برگزیده های پرشین تولز

بهترین گوشی های هوشمند ۲۰۱۶

nimaa70

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
15 ژانویه 2016
نوشته‌ها
15
لایک‌ها
2
سن
32
best-new-phones-2016.jpg

گوشی های فوق العاده ی ۲۰۱۶ در راه هستند و برخی از آنها کاملا ارزش آن را دارند که منتظر آنها بمانیم. در این مقاله یک لیست از بهترین گوشی های اندرویدی، آیفون، ویندوز موبایل و مدل های دیگر در برند های سامسونگ، اپل، سونی، HTC، LG و سایر تولید کنندگان بزرگ را در سال ۲۰۱۶ را معرفی می کنیم. در این متن برخی ویژگی های جالب آیفون و گوشی های اندرویدی ذکر شده است.
اپل آیفون۷
iphone_6s_1000_thumb800.jpg

آیفون ۷، گوشی پرچمدار جدید اپل در سال ۲۰۱۶، طبق معمول همیشه در ماه سپتامبر (شهریور) معرفی می شود. اگرچه تا ماه عرضه ی این محصول مدت زیادی باقی مانده است، اما شایعات مربوط به آیفون ۷ سر زبان ها هستند. شایعاتی از قبیل تغییرات بزرگ در طراحی آنها مانند جک هدفون، قابلیت ضد آبی و eSIM، همچنین شایعات مربوط به تغییرات صفحه نمایشگر را شنیده ایم. کسی دقیقا نمی داند که آیا اندازه، انحنا، قدرت لمس و سایر ویژگی های آنها متفاوت خواهد بود یا خیر. تنها از یک چیز مطمئن هستیم، آیفون ۷ با پرداشگر A10، کمک پردازنده ی M10 و رم ۲ گیگابایتی، قطعا عملکرد سریعتری خواهد داشت.

اپل آیفون ۷ پلاس
iphone_6s_plus_1000_thumb800.jpg


اپل آیفون ۷ پلاس، بهترین نسخه ی آیفون های تولید شده خواهد بود. آیفون ۷ پلاس با آلیاژ بدنه ی تقویت شده، تراشه ی A10، کمک پردازنده ی M10 و رم ۲ گیگابایتی عرضه می شود. احتمالا اندازه ی نمایشگر آیفون ۷ پلاس بزرگتر شده و به ۵.۷ اینچ برسد اما اندازه ی کلی آیفون ۷ پلاس بزرگتر نخواهد شد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که نمایشگر این گوشی ها لبه های کناری دستگاه را نیز در بر خواهد گرفت. البته امیدواریم که رزولوشن تصویر بالایی داشته باشد.
نکسوس۶ گوگل ۲۰۱۶
new_nexus_6_2016_rumours_thumb800.jpg

شایعات حول نکسوس ۶ خیلی زود منتشر شده اند، گوشه ای از آن بدین شرح است: تولید این گوشی هوشمند را شرکت هوآوی در دست دارد. بهره مندی از تراشه یاسنپ دراگون ۸۲۰، این گوشی را قدرتمند تر کرده است. قابلیت شارژ سریع ۳.۰ و بهره وری موثر انرژی را می توان از ویژگی های دیگر نکسوس ۶ نام برد. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، این گوشی ها سیستم عامل اندروید N را پشتیبانی می کنند و احتمالا در ماه اکتبر آماده می شوند. این فبلت با نمایشگر بزرگ آن (از عدد ۶ در نام گوشی چنین برداشی شده است)، پورت USB مدل C را در گوشی های اندرویدی برای انتقال اطلاعات و شارژ گوشی، پشتیبانی می کند.

HTC One M10

htc_one_m10_thumb800.jpg

با اینکه شاهد عرضه ی HTC One M9 در ماه اکتبر (مهر) بوده ایم، اما انتظار داریم که شرکت HTC از گوشی جدید خود با نام HTC One M10، در کنفرانس جهانی موبایل در ماه مارس ۲۰۱۶ (اسفند) رونمایی کند. این شرکت معمولا گوشی های تولید خود را در کنفرانس جهانی موبایل به نمایش می گذارد و این بار سخنگوی شرکت، خانم شر ونگ وعده داده است که نوآوری و طراحی های چشمگیری را در گوشی پرچمدار HTC خواهیم دید. تنها مساله ای که گوشی های HTC را از رقبایش عقب می اندازد، نمایشگر های آن هستند. گوشی های M9، به جای نمایشگرهای کواد اچ دی، از رزولوشن فول اچ دی بهره مند می شوند؛ با اینحال امیدواریم تغییراتی در جهت بهبود این قسمت و سایر قسمت های اجرایی این گوشی، شاهد باشیم.
ال جی G5
lg_g5_thumb800.jpg

از زمان عرضه ی ال جی G4 زمان زیادی نگذشته است، با اینحال ال جی G5 تا پایان بهار ۲۰۱۶ آماده ی فروش خواهد بود. اطلاعات موجود از گوشی پرچمدار بعدی ال جیبسیار اندک است. شایعات بر این مبناست که شرکت ال جی برای تعبیه ی اسکنر های آیریس در گوشی های ال جی G5 با شرکت Irience همکاری می کند. این مساله کمی شگفت انگیز است چرا که گوشی های ال جی G4 حتی از ویژگی اسکنر اثر انگشت برخوردار نیستند. این تکنولوژی جدید نیست و ما در گوشی های UMI Iron شاهد آنها بوده ایم، اما این اولین بار است که تکنولوژی آیریس به کاربران بریتانیایی معرفی می شود. باتری احتمالی ال جی G5 با ظرفیت ۴۰۰۰ آمپر ساعت، افزایش چشمگیری داشته است. انتظار می رود که باطری ها به صورت وایرلس شارژ شوند.
ال جی G Flex 3
lg_g_flex_2_1000_thumb800.jpg

طراحی گوشی هوشمند ال جی G Flex 2 با ظاهر دارای انحنا و آلیاژ بدنه ی فوق العاده ی آن که توانایی برطرف کردن خراش ها را دارد، بسیار شگفت انگیز است. با اینحال شایعات به گوش رسیده از پیشرفت های طراحی مدل ۳ شگفتی آن را بیشتر می کند. انتظارات بر این است که این گوشی ویژگی های جالبی از قبیل تراشه ی اسنپ دراگون ۸۲۰، ۴ گیگابایت رم داخلی، ۳۲ گیگابایت رم خارجی (پشتیبانی از میکرو SD کرات)، اسکنر اثر انگشت، دوربین عقب ۲۱ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسل و باطری ۳۵۰۰ آمپر ساعتی را داشته باشد. اگرچه هنوز تولید و طراحی این گوشی به طور رسمی توسط شرکت تایید نشده است، اما انتظار داریم اوایل ۲۰۱۶ شاهد تبلیغات آن با قیمت ۵۰۰ پوند باشیم.
ال جی V10
lg_v10_3_thumb800.jpg

ال جی از یک گوشی که به نظر می رسید ال جی G4 پرو باشد، رونمایی کرد، اما در حقیقت این گوشی ال جی V10 است. این گوشی هوشمند نمایشگر دوگانه با کیفیت کواد HD، دو دوربین سلفی جلو، تنظیم دستی فیلم برداری و میکرو SD کارت ۲ ترابایتی، ۶۴ گیگابایت رم داخلی باتری ۳۰۰۰ آمپر ساعتی را پشتیبانی می کند. سایر اطلاعات از این قبیل هستند: تراشه ی ۶ هسته ای اسنپ دراگون ۸۰۸، ۴ گیگابایت رم و پردازنده ی ۳۲ بیت Hi-Fi. زمان عرضه ی دقیق این محصول در بریتانیا هنوز مشخص نیست اما ترجیح می دهیم در اواخر ۲۰۱۵ به بازار آمده و به سال بعد موکول نشود.
گوشی سرفیس مایکروسافت
surface_phone_thumb800.jpg

شایعات به گوش رسیده از گوشی سرفیس بسیار محدود و پراکنده اند و حتی برخی فکر می کنند اصلا چنین گوشی هوشمندی وجود نخواهد داشت. اما اخیرا خبرگزاری Wired اعلام کرد که معاون رئیس مایکروسافت، پانوس پنی در حال تلاش روی مدل های اولیه ی یک گوشی است. احتمالا این گوشی ساخته خواهد شد و باید در سال ۲۰۱۶ منتظر آن باشیم. ویژگی های این گوشی عبارتند از: نمایشگر ۵.۵ اینچ کواد اچ دی، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگ حافظه ی داخلی، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی خارجی با پشتیبانی میکرو SD کارت، پردازشگر ۶۴ بیت اینتل، ۱۲ مگاپیکسل دوربین پشت، ۸ مگاپیکسل دوربین سلفی. این گوشی ها احتمالا قلم مخصوص سرفیس و پورت USB مدل C را دارند.
Nextbit Robin
nextbit_robin_thumb800-749x1024.png

معمولا کمپین های کیک استارتر حرف زیادی برای گفتن ندارند، اما Nextbit Robinاز این قاعده مستثنی است و امیدواریم محقق شود. این شرکت در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد. تمام کارکنان اصلی آن از آغاز با اندروید همکاری نزدیک و همیشگی داشته اند. این گوشی مجموعه ای از ویژگی های گوشی های عرضه شده از جمله G1، نکسوس، HTC One M8 و M8 را جمع آوری کرده است. انتظار می رود این گوشی در فوریه (بهمن) ۲۰۱۶ با قیمت مناسب ۳۹۹ دلار آماده ی فروش باشد. اولین گوشی تولید این شرکت، نسبت به سایر گوشی های اندرویدی بازار یک ویژگی متفاوت دارد. با وجود حافظه ی داخلی گوشی، برای ایجاد فضای بیشتر و کاربری بالاتر، عکس ها و اپلیکیشن های باز بدون استفاده را بر روی حافظه کلود قرار می دهد.
وان پلاس ۲ مینی
OnePlus_2_Slideshow_0031_thumb800.jpg


وان پلاس X اخیرا معرفی شد، با اینحال شایعاتی به گوش رسیده است که شرکت قرار است گوشی دیگری را که از گوشی پرچمدار وان پلاس ۲ کوچکتر است، معرفی کند، و این گوشی سومین گوشی وان پلاس خواهد بود. این گوشی جدید از وان پلاس X کوچکتر است و عملکرد آن مشابه وان پلاس ۲ خواهد بود. بنابراین به نظر می رسد درصورت تولید وان پلاس ۲ مینی، قیمت آن بین این دو مدل باشد.
وان پلاس ۳
oneplus_3_1000_thumb800.jpg

وان پلاس در سال ۲۰۱۵ دو مدل گوشی، با نام های وان پلاس ۲ و وان پلاس X عرضه کرد و در حال حاضر زمزمه های وان پلاس ۳ به گوش می رسد. تصویر زیر زاویه ی دید عکاس را نشان می دهد و احتمالا ویژگی های گوشی بسیار جالب تر از این عکس خواهند بود؛ اما اگر این تصویر حقیقت داشته باشد، اثری از اسکنر اثر انگشت در دکمه ی خانه ی آن وجود ندارد. احتمالا این بدان معنی است که وان پلاس مانند سونی عمل کرده و اسکنر اثر انگشت را در دکمه ی پاور قرار داده است و یا اینکه این ویژگی را کلا حذف کرده است. در این صورت، احتمالا آن را با ویژگی بهتری مانند اسکنر آیریس، جابه جا کرده است. مشخصات اولیه ی منتشر شده شامل تراشه ی اسنپ دراگون ۸۲۰ کوالکوم است که آن را در بین پرچمدارهای ۲۰۱۶ زبانزد خواهد کرد. این تراشه عملکرد آن را قوی تر و مصرف باتری را بهینه می کند. به علاوه این گوشی ها قابلیت شارژ سریع ۳.۰ کوالکوم و گرافیک ۵۳۰ آدرنو را پشتیبانی می کنند. گفته می شود که وان پلاس نمایشگر خود را با رزولوشن ۱۰۸۰ و کیفیت تمام HD تولید می کند. این بدان معنی است که وان پلاس ۳، مانند دو گوشی قبل از خود با ویژگی های فوق العاده و قیمت مناسب (۳۰۰ پوند)، یک گوشی ارزشمند خواهد بود.
سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 اج
Galaxy_Edge_6_plus_19_thumb800.jpg

گلکسی S6 یکی از محصولات فوق العاده ی سامسونگ محسوب می شود. در عین حال ویژگی های جالب زیادی را در فبلت های گلکسی S6 اج و اج پلاس شاهد بوده ایم اما سامسونگ برای معرفی محصولات جدید خود منتشر نمی ماند. در کنفرانس جهانی موبایل در ماه مارس (اسفند) شاهد معرفی گوشی جدید سامسونگ، گلکسی S7 و احتمالا گلکسی S7 اج خواهیم بود. سامسونگ های S6 از کوالکوم استفاده نکردند و در عوض پردازشگر خود شرکت به نام Exynos جایگزین آن شد. احتمالا سامسونگ این روند را در گوشی های جدید خود ادامه خواهد داد. سامسونگ تراشه ی استپ دراگون ۸۲۰ را آزموده است و حالا قصد دارد این تکنولوژی را در کنار ویژگی های دیگر مانند اسنپ دراگون ۸۲۰ کوالکوم، ۳ گیگاهرتز Kyro CPU، گرافیک ۵۳۰ آدرنو، رم Lp-DDR4 قرار دهد (احتمالا ۴ گیگابایتی بودن آن بیشتر از ۶گیگابایت است). نمایشگر های حال حاضر سامسونگ عملکرد بسیار خوبی دارند، در نتیجه انتظار نداریم تغییراتی را در آنها مشاهده کنیم. بنابراین انتظار یک نمایشگر ۵.۱ اینچی با کیفیت HD کواد را داشته باشید. اسکنر اثر انگشت و مونیتور ضربان قلب که در S6 بازخورد مناسبی داشتند، به احتمال زیاد در این نسخه هم تعبیه خواهند شد. سامسونگ گلکسی S7 با اندروید مارشمالو و TouchWiz ارائه می شود.
سونی Xperia Z6
Sony_Xperia_Z5_review_04_thumb800.jpg

سال ۲۰۱۵ برای سونی در بازار گوشی های هوشمند، سال خوبی نبوده است و حالا این شرکت باید امیدهای خود را از Xperia Z5 به Xperia Z6 منتقل کند. اطلاعات کمی که از این گوشی در اختیار داریم را با شما به اشتراک می گذاریم؛ به نظر می رسد سونی چرخه ی فروش های ۶ ماهه ی خود را با معرفی Xperia Z6 در سپتامبر (شهریور) سال آینده دوباره آغاز می کند. گفته می شود این گوشی ها ضد آب بوده و اسکنر اثر انگشت داشته باشند. امیدواریم که نسبت به گوشی های قبلی خود ویژگی تازه تری را ارائه کنند.

منبع: تکرا - بهترین گوشی های هوشمند ۲۰۱۶

 
بالا