شرکت مبین نت برای محصول جدید این شرکت جمع بندی این رسانه بصورت زیر می باشد.

با مقایسه مودم TD-LTE مبین نت با مودم های TD-LTE دیگر با سایر اپراتور ها به این نتیجه رسیدیم که سرعت ارائه شده توسط این اپراتور قابل قبول نبود . قطع و وصلی پی در پی ، نوسان سرعت زیاد ، عدم امکان تغییر مکان مودم TD-LTE موضوعاتی است که هر کاربری را برای خرید این مودم دچار تردید می شود.
منبع : بررسی مودم مبین نت TD-LTE
 

doomhammer65ir

Registered User
تاریخ عضویت
14 اکتبر 2007
نوشته‌ها
762
لایک‌ها
159
روی چه فرکانسی خدمات میده؟

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
 

Lady Sun

Registered User
تاریخ عضویت
4 مارس 2007
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
55
محل سکونت
The Heavens
روی چه فرکانسی خدمات میده؟

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
مبین نت و ایرانسل خدمات وایمکس شون روی باند 3500 بود و سازمان تنظیم مقررات رادیویی به این شرط با درخواست پروانه آنها برای نسل چهار ثابت موافقت شد که روی همین باند خدمات TD-LTE رو ارائه کنند. الان هم هر دو خدمات نسل چهار ثابت را طبق پروانه روی باند 3500 عرضه می کنند.
 
بالا