برگزیده های پرشین تولز

بررسی وضعیت ADSL مخابرات

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
سلام
اگر مدیران مخالفتی نداشته باشن ، با قطعی شدن عرضه سرویس ADSL توسط مخابرات استان تهران به واسطه ی صحبتهای مدير عامل مخابرات استان تهران ، تصمیم گرفتم که این تاپیک رو ایجاد کنم!

اینطور که مشخصه بزودی تجهیزات رو مخابرات نصب میکنه و سود کلانی رو که تا حالا ازش دور بوده ، حالا میتونه بدستش بیاره

من شخصا اگر قیمتاش مناسب باشه و محدودیت اضافی نداشته باشه جزو اولین مشترکانشون خواهم بود
-------
به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد روح‌اللهي در نشست خبري كه در محل شركت مخابرات استان تهران برگزار شد، گفت: در بودجه سال 87 راه‌اندازي 800 هزار ADSL پيش‌بيني شده كه در نيمه اول سال آينده تجهيزات آن را در استان خواهيم داشت. اين تعداد بخشي از يك ميليون پورتي است كه راه‌اندازي آن به استان تهران تكليف شده است و براي ايجاد مابقي بايد در بودجه 88 رديفي براي آن درنظر گرفته شود تا اين طرح در اواخر سال آينده محقق شود.

روح‌الهي يادآورشد: از ابتداي راه‌اندازي پورت پرسرعت تعرفه مصوبي براي آن وجود نداشت اما امسال سازمان تنظيم مقررات براي ابلاغ تعرفه مشخص تصميم گرفته است كه براي پورت 128K كمي كمتر از 10 هزار تومان مصوب شده كه شركت مخابرات موظف به رعايت آن است.

او با بيان اين كه در پروانه شركت‌هاي ندا ايجاد فضا برعهده‌ آن‌هاست، يادآور شد: 300 هزار زوج سيم در استان وجود دارد كه تحويل شركتهاي ندا يا PAPها شده در حالي كه مشكل ADSL تهران كمتر از 100 هزار است؛ هر چند مشكل ADSL از PAP نبوده و از مدل كار است.

به گفته او شركت‌هاي ندا تلاش خود را كرده‌اند و در خريد پهناي باند از زيرساخت‌ واگذاري به مشتركان خود هزينه زيادي مي‌پردازند؛ سطح سرويس اين شركت‌ها در پروانه آن‌ها مشخص است.
http://isna.ir/isna/NewsView.aspx?ID=News-1304331&Lang=P
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
ینی واقعا میشه 128 رو زیر 10 تومن بدن؟
مثل این 20% کاهش قیمت نشه یهو
اگه بشه خیلی خوب میشه
به هر حال اگر واقعا یه سرویس خوب بدن ( مخصوصا اوایل کار ) من وقت رو تلف نمی کنم! چون اینا همه چیز از خودشون هست و خرج اجاره و ... ندارن براشون ارزونتر در میاد
 

daylight

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 مارس 2009
نوشته‌ها
42
لایک‌ها
1
به نظر من ISP ها به قدر کافی وقت داشتن که مثل آدم رفتار کنن و مثل اجدادمون ما رو ندوشن. من که اگه قیمت مخابرات کمتر باشه صد در صد مشتری مخابرات می شم تا این مفت خورا حساب کار دستشون بیاد.
البته اگه شبکه های اینترنت جهانی ارزان تر و مناسب تر و گسترده تر بشه (که تا دو سال دیگه صد در صد میشه) حتما از سرویس دهنده های خارجی استفاده می کنم چون تقریبا یقین دارم که سرویس اینترنت که مخابرات می خواد ارائه کنه قراره جای ایران خودرو رو پر کنه :wacko:
 
  • Like
Reactions: bmw

fanava-isf

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
25 آپریل 2009
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سلام

اگر به قسمتهای پایین این لینک یک نگاه بندازین میفهمین که 128 با قیمت زیر 10000 تومان یعنی 12.8 کیلوبیت بر ثانیه! یعنی 1.5 کیلوبایت در ثانیه دانلود نه 2 برابرش 3 کیلوبایت.

http://www.ictna.ir/report/archives/016975.html

خوش بگذره!!!!!!:lol:
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
سلام

اگر به قسمتهای پایین این لینک یک نگاه بندازین میفهمین که 128 با قیمت زیر 10000 تومان یعنی 12.8 کیلوبیت بر ثانیه! یعنی 1.5 کیلوبایت در ثانیه دانلود نه 2 برابرش 3 کیلوبایت.

http://www.ictna.ir/report/archives/016975.html

خوش بگذره!!!!!!:lol:
ما قصاص قبل از جنایت نمی کنیم!
دیدید که بعد از آمدن ایرانسل ، همراه اول مثل مرغ سرکنده هر روز دست به ابتکارات!!! زد
منتظر می مانیم تا 1-2 ماه دیگه قیمتها همراه با سرعتها را مشاهده کنیم . لازم بود در همین تاپیک خدمت مخابرات ، مثل شرکتهای خصوصی خواهیم رسید
 
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
Last edited:

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
موبنا- مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از تهیهو ابلاغ دستور العمل همکاری و ارائه امکانات و تجهیزات از سوی مخابرات استانی به شرکتهای pap در خبر داد.

صابر فیضی در گفت گو با موبنا با بیان اینکه با ابلاغ این دستور العمل به مخابرات استانها امکانات و تجهیزات مورد نیاز شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پر سرعت (pap) تامین خواهد شد،اظهارداشت: با این دستور العمل شرکتهای مخابرات استانی با papها همکاری خواهند کرد.
http://www.mobna.com/content/view/24955/3/
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

معاون وزير ارتباطات موضوع‌هاي غير فني و مسائل اقتصادي، فرهنگي را در زمينه كاهش قيمت اينترنت براي كاربران نهايي موثر دانست و گفت: براي اين كاهش بايد شركت‌هاي مخابرات استاني و مخابرات ايران و شركت ارتباطات زيرساخت برآورد مناسبي از قيمت تمام شده اينترنت داشته باشد و تا جايي كه اختيارات دارند و بتوانند در اين زمينه كاهش داده يا راه‌كارهايي را مطرح كنند.

كمال محامدپور - معاون وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات- در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره كاهش قيمت اينترنت براي كاربران نهايي تاكيد كرد: كاربران اينترنت و شركت‌هاي مخابراتي بايد همراهي و همكاري لازم را براي كاهش قيمت اينترنت براي كاربران داشته باشند.

وي با بيان اين كه درباره بحث كاهش قيمت اينترنت يكي از موضوعات مهم بحث فني است گفت: زيرساخت‌هايي براي اين كار بايد وجود داشته باشد كه در چند سال اخير اين موضوع حل شده و به لحاظ فني در اين زمينه مشكل نداريم؛ از سويي طرح ملي شبكه IP مطرح و مناقصه آن توسط شركت ارتباطات زيرساخت برگزار شده و برنده نيز مشخص شده است.

او سطح درآمد و وضع اقتصادي مردم و در نظر گرفتن اين موضوع را در اين زمينه مهم دانست و تصريح كرد:‌ ما بايد به نحو مناسبي آن را در سبد كالاي و مردم قرار دهيم و در اين زمينه همه بايد همكاري لازم را داشته باشند.

انتهاي پيام

كد خبر: 8804-04059
http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1363617&Lang=P
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پهناي باند اينترنت كشور افزايش مي‌يابد




وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: پهناي باند اينترنت در كل كشور از 24 هزار مگابايت عبور كرده و با آماده‌سازي زيرساخت‌ها اين ميزان به 50 مگابايت خواهد رسيد.

