برگزیده های پرشین تولز

بهترین تایم ورزش

mashala

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 آگوست 2020
نوشته‌ها
5
لایک‌ها
6
سن
34
با سلام و عرض ادب.
دوستان بنده 17 سال سن دارم پسر هستم و قد 176 و وزن هم حدود 94 اینا باید باشه. دور مچ ـم هم بین 18 یا 18.5 سانتی متر هستش.
قصد دارم به بدنسازی برم و وزنم رو کم کنم البته قبلا میرفتم وزنم تا 83 اومده بود ولی بخواطر جریان ویروس و اینا دوباره برگشتم سر خونه اول !!
و اینکه رشته ی اصلیم فوتبال هستش ولی بدنسازی هم کار میکردم بیشتر هوازی.
خواستم بدونم برای اینکه بتونم توی مدت نهایت 3 ماه لاغر بشم، (**** غذایی دارم از مربیم گرفتم) چه تایمی باید ورزش رو شروع کنم؟ شنیدم صبح بهترین تایمه. چه ساعتی مثلا؟
ممنون
 

h3saam

Registered User
تاریخ عضویت
28 سپتامبر 2020
نوشته‌ها
155
لایک‌ها
392
صبح خوبه برا بدنسازی
 

الناز پارسا

Registered User
تاریخ عضویت
17 می 2014
نوشته‌ها
553
لایک‌ها
23
سن
38

تغذیه قبل از ورزش مهم است؟​



اگر به عنوان یک ورزشکار سلامت بدن تان و تاثیرگذاری ورزش بر روی عضلات و اندام شما برای تان مهم و حائز اهمیت پس باید به تغذیه خود دقت کنید. تغذیه مناسب برای قبل ورزش در بهبود عملکرد و تاثیر گذاری بیشتر ورزش بر روی عضلات شما بسیار مهم است. اگر قبل از ورزش تغذیه مناسبی داشته باشید در هنگام ورزش انرژی لازم و قدرت کافی برای انجام حرکات و فعالیت های ورزشی را دارید و می توانید به هدف خود که لاغری یا چاقی با ورزش است نزدیکتر شوید. اگر ورزش آنلاین در خانه انجام می دهید باید بیشتر و بیشتر به تغذیه خود پیش از ورزش اهمیت دهید.



تغذیه مفید قبل ورزش





تغذیه مناسب قبل از ورزش به تنظیم غلظت گلوکز در بدن شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که افت قند خون پیدا نکنید. افت قند خون باعث سرگیجه،عدم تعادل، سیاهی رفتن چشم و تپش قلب میشود. این اختلالاتی که به واسطه افت قند خون در هنگام ورزش برای شما به وجود می آید باعث می شود که نتوانید به درستی ورزش کنید و در نتیجه به هدف خود نمی رسید پست تغذیه قبل از ورزش را جدی بگیرید و حتما با مشورت یک متخصص تغذیه یا مشاور تغذیه خوب ۱ برنامه عالی برای تغذیه خود در هنگام ورزش داشته باشید.



جدیدترین داده های ورزشی تغذیه قبل از ورزش بسیار مهم است ورزش کردن با شکم خالی و بدون تغذیه مناسب مانند شروع حرکت با ماشینی است که باک بنزین آن خالی است اگر شما با شکم خالی شروع به ورزش کنید حتی در سوزاندن کالری هم دچار مشکل می شوید و نمی توانید اندازه توان و طبق برنامه‌ریزی خود کالری بسوزانید.

چه مواردی را باید در تغذیه قبل از ورزش رعایت کنیم؟​



یکی از مهمترین نکاتی که شما باید رعایت کنید این است که دو ساعت قبل از ورزش از خوردن هر گونه غذایی پرهیز کنید یعنی فاصله آخرین وعده غذایی شما تا ورزش باید حداقل ۲ ساعت باشد. ولی توجه داشته باشید قبل از شروع ورزش هم باید یک تغذیه اصولی با توجه به شرایط بدنی و سختی تمرین های خودتان میل کنید.



هر ماده مغذی قبل از تمرین یک نقش خاص دارد. با این حال، نسبت مصرف شما در افراد و نوع ورزش متفاوت است.

توجه داشته باشید که نوشیدن آب موردی ندارد اما می تواند باعث اختلال در ورزش کردن شما بشود پس به اندازه آب بخورید که سنگین نشوید.


قبل از ورزش چه بخوریم؟​



قبل از ورزش می توانید خوراکی های مختلفی را بخورید مقدار، نوع و اندازه این خوراکی ها باید بر طبق شدت فعالیت و شرایط بدنی شما تعیین شود. تغذیه قبل از ورزش برای هر شخص به شخص دیگری متفاوت است اما در این مقاله ما برخی از خوراکی هایی که برای تغذیه قبل از ورزش مفید هستند را به شما معرفی می کنیم.



  • خرما: با توجه به این که خرما شیرین است و قند بالایی دارد و کمک می‌کند که قند خون شما در طول ورزش نیفتد و بتوانید به راحتی ورزش کنید. اما مصرف زیاد و بیش از اندازه خرما می‌تواند باعث چاقی و به هدر رفتن زحمات شما شود. معمولا خوردن یک یا دو خرما از ورزش توصیه می‌شود که این تعداد می‌تواند با توجه به **** غذایی شما کمتر یا بیشتر باشد.
  • میوه: خوردن میوه هایی مثل موز یا سیب به اندازه کافی می تواند در تغذیه شما قبل از ورزش قرار داشته باشد. بهتر است نصف سیب یا نصف موز قبل از ورز ش تناول کنید.
  • خوراکی هایی که می توانید قبل از ورزش به سراغ آن ها بروید میتوان به:

  1. غلات
  2. کربوهیدرات های زود هضم و به اندازه
  3. شیر
  4. میوه
  5. پروتئین های سالم


اشاره کرد اما قبل از ورزش اصلا از غذاهای چرب یا چربی های غیر مفید استفاده نکنید و سعی کنید کم کم در **** غذایی خود این چربی ها را جایگزین کنید.



تغذیه قبل ورزش



یک نکته کلیدی که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که اگر قبل از ورزش از کربوهیدرات های قابل هضم استفاده کنید، اصلا احساس سنگینی نمی کنید.

یک نکته طلایی در تغذیه قبل ورزش خوردن یک لیوان یا یک فنجان کوچک قهوه یا نوشیدنی های کافئین دار است زیرا تا حد زیادی چربی سوزی شما را افزایش می دهد و سوخت قالب عضله شما را چربی قرار می دهد در نتیجه سریعتر لاغر شوید و زودتر به نتیجه مطلوب خود می‌رسید از سمت دیگر کافئین موجود در قهوه باعث می شود که انرژی و نشاط شما چند برابر شود و هنگام ورزش اصلاً احساس خستگی نکنید.
 
بالا