برگزیده های پرشین تولز

برنامه نویسی کاتلین

djyaghoot

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
3 مارس 2020
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
0
سن
34
ساخت برنامه با کاتلین و لذت بخشی برنامه نویسی با کاتلین
سلام .
من یک سال است که برنامه نویسی اندروید با زبان کاتلین را شروع کردم . منم مثل اکثر برنامه نویسان موبایل ، یک برنامه نویس جاوا بودم که بخاطر یه سری دلایل به زبان برنامه نویسی کاتلین سوئیچ کردم .


این دلایل دلایلی است که شاید شما هم زیاد در اینترنت شنیدید و خب منم بطور خلاصه این جا مینویسم تا همه ی برنامه نویسان اندروید یا کسانی که میخان برنامه نویسی اندرویدی را شروع کنند استفاده بکنند :



  • کاتلین سریعتر از جاوا است
  • کاتلین کمتر باگ داره
  • تعداد خط های کدنویسی کاتلین خیلی کمتره
  • زبان جدیدی هست و گوگل اعلام کرده زبان رسمی برنامه نویسی اندروید هست
  • و خیلی چیزای دیگه


اما چطور است که هر کسی دنبال آموزش کاتلین میرود سریعا پشیمان میشود و برمیگردد سراغ همون جاوا ؟‌


دلیل این اتفاق این است که قواعد دستوری زبان کاتلین جدید است . خیلی بخش های کاتلین اصلا از منطق برنامه نویسی با روال عادی و قدیمی خود پیش نمیرود و چیزها مفاهیمشون عوض شده است .

به همین علت است که وقتی برنامه نویسی با ذهنیت قبلی جاوا یا پی اچ پی یا هر چیزی به سمت کاتلین میرود دچار مشکل میشود .

اگر به دنبال آموزش کاتلین میروید کافی است همه چیز که درباره ی زبان های دیگر در ذهن شماست در کاتلین دخیل نکنید !‌ و کاتلین را از صفر و با اصول منطقی یاد بگیرید بعد خواهید دید که کاتلین چقدر شیرین و زیباست .

من پیشنهاد میکنم برای شروع از یه دوره ی آموزش خوب و با کیفیت برای زبان کاتلین مثل این آموزش برنامه نویسی کاتلین استفاده کنید که من استفاده کردم و عالی بود .

شروع یادگیری و مفاهیم زبان برنامه نویسی کاتلین بسیار مهم است سپس شما به جایی میرسید که دیگه سراغ جاوا نمیرید و با دانشی که در زمان های قدیم یعنی در زمان برنامه نویسی اندروید با جاوا یاد گرفته اید را میتوانید با کاتلین انجام دهید .

بعد از شروع آموزش کاتلین سعی کنید چندین پروژه ی عملی با کاتلین انجام دهید و روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود تست کنید این خیلی مهم است .



اولین اپ که تونستم با کاتلین بسازم یک ماشین حساب عالی و کامل بود که توسط دوره ی آموزشی که در بالا معرفی کردم ساختم البته سورس کدی که کنار آموزش بود خیلی کمک کرد ولی خب تو این پروژه دیدم که مباحث پیچیده و کدنویسی های زیاد و درهم برهم جاوا چطور با کاتلین بصورت خیلی ساده انجام پذیر است .



خلاصه که برنامه نویسی با کاتلین بسیار لذت بخش بود و امیدوارم نوشته های من حاوی نکته ی آموزشی برای شما بوده باشد .
 
بالا