برگزیده های پرشین تولز

بهترین فیلم های ۲۰۱۹ که نباید از دست بدهید

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
کم کم به پایان سال میلادی 2019 نزدیک می‌شویم و به همین دلیل قصد دارم 20 مورد از بهترین فیلم های 2019 را معرفی کنم. اگر به دنبال فیلم خوب جدید می‌گردید، این مقاله را از دست ندهید.
1573114110656.png
تعداد فیلم‌هایی که هر ساله عرضه می‌شوند رفته رفته افزایش یافته و پیدا کردن عناوین بسیار خوب هم سخت‌تر می‌شود. اکنون بیش از نیمی از سال ۲۰۱۹ را سپری کردیم و تعداد زیادی از بهترین فیلم های 2019 که منتظرشان بودیم عرضه شده‌اند. فیلمهایی که در ادامه معرفی خواهم کرد با در نظر گرفتن سلایق متفاوت مخاطبان از سبک‌ها و ژانر‌های مختلف انتخاب شده‌اند. در این نوشته، قصد دارم 20 مورد از بهترین فیلم های 2019 را با هم مرور کنیم.

بهترین فیلم های ۲۰۱۹ که تا به امروز اکران شده اند

1-فیلم Arctic / منجمد
Arctic

شما باید بازیگر عجیبی باشید تا نقش اصلی فیلم Arctic را به عهده بگیرید. این فیلم درباره مردی در قطب شمال است که مجبور می‌شود کمپ خود را بعد از اینکه هلی‌کوپتری که برای نجات او ارسال شده سقوط می‌کند، ترک کند. این داستان با دیالوگ‌های مختصر و مفید بازگو می‌شود اما مدز میکلسن (Mads Mikkelsen) به خوبی توانسته با بازی خود تماشاگران را تا آخر فیلم مجذوب نگه دارد!
2-فیلم Climax / اوج
Climax

فیلم تکان دهنده ترسناک روان شناختی گسپر نو (Gaspar Noe) درباره یک گروه رقص است و در حالی که LSD مصرف کرده‌اند، در ساختمانی گیر می‌افتند. این فیلم ترکیبی از موسیقی، رقص، نقش آفرینی‌های جالب و چندین صحنه فیلم‌برداری شده پیوسته است که نیمه دوم فیلم در طی یک صحنه 42 دقیقه‌ای برداشت شده است تا تجربه خارق‌العاده‌ای را خلق کند. اما نکته جالب‌تر این است که Climax در عرض 4 ماه نوشته و ساخته و برای مراسم فیلم کن آماده شده است.
این فیلم فوق العاده را به هیج عنوان از دست ندهید.
3-فیلم Once Upon a Time in Hollywood / روزی روزگاری در هالیوود
Once Upon a Time in Hollywood

پس از اینکه کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) کارگردان نامدار هالیوود در ژانرهای مختلف فیلم‌های موفق و سرآمدی را کارگردانی کرده، این‌بار به سراغ یک جنایت واقعی رفته که جزو بهترین فیلم های 2019 است. در این فیلم ستارگان بزرگی حضور دارند که از آن جمله می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت (Brad Pitt) و مارگو رابی (Margot Robbie) اشاره کرد. داستان این فیلم در مورد قتل‌ وحشتناک شارون تیت (Sharon Tate) بازیگر و همسر رومن پولانسکی ( Roman Polanski) به‌همراه 4 نفر دیگر، یک مغازه‌دار به‌نام لنو لابینکا و همسرش رزماری در سال 1969 توسط چارلز منسون (Charles Manson) و گروهش است. او **** یک گروه هیپی (معروف به خانواده منسون) بود و این قتل‌ها به دستور شخص او انجام شده بود. آن‌ها در سال 1971 بخاطر قتل فجیع این 7 نفر محاکمه شدند.
قطعا روزی روزگاری هالیوود را می توان یکی از پرطرفدارترین فیلم های امسال دانست که دیدن آن را نباید از دست داد.
4- Joker / جوکر
فیلم جوکر 2019 / فیلم Joker 2019 / بهترین فیلم 2019


خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix) نقش جوکر (آرتور فلک) که بزرگترین تبهکار شهر گاتهام (Gotham City) است را بازی می‌کند. این فیلم اسپین آفی (spin-off) از سری فیلم‌های بتمن (Batman) است و قرارگیری آن در بین بهترین فیلم های 2019 دور از انتظار نیست. در ابتدا شایعه‌ای مبنی بر ساخت این فیلم توسط مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese) به گوش می‌رسید؛ اما در حال حاضر او فیلم جنایی مرد ایرلندی (The Irishman) را در دست ساخت دارد.

5-فیلم Her Smell / بوی او
Her Smell

نقش اصلی فیلم Her Smell بکی سامتینگ (Becky Something)، خوانند اصلی یک گروه راک است که از نظر احساسی بسیار آشوب‌گر است. نقش بکی که توسط الیزابت ماس ایفا می‌شود، همواره در حال درگیری و نزاع با تمامی افراد نزدیک به خود از جمله هم‌گروهی‌ها، مدیر برنامه‌ها و دوستان خود است. این فیلم به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که هر یک در یک مکان مشخص رخ داده و بیننده را به خوبی با نبرد بکی برای رسیدن به اوج همراهی می‌کند.

6-فیلم Us / ما
Us

جوردن پیل (Jordan Peele) کارگردان این فیلم مهیج و ترسناک است. مادر و پدری همراه با فرزندان خود به خانه‎ ساحلی می‌روند تا ایام تعطیلات خوشی را در آنجا سپری کنند؛ اما با آمدن عده‎‎ای غریبه‎ مرموز، آرامش آن‌ها از بین می‌رود. الیزابت ماس (Elisabeth Moss) و لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) بازیگران اصلی یکی از بهترین فیلم های 2019 هستند. US توانسته مرزهای سبک ترسناک را جابه‌جا کند.

7-فیلم Spider-Man: Far From Home / اسپایدرمن: دور از خانه
Spider-Man: Far From Home

فیلم Far From Home دنباله فیلم Homecoming است و بعد از ماجراهای Avengers: Endgame اتفاق می‌افتد. پیتر پارکر در اردوی مدرسه به همراه دوستانش به اروپا می‌رود. او در این شرایط باید با همکاری میستریو (Mysterio) به مبارزه با چهار موجود بیگانه که Elemental خوانده می‌شوند، بپردازد. این فیلم آینده مجموعه مارول را پس از Endgame نشان داده و آخرین عنوان فاز چهار دنیای مارول محسوب می‌شود. تام هالند باز هم به خوبی نقش اصلی را ایفا می‌کند و بخش پایانی فیلم یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود.
اسپایدر من!! نامی که به هیچ عنوان از آخرین نسخه پخش شده آن نمی توان گذشت.

8-فیلم Annabelle 3 -Annabelle Comes Home / آنابل به خانه می‌آید
 Annabelle 3 -Annabelle Comes Home

مجموعه The Conjuring یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای ترسناک در سالیان اخیر بوده و Annabelle هم یکی از اسپین‌آف‌های دنیای The Conjuring است. جدیدترین فیلم از این مجموعه Annabelle Comes Home است که تیر امسال منتشر شده است. جیمز وان، تهیه کننده این فیلم درباره‌اش گفته که مانند «شبی در موزه به همراه آنابل» خواهد بود که در آن باید یک بار دیگر با این عروسک ترسناک مواجه شویم. این فیلم وحشتناک به‌وسیله گری دوبرمن کارگردانی شده است. دوبرمن همان کسی است که نگارش فیلمنامه قسمت اول Annabelle و همچنین اقتباس سینمایی از رمان استیون کینگ با نام It را بر عهده داشت و حالا با این فیلم اولین تجربه کارگردانی‌اش را سپری کرده است. اد و لورین آنابل را در اتاقی حبس می‌کنند اما آنابل ارواح خبیثه آنجا را بیدار کرده و دوباره تجربه‌ای مخوف و خوفناک را برای اعضای خانواده به وجود می‌آورد.
طرفداران فیلم های ترسناک و ژانر وحشت به خوبی واقف هستند که سری فیلم های Annabelle چه جایگاه مهمی در این ژانر دارد؛بنابراین دیدن آنابل 3 به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2019 را به هیچ عنوان از دست ندهید.
9-فیلم Fast Color / رنگ سریع
Fast Color

فیلم Fast Color درباره یک زن جوان است که سعی دارد با قدرت‌های ابرقهرمانی خود کنار بیاید. این فیلم کاملا در تضاد با Dark Phoenix قرار دارد که نشان می‌داد سبک فیلم‌های ابرقهرمانی خسته کننده شده‌اند. به جای فیلم‌های ابرقهرمانی سنتی، Fast Color این سبک‌ را به مرزهای جدیدی با تمرکز بیشتر روی شخصیت‌ها و روایتی واقعی می‌کشاند. این فیلم به جای اینکه همه چیز را به خورد بینندگان بدهد، اجازه می‌دهد تا خودش اطلاعات را در کنار هم قرار داده و داستان را درک کند.
دیدن این فیلم برای دوستاران فیلم های ابرقهرمانی به شدت توصیه می شود.
10-فیلم Under the Silver Lake / زیر دریاچه نقره ای
Under the Silver Lake

داستان این فیلم درباره شخصی به نام سم است که طی اتفاقاتی به دنبال دختر گمشده زیبای همسایه افتاده و در این راه، پرده از بخشی از نقشه‌های توطئه لوس آنجلس برمی‌دارد. Under the Silver Lake درباره یافتن مسیر درست در یک دنیای پاپ کالچر است که در این راه گاهی در ظاهر احمقانه ولی فوق‌العاده دقیق عمل می‌کند و توانسته تبدیل به یکی از بهترین فیلم های اکران شده 2019 شود.
فیلم Under the Silver Lake جز بهترین فیلم هایی است که حتما باید دید.
11-فیلم Ready or Not / آماده ای یا نه
Ready or Not

فیلم Ready or Not یکی از جدیدترین آثار اسرارآمیز، دلهره‌آور، ترسناک و کمدی کمپانی فاکس سرچلایت پیکچرز (Fox Searchlight Pictures) است که به‌دست مت بتینلی الفین و تایلر گیلت، نویسنده و ادیتور (الفین) و فیلمبردار و ادیتور (گیلت) فیلم Southbound (مرز جنوبی)، کارگردانان فیلم Devil’s Due و فیلم V/H/S (وی/اچ/اس)، ساخته شده است.
گریس ( سامارا ویوینگ ) دختر جوانی است که قصد دارد با الکس ( مارک اوبرین ) ازدواج نماید. البته ازدواج آنها عشق چندانی را از سوی خانواده الکس به همراه ندارد چراکه معتقد هستند عروس خانواده در حد و اندازه جایگاه اجتماعی شان نیست و بدین منظور در مراسم ازدواج نیز با حداقل لبخند از عروسشان پذیرایی می کنند. در نیمه شب مراسم ازدواج، گریس متوجه می شود که خانواده الکس رسم عجیبی دارند و آن اینکه می بایست کارتی را بصورت اتفاقی بردارد که می تواند شامل بازیهای مختلفی از جمله شطرنج یا قایم باشک باشد که قرعه گریس به نام ” قایم باشک ” می افتد. بازی قایم باشکی که فرد در صورت یافته شدن به بدترین شکل ممکن کشته خواهد شد و…
قطعا بعد از دیدن فیلم Ready or Not حس عجیبی که به سراغتان می آید را تا مدت ها فراموش نخواهید کرد.

12-فیلم High Life / حیات والا
High Life

رابرت پتینسون به انتخاب‌های خوب خود در رابطه با نقش‌های عالی ادامه می‌دهد. High Life یک فیلم علمی تخیلی ترسناک است که درباره گروهی از خلافکاران بوده که در یک آزمایش علمی در ماموریت‌شان به یک سیاه‌چاله شرکت می‌کنند. این فیلم به سوالات زیادی در رابطه با نهاد انسان‌ها می‌پردازد و در عین حال، یک تجربه عمیق و زیبا را برای بنندگانش به ارمغان می‌آورد.
دیدن این فیلم نیز به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 2019 خالی از لطف نیست.
13-فیلم Crawl / خزنده
Crawl

فیلم خزنده یا کراول نام فیلمی در ژانری ترسناک، اکشن و هیجان انگیز محصول 2019 کشور آمریکا میباشد. وظیفه کارگردانی این فیلم وحشتناک بر عهده الکساندرا آجا بوده است و داستان فیلم و فیلم نامه را نیز مایکل رستمسن و شاون راسموسن با کمک یکدیگر نوشته اند. از بازیگران معروف این فیلم میتوان به کایا اسکودلاریو اشاره نمود که در فیلم Maze Runner The Death Cure 2018 نیز به ایفای نقش پرداخته بود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، هیلی کلر هنگام تلاش برای نجات پدرش در یک طوفان شدید ، متوجه می‌شود که او در یک خانه پر از آب به دام افتاده است و باید برای نجات جانش با تمساح‌ها مبارزه کند و…
هر کسی که قبل از دیدن فیلم خلاصه آن را خوانده باشد میتواند پیش بینی کند که با چه چیزهایی روبرو خواهد شد، و این یک روند کاملا طبیعی برای این نوع فیلم های بقا در این ژانر است. اما در عین حال Crawl ساخته اکساندرا آجا باز هم میتواند مخاطب خود را غافلگیر کند.
فیلم جذاب و هیجان انگیز Crawl را نیز باید در لیست فیلم هایی که حتما باید دید قرار داد.
14-فیلم Birds of Passage / پرنده های مهاجرت
Birds of Passage

این فیلم درباره یک خانواده وایو (Wayuu) در کلمبیای شمالی است که درگیر تجارت ماریجوانا در دهه‌های 60 و 70 میلادی می‌شوند. Birds of Passage ترکیبی از یک مستند قوم‌شناسی و فیلم The Godfather است. مانند سایر داستان‌های این چنینی، با افزایش ناگهانی پول و در پی آن خشونت، ارزش‌های تاریخی و خانوادگی کنار گذاشته می‌شوند. چیزی که باعث تمایز این فیلم از سایر عناوین گانگستری می‌شود، نحوه روایت آرام و در عین حال هیجان‌انگیز آن است که این فیلم را تبدیل به یکی از بهترین فیلم های اکران شده 2019 می‌کند.
این فیلم بی نظیر را به هیچ عنوان از دست ندهید.
15-فیلم Zombieland 2 (سرزمین زامبی‌ها 2)
Zombieland Double Tap

فیلم Zombieland (سرزمین زامبی ها) فیلمی آخرالزمانی و کمدی است که توسط روبن فلیشر فیلم‌ساز آمریکایی در سال 2009 کارگردانی شده است. قسمت دوم این مجموعه بعد از 10 سال ساخته شده است و Zombieland: Double Tap نام دارد. فیلم زامبی لند 2 را هم فلیشر کارگردانی کرده است.این فیلم دنباله فیلم Zombieland است؛ فیلمی کمدی ترسناک که بسیار موفق بود. اما استون (Emma Stone)،‌ وودی هارلسون (Woody Harrelson)، جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) و ابیگیل برزلین (Abigail Breslin) بازیگران اصلی این فیلم هستند که در فیلم اول سرزمین زامبی‌ها در سال 2009 هم حضور داشتند.
16-فیلم Captain Marvel / کاپیتان مارول
Captain Marvel

تقریبا دو سال پس از اولین فیلم ابرقهرمان زن DC یعنی Wonder Woman، کمپانی مارول هم اولین فیلم خود با محوریت یک شخصیت ابرقهرمان زن را ساخته است. بری لارسون (Brie Larson) سال 2015 در فیلم «اتاق» (The Room) نقش‌آفرینی کرد و به خاطر بازی در این فیلم تقریبا تمام جوایز معتبر سینمایی را از آن خود کرد؛ از جمله جایزه اسکار و بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم درام گلدن‌گلوب، جایزه گزینش منتقدان فیلم و جایزه انجمن بازیگران. کارول دنورز (Carol Danvers) یک خلبان هواپیمای جنگنده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا است که در یک حادثه، DNA او با فضایی‌ها ترکیب می‌شود و قدرت‌های ماورای انسانی مثل تولید انرژی و پرواز بدست می‌آورد.
ساموئل ال. جکسون (Samuel L Jackson) نقش نیک فیوری (Nick Fury) که مامور سازمان جاسوسی و مجری قانون در دنیایی تخیلی مارول کامیکس (شیلد) است را بازی می‌کند. فیوری در این فیلم بدون چشم‌بندش ظاهر می‌شود، چرا که وقایع فیلم در دهه 90 میلادی اتفاق می‌افتد و او هنوز چشمش را از دست نداده‌ است. برای اینکه مامور فیوری در دهه 90 به طور طبیعی جوان‌تر به نظر برسد، از یک تکنیک جلوه‌های بصری خاص به نام De-aging یا De-age استفاده شده است؛ این تکنیک برای مواقعی کاربرد دارد که قرار است صحنه‌ای از گذشته (Flashback) نمایش داده شود و بازیگر جوان‌تر به نظر برسد.


17-فیلم Rocketman / راکت من
Rocketman

بعد از موفقیت غیرمنتظره فیلم Bohemian Rhapsody (حماسه کولی) که زندگی فردی مرکوری و گروه Queen را روی پرده نقره‌ای نمایش داد، فیلم دیگری بر اساس زندگی التون جان (Elton John) و بازی تارون اگرتون (Taron Egerton) در نقش رجینالد دوایت (نام اصلی التون جان) در ماه می 2019 اکران شد که می‌توان آن را یکی از بهترین فیلم های 2019 دانست. در این فیلم جیمی بل (Jamie Bell) در نقش برنی تاپین (Bernie Taupin) ترانه‌سرای معروف و دوست التون جان نقش‌آفرینی می‌کند. تاپین بیشتر ترانه‌های او را نوشته است و آهنگ Rocketman که نام آن بر روی فیلم گذاشته شده، کار مشترک این دو هنرمند بزرگ است.
فیلم Rocketman به قدری خوش ساخت و جذاب است که بعد از دیدن آن حس رضایتمندی خوشایندی را در خود احساس خواهید کرد.
18-فیلم JOHN WICK: CHAPTER 3 – PARABELLUM / جان ویک: بخش ۳ – پارابلوم
JOHN WICK

فیلم JOHN WICK: CHAPTER 3 – PARABELLUM یک عنوان دیگر از این مجموعه اکشن با صحنه‌های خارق‌العاده است که قطعا طرفداران این سبک از فیلم‌ها را راضی خواهد کرد. می‌توان فیلم سوم جان ویک را کامل‌ترین فیلم این مجموعه خواند و خود کیانو ریوز هم مثل همیشه خارق‌العاده است.

19-فیلم Toy Story 4 / داستان اسباب‌بازی 4
Toy Story 4

بهترین انیمیشن در میان تولیدات Pixar بدون شک Toy Story است. قبلا سه قسمت از این انیمیشن پرطرفدار و موفق عرضه شده بود و در سال 2019 قسمت چهارم آن اکران شد و قطعا جزو بهترین فیلم های 2019 است. از شخصیت‌های جدید این قسمت می‌توان به Forky اشاره کرد که تونی هیل (Tony Hale) صداپیشگی‌اش را به عهده دارد. همانند قسمت‌های قبل اتفاقات مهیجی در بیرون از خانه ‌می‌افتاد و این‌بار قرار است عروسک‌ها به نجات بو پیپ (Bo Peep) بشتابند. در فیلم داستان اسباب بازی 4 بو‌ پیپ عروسکی دخترانه است که پیش از این در قسمت‌های اول و دوم این مجموعه حضور داشت، ولی در نسخه سوم غایب بود.

20-فیلم Avengers: Endgame / انتقام‌جویان: پایان بازی
Avengers: Endgame

این فیلم دنباله مستقیم فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ ابدیت) که در سال 2018 اکران شد است. برادران روسو (Russo brothers) کارگردانی این فیلم را به عهده داشته‌اند. مارول (Marvel) و کارگردانان پس از کشتار وسیعی که در آخرین فیلم اتفاق افتاد، بدنبال راهی بودند تا هر طور که شده همه‌ ابرقهرمان‌های محبوب کشته شده در آخرین فیلم را دوباره زنده کنند. این فیلم هیجان انگیز و احساسی تمام تلاش خود را می‌کند تا پایان راضی‌کننده‌ای برای این مجموعه پرطرفدار به ارمغان آورد.
اگر از طرفداران دنیای مارول هستید،برای دیدن این فیلم وقت را تلف نکنید!
جمع بندی:
2019 سال خوبی برای طرفداران سینما است. فیلم های جدید بزرگی در این سال اکران شده‌اند که هر کدام در سبک خود بهترین هستند. در این مطلب سعی کردیم جدیدترین و بهترین فیلم های 2019 را معرفی کنیم که شامل فیلم‌های اکران شده همچون Avengers Endgame و Once upon a Time in Hollywood و فیلم‌های اکران نشده پرطرفداری همچون قسمت جدید جنگ ستارگان و انیمیشن Frozen 2 می‌شود. کدام یک از فیلم های جدید 2019 توانسته‌اند نظر شما را جلب کنند؟به نظر شما بهترین
فیلم 2019 در این لیست کدام است؟
 

Dorian

Registered User
تاریخ عضویت
30 دسامبر 2015
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
28
سن
35
جان ویک ۳ حرف نداشت و باید در صدر جدول ۲۰۱۹ قرار میگرفت.
 

memol1985

Registered User
تاریخ عضویت
30 مارس 2018
نوشته‌ها
2,472
لایک‌ها
2,006
پس فیلم آنا کو؟;);)
 

obamast

Registered User
تاریخ عضویت
2 می 2010
نوشته‌ها
900
لایک‌ها
6,559
محل سکونت
یه جای دور خیلی دور
اکثر این فیلم ها تا با دوبلورهای سرشناس قدیمی نظیر ناصر طهماسب و دیگران دوبله نشدن ارزش دیدن ندارن
دوبله خوب کیفیت فیلم رو بالا میبره
ضمنا جدیدا فیلم های روز هالییود همش شدن شبیه بازی های پلی استیشن پر از جلوه های ویژه اغراق شده که تا 30 دقیقه اول خوبن بعدش خسته میشی و فیلم رو از هارد پاک میکنی
 

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
جان ویک ۳ حرف نداشت و باید در صدر جدول ۲۰۱۹ قرار میگرفت.
واسه این لیست هیچ تقدم و تاخری وجود نداره.. جان ویک 3 هم واقعا یه فیلم فوق العادست.کلا فیلمی کیانو ریوز بازی کنه فوق العادست ;)
 

rezahaghi321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
1 می 2019
نوشته‌ها
92
لایک‌ها
41
اکثر این فیلم ها تا با دوبلورهای سرشناس قدیمی نظیر ناصر طهماسب و دیگران دوبله نشدن ارزش دیدن ندارن
دوبله خوب کیفیت فیلم رو بالا میبره
ضمنا جدیدا فیلم های روز هالییود همش شدن شبیه بازی های پلی استیشن پر از جلوه های ویژه اغراق شده که تا 30 دقیقه اول خوبن بعدش خسته میشی و فیلم رو از هارد پاک میکنی
خیلی از این فیلم اصلا قابلیت دوبله و پخش از tv رو ندارن.. واسه همین اصلا به درد دوبله نمیخورن
 
بالا