محمد سليماني امروز در حاشيه سفر خود به گيلان در گفتگو با فارس ضريب تلفن ثابت در كشور را بيش از 34 درصد اعلام كرد و افزود: از هر خانواده‌اي به طور متوسط صاحب دو تلفن هستند و وضعيت تلفن ثابت در سطح منطقه و دنيا خوب است و از اين لحاظ در رديف دوازدهم دنيا قرار داريم.

وي در مورد وضعيت تلفن همراه اظهار داشت: در حال حاضر ضريب نفوذ تلفن همراه 65 درصد است و وضعيت خوبي را در سطح كشور داريم و ديگر عقب ماندگي گذشته جبران شده است.

سليماني ادامه داد: با هدفي كه در پيش داريم، در تلاش هستيم تا ميزان ضريب نفوذ تلفن همراه به 100 درصد برسد كه اميدواريم در مدت سه يا چهار سال آينده بتوانيم اين امر را تحقق بخشيم.

وي در مورد رويكرد جديد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي توسعه شبكه مخابراتي كشور تصريح كرد: رويكرد جديد ما فراهم كردن بستري براي فيبرنوري است كه بتوانيم تمام خدمات صوتي و تصويري را به صورت ديتايي ارسال كنيم.

مقام عالي وزارت ارتباطات اظهار داشت: در اين روش عملا شبكه‌ها به نحوي تبديل مي‌شوند كه هر كس بخواهد بتواند سرويس شبكه را ارائه دهد و اين كاري بزرگ است كه در دراز مدت انجام مي‌شود و اكنون مرحله پايلوت و نيمه سنگين آن را انجام مي‌دهيم كه اگر جواب داد وارد مرحله بعدي مي‌شويم.

وي اضافه كرد: حوزه ديگر نيز استفاده از تكنولوژي بي‌سيم‌ها است كه در صدد توسعه آن هستيم، ضمن اينكه قرارداد استفاده از تكنولوژي منعقد شده و اميدواريم در شش ماهه دوم امسال خدمات آن نظير بستر ديتا، تصوير و صوت با همديگر در هر نقطه‌اي كه در دسترس شبكه باشد، به مردم ارائه شود.

سليماني با اشاره به وضعيت پهناي باند اينترنت در كشور خاطرنشان كرد: پهناي باند اينترنت در كل كشور از 24 هزار مگابايت گذشت و از نظر وضعيت در شرايط خوبي است.

وي گفت: در آغاز دولت نهم پهناي باند اينترنت حدود 2 هزار و 200 مگابايت بود و اكنون آمادگي آن را داريم كه از 24 هزار مگابايت به 50 هزار مگابايت برسانيم.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از اجراي سه پروژه بزرگ براي ارتقاي شبكه اينترنت خبر داد و افزود: درصدد راهكارهايي هستيم كه سبب كاهش قيمت در حوزه اينترنت شود و تلاش مي‌كنيم اين قيمت به زير 10 هزار تومان برسد.

سليماني تصريح كرد: معتقديم كه اگر اين امر در سبد خانواده‌ها بگنجد، پهناي باند كل كشور افزايش مي‌يابد. http://www.rajanews.com/PrintFriendly.asp?id=32302
 
Last edited:

hasanh

Registered User
تاریخ عضویت
26 فوریه 2005
نوشته‌ها
82
لایک‌ها
1
سن
47
محل سکونت
Tehran
اونطور که شنیدم, مخابرات میتونه روی خط های کافو نوری سرویس adsl بده.
البته روی خط های عادی هم در خیلی از مراکز الان محدودیت ارائه هست و بیشتر شرکتها ظرفیتشون تکمیل شده. شاید با آمدن مخابرات , وضعیت ارائه بهتر بشه !
 

eyes

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
22 ژوئن 2007
نوشته‌ها
87
لایک‌ها
23
فقط مربوط به تهران؟
کرج چطور؟
 

alik

کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
23 سپتامبر 2005
نوشته‌ها
2,146
لایک‌ها
1,232

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
به گفته مدير عامل شركت مخابرات ايران هفته آينده مفاد دستورالعمل نحوه همكاري شركت‌هاي مخابرات استاني و شركتهاي ندا - ارايه كننده اينترنت پرسرعت - ابلاغ مي‌شود.

