برگزیده های پرشین تولز

بعد از جي ميل(gmail) نوبت مسنجر (messenger) گوگل(google)

eblis

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
19 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
0
سلام دوستان عزيز
=====================
آيا تصورش را مى کرديد که يک موتورجستجوى کوچک روزى بتواند اين همه محبوبيت کسب کند و با غول هاى بزرگ صنعت کامپيوتر مانند مايکروسافت رقابت کند؟ به هر حال اين اتفاق رخ داده است و موتورجستجوى گوگل که از راه اندازى آن تنها 6 سال مى گذرد موفق شده تا با دست اندازى به عرصه هاى گوناگون فعاليت در فضاى مجازى شهرت و اعتبار فراوانى کسب کند.

گوگل ابتدا با نگارش الگوريتم هاى مناسب جستجو در اينترنت موفق شد تا نظر کاربران را جلب کند. اين سايت سپس آگهى هاى ويژه اى موسوم به آگهى هاى متنى را طراحى کرد که در صورت جستجوى کلمات مرتبط از سوى کاربر به نمايش در مى آمدند.

راه اندازى امکانات جستجوى عکس و دايرکتورى ها، ساخت ميله ابزار براى جستجوى سايت ها، ساخت ابزارى ويژه براى جستجو در درون کامپيوترهاى شخصى، راه اندازى امکانات خريد آن لاين و تجارت الکترونيک موسوم به Froogle و همچنين ممکن نمودن جستجو از طريق تلفن هاى همراه تنها بخشى از فعاليت هاى موفق گوگل در عرصه اينترنت است.

آخرين ابتکار عمل گوگل در اين عرصه که مورد توجه بسيارى رسانه هاى گروهى قرار گرفت شايعاتى مربوط به ساخت مرورگر اختصاصى از سوى اين موتور موفق جستجو بود که هر چند رسماً تاييد يا تکذيب نشده است، اما برخى فعاليت هاى جانبى گوگل مويد آن است.

در اين ميان جديدترين تحول در زمينه اقدامات گوگل، به ساخت سرويس پيام رسان يا مسنجر مربوط مى شود. هر چند که گمانه زنى در اين مورد مدتهاست ادامه دارد، اما به تازگى شواهدى به دست آمده که احتمال اين اقدام از سوى گوگل را شدت بخشيده است.

اولين نکته اى که در اين زمينه بايد خاطرنشان کرد آن است که گوگل پيش از اين دست به راه اندازى يک سرويس ميزبان پيام رسان به نام hello زده است که از طريق سايتsecurehello.com قابل بارگذارى است. سرويس مذکور که از قابليت هاى ويژه اى براى دريافت و ارسال تصاوير برخوردار است که به دنبال خريد شرکت Picasa از سوى گوگل حاصل شده است.

از سوى ديگر کدهاى موجود در ابزار جستجوى کامپيوترى شرکت گوگل که از روز سه شنبه افشا شد نشان مى دهد که اين شرکت برنامه هاى گسترده اى براى افزودن يک سرويس پيام رسان به فهرست توليداتش دارد.

ريچارد اسميت که از متخصصان مشهور مسائل امنيتى است به تازگى تصريح کرد که او کدهاى اين برنامه را بررسى کرده و پروتکل جديدى را در يکى از فايل هاى برنامه اى آن يافته است که google_im:// نام دارد. اين پروتکل به نرم افزار جديد گوگل امکان مى دهد تا با مرورگرهاى وب تعامل داشته باشند. وى معتقد است که اين نشانه روشنى از تلاش گوگل براى راه اندازى يک سرويس مسنجر اختصاصى است.

البته يکى از مسئولان گوگل تصريح نموده که پروتکلى که اسميت به آن اشاره کرد نشانه احتمال راه اندازى سرويس مسنجر از سوى گوگل نيست و تنها مولفه اى براى گردآورى اطلاعات از سرويس مسنجر شرکت Aol است تا جستجو در آن امکان پذير باشد.

به هر حال صرف نظر از صحت يا عدم شايعات موجود مسيرى که گوگل طى 6 سال اخير پيموده نشان مى دهد که اين موتورجستجو کليه عرصه هاى ممکن در زمينه فعاليت در فضاى مجازى را مورد کنکاش قرار مى دهد و با توجه به جذابيت فراوان سرويس هاى پيام رسان يا مسنجر بعيد است که از آزمودن شانس خود در اين حوزه صرف نظر کند.
===========
موفق و پيروز باشيد
ابليس
 

Queen_of_hearts

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
7 اکتبر 2003
نوشته‌ها
209
لایک‌ها
4
سن
37
محل سکونت
Every where!
همشو خوندم
71.gif
71.gif
71.gif
 

Monirzadeh

Registered User
تاریخ عضویت
9 آپریل 2004
نوشته‌ها
997
لایک‌ها
35
خدا عوضشون بده بچه هاي مردم رو خوشحال كردند
 
بالا