[h=2]بهبود سئو سایت با بهینه سازی URL[/h]نکته ای که بسیاری از طراحان در بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو توجه کمتری به آن دارند استفاده از یک ساختار URL سئو دوستانه است که می تواند به جذب مخاطب ، افزایش ترافیک و ایندکس سایت شما کمک زیادی بکند.
یک URL هرچند که ساده به نظر می رسد ولی دارای اطلاعات مهمی است که اولین قسمت آن HTTP است ، که پروتکلی برای انتقال صفحات وب و ابر متن ها در شبکه بکار رفته و از محبوبترین آنها در جهان وب می باشد . سه بخش بعدی آن شامل نام دامنه سایت ، زیرشاخه و نام صفحه درخواست شده می باشد که برای هرکدام توضیحاتی خواهیم داشت .
یکی از قابل رویت ترین قسمت های URL که در اغلب ایمیل ها و ... بکار برده می شود همان نامه دامنه است که آدرس شما در شبکه جهانی وب خواهد بود که بهتر است نام دامنه شما طوری باشد که به راحتی در خاطر کاربران مانده و در آن از کلمات کلیدی مناسب استفاده کرده باشید و حتی الامکان کوتاه باشد که به ذهن سپردن آن راحت باشد . هر نام دامنه شامل یک پسوند است که طبق آمار بدست آمده محبوبترین آنها .com است که البته پسوند دامنه تآثیری در سئو سایت نداشته و چیزی که به ترافیک سایت کمک می کند تعدد پسوند است .
مورد بعدی زیر شاخه یا پوشه است که دارای مفهوم عرض و عمق می باشد . عمق در پوشه ها همان تعداد پوشه های پیدا شده در یک صفحه است که در بردکرامپ نشان داده می شود . استفاده از کلمات کلیدی در نام پوشه ها به ایندکس شدن در موتورهای جستجو کمک زیادی خواهد کرد و هرچه عمق صفحات کمتر باشد سرعت ایندکس بیشتر خواهد بود . و مفهوم عرض همان تعداد صفحات در یک رده خاص است . شما می توانید صفحات زیادی در هر دسته بندی داشته باشید به آن شرط که صفحات یکتا باشند ولی عرض صفحات هیچ تآثیری در رنکینگ سایت نخواهند داشت .
زیر مجموعه ها و زیر دامنه ها با هم تفاوت دارند . گوگل اغلب زیردامنه ها را یک دامنه جدا می شناسد و برای هرکدام باید سئو جداگانه ای داشت . برای استفاده از یر دامنه دو روش وجود دارد که یکی محلی نمودن وب سایت و دیگری جدا کردن خدمات و محصولات مانند گوگل است .برای مثال http://blog.website.com یک زیردامنه است و http://website.com/blog یک زیر مجموعه .
بخش آخر یک URL نام صفحه است که نسبت به بقیه قسمت های URL می توان به راحتی آن را تغییر داد . موتورهای جستجو فقط به URL نگاه کرده و مفهوم آنرا متوجه نمی شوند پس توصیه می شود که در عنوان صفحات حتما از کلمات کلیدی استفاده شود. منبع:
یک URL هرچند که ساده به نظر می رسد ولی دارای اطلاعات مهمی است که اولین قسمت آن HTTP است ، که پروتکلی برای انتقال صفحات وب و ابر متن ها در شبکه بکار رفته و از محبوبترین آنها در جهان وب می باشد . سه بخش بعدی آن شامل نام دامنه سایت ، زیرشاخه و نام صفحه درخواست شده می باشد که برای هرکدام توضیحاتی خواهیم داشت .
یکی از قابل رویت ترین قسمت های URL که در اغلب ایمیل ها و ... بکار برده می شود همان نامه دامنه است که آدرس شما در شبکه جهانی وب خواهد بود که بهتر است نام دامنه شما طوری باشد که به راحتی در خاطر کاربران مانده و در آن از کلمات کلیدی مناسب استفاده کرده باشید و حتی الامکان کوتاه باشد که به ذهن سپردن آن راحت باشد . هر نام دامنه شامل یک پسوند است که طبق آمار بدست آمده محبوبترین آنها .com است که البته پسوند دامنه تآثیری در سئو سایت نداشته و چیزی که به ترافیک سایت کمک می کند تعدد پسوند است .
مورد بعدی زیر شاخه یا پوشه است که دارای مفهوم عرض و عمق می باشد . عمق در پوشه ها همان تعداد پوشه های پیدا شده در یک صفحه است که در بردکرامپ نشان داده می شود . استفاده از کلمات کلیدی در نام پوشه ها به ایندکس شدن در موتورهای جستجو کمک زیادی خواهد کرد و هرچه عمق صفحات کمتر باشد سرعت ایندکس بیشتر خواهد بود . و مفهوم عرض همان تعداد صفحات در یک رده خاص است . شما می توانید صفحات زیادی در هر دسته بندی داشته باشید به آن شرط که صفحات یکتا باشند ولی عرض صفحات هیچ تآثیری در رنکینگ سایت نخواهند داشت .
زیر مجموعه ها و زیر دامنه ها با هم تفاوت دارند . گوگل اغلب زیردامنه ها را یک دامنه جدا می شناسد و برای هرکدام باید سئو جداگانه ای داشت . برای استفاده از یر دامنه دو روش وجود دارد که یکی محلی نمودن وب سایت و دیگری جدا کردن خدمات و محصولات مانند گوگل است .برای مثال http://blog.website.com یک زیردامنه است و http://website.com/blog یک زیر مجموعه .
بخش آخر یک URL نام صفحه است که نسبت به بقیه قسمت های URL می توان به راحتی آن را تغییر داد . موتورهای جستجو فقط به URL نگاه کرده و مفهوم آنرا متوجه نمی شوند پس توصیه می شود که در عنوان صفحات حتما از کلمات کلیدی استفاده شود. منبع:
بهبود سئو سایت با بهینه سازی URL