صابر فيضي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: در اين دستورالعمل ارايه امكانات و تجهيزات از سوي مخابرات استاني به شركت‌هاي PAP يا ندا وجود دارد.

وي با بيان اينكه اين مصوبه در مجمع مخابرات استان‌ها به تصويب رسيده و به استان‌ها نيز در هفته آينده ابلاغ مي‌شود گفت: با ابلاغ اين دستورالعمل به مخابرات استان‌ها امكانات و تجهيزات مورد نياز شركت‌هاي ارايه دهنده اينترنت پرسرعت تامين خواهد شد و شركت‌هاي مخابرات استاني با اين بخش همكاري خواهند كرد.

به گزارش ايسنا شركت مخابرات ايران اين دستورالعمل را براي حل مشكلات بخش خصوصي به استان‌ها ابلاغ مي‌كند.


31/4/1388
[http://www.tct.ir/components1.php?rQV=8BEQ6QHelRFajJXYlN3XmxHQyAkOklEduVmchB3XmxHQzUTNxEDQ6QWStVGdp9lZ8BUM4ATMApDZJ52bpR3Yh9lZ
-------


مدير كل صدور پروانه سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با بيان اينكه اقدامات مطالعاتي در زمينه صدور پروانه ISDP کشوري درحال انجام است گفت: بعد از اين مرحله نتايج بررسي‌ها و نتيجه‌گيري‌ها را به مبادي ذي‌ربط فرستاده و سرانجام آن را براي نهايي شدن به كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات پيشنهاد خواهيم كرد.

علي ذوالقدري‌ها درگفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايرن (ايسنا) اظهار كرد: براساس آخرين آمار تا به حال تعداد 1175 پروانه ISP و 76 پروانه ISDP - شركت‌هايي که مي‌توانند علاوه بر وظيفه اصلي خود و توزيع اينترنت به ISPها به کاربران نهايي نيز خدمات ارايه دهند - صادر شده است.

وي‌ در بخشي از سخنان خود با اشاره به تصويب آيين‌نامه اخير دفاتر پيشخوان خدمات تصريح كرد: کارگروه‌هاي جديد به رياست استانداري در هر استان در حال شکل‌گيري است و كليه سازمان‌ها و نهادهاي عمومي و دولتي موظفند خدمات قابل ارايه خود را از طريق پيشخوان خدمت ارائه كنند و ايجاد هرگونه دفتر مشابه تحت هر عنوان توسط دستگاه‌هاي اجرايي، سازمان‌ها و نهادهاي عمومي ممنوع است.


3/5/1388
http://www.tct.ir/components1.php?rQV=8BEQ6QHelRFajJXYlN3XmxHQyAkOklEduVmchB3XmxHQ3UTNxEDQ6QWStVGdp9lZ8BUM4ATMApDZJ52bpR3Yh9lZ
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مخابرات استان تهران ازمهرماه امسال شروع به واگذاري خدمات ADSL مي کند
مديرعامل شرکت مخابرات استان تهران گفت: اين شرکت از مهر ماه سال جاري بطور مستقيم شروع به واگذاري خدمات اينترنت پر سرعت (ADSL) مي کند .

