برگزیده های پرشین تولز

بلغارستان؛ کشور سواحل طلایی

abines

Registered User
تاریخ عضویت
13 می 2017
نوشته‌ها
71
لایک‌ها
0
سن
37
بلغارستان به عنوان یکی از کشورهای واقع در منطقه بالکان و جنوب شرقی اروپا هر ساله مسافران قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.

پایتخت کشور بلغارستان صوفیه است. بلغارستان جمعیتی بالغ بر 7.5 میلیون نفر است و رشد جمعیت در این کشور 1- درصد می باشد که بیشترین نرخ کاهش جمعیت را در دنیا از آن خود کرده است. زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول بلغارستان لوا می باشد. بلغارستان با مساحتی بالغ بر 110 کیلومتر مربع چهاردهمین کشور بزرگ اروپایی از لحاظ وسعت می باشد. بلغارستان یکی از کشور های عجیب اروپایی است زیرا با توجه به سواحل زیبا، کلیسا های حیرت انگیز، آثار تاریخی متنوع و پدیده های طبیعی چشم نواز چندان مورد استقبال گردشگران اروپایی قرار نگرفته است به همین دلیل دولت این کشور با توجه به این مسئله تمهیدات متنوعی برای جذب گردشگران به بلغارستان در نظر گرفته است و هر ساله میزان مسافران تور بلغارستان در حال افزایش می باشد.

کشور بلغارستان از شمال با رومانی از غرب با صربستان و مقدونیه از جنوب با یونان و ترکیه مرز زمینی مشترک دارد. در شرق کشور بلغارستان سواحل زیبای دریای سیاه جلوه نمایی می کند و به محبوب ترین جاذبه های توریستی بلغارستان تبدیل شده است. از رشته کوه های مهم بلغارستان، می توان به رشته کوه های بالکان که در نیمه شمالی این کشور واقع شده و رشته کوه های رودپه که در نیمه جنوبی بلغارستان واقع شده است اشاره کرد. رودخانه ماریتسا که مهم ترین رودخانه کشور بلغارستان است از رشته کوه های رودپه سر چشمه می گیرد و از جنوب بلغارستان می گذرد، دیگر رودخانه این کشور دانوب نام دارد. تنوع آب و هوایی بلغارستان با توجه به پهنه کم جغرافیایی آن از نکات قابل توجه در مورد بلغارستان می باشد. آب و هوای بلغارستان در نواحی مرکزی و غرب سرد و کوهستانی و در نواحی ساحلی این کشور مدیترانه ای و معتدل است.

بلغارستان به قدمتی بیش از 3000 سال قبل از میلاد مسیح یکی از قدیمی ترین کشور های اروپایی است. دین رسمی این کشور مسیحیت است و 80 درصد مردم این کشور پیرو مسیحیت می باشند. فرهنگ مردم این کشور آمیخته از فرهنگ امپراطوری های عثمانی، روم باستان و ایرانی می باشد.

اقتصاد کشور بلغارستان بعد از فرو پاشی اتحاد جماهیر شوروی با توجه به اقدامات متنوع انجام شده توسط دولت بلغارستان هم چنان بر پایه تولید محصولات کشاورزی اداره می شود و صنعت نتوانسته هنوز جایگاهی در اقتصاد بلغارستان به دست آورد. مهم ترین اقلام صادراتی کشور بلغارستان پوشاک، کفش، آهن و فولاد و برخی از ماشین آلات می باشد. اما ویژه ترین محصول صادراتی بلغارستان که به عنوان سوغاتی معروف و خوش بو این کشور مطرح است اسانس گل رز است که در زمان برداشت این گل از مزارع گل رز بلغارستان مورد توجه گردشگران خارجی زیادی قرار می گیرد.

بلغارستان کشوری با بیش از 240 شهر می باشد. از مهمترین شهرهای کشور بلغارستان می توان صوفیه پایتخت این کشور را نام برد که قطب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بلغارستان به حساب می آید. شهر پلوودیو یکی دیگر از شهرهای مهم بلغارستان است که قدیمی ترین شهر اروپا نیز می باشد و قطب تاریخی و مذهبی بلغارستان به حساب می آید. شهرهای ساحلی وارنا و بورگاس به عنوان قطب های گردشگری کشور بلغارستان معروف می باشند به گونه ای که تور وارنا یکی از پر طرفدارترین تورها در میان تور های کشور بلغارستان می باشد.

بلغارستان جاذبه های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی متنوعی دارد. آثار تاریخی مختلفی از این کشور در یونسکو به ثبت رسیده است. صومعه ریلا، کلیسای بویانا، کلیسای جامع الکساندر و گورستان باستانی وارنا از آثار تاریخی مهم کشور بلغارستان می باشند. وارنا و سواحل زیبای این شهر ساحلی مخصوصا ساحل زیبای گلدن سندز (golden sands) از جذاب ترین جاذبه های طبیعی کشور بلغارستان می باشد. از دیگر جاذبه های طبیعی کشور بلغارستان بالچیک را می توان نام برد.

در پایان کلام با توجه به ارزان بودن سفر به بلغارستان و جاذبه های گردشگری متنوعی که این کشور از آن بهره می برد امروزه تور بلغارستان مخصوصا تور وارنا یکی از پر طرفدارترین تورها در کنار تور آلمان ، تور ایتالیا ، تور اوکراین ، تور پرتغال ، تور سوئیس ، تور فرانسه ، تور مجارستان ، تور هلند و تور یونان در داخل ایران تبدیل شده است.
 
بالا