برگزیده های پرشین تولز

بهترین روش‌های کسب درآمد از اینترنت در دوران دانشجویی

mohmadhas1375

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 جولای 2016
نوشته‌ها
3
لایک‌ها
0
سن
27
راه‌های مختلفی برای کسب درآمد در دوران دانشجویی وجود دارد اما ما در این آموزش قصد داریم روش‌هایی را به شما معرفی کنیم که تنها با استفاده از اینترنت و یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ قابل انجام هستند و احتیاجی به فضای خاص یا سرمایه‌ی اولیه‌ی زیادی ندارند.

۱. تولید محتوا کنید
تولید محتوا برای وبسایت‌ها کار چندان دشواری نخواهد بود، به خصوص اگر در زمینه‌ی تخصصی خود فعالیت داشته باشید، تولید محتوا می‌تواند شامل ترجمه، تالیف و حتی بازنویسی محتوا از سایر وبسایت‌ها باشد، برای شروع این کار می‌توانید به وبسایت‌هایی که نویسنده استخدام می‌کنند مراجعه کرده و شرایط آن‌ها را برای تولید محتوا بررسی کنید.

earn-money-during-student-era.png-hamyarit.com-earn-money-during-student-era.png

ضمن اینکه این روزها ارزش محتوای خوب و با کیفیت خیلی بالاست، اگر بتوانید به خوبی از پس این کار بر بیایید مطمئنا خواهید توانست تولید محتوا را به عنوان شغل اصلی و دائمی خود نیز انتخاب کنید، تنها کافیست به خوبی اصول و قواعد این کار را فرا بگیرید.

همچنین شما می‌توانید وبسایت خودتان را راه‌اندازی کرده و در آن به تولید محتوا بپردازید، در این صورت کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کرده و به نوعی برای آینده‌ی خود نیز سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید.

۲. تایپیست شوید
تایپ کردن متون یکی از شیوه‌های کسب درآمد است که برای انجام آن تنها به یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ احتیاج دارید، شرکت‌های زیادی هستند که به شخصی احتیاج دارند تا متون مورد نظر آن‌ها را تایپ کرده و سر وقت تحویل دهد.

Touch-Typing.jpg-hamyarit.com-Touch-Typing.jpg

فرقی نمی‌کند خانم هستید یا آقا، در هر صورت می‌توانید وقت آزاد خود را به تایپ کردن اختصاص دهید و در ازای آن پول دریافت کنید، برای شروع می‌توانید به وبسایت‌های فریلنسری مثل پونیشا سر بزنید یا به بخش استخدام اپلیکیشن‌هایی مانند دیوار و شیپور مراجعه کنید.

اگر با اصول صحیح تایپ کردن آشنا باشید نه تنها از این کار لذت خواهید برد، بلکه همزمان مهارت‌های فنی و تخصصی خود را افزایش داده و در عین حال از آن کسب درآمد هم می‌کنید!

۳. کار ترجمه انجام دهید
یکی از بهترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در دوران دانشجویی خود انجام دهید ترجمه‌ی متون مختلف به خصوص متون تخصصی رشته‌ی خودتان است، چه در بین هم‌کلاسی‌ها و چه در خارج دانشگاه، افرادی هستند که از پس ترجمه‌ی متون مورد نیاز خود برنمی‌آیند یا وقت کافی برای انجام آن را ندارند، شما می‌توانید با کمی جستجو این‌گونه افراد را یافته و در ترجمه‌ی متون با آن‌ها همکاری داشته باشید.

translate.jpg-hamyarit.com-translate.jpg

شاید بهترین زمان برای یادگیری این حرفه نیز دقیقا دوران دانشجویی شما باشد، چرا که دانشجویان تا حدودی با مقالات و محتوای تخصصی رشته‌ی خود سر و کار دارند، پس از این فرصت استفاده کرده و زمان خود را به ترجمه‌ی متون اختصاص دهید و در ازای آن برای خود کسب درآمد داشته باشید.

علاوه بر این موارد، سازمان‌ها و مراکز بسیاری هستند که برای ترجمه‌ی نوشته‌ها، اسناد و نامه‌های خود به یک مترجم احتیاج دارند، حتی برای شروع می‌توانید به امور اداری دانشگاه خود مراجعه کنید و در صورت امکان کار ترجمه‌ی تخصصی را برای دانشگاه خود نیز انجام دهید.

۴. پشتیبانی وبسایت‌ها
شرکت‌های بسیار زیادی هستند که به شخصی برای پشتیبانی و به‌روزرسانی وبسایت خود احتیاج دارند، شما به عنوان پشتیبان یک وبسایت می‌توانید وظایفی همچون محتوا گذاری، ارسال خبر، درج محصولات، بررسی ترافیک وبسایت یا حتی بخشی از فعالیت‌های مربوط به دیجیتال مارکتینگ آن‌ها را بر عهده بگیرید و در ازای آن دستمزد مشخصی دریافت نمایید.

webmasters.png-hamyarit.com-webmasters.png

پشتیبانی یک وبسایت کار چندان سختی نخواهد بود، چراکه معمولا اکثر وبسایت‌ها از سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) استفاده می‌کنند و شما می‌توانید با صرف اندکی وقت نحوه‌ی کار با آن‌ها را یاد بگیرید و به راحتی از پس پشتیبانی یک وبسایت بر بیایید.

اگر می‌خواهید بیشتر با وظایف و مسئولیت‌های یک پشتیبان وبسایت آشنا شوید می‌توانید سری به بخش استخدام اپلیکیشن‌های دیوار و شیپور بزنید، آنجا تعداد زیادی شرکت را پیدا خواهید کرد که به یک پشتیبان برای وبسایتشان احتیاج دارند.

۵. فروش محصول و خدمات در اینستاگرام
بله تیتر را درست خواندید، اینستاگرام! هرکدام از ما روزانه زمان زیادی از وقت خود را در این شبکه‌ی اجتماعی می‌گذرانیم، آیا می‌دانستید تا به این لحظه بیش از ۲۴ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعال هستند؟ پس چرا از این پتانسیل بزرگ کاربران برای کسب درآمد خود استفاده نمی‌کنید؟

instagram.jpg-hamyarit.com-instagram.jpg

شما می‌توانید با راه‌اندازی یک صفحه برای خود در اینستاگرام به راحتی محصولات و خدمات خود را به جامعه‌ی مخاطبین‌تان معرفی کرده و آن‌ها را به فروش برسانید، این محصولات می‌توانند شامل وسایل دست‌ساز یا حتی خدماتی که در بالا اشاره کردیم باشند، به عنوان مثال می‌توانید خدمات تایپ یا ترجمه‌ی خود را در اینستاگرام تبلیغ کرده و بدین ترتیب خود را به کاربران اینستاگرام معرفی نمایید.

در صورتی که خودتان محصولی برای فروش یا ارائه ندارید هم می‌توانید با همکاری در فروش به کسب درآمد برسید، یعنی محصولات و خدمات دیگران را به فروش رسانده و در ازای آن مبلغی را (به صورت درصد یا توافقی) دریافت نمایید.
منبع: همیار آی تی (مقاله چگونه از اینترنت کسب درآمد داشته باشیم)
 
بالا