" محمد روح اللهي " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: شرکت مخابرات استان تهران سفارش خريد 80 هزار پورت پر سرعت را داده است و تا شهريور ماه امسال تجهيزات مورد نياز آن دريافت خواهد شد.
وي افزود: شرکت مخابرات تاکنون براي ارايه اينترنت پر سرعت ADSL به طور مستقيم ممنوعيت داشته اما از امسال اين ممنوعيت برداشته شده است .
روح اللهي با بيان اينکه برنامه شرکت مخابرات استان تهران راه اندازي يک ميليون پورت پرسرعت در سال 1388 است ، افزود: تاکنون فقط اعتبار 80 هزار پورت تامين شده است و در صورت تامين اعتبار مورد نياز، شرکت مخابرات توان راه اندازي يک ميليون پورت را دارد.
وي در مورد منابع تامين تجهيزات ، اظهار داشت : شرکت مخابرات اجازه خريد خارجي ندارد و نيازهاي خود را از شرکت هاي داخلي تامين مي کند اما شرکت هاي داخلي برخي تجهيزات را از شرکت هاي خارجي خريداري مي کنند .
به گفته ي روح اللهي ، در حال حاضر 11 شرکت ارايه دهنده اينترنت پر سرعت (pap) در زمينه ارايه خدمات ADSL فعال هستند.
گفتني است، واژه ADSL معرف نوعي ارتباط اينترنتي پرسرعت است که امکان استفاده هم زمان از اينترنت و تلفن را فراهم مي کند. روزانه هزاران نفر در جهان به استفاده از اين فنآوري روي مي آورند و آن را جايگزين ساير روش هاي ارتباطي مي کنند.
اين روش ارتباطي با وجود اينکه براي اتصال به اينترنت از سيم تلفن استفاده مي کند ، به خاطر ويژگي هاي فني خاص خود، هرگز خط تلفن اشغال نمي شود و استفاده همزمان از اينترنت و تلفن را براي کاربر امکان پذير مي سازد . سرعت بالا ( تا 40 برابر ارتباط Dial-up )، عدم نياز به سيم کشي مجدد و اتصال 24 ساعته به اينترنت از ساير ويژگي هاي اين روش ارتباطي است .

--------------------
http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=602543
-----
img633841246684218750.jpg
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
:p
معاون فناوري اطلاعات شركت مخابرات در گفت‌وگو با فارس:
80 هزار پورت اينترنت پرسرعت در تهران واگذار مي‌شود
خبرگزاري فارس: معاون فناوري اطلاعات شركت مخابرات گفت: اين شركت اقدام به خريد 80 هزار پورتADSL يا (اينترنت پرسرعت) كرده كه تا مهرماه واگذار خواهد كرد.

عليرضا صيدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص واگذاري 80 هزار پورت ADSL (اينترنت پرسرعت) توسط شركت مخابرات تهران، گفت: وضعيت استان تهران در اين زمينه با ساير استان‌ها متفاوت است و در حال حاضر شبكه فعلي اين استان قابليت واگذاري 80 هزار پورت را دارد.
معاون فناوري اطلاعات شركت مخابرات در پاسخ به اين سوال كه آيا واگذاري ADSL توسط شركت مخابرات تهران بخشي از شبكه تجميع استان‌ها است كه محقق شده؛ گفت: استان تهران از اين شبكه تجميع برخوردار است و در همين راستا با دارا بودن اين شبكه اقدام به خريد 80 هزار پورتADSL كرده كه تا مهرماه نيز واگذار خواهد كرد.
صيدي در خصوص ميزان پيشرفت اين شبكه در ساير استان‌ها گفت: ساير استان‌ها در مراحل متفاوتي قرار دارند، در بعضي استان‌ها قرارداد بسته‌‌‌ شده برخي استان‌ها اجناس خريداري كرده‌اند و بعضي استان‌ها نيز در مرحله نصب اجناس هستند.
صيدي افزود: در حال حاضر اين شبكه در هيچ استاني به مرحله بهره‌برداري نرسيده است.
به گزارش فارس، در پي قانوني شدن ورود شركت‌هاي مخابرات استاني به بازار ADSL كه سابق بر اين در اختيار شركت‌هاي خصوصي بود، شركت مخابرات استان تهران اعلام كرد از مهر ماه سال جاري 80 هزار پورتADSL واگذار خواهد كرد.
بنابراين گزارش، به گفته مسئولان اين شركت، واگذاري يك ميليون پورت ADSL در سال 88 از برنامه‌هاي شركت مخابرات استان تهران است.
اين گزارش مي‌افزايد، شركت مخابرات ايران پس از دريافت ابلاغ دولت مبني بر اجازه ورود به بازار ADSL به منظور ايجاد زير ساخت مناسب باند پهن، اقدام به تاسيس شبكه تجميع در استان‌ها نمود.
اين شبكه كه به گفته مسوولان اين شركت جهشي بزرگ در زمينه اينترنت پرسرعت در كشور خواهد بود، قرار است تا پايان سال جاري به بهره‌برداري برسد.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8805110731
 

