برگزیده های پرشین تولز

برش لیزر استیل

لیزر پلاس

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
6 دسامبر 2019
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
24
همانطور که میدانید استیل آلیاژی است که پایه آن از آهن می باشد. استیل کمتر از ۲% کربن دارد. فاکتور های مختلفی وجود دارد که بر اساس آن ها خواص مکانیکی نظیر سختی و شکل پذیری مشخص می شود.

نکته: هرچه کربن بیشتری در ساخت استیل بکار رود سختی و مقاومت بیشتر می شود.

به یاد داشته باشید که استیل‌ ضد زنگ حتما بین ۵ تا ۱۰ درصد کروم را داشته باشد. دلیل آن هم این است که با ترکیب شدن کروم با اکسیژن هوا، اکسید کروم تولید می شود که لایه ای بر روی استیل ایجاد می کند. فایده این کار این است که دیگر هوا توانایی رسیدن به فلز را ندارد پس استیل ضد زنگ می شود و سالم می ماند. حال اگر مواد دیگری مثل نیکل و مولیبدن باشند و به استیل اضافه گردند ویژگی ضد زنگ بودن استیل را افزایش می دهند.

اصلاح استیل نگیر و بگیر چیست؟

اگر استیلی که ضد زنگ است توانایی جذب آهنربایی داشته باشد به آن استیل بگیر و در غیر اینصورت استیل نگیر می گویند. به یاد داشته باشید که استیل های ۳۰۴ و ۳۱۶ بدلیل اینکه در ساختار خود کروم و نیکل دارند نگیر هستند.

نکته: نیکل باعث میشود که ساختار فریتی تشکیل نشود.

نحوه کارکرد برش لیزر استیل

جهت برش استیل ابتدا باید طرح مورد نظر را به جی کد تبدیل نماییم و امنیت محور z را بسته به نوع ضخامت متریالی که بر روی سی ان سی قرار می دهیم تعریف می کنیم. حال سی ان سی بر روی نقطه شروع رفته و در ارتفاعی که قرار دارد با یک پرتو لیزری نقطه شروع را سوراخ می کند تا هنگام حرکت از همان ابتدا شاهد لبه دار شدن متریال نشویم. در نظر داشته باشید به خاطر اینکه متریال شما از نوع استیل است هیچگاه فکر نکنید که طرح های پیچیده قابل اجرا شدن نیستند بلکه متخصصین انواع گوناگونی از برش های لیزر استیل را انجام می دهند.
 
بالا