برگزیده های پرشین تولز

بررسی HTC one عشق در نگاه اول

farshad10

کاربر فعال بازیهای کامپیوتری
کاربر فعال
تاریخ عضویت
19 جولای 2012
نوشته‌ها
5,807
لایک‌ها
4,842
سن
33
محل سکونت
ارومیه
طراحی و جنس بدنه:
اگر به ظاهر موبایل اهمیت زیادی می دهید، باید گفت که این تلفن فوق العاده است. در همان نگاه اول متوجه می شوید که با تلفنی متفاوت مواجه هستید که با بقیه محصولات بازار فرق دارد. اگر بخواهیم در این مورد به طور خلاصه صحبت کنیم، باید گفت این زیباترین تلفنی است که در حال حاضر در بازار پیدا می کنید.

چهارگوش، مسطح و کاملا نازک. اچ تی سی وان از نظر کاربردی تقریبا "تمام صفحه" است. یک نمایشگر تمام اچ دی 4.7 اینچی که با گوریلا گلاس نسل دوم محافظت می شود.

اچ تی سی وان را با گلکسی نوت II مقایسه کنید. تفاوت را می بینید؟​
بدنه تلفن تمام آلومینیوم و یک تکه است و از پشت شباهت زیادی به مکبوک های اپل دارد. این بدنه اچ تی سی وان را لایق توصیف طراحی یکپارچه بدون درز کرده است. تراش و حکاکی هر یک از این بدنه ها برای HTC بیش از ۲۰۰ دقیقه زمان می برد.

اچ تی سی وان در دو رنگ نقره ای و مشکی عرضه شده که ما نسخه نقره ای رنگ را برای بررسی در اختیار داشتیم. این بدنه با رنگ آلومینیوم واقعی، استحکام و قدرت خود را در نگاه اول حسابی به رخ می کشد و شما را از نظر توانمندی خود برای مقابله با سختی های فیزیکی خاطر جمع می کند.​
به محض اینکه آن را در دست بگیرید، متوجه می شوید با تلفنی مواجه هستید که از استحکامی عالی و کیفیت ساختی متفاوت برخوردار است. کیفیت ساخت اچ تی سی وان طی چند روز گذشته آنقدر سر و صدا به پا کرده که سبب نگرانی سامسونگ در مورد فروش گلکسی اس 4 هم شده، چرا که پرچمدار سامسونگ از نظر جنس و ساخت بدنه از چنین کیفیتی برخوردار نیست.

اگرچه این بدنه با طراحی زیبا و چشم نواز خود، HTC One را به شاهزاده ای شیک پوش در کنار اسمارت فون های دیگر شرکت ها تبدیل کرده، اما این نکته را هم نباید از خاطر برد که به شکل قابل توجهی به وزن آن افزوده و شما با یک تلفن 4.7 اینچی نسبتا سنگین روبرو خواهید بود که ۱۴۳ گرم وزن دارد.

در بالا و پایین نمایشگر این تلفن هوشمند سوراخ های ویژه اسپیکر را می بینید. اچ تی سی وان به دو اسپیکر مجهز است که با یکدیگر متحد شده و صدای استریو عالی را برای تان فراهم می آورند. یک چراغ LED کوچک هم با هنرمندی در یکی از سوراخ های اسپیکر مخفی شده است، به گونه ای که متوجه وجودش نمی شوید مگر زمانی که شروع به چشمک زدن می کند. همچنین در بالا می توانید دوربین جلو را در سمت راست ببینید.

در پشت این تلفن، اول از همه بدنه ای زیبا، یکدست فلزی، و چشم نواز شما را جذب می کند. نام تجاری HTC در وسط حک شده است. در پایین هم می توانید عبارت Beats audio را در کنار نوشته های مرسوم اسمارت فون های اچ تی سی ببینید. در بالا هم دوربین خارق العاده اولترا پیکسلی آن را می بینید که یک فلش قوی هم آن را همراهی می کند.

در سمت راست فقط دکمه های کم و زیاد کردن صدا را می توان دید. این دکمه ها هم از جنس آلومینیوم هستند که میان نوار پلاستیکی دور موبایل، جلوه خاصی یافته اند.

در بالای دستگاه هم دکمه خاموش و روشن قرار دارد و در کنار آن سوکت 3.5 میلیمتری هدفون جا خوش کرده. لازم به ذکر است که دکمه خاموش و روشن نقش دیگری را هم در اچ تی سی وان بازی می کند: فرستنده اینفرارد (مادون قرمز).

پایین این اسمارت فون هم به محل اتصال کابل یو اس بی برای شارژ و ارتباط با کامپیوتر اختصاص یافته است. البته سوراخ کوچک متعلق به میکروفون را هم در کنار آن می توان دید.

در سمت چپ هم تقریبا هیچ چیزی وجود ندارد. این بخش تنها محل قرارگیری سیم کارت است که به خوبی استتار شده. شما باید سوزن ویژه همراه دستگاه را در سوراخ ریز سمت چپ آن فرو کنید تا به محل جاگذاری سیم کارت دسترسی یابید.

[h=3]سخت افزار:[/h]
اما بگذارید نگاهی به زیر این بدنه زیبا و خارق العاده هم داشته باشیم تا ببینیم چه قطعات و سخت افزاری قرار است ما را در سفر گرانقیمت و دوست داشتنی مان همراهی کنند. در اینجا شما با یک پردازنده چهار هسته ای Snapdragon 600 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز در کنار ۲ گیگابایت رم روبرو هستید، که آن را به یکی از سریع ترین اسمارت فون های فعلی بازار تبدیل می کند.

از دیگر مشخصات آن می توان به حافظه ذخیره سازی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی، اندروید 4.1 با اچ تی سی سنس ۵، باتری ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یون و دوربین عقب چهار مگاپیکسلی (اولتراپیکسل!) اشاره کرد. امکانات ارتباطی این اسمارت فون عبارتند از: بلوتوث 4.0، وای فای 802.11 a/b/c/g/n و همچنین NFC.

این تلفن از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کند بنابراین هنگام خرید دقت کنید که آن را با ظرفیت مورد نیازتان انتخاب کنید تا بعدا دچار کمبود جا نشوید.​
[h=3]کارایی و بنچ مارک:[/h]
بگذارید برای اینکه سنجش بهتری از توانایی و قدرت سخت افزاری تلفن جدید اچ تی سی داشته باشیم، به برخی از بنچمارک های مشهور آن نگاهی بیندازیم:​
ابتدا سراغ تست Linpack می رویم تا عملکرد این تلفن هوشمند در کارکرد چند هسته ای را ببینیم. رتبه اول در بین تلفن های موجود در بازار، از آن اچ تی سی وان است:​
تست های AnTuTu و Quadrant به بررسی سخت افزار پرداخته و یک عدد کلی را برای دستگاه محاسبه می کنند. در این آزمون ها هم اچ تی سی وان یک سر و گردن از رقبا بالاتر ایستاده است:​
حال بگذارید نگاهی به کارکرد مرورگر اینترنتی در این موبایل داشته باشیم. همان طور که می بینید، در آزمون BrowserMark 2 اچ تی سی وان، کمی از اپتیموس جی شرکت ال جی عقب مانده و در رده دوم ایستاده است. در تست های SunSpider هم از آنجایی که کارایی جاوا اسکریپت دخیل است، می بینید که این اسمارت فون کمی ضعیف عمل کرده.

به نظر می رسد که در این مورد اچ تی سی وان هنوز جای کار دارد و لازم است مرورگر آن بهینه سازی شود. اما با کارکرد فعلی هم هنوز در زمره بهترین ها قرار می گیرد:​
در بنچ مارک BenchmarkPi هم اچ تی سی وان در جایگاه برتر ایستاده است.​
[h=3]نمایشگر:[/h]
وقتی صحبت از نمایشگر تمام اچ دی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل می شود، یعنی شما در حال نگاه کردن به همان تعداد پیکسلی هستید که روی یک تلویزیون ۴۶ اینچی هم وجود دارد.

بنابراین می توانید از تراکم ۴۶۹ پیکسل در هر اینچ لذت ببرید چرا که تصاویری با کیفیت فوق العاده را در اختیار شما قرار می دهد.

البته شاید بتوان گفت که در این نمایشگر پیکسل ها دیگر آنقدر کوچک شده اند که چشم انسان نمی تواند تمام کیفیت ارایه شده را تشخیص دهد. بنابراین اگر ویدیو پخش شده روی این نمایشگر را با همان ویدیو روی تلفنی با نمایشگر 720P مقایسه کنید، تفاوت ها بسیار کم هستند.

زوایه دید و میزان روشنی هم در این نمایشگر 4.7 اینچی کاملا راضی کننده است و وقتی روی آن فیلم تماشا می کنید، کاملا جذب رنگ ها و کیفیت نمایشگر خواهید شد.​
[h=3]دوربین:[/h]
به دوربین اولتراپیکسلی اچ تی سی سلام کنید. حتما به یاد دارید که دوربین HTC One از فناوری ویژه ای استفاده می کند و سنسور آن ۴ مگاپیکسلی است.

اچ تی سی می گوید تغییرات طراحی این دوربین سبب شده که در نور کم ۳۳۰ درصد فوتون های بیشتری دریافت کند و لنز 28mm f/2.0 فوکوس خودکار این دوربین هم کمک زیادی به این کار می کند.

کافی است عکاسی در نور کم را با این تلفن امتحان کنید تا متوجه شوید چقدر در این زمینه قدرتمند است. هر چند هنوز فاصله نسبتا زیادی با کیفیت دوربین PureView نوکیا دارد.

فیلم برداری این تلفن هم تمام اچ دی است و امکان فیلم برداری HDR هم وجود دارد. دوربین هنگام فیلمبرداری، فوکوس خوب و سریعی دارد و میکروفن این تلفن با فناوری جدیدش به خوبی نویزهای محیط بیرون را حذف می کند. اما جالب است که ما در بررسی متوجه شدیم این میکروفن در برخی محیط ها نویزها را بلندتر از حالت معمول ثبت می کند و گاهی اوقات صداهایی شبیه به صدای برفک تلویزیون های قدیمی روی آن می شنوید! بنابراین در همه شرایط نمی توانید روی کیفیت عالی ضبط صدا حساب باز کنید.

سرعت فیلم برداری این تلفن در حالت 1080p معادل با ۳۰ فریم در ثانیه است و در حالت 720p روی سرعت ۶۰ فریم هم کار می کند و هر دو کاملا راضی کننده هستند. اما هنگام فیلم برداری در شب و نور کم متوجه کاهش سرعت فریم ها می شوید.

برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید - منبع این دو عکس

دوربین این تلفن می تواند در کمتر از ۲۰۰ میلی ثانیه فوکوس خودکار انجام دهد و می توانید عکاسی متوالی با آن انجام دهید. کافی است انگشت تان را روی دکمه عکاسی نگه دارید تا دوربین تعداد زیادی عکس تحویل شما بدهد و بعد می توانید از میان آنها یکی را انتخاب کرده و تصاویر اضافه را پاک کنید تا حافظه را اشغال نکنند.

یکی از امکانات نسبتا جذاب دوربین هم Zoe نام دارد. در این حالت دوربین طی دو تا سه ثانیه حدود ۲۰ عکس پشت سر هم می گیرد و همزمان هم این لحظات را به صورت اچ دی فیلمبرداری می کند.

اچ تی سی می گوید Zoe یک عکس زنده است که حرکت می کند، اما به نظر چندان کاربردی نمی آید. مگر برای زمانی که می خواهید از کسی عکس بگیرید که از خوشحالی در حال پریدن است.

ولی در گالری تصاویر این دوربین می توانید چنین عکس هایی را به زیبایی ببینید و از Zoe لذت ببرید.​
جعبه اچ تی سی وان شما را یاد مک مینی می اندازد!​
[h=3]اسپیکر و صدا:[/h]
مدت زیادی از قرارداد همکاری اچ تی سی با بیتز می گذرد و دیگر خبری از هدفون های خوب بیتز روی اسمارت فون های اچ تی سی نیست. تنها تکنولوژی صوتی بیتز روی تلفن های این شرکت باقی مانده و شما کیفیت صدای خوبی را از دستگاه های اچ تی سی می شنوید.

اما باید بگویم که قبل از هر چیز ابتدا لازم است که تمام پیش فرض های ذهنی خود در خصوص صدای یک اسمارت فون را به کلی کنار بگذارید! اسپیکرهای فوق العاده این تلفن به همراه تکنولوژی صوتی بیتز چنان صدای استریوی واقعی و بلندی را برای تان به ارمغان می آورند که تا کنون آن روی تلفن ها تجربه نکرده اید. در واقع این بهترین کیفیت صدایی است که تا به حال روی یک تلفن هوشمند شنیده ایم و شفافیت و بلندی فوق العاده آن سبب می شود تلفن های دیگر در مقابلش خجالت بکشند.

اچ تی سی نام این سیستم صوتی پیشرفته اش را BoomSound گذارده است که از دو اسپیکر استریو جلویی و آمپلی فایرهای داخلی تشکیل شده است. با این سیستم شما صدایی بلندتر با جزئیات بیشتر و تحریف و نویز بسیار کمتر در اختیار خواهید داشت. بر خلاف بسیاری از موبایل ها، حتی با زیاد کردن صدا، باز هم چیزی از کیفیت آن کاسته نشده و جزئیات را از دست نخواهید داد.

اما جالب است که درون جعبه این تلفن، هدستی با کیفیت متوسط قرار دارد و تعجب می کنید که چرا روی چنین تلفنی باید چنین هدستی قرار گرفته باشد.
محتویات درون جعبه اچ تی سی وان​
[h=3]باتری:[/h]باتری 2300 میلی آمپری این تلفن نسبت به نسل های قبلی این خانواده پیشرفت خوبی داشته است. برای حدود ۱۴ ساعت مکالمه می توانید روی آن حساب باز کنید و زمان وبگردی این تلفن هم حدود ۱۰ ساعت است و تقریبا با آیفون 5 برابری می کند. از نظر پخش ویدیو هم اوضاع مشابه است و نتیجه حدود ۱۰ ساعت پخش مداوم ویدیو است.

با داشتن این تلفن تقریبا می توانید روی دو روز شارژ برای استفاده معمول حساب باز کنید. اما اگر زیاد از تلفن تان استفاده می کنید، احتمالا هر روز باید آن را شارژ کنید.

[h=3]رابط کاربری[/h]
شرکت هایی مانند اچ تی سی و سامسونگ ترجیح می دهند به جای استفاده از ظاهر خالص اندروید، یک لباس جدید به تن سیستم عامل بپوشانند و آن را با ظاهر اختصاصی خودشان وارد بازار کنند. اچ تی سی هم با رابط کاربری Sense 5 آمده تا تجربه ای ویژه از اندروید در اختیارتان قرار دهد.

این رابط کاربری طرفداران ویژه خودش را دارد، اما اگر بخواهید آن را با رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ مقایسه کنید متوجه می شوید که همه چیز دم دست شما قرار ندارد و این گاهی اوقات سبب گیج شدن تان می شود. اما سنس 5 از نظر زیبایی و طراحی یک سر و گردن بالاتر از تاچ ویز قرار می گیرد.

در Sense 5 بهبودهای مختلفی نسبت به نسخه قبل صورت گرفته که مهمترین آن اضافه شدن BlinkFeed است که در صفحه خانگی قرار دارد. کاشی های حاوی اطلاعات به شکل آبشاری در صفحه اول حرکت می کنند و حس خوبی را به شما منتقل خواهند کرد. چیزی شبیه به ویندوز فون یا اپلیکشن فلیپ بورد.

در بخش های مختلف تلفن هم نکات ریز و جالب زیادی گنجانده شده است و یکی از برجسته ترین آنها گالری اچ تی سی وان است. این قست تصاویر شما را بر اساس رویدادها دسته بندی می کند و بر اساس آنها یک ویدیو کوتاه می سازد که تصاویر به زیبایی تمام همراه با پخش موسیقی نمایش داده می شوند.

[h=3]جمع بندی:[/h]می توان گفت که اچ تی سی وان در حال حاضر تلفن بی رقیب بازار است و کسی نیست که بخواهد در مقابل آن قد علم کند. اگر تلفنی می خواهید که از نظر زیبایی، کیفیت بدنه، دوربین و سخت افزار فوق العاده باشد، می توانید این تلفن را در بالای فهرست انتخاب های تان قرار دهید. محصولی که طی چند ماه آینده یکی از شاخص ترین تلفن های بازار خواهد بود.

تلفن اچ تی سی One در حال حاضر با قیمت ۳ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می رسد.

[h=3]نقاط مثبت:[/h]
- کیفیت ساخت و طراحی عالی
- دوربین اولتراپیسکل
- صفحه نمایش فوق العاده
- صدای استریو خارق العاده​
[h=3]نقاط منفی:[/h]
- گرم شدن بدنه در استفاده های سنگین
- عدم وجود ورودی کارت حافظه
- باتری نسبتا ضعیف

منبع :نارنجی
 
بالا