برگزیده های پرشین تولز

برندینگ مجدد در شرکت‌های کوچک Re Branding

iranmct

Registered User
تاریخ عضویت
23 آگوست 2014
نوشته‌ها
164
لایک‌ها
40
سن
43
برندینگ مجدد Re-Branding
در شرکت‌های کوچک ، ایجاد یک برند به معنای تلاش بی‌وقفه است برای در کنار هم قرار دادن اجزای مهم و اساسی خدمات و محصولات شرکت برای ایجاد یک تصویر زیبا و به‌یادماندنی از شرکت در ذهن مخاطب است. زیرا شرکت بودجه کافی برای انجام تبلیغات وسیع را ندارد و تنها از طریق ارائه مناسب خدمات و کالا ، قادر به است تا با تبلیغات دهان‌به‌دهان مشتریان ، به ساخت یک برند خود نزدیک شود و وفاداری به برند را افزایش دهد.

%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-re-branding.jpg


اما تصور برندینگ مجدد Re Branding برای مدیر یک کسب و کار که در حال کار است ، شاید کمی سخت باشد. زیرا یک‌بار، توان و منابع خود را بر ارتقاء برند، تصویر و صدای برند خود قرار سرمایه‌گذاری نموده‌اید. اغلب کسب‌وکارهای برای ماندن در عرصه رقابت باید خلاقیت و نوآوری را در کسب و کار داشته باشند. چه بسیار شرکت‌هایی که در ده سال گذشته آمدند و رفتند و حتی نامی از آن‌ها باقی نماند ، زیرا مدیرانشان تا توان و یا تمایل تغییر و همگام شدن به تغییرات را نداشته‌اند. به منظور حفظ جایگاه برند ، به‌روزرسانی برند یا همان برندینگ مجدد بسیار حائز اهمیت است.



برای تعیین نیاز سازمان به برندینگ مجدد ، شاید توجه به فرصت‌های زیر بتواند شما را یاری نماید :
۱- برند اولیه ، به‌روزرسانی نشده است.

زمانی که برند شما در روزی که آغاز به کار نمود، دارای صدای رسا، هویتی بصری شاد و سرحال بود ، اما برند در طول زمان تغییر ننموده و با پیشنهاد کنونی محصولات و خدمات شما، همگام و هم‌راستا نیست.

با نگاهی به تغییرات لوگوی پپسی کولا ( تنها به عنوان یک عنصر از کل عناصر برند ) ، خواهید دید که این برند در طول زمان برای حفظ سهم بازار خود در مقابل کوکاکولا ، لوگو خود را تغییر و به‌روزرسانی نماید.

۲- کسب و کاری که آماده رشد سریع است.
برند شما در حال رشد سریع است و تصویر برند شما باید به سطح جدید انتقال یابد .در این حالت به برندینگ رو به رشد تبدیل میشوید.

۳- تغییر مخاطب و یا افزایش طیف مخاطبین
کسب و کار شما بزرگتر و یا متفاوت تر از زمانی که است که شروع به کار نمود. بنابراین کسب و کار شما نیاز به جایگاه جدیدی به منظور دستیابی به مخاطبین جدید خواهد داشت.

۴- شما در مرحله توسعه بازار و هم‌زمان با افزایش ریسک از دست دادن مزیت رقابتی خویش هستید .
کسب و کار شما به سرعت در حال رشد است و فرصت‌های جدید یکی پس از دیگر و بیش‌ازحد انتظار شما به وجود می‌آید. این فرصت عالی است برای برندینگ مجدد تا سهم بازار خود را حفظ و مشتریان وفادار خود را صرف‌نظر از مزیت‌های رقابتی محیط بازار ، نگه دارید.



پس از آنکه در خصوص برندینگ مجدد ، تصمیمتان قطعی شد ، برای موفقیت در این مسیر به این راهنما توجه نمایید :


  • قول برند ( وعده برند ) خود را شناج بندی نمایید.
همان‌طور که پایه یک چراغ راهنمایی را در بتون قرار می‌دهیم ( شناج بندی ) تا سفت و محکم برای مدتی طولانی در جای خود بایستد، باید قول برند را نیز تثبیت و برای مدتی طولانی بدون تغییر حفظ نماییم. قول برند به شما نحوه برقراری ارتباط با مخاطبین را دیکته می‌نماید. الان بهترین زمان باری سر و سامان دادن به قولهای قبلی و طراحی قول برند جدید است.

  • جمع آوری اطلاعات و نظرسنجی از مشتریان
با نظرسنجی حرفه‌ای باید در خصوص تمام قول‌های داده شده ( انجام شده و انجام شده ) اطلاعات کامل کسب شود . باید بدانیم کدام دارایی ، کارایی کافی را ندارد.

  • نیاز ، خواسته ، تقاضا و اولیتهای مشتریان کنونی
  • دارایی های کنونی برند سازمان
  • محصولات و خدمات شرکتهای رقیب
  • نظر کارکنان در خصوص خود شرکت و برندش
  • نظر مشتریان از دست رفته در خصوص شرکت و برندش
  • نظر جوامع متعدد حاضر در بازار هدف و نظر رهبران آن جوامع در خصوص شرکت و برندش
  • ایجاد داستان برند
ساخت داستان برند و داستانگویی نیاز اصلی هر کسب و کار موفقی است.

نویسنده : دکترسیدرضاآقاسیدحسینی
منبع » برندینگ مجدد در شرکت‌های کوچک
 
بالا