برگزیده های پرشین تولز

بهداشت فردی و عمومی

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
در این تاپیک به بررسی مسائل و نکات مربوط به بهداشت فردی و عمومی پرداخته خواهد شد.
 

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
بهداشت دست ها

07.jpg


دست‌ها جزء اعضای بسیار کاربردی و مهم بدن هستند که آسیب آن می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کند. آسیب دیدن تنها به معنی شکستن یا ضرب دیدن نیست. خشک و حساس شدن پوست دست‌ها نیز هم در زیبایی فرد تاثیر دارد و هم به مرور می‌تواند سبب کاهش کارایی آن شود. از آنجا که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است در زیر روش‌هایی را برای مراقبت از دست‌های‌تان به شما آموزش می‌دهیم:

1. دست‌هایتان را مرطوب نگه دارید!

شستشوی دست‌ها اغلب با آنتی‌باکتریال‌های بهداشتی که حاوی الکل هستند، می‌تواند موجب خشک شدن دست‌ها شود. تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است که در حقیقت صابون می‌تواند حدود 25 درصد از رطوبت طبیعی دست را با هر بار شستشو بگیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای تجدید پوست و نرم شدن آن از صابون‌های حاوی شیر به جای صابون‌های سولفات‌دار استفاده کنید و برای مرطوب نگه داشتن دