برگزیده های پرشین تولز

بررسی و راهنمای خرید یو پی اس

sajjad10

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 مارس 2017
نوشته‌ها
41
لایک‌ها
0
سن
31
محل سکونت
تهران
به عنوان علاقه مندان دسکتاپ کامپیوتر، زمان هایی وجود دارد که شما به نوت بوک خود، این فامیل با تکنولوژی تان، با باتری پشتیبان نگاه می کنید و به آنها فحش می دهید – معمولا فقط زمانی که برق قطع می شود و تکالیف دانشگاهتان از بین می رود، و بدتر، تمام آن کارهای عالی در مترو از بین می روند: دیشب. اما این جایی که یک منبع تغذیه اضطراری (یو پی اس) می تواند کمک کند – نه لزوما برای اینکه شب رو با آن به صبح برسانید، اما حداقل بتوانید به آرامی کامپیوتر خود را خاموش کنید به طوری که هیچ چیز از بین نرود. اما چگونه می توانید مدل درست را انتخاب کنید و مشخصات چه معنی ای می دهند؟

یو پی اس APC 101
یو پی اس در اصل یک باتری پشتیبان است، یا به طور دقیق تر یک اینورتر کوتاه مدت AC. هنگامی که برق AC خوب است، چیزی بیش از حفاظت از موج را فراهم نمی کند و در برخی مدل ها، تنظیم ولتاژ را اضافه می کند. اما، لحظه ای که برق می رود – و ما معمولا در عرض ده میلی ثانیه در حال صحبت کردن درباره آن هستیم — به قدرت پشتیبان گیری در قالب یک یا چند باتری مهر و موم شده های اسید سرب (SLA) تغییر می کند (این شبیه به باتری اتومبیل شماست، اما با یک الکترولیت ژل، نه اسید سولفوریک مایع). اینورتر AC ولتاژ 12 یا 24VDC باتری را به ولتاژ اصلی 230VAC برای تغذیه فن آوری شما تبدیل می کند.



اینورترها و باتری ها
یو پی اس ها اغلب تعداد زیادی اضافی دارند اما شما می توانید مشخصات را به دو معیار اصلی پایین بیاورید – ظرفیت اینورتر برای تامین انرژی یک بار و ظرفیت باتری برای نگه داشتن آن در حال اجرا.

یک اینورتر مانند یک موتور ماشین است — حداکثر توان خروجی خاص را ارائه می دهد. درست همانطور که شما نمی توانید انتظار داشته باشید یک موتور سه سیلندر قدرت یک کامیون B-دو را تامین کند، یک یو پی اس باید حداقل به اندازه بار الکتریکی ای که برای به راه افتادن آن می خواهید، ارزیابی شود.

ظرفیت قدرت/ برق یا در ولت آمپر (VA) یا وات (W) اندازه گیری می شود — VA، AC یا رتبه قدرت ” آشکار ” است؛ وات، DC و یا “قدرت واقعی استفاده شده” امتیاز است. ” جعبه ضریب قدرت چیست” را برای جزئیات بیشتر ببینید، اما خط پایین، امتیاز وات در یو پی اس های سری درجه مصرف کننده را جستجو کنید. همه یو پی اس ها این مقدار را منتشر نمی کنند زیرا این تعداد کمتری است – در آن صورت، 60٪ از رقم VA به عنوان یک تقریب منصفانه امتیاز وات، می تواند بار واقعی یو پی اس را اداره کند.

برای باتری ها، قانون به اندازه کافی ساده به نظر می رسد: هر چه باتری بزرگتر باشد یا باتری های بیشتری داشته باشد، اینورتر بیشتر در حال اجرا می ماند. اما مانند بسیاری از چیزها، همیشه به این سادگی نیست.



اجازه دهید یک مرور سریع داشته باشیم:
  • باتری های SLA سنگین اند – دو باتری اضافه کنید و یک یو پی اس ده کیلویی واقعی سریع ضربه می زند.
  • باتری باید ظرفیت کافی برای رسیدگی به خواسته های اینورتر را داشته باشد.
  • ظرفیت های باتری های بزرگتر به همان نسبت دوام طولانی تر از کوچکترها خواهند داشت.


چگونه یو پی اس انتخاب کنیم؟
یک امتیاز وات یو پی اس باید حداقل مطابقت با قدرت ترسیم از دنده ای که شما می خواهید با قدرت شود، داشته باشد. اینکه چه مدت یک یو پی اس اجرا می شود به این بستگی دارد که آیا شما فقط می خواهید سیستم را خاموش کنید و یا می خواهید به کار کردن ادامه دهید.

که در نهایت اندازه، ظرفیت و قیمت یو پی اسی که شما نیاز دارید انتخاب نمایید را تنظیم می کند.

مشخصات چه معنی ای می دهند؟
AVR:
تنظیم ولتاژ اتوماتیک برای بهبود کیفیت ولتاژ اصلی AC، بالا بردن آن به سطح درست در طول کاهش ولتاژها و رها کردن آن در طول موج، طراحی شده است. همه یو پی اس ها در هنگام اجرا بر روی باتری دارای AVR هستند.

خروجی موج سینوسی اصلاح شده / شبیه سازی:
ولتاژ برق اصلی AC استرالیا ، “تناوب” در قالب یک موج سینوسی 50Hz است. ساخت یک اینورتر AC گران است بنابراین مدل های ارزان تر از یک موج سینوسی “اصلاح شده” یا “شبیه سازی” استفاده می کنند که مجموعه ای از افزایش و کاهش گام های ولتاژ است. آن واقعی نیست، اما برای بسیاری از دستگاه ها، به اندازه کافی نزدیک است. هر چند، دستگاه های حساس به شکل موج ممکن است با آن مبارزه کنند. تمام واحدهایی که ما آزمایش کردیم، طرح سینوسی اصلاح شده بود.

ضریب قدرت چیست؟
ضریب قدرت (PF) نسبت بین قدرت واقعی وات استفاده شده برای توان ظاهری VA مورد نیاز است. لامپ رشته ای مقاومتی خالص است، به طوری که دارای یک PF0 است – از تمام قدرتی که نیاز دارد، استفاده می کند. یک موتور القایی ممکن است یک PF 0.5 داشته باشد که در آن نیمی از قدرت (قدرت “آشکار”) در بازگشت به شبکه برق از بین می رود، اما هنوز هم باید موتور را برای اجرا تامین کند. به همین دلیل بارهای القائی برای یو پی اس ها / اینورترها برای تامین قدرت همیشه سخت تر هستند — آنها نیازمند دسترسی به قدرت بیشتر از آنچه که واقعا استفاده می کنند، هستند.
 
بالا