xms

Registered User
تاریخ عضویت
19 ژوئن 2009
نوشته‌ها
11,477
لایک‌ها
387
محل سکونت
گفتگوی آزاد
مدير عامل مخابرات استان تهران گفت: پروژه واگذاري خطوط اينترنت پرسرعت يا ADSL كه 80 هزار پورت آن خريداري شده و در صورت تأمين اعتبار تا سقف 1 ميليون «pos» هم بايد براي استان تهران خريداري شود كه اين 80 هزار تا تا مهرماه در صورت ارائه تجهيزات به موقع از سوي پيمانكار تهيه مي‌شود.
وي افزود: تكميل شبكه فيبر نوري و پروتكشن مسير‌هاي مختلف در استان تهران به خصوص شرق استان و مترو اينترنت تهران كه يك شبكه ديتا براي استان تهران بوده و حجم آن نسبت به شبكه موجود وسيع‌تر است، از جمله برنامه‌هاي مخابرات استان تهران براي سال جاري است.:wacko:


17/5/1388
http://www.tct.ir/components1.php?rQV=8BEQ6QHelRFajJXYlN3XmxHQyAkOklEduVmchB3XmxHQ5gjNxEDQ6QWStVGdp9lZ8BUM4ATMApDZJ52bpR3Yh9lZ
 

Mahdy2021

Registered User
تاریخ عضویت
6 آگوست 2006
نوشته‌ها
1,723
لایک‌ها
74
سن
37
محل سکونت
Iran-Tehran
مدير عامل شركت مخابرات استان‌ تهران ابراز اميدواري كرد تا اواخر مهرماه رسما واگذاري 90 هزار پورت اينترنت پرسرعت از سوي شركت مخابرات آغاز شود.

محمد روح‌الهي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين كه پيش‌بيني مي‌كنيم مردم از ADSL - اينترنت پرسرعت - مخابرات استقبال كنند، گفت: متقاضيان مي‌توانند به صورت حضوري و يا غيرحضوري از مخابرات استان تهران ADSL خريداري كنند.

او با تاكيد بر اينكه تعرفه ADSL بخش خصوصي و دولتي برابر است و اواخر سال گذشته براي اولين بار از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تعيين شد، اظهار كرد: تا كنون سه تا چهار هزار پورت پرسرعت از 10 هزار پورتي كه در ابتدا خريده بود از سوي شركت مخابرات استان تهران واگذار شده است.

وي گفت: راه‌اندازي يك ميليون از سه ميليون پورت پرسرعت اينترنت كه به صورت دولتي ايجاد مي‌شود برعهده شركت مخابرات استان تهران بوده و تا پايان سال 88 مكلف به نصب و راه‌اندازي آن هستيم كه در اين راستا قرارداد 80 هزار پورت تا پايان سال 87 نهايي شد و تجهيزات مورد نياز براي راه‌اندازي اين تعداد پورت تيرماه به دست ما خواهد رسيد.

او با اشاره به مصوبه هيات دولت مبني بر ورود مخابرات در راه‌اندازي سه ميليون پورت، ورود بخش دولتي به اين حوزه را تا ابتداي سال 85 ممنوع اعلام و اظهار كرد: در حال حاضر 11 شركت PAP يا نداي فعال حدود 90 هزار پورت در استان تهران راه اندازي كرده‌اند.

وي حضور جدي شركت‌ مخابرات استان تهران در حوزه پورت‌هاي پرسرعت را از حدود مردادماه سال جاري عنوان و اظهار كرد: در حال حاضر امكان ارائه ADSL در همه مناطق استان تهران وجود ندارد.

او با بيان اينكه شركت‌هاي PAP در جهت عمل به تعهدات خود تلاش كرده‌اند ادامه داد: در عمده مناطق شهر و استان تهران، شركت‌هاي PAP پورت‌هاي پرسرعت را ارائه مي‌دهند و فكر مي‌كنم اگر همكاري بهتري بين مخابرات و شركت‌هاي PAP وجود داشته باشد و نيز سفارش‌ تجهيزات به نتيجه برسد بتوانيم تا درصد بالاي نيازهاي استان تهران را پوشش دهيم.

روح‌الهي از ارائه 100 هزار پورت در استان تهران ازسوي شركت مخابرات استان تهران بين ماه‌هاي تير و يا شهريور خبر داد و اظهار كرد: مي‌دانيم كه تقاضا بيش از اين مقدار خواهد بود و براي پاسخ به تقاضا همكاري شركت‌هاي PAP نيز ضروري است.

وي تاكيد كرد: 100 هزار پورت كه راه‌اندازي مي‌شود به طور عمده مورد استفاده متقاضيان شهر تهران قرار خواهد گرفت زيرا عمده‌ تقاضا براي ADSL در شهرهاي تهران و كرج است اما در حال حاضر به دليل محدوديت تجهيزات براي افزايش تعداد پورت‌ها، اعلام عمومي براي ارائه نمي‌كنيم اما با وجود اينكه نمي‌توان به طور دقيق حجم بازار را محاسبه كرد اما مطمئنا تقاضا وجود دارد.

او خاطر نشان كرد: بودجه 88 مخابرات تهران مشخص شده است اما متاسفانه بخش خيلي كمي از آن را به راه‌اندازي پورت تخصيص داده‌اند كه درخواست اصلاح كرده‌ايم و درصورت تصويب در راه اجرا مشكل بودجه‌اي پيدا نخواهد شد. اما در كل، انجام مناقصه، خريد تجهيزات، نصب و راه‌اندازي حداقل يك پروسه هشت ماهه است.

وي با بيان اين كه براي 400 هزار پورت ديگر سفارش آماده شده است، افزود: بايد از شركت مخابرات ايران مجوز اين طرح گرفته شود زيرا رقم سرمايه‌گذاري در اين پروژه‌ قابل توجه است كه مناقصه آن ارديبهشت يا خردادماه انجام مي‌شود و اگر مشكلي وجود نداشته باشد حدود مهر يا آبان‌ماه تجهيزات مورد نياز آن در ايران است.

مدير عامل شركت مخابرات استان تهران با اشاره به حدود 24 ميليون تلفن ثابت در كشور، تاكيد كرد: اين تعداد تلفن ثابت زمينه لازم براي نصب و راه‌اندازي پورت و ارائه سرويس ADSL به مردم را فراهم مي‌كند و نشان مي‌دهد كه ظرفيت‌ لازم براي گسترش آن وجود دارد. اين ميزان تقاضا ثابت مي‌كند شركت‌هاي PAP براي اداي تعهدات خود فضا دارند با اين همه تا كنون كمتر از 200 هزار پورت راه‌اندازي كرده‌اند.
 

tahermatinpur

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
30 مارس 2009
نوشته‌ها
14
لایک‌ها
0
من امروز مخابرات مرکز استقلال بودم . با کارمند ارشد اونجا صحبت کردم . ایشالله از ابان ماه ADSL رو پشتیبانی میکنند.گفت نیازی به ثبت نام نیست . پورت به اندازه کافی هست .

بالاخره ما فیبرنوری های مرکز استقلال هم صاحب ADSL میشیم . :thumbsup:
 
بالا