برگزیده های پرشین تولز

بهترین کسب و کار چه کسب و کاری است؟

nearbuy

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
20 می 2018
نوشته‌ها
28
لایک‌ها
1
سن
33
محل سکونت
شیراز
بهترین کسب و کار چه کسب و کاری است؟
سوالی که بسیار پرسیده می شود این است که در بازاری که کسب و کارهای قدیمی گاهاً سود چندانی ندارند و کسب و کارهای جدید هم با خطر شکست روبرو هستند ، سرمایه و وقت خود را روی چه نوع کسب و کاری صرف کنیم؟

در این مقاله می خواهم به شما راه حل هایی را ارائه دهم که به کمک آن می توانید تصمیم بگیرید که روی چه کسب و کاری سرمایه گذاری کنید تا شانس شکست کمتری داشته باشد

"روی کسب و کارهایی سرمایه گذاری کنید که نوآوری بالایی داشته باشند و ریسک آنها پائین باشد"

جمله بالا جمله کلیدی این مقاله است و در ادامه در مورد این صحبت می کنیم که نوآوری بالا و ریسک پائین یعنی چه، لطفا تا انتها این مقاله را دنبال کنید.
pgio_7.jpg
نوآوری
نوآوری اینگونه تعریف می شود: خلق چیزی جدید و متفاوت. من به این تعریف یک جمله دیگر هم اضافه می کنم : "مورد نیاز مردم باشد". بر اساس این تعریف هر اندازه کسب و کاری جدید تر و متفاوت تر باشد و بیشتر مورد نیاز مردم، آن کالا یا خدمات دارای نوآوری بالاتری است.

فرض کنید فردی یک نوع تکنولوژی آبیاری و عایق بندی ابداع کند که پشت بامهای منازل را با هزینه ای کمتر از 1 میلیون تومان به باغچه های کوچک تبدیل کند و افراد بتوانند گلها و سبزیجات خود را در آن پرورش دهند. ضمن اینکه با قسمتی از همین هزینه با چوب بامبو برای پشت بام آلاچیق درست کند. اگر همچین چیزی وجود داشته باشد من اولین مشتری آن خواهم بود. این تکنولوژی کاملاً جدید، متفاوت و در این دنیای پر از آشوب و هیاهو که مردم دوست دارند پس از یک روز پر کار در منزل خود بیاسایند و روحیه خود را عوض کنند کاملاً مورد نیاز است. البته اینکه چگونه این کسب و کار بازاریابی معرفی شود داستان جدایی است که در بحث مقاله ما نمی گنجد، در مقالات بعدی به صورت مفصل در مورد بازایابی با شما صحبت خواهم کرد.

ریسک کم
ریسک کم یعنی هزینه کم و رقیب کم. اگر ایده شما بی نظیر و فوق العاده باشد اما پول زیادی برای آن لازم باشد، آن ایده ریسک بالایی دارد. چون ممکن است کسب و کار شما به ثمر نرسد و شما ورشکست شوید. بنابر این باید پروژه ها و کسب و کارهایی را انتخاب کنید که با جیب شما جور باشد. از سوی دیگر کسب و کاری را انتخاب کنید که رقیب نداشته باشد و یا لااقل رقبای قدری در آن وجود نداشته باشد. احتمالاً خواهید پرسید آیا چنین کسب و کاری وجود دارد، به شما می گویم که به تعداد بی نهایت.

جالب است بدانید بیش از 90 درصد کسانی که کسب و کار خود را شروع می کنند همین نکات را رعایت نمی کنند و معلوم است که شانس شکست آنها خیلی بالاست. و جالب تر آنکه بدانید بسیاری از کسب وکارهای سنتی که هم اکنون مشغول کارهستند، به علت نوآوری پائین و هزینه های بالا در خطر نابودی هستند. بنابراین داشتن نوآوری و کنترل هزینه ها برای هر کسب و کار امری حیاتی است.

5ce2_8.jpg
چگونه کسب و کارهایی با نوآوری بالا و ریسک کم پیدا کنیم
برای یافتن کسب و کارهایی با نوآوری بالا و ریسک کم کافی است چشمان خود را کمی باز کنید و ببینید مردم به چه چیزهایی نیاز دارند که شما می توانید برای آنها برآورده کنید. روزانه نمونه های بسیاری از این کسب و کارهای نوآورانه و کم ریسک معرفی می شوند که شما هم می توانید یکی از آنها باشید.

در پایان مایلم از جناب آقای مهندس فتحی مدیریت سایت nearbuy.ir تشکر کنم که پیگیری های مداومشان باعث شد مقاله دیگری برای کمک به کسب و کارهای ایرانی نگاشته شود. و به پاس قدردانی از ایشان توصیه می کنم در سایت فوق العاده nearbuy.ir ثبت نام کنید. ثبت نام در این سایت جزو یکی از نوآورانه ترین و کم ریسک ترین کسب و کارهایی است که می توانید داشته باشید.

اگر این مطلب مفید بود آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر مایلید در مورد موضوع خاصی برای شما مطلب تهیه شود آن را با ما در میان بگذارید.

هر سوالی در مورد این مقاله دارید با من در میان بگذارید

Email:[email protected]

Email:[email protected]

نگارنده : دکتر رضا دهقانی (دکترای مدیریت کسب و کار)

منبع: فروشگاه ساز نیربای
 
بالا