برگزیده های پرشین تولز

بهترین باتری های گوشی کدامند؟

alirahmati1990

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2021
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
1
سن
46
در خرید گوشی به ویژه گوشی هوشمند همواره یکی از ویژگی های اصلی که خریداران گوشی در نظر میگیرند قدرت باتری و میزان شارژ نگه داشتن گوشی می باشد. کمپانی های بزرگ تولید گوشی نیز در تولیدات خود این مورد را لحاظ می کنند. معمولا پرفروش ترین گوشی های سال از قوی ترین و بهترین باتری گوشی استفاده می کنند.

بهترین باتری گوشی و انواع آن​

باتری گوشی در روند تکامل گوشی موبایل پیشرفت کرده و یکی از مهمترین تغییرات تبدیل شدن از حالت قابل تعویض به حالت غیر قابل تعویض می باشد. در این بخش به انواع بهترین باتری گوشی اشاره خواهیم کرد:

  1. باتری Nickel Cadmium: این نوع باتری ها از اولین نسل باتری های گوشی همراه بودند و امروزه تولید آنها متوقف شده است. از مهمترین دلایل توقف تولید واستفاده از این باتری ها سنگینی، داغ شدن زیاد و عوامل زیست محیطی بود.
  2. باتری Nickel Metal Hydride: در این باتری حذف فلز سمی کادمیوم صورت گرفت. همچنین وزن کمتر نسبت به نسل قبل و شارژ شدن سریعتر از ویژگی های این باتری می باشد. ولی همچنان دشارژ سریع و کم بودن عمر باتری از مشکلات این نسل به حساب می آید.
  3. باتری Lithium Ion: که به صورت مخفف بر روی باتری ها به صورت Li-ion حک می شود. این نسل از باتری ها در حال حاضر بیشترین استفاده را در گوشی های همراه داشته و توانسته مشکات نسل های قبلی را مرتفع کند. از مهمترین ویژگی های این باتری های قابلیت ساخت در شکل های مختلف و سبک بودن آن می باشد. این نوع باتری قادر است تا 2 برابر بیشتر نسبت به نسل های قبلی شارژ نگه دارد. این نسل از باتری ها با تولید ولتاژ بیشتر قادر هستند تا نیاز گوشی های هوشمند جدید را مرتفع سازند. این باتری سریعتر شارژ شده و اهسته تر د شارژ می شوند. عمر مفید این باتری ها 18 ماه تا 3 سال عنوان شده است. این نوع باتری های جز بهترین باتری گوشی بوده که امروزه بیشترین مصرف را در صنعت تولید گوشی دارد.

بهترین گوشی از نظر باتری؛ توانایی نگهداری شارژ​

باتری Lithium Polymer: این نوع از باتری ها جدیدترین نسل باتری دستگاه های دیجیتال می باشند. این نوع از باتری ها بسیار سبک با عمر بالا بوده و اولین بار توسط شرکت سونی در دیوایس های دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت.

این باتری ها علاوه بر توان بالای نگهداری شارژ دارای یک قابلیت به عنوان فست شارژ نیز می باشند که در گوشی های نسل جدید بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
منبع: rdk.com
 
بالا