برگزیده های پرشین تولز

بهترین دستگاه برش لیزری در ایران چیست؟

sachi

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
24 سپتامبر 2019
نوشته‌ها
1
لایک‌ها
0
سن
25
کمی در مورد دستگاه برش لیزر بدانید که چیست
صفحه برش لیزر ویکی پدیا در موردبرش لیزری میگوید:

برش لیزری فناوری است که در آن از اشعه لیزر برای برش اجسام استفاده می‌شود؛ و نوعاً از این فناوری در زمینه صنعت استفاده می‌شود. برش لیزری توسط استعمال اشعه لیزر از یک خروجی قوی لیزر روی اجسامی که می‌خواهند بریده شوند انجام می‌شود. قسمتی از جسم مورد نظر که بریده می‌شود یا آب می‌شود یا می‌سوزد یا تصعید می‌شود و توسط فشار گاز از روی جسم پاک می‌شود؛ و سر انجام سطح بریده شده با کیفیت خیلی عالی ایجاد می‌شود.

دستگاه برش لیزر یکی از پرکاربرد ترین و مرسوم ترین دستگاهها در صنایع مختلف و چاپ میباشد. دقت و سرعتی که این دستگاه برش دارد از دلایلی است که باعث شده بهترین دستگاه برای برش و حکاکی متریال های مختلف نام گیرد . هیچ دستگاه دیگری نمی تواند جای دستگاه برش را با این دقت و سرعت بگیرد .

در گذشته و قبل از به وجود آمدن انواع دستگاه ، تمامی کارها به صورت دستی انجام میشد و بسیار زمان بر و صرفه اقتصادی نداشت.

برش مقوا به وسیله دستگاه برش لیزر ، یکی از مواردی که با اضافه شدن دستگاه برش به چرخه دستگاه های صنعتی مورد توجه قرار گرفت همین برش مقوا و کاغذ بود.برش مقوا و کاغذ شاید آنقدرها کاربردی به نظر نیاید اما در کارهای هنری و تزیینی تاثیر به سزایی خواهد داشت .

برش انواع ونیل و استیکر نیز در همین دسته جای خواهد گرفت . با استفاده از بالا بودن دقت دستگاه برش لیزر ، می توان طرح های مختلف و متفاوتی را بر روی انواع کاغذ و مقوا برش زد که به صورت دستی این امر قابل اجرا نمیباشد . برش مقوا نیز یکی از کاربردهای این دستگاه است و یکی از پرکاربردترین نمونه های کاربردی دستگاه برش ، برش مقوا و کاغذ ، درست کردن کارت های تبریک و حتی کارت عروسی می باشد .

برش طرح های مختلف کارت تبریک و عروسی و به وجود آوردن طرح های مختلف روی کاغذ و مقواهایی که از آن ها برای ساخت کارت پستال استفاده خواهند کرد ، از مهمترین کاربردهای برش مقوا است.به عنوان مثال دستگاه برش لیزر پاورکم مدل 1218 یکی از دستگاه هایی است که در زیر مجموعه دستگاه های برش لیزر قرار دارد . این دستگاه به علت قیمت مناسب و سایز کوچکی که دارد ، مورد توجه کسانی است که به صورت خاص بر روی برش کاغذ و برش مقوا فعالیت دارند.این دستگاه به عنوان یکی از پرکاربرد ترین دستگاه برش لیزر شناخته شده است .

نکات خرید دستگاه برش لیزر
دستگاه برش لیزر یکی از دستگاه های پرکاربرد است که دامنه فعالیت آن در تمامی مشاغل گسترده شده است. تنوع دستگاه لیزر بسیار زیاد بوده و به همین علت خرید دستگاه لیزر با مشکلاتی همراه است و باید به نکاتی در قبل از خرید دستگاه لیزر دقت شود. در صورتی که نکات صحیح و واقع بینانه انجام شود، مطمئنا خریدار دستگاه لیزر می تواند بهره وری خوبی از دستگاه خود داشته باشد.


1. نیاز سنجی

قبل از خرید دستگاه برش لیزر ، نیاز سنجی کنید. نیاز سنجی به این معناست که بررسی کنید در منطقه ای که قرار است دستگاه را نصب کنید چه تعداد دستگاه لیزر نصب شده و چه فعالیت هایی بر روی دستگاه ها انجام می شود. اگر در منطقه یا شهری که سفارشات آنقدرها زیاد نیست ، اضافه شدن دستگاه جدید به آن منطقه نمی تواند آنقدرها سودآور باشد.


2. رقیب سنجی

قبل از هر اقدامی بعد از نیازسنجی ، به تحلیل رقبا بپردازید. اینکه در منطقه ای که قرار است در آن دستگاه را نصب کنید ، رقبا با چه شرکت هایی مشغول به کار هستند و چه میزان از بازار منطقه یا شهر را تصاحب کرده اند. ممکن است در یک شهر تعداد سفارشات دستگاه لیزر زیاد و نیاز زیادی به دستگاه حس شودف اما یکی از رقبا به صورت 24 ساعته مشغول به فعالیت است و رقابت با وی نیز برای ربودن مشتریان آنقدرها هم آسان نیست . پس سعی کنید رقبا را نیز آنالیز کنید.


3. گستردگی بازار

در کنار همه تحقیقات، به این نکته توجه داشته باشید که بازار کار دستگاه لیزر بسیار گسترده است. از این گستردگی بازار نهایت استفاده را برده و سعی کنید بازار های جدیدی که رقبا هنوز آن را پیدا نکرده اند بشناسید و حتی قبل از خرید دستگاه برخی مذاکرات اولیه را انجام دهید.


4. نوع فعالیت

یکی از مهمترین تصمیمات قبل از خرید دستگاه لیزر، انتخاب سایز دستگاه است و این مورد رابطه مستقیمی با انتخاب فعالیت شما خواهد داشت. شما بهتر است پس از تحقیق و مشورت با صاحبان فن، سایز مناسبی از دستگاه لیزر را انتخاب کنید.




5. انتخاب خدمات نه برند

اگر به دنبال این هستید که از دستگاه لیزر سالیان سال استفاده کنید، به دنبال خرید یک دستگاه خاص لیزر نباشید. بهترین دستگاه لیزری که از خدمات محروم شود می تواند بدترین دستگاه برای شما باشد. در هنگام انتخاب دستگاه دقت کنید شرکت فروشنده چه سابقه ای دارد و آیا تا چند سال دیگر در این بازار باقی می ماند تا به شما خدمات ارائه دهد یا خیر.


6. گول نخورید

متاسفانه به علت تعدد شرکت های کوچک و بزرگ در زمینه ارائه دستگاه لیزر، بعضا برای فروش دستگاه از اصطلاحات و یا کلمات خاصی استفاده می شود تا خریدار دچار اشتباه شود. همچنین اطلاعات غلطی از میزان کارکرد دستگاه لیزر در اختیار افراد قرار می گیرد. سعی کنید بهترین اطلاعات را از سایت های مرجع و یا خریدران قبلی دستگاه جویا شوید و گول شانتاژهای تبلیغاتی را نخورید.


7. مشورت کنید

حتما از مشورت کارشناسان و لیزرکاران بهره مند شوید. این مشورت های می تواند به شما جهت ورود به این بازار و انتخاب دستگاه کمک زیادی کند. از مشورت غافل نشوید و تا می توانید برای مشورت کردن حساسیت به خرج دهید. سعی کنید به مشورت ها جامه ی عمل بپوشانید.


8. اطلاعات فنی خود را افزایش دهید

استفاده از دستگاه لیزر نیاز به آموزش دارد. همچنین برای استفاده بهتر از این دستگاه لازم است تا شناخت خود نسبت به این دستگاه و عملکرد آن ار افزایش دهید. قبل از خرید دستگاه این کار را صورت بخشید تا در شروع کار به مشکلی بر نخورید


9. نرم افزار بیاموزید

شما برای استفاده از دستگاه لیزر نیاز به دانستن نرم افزار دارید. برخی فکر می کنند کار با دستگاه لیزر به سادگی زدن چند دکمه است ؛ اما این طور نیست . شما باید به نرم افزار های طراحی مثل اتوکد تسلط و یا حداقل آشنایی داشته باشید. در صورتی که با این نوع نرم افزار ها آشنایی ندارید مطمئنا نمیتوانید از دستگاه استفاده کنید.

  • خرید کنید
اگر تمامی مشورت ها و بررسی ها را انجام داده اید و به کیفیت دستگاه و خدمات شرکت ارائه دهنده دستگاه مطمئن هستید و اگر آمادگی های لازم برای استفاده از این دستگاه را دارید، خرید کنید. فراموش نکنید که با خرید دستگاه در اول راه پر پیچ و خمی قرار می گیرید که باید با قدرت بر مشکلات آن غلبه نمایید. سعی کنید از استفاده از این دستگاه لذت ببرید و خلاقانه بازار منطقه خود را در دست بگیرید.


چه چیزی در تعیین قیمت دستگاه برش لیزری کوچک مؤثر است؟
مسئله قیمت دستگاه برش لیزری کوچک برای بسیاری از خریداران اهمیت ویژه‌ای دارد و حتی برخی از آنها ممکن است به خاطر این قیمت‌ها از خرید یک گزینه خاص پشیمان شوند. همچنین اکثر این خریداران به دنبال این هستند که چه فاکتوری در تعیین قیمت دستگاه‌ها مؤثر است و چرا قیمت آنها متفاوت است. پاسخ دادن به این سؤالات نیاز به بررسی‌های تخصصی و فنی دارد، اما در این مطلب سعی می‌کنیم که به سه فاکتور اصلی و مهم در تعیین قیمت دستگاه برش لیزری کوچک اشاره کنیم و نقش هر کدام از آنها را بیان کنیم.

برند دستگاه
امروزه با توجه به بالا رفتن آمار شرکت‌های تولید کننده و همچنین دسترسی آنها به تکنولوژی‌های مختلف، نباید انتظار داشته باشیم که یک یا دو برند در زمینه تولید دستگاه‌های برش لیزری فعالیت داشته باشند. بنابراین ممکن است در سطح جامعه و بازار با چندین برند با سطح مقبولیت متفاوت مواجه باشیم که هر کدام از آنها به خاطر یک ویژگی خاص معروف شده‌اند. بنابراین این محبوبیت و این مقبولیت در سطح جامعه به آنها کمک می‌کند که قیمت دستگاه‌های خود را بالا یا پایین نگه دارند.

قطعات به کار رفته در دستگاه
هرگز نباید فراموش کنیم که قطعات یک دستگاه و کیفیت آنها تضمین کننده عملکرد دستگاه هستند. نباید انتظار داشته باشیم که یک دستگاه با قطعات ضعیف در زمینه بازدهی و بهره وری به ما کمک کند. همچنین این انتظار از فروشندگان نیز وجود دارد که قیمت محصولات دارای قطعات با کیفیت را بالاتر انتخاب کند. بنابراین طبیعی است که قیمت دستگاه برش لیزری کوچک با قطعات با کیفیت بسیار بالاتر از دستگاه با قطعات بی کیفیت و نامناسب است.

گارانتی و خدمات پس از فروش
گارانتی و خدمات پس از فروش همیشه در مورد قیمت یک دستگاه تأثیر گذار هستند و در مورد دستگاههای برش لیزر نیز صدق می‌کند. این موضوع می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما زمانی که یک دستگاه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد، در صورت خراب شدن یا نیاز به میز برخی از قطعات آنها، این گارانتی و خدمات پس از فروش هستند که هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه را پایین می‌آورند. پس گارانتی و خدمات پس از فروش باعث افزایش قیمت دستگاه برش لیزری کوچک می‌شوند.
 
بالا