برگزیده های پرشین تولز

بهترین ابزارهای بهینه سازی سایت

deltamusic

Registered User
تاریخ عضویت
5 فوریه 2012
نوشته‌ها
179
لایک‌ها
17

ابزار بهینه سازی سایت
آیا از ابزارهای مجانی، نیمه مجانی و هزینه‌بر موجود برای بهینه سازی سایت و اثربخشی بیشتر بازاریابی محتوای خود استفاده می‌کنید؟
برای بهینه سازی سایت استفاده از ابزارهای آنالیز سئو وبسایت امری ضروری است. ابزاری که شما را قادر سازد فرصت‌های جدیدی به دست آورید، در زمان صرفه‌جویی کنید و همچنین در مسیری حرکت کنید که بهینه سازی سایت شما را بالا ببرد. ما فکر می‌کنیم که بهره‌برداری از ابزارهای موجود نه تنها برای متخصصین SEO ضروری است بلکه برای مدیر بازاریابی دیجیتال، مدیر حسابداری، مدیر یک آژانس بازاریابی دیجیتال و صاحبان شرکت‌های کوچک و حتی برای کسانی که وبلاگ شخصی دارند نیز ضروری است. بهینه سازی سایت طبقه‌بندی ابزار بهینه سازی سایت همان‌طور که در بالا اشاره شد، این ابزار تنها برای نهادها و مشاوران طراحی نشده است، بلکه تمام بازاریاب‌ها نیز باید از امکانات موجود و هر آنچه گروه آن‌ها از آن استفاده می‌کند، آگاه باشند. برای مدیریت بهینه سازی موتور جستجو شش نوع ابزار ضروری وجود دارد: • تحلیل کلیدواژه • رتبه‌بندی • ایده‌های محتوا • ساخت پیوندهای مختلف • حذف پیوندها • بهینه‌سازی موتور جستجو در این مطلب تلاش کرده‌ایم که هر کدام از این طبقه‌بندی‌ها را در سه نوع ابزار مجانی، نیمه مجانی و هزینه‌بر تقسیم‌بندی کنیم. ابزار تحلیل کلیدواژه “برایان دین” می‌گوید: بدون کلمات کلیدی چیزی به عنوان بهینه سازی موتور جستجو وجود ندارد. از پنج سال پیش تاکنون با مخفی کردن اطلاعات توسط “Google AdWords’ Keyword” دسترسی به تحلیل کلمات کلیدی موثر مشکل شده است. به هر حال این یک روش محوری در یافتن فرصت‌های مخفی، افزایش حجم بازدید از سایت و البته نمایش محتوای اصیل ایجاد شده توسط شماست. با اینکه تمامی این ابزار عالی هستند اما کار آن‌ها تنها ارائه داده‌هاست. تحلیل شما از این داده‌ها و کاری که با آن‌ها انجام می‌دهید این تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند. ابزار مجانی”Ubersuggest” یک ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی مجانی که از سرویس‌های پیشنهاد دهنده مختلف و متنوعی برای ایجاد لیستی از کلمات کلیدی استفاده می‌کند. ابزار نیمه مجانی “Term Explorer” این ابزار مدعی است که دارای بزرگ‌ترین مجموعه داده در بین تمام ابزارهای تحقیقات کلمه کلیدی است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد که بدون انجام حجم بالای جستجو، لیست کلمه کلیدی خود را گسترش دهید و داده‌های رقابت‌پذیر خود را بشناسید. ابزارهایی که باید برای آن‌ها پول پرداخت شود “SEMrush” با اینکه این ابزار به طور فنی یک ابزار نیمه مجانی است، اما بینش و اطلاعاتی بسیار بیشتر از یک نرم‌افزار هزینه‌بر ارائه می‌دهد. این ابزار به شما اجازه می‌دهد کلیدواژه‌هایی که رقبای شما رتبه‌بندی می‌کنند، صفحاتی که هر کلیدواژه در آن قرار گرفته و همچنین ارزش کلیدواژه را ببینید. البته باید به ازای هر کلیک هزینه‌ای را پرداخت کنید. ابزار رتبه بندی دانستن رتبه کنونی سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. این امر به شما اجازه می‌دهد که بدانید کدام یک از سیاست‌های بازاریابی آنلاین شما بهتر بوده است تا با تمرکز بر روی فعالیت‌های مشابه در کمپین‌های خود، بازده سرمایه‌گذاری را بالا ببرید و امیدوارانه شاهد بالا رفتن کسب و کار خود شوید. این ابزار شما را قادر می‌سازد که بدون ساعت‌ها فعالیت خسته کننده و جستجو در صفحات به این امر دست یابید. ابزار مجانی- “Google Search Console” بهینه سازی سایتگوگل یکی از ابزار مفید و شخصی است که به کاربران کمک می‌کند عملکرد وبسایت خود را زیر نظر داشته باشند. با استفاده از گزینه “Search Traffic” و پس از آن گزینه “Search Analytics” لیستی از کلیدواژه‌هایی که با آن‌ها در حال حاضر رتبه‌بندی شده‌اید، به دست خواهد آمد. اگر بر اساس موقعیت رتبه‌بندی مرتب‌سازی کنید و کلیدواژه‌های بدست آمده در صفحه دوم از نتایج حستجو را هدف قرار دهید، به کمک جادوی بهینه‌سازی موتور جستجو خواهید دید که این کلیدواژه‌ها در صفحه اول ظاهر خواهند شد. ابزار نیمه مجانی- “SEMrush” بهینه سازی سایت از آنجا که مدل نیمه مجانی “SEMrush” اجازه دسترسی محدود به داده‌ها را به شما می‌دهد، استفاده از *****ها می‌تواند در دسترسی به داده‌های بیشتر به شما کمک کند. به طور خلاصه به شما اجازه می‌دهد که دامنه و یا کلیدواژه‌های هر منطقه جغرافیایی را دنبال کنید، رقابت‌های موجود در محل زندگیتان را کشف کرده و همچنین دستگاه‌های جدیدی را هدف قرار دهید. ابزار هزینه بر – “Authority Labs” بهینه سازی سایت “Authority Labs” ابزاری در دسترس است که با تهیه نموداری از کلیدواژه‌ها به بالا بردن قدرت وبسایت شما کمک می‌کند. این ابزار، روزانه کلیدواژه‌هایی را که مشخص کرده‌اید مورد بررسی قرار داده و نتایج بدست آمده را به صورت گزارش هفتگی تحویل می‌دهد. ابزار اثربخشی محتوا .می‌گوید: تمام سیگنال‌های رتبه‌بندی بهینه‌سازی موتور جستجو حول یک سری محتوا می‌چرخد”Bing’s Duane Forrester” این گفته مشخص می‌کند که چه اندازه محتوای خوب بر سایت شما تاثیر مثبت می‌گذارد. به‌روزرسانی روزانه سایت، با یک ایده جدید و منحصر به فرد .کار بسیار مشکلی است به روز نگه داشتن سایت با پیاده‌سازی ایده‌های نو و محتوای جذاب برای مخاطبان و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو کاری منحصر به فرد اما .ضروری است. به هر حال ابزار زیر شما را در پیدا کردن ایده‌های نو و بهینه سازی محتوای کنونی توانا می‌سازند ابزار مجانی- “Outdated Content Finder” اگر برای پیدا کردن ایده‌های نو برای تولید محتوا در تلاش هستید،”Greenland Search Marketing” یک ابزار مفید برای این کار است. کافی است در کادر جستجو عنوانی که می‌خواهید آن را رتبه‌بندی کنید و یا موضوعی که می‌خواهید در مورد آن بنویسید را جستجو کنید. بازه زمانی را انتخاب کنید (ترجیحا از ۳ سال قبل) و محتواهای قدیمی را مطالعه کنید. اگر چیزی یافتید که می‌توانید آن را به روز کنید، با وب مستر آن تماس بگیرید تا از تمایل آن‌ها برای انتشار نسخه جدید مطلع شوید. ابزار مجانی- “Yoast WordPress Plugin” “پلاگین یواست وردپرس” یک ابزار بسیار عالی برای اطمینان از سازگاری محتوای سایت با بهینه‌سازی موتور جستجو است. اساس کار این ابزار مانند چراغ راهنمایی بوده و محتوای شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. ابزار هزینه بر – “Buzzsumo” بهینه سازی سایت “Buzzsumo” یک ابزار خوب و ساده است که با کاربری آسان، به شما اجازه می‌دهد بفهمید کدام محتواها درباره یک موضوع خاص بهترند. سپس می‌توانید آن‌ها را شناسایی کرده و موثرترین‌ها را مشخص کنید.
منبع : رسپینا
 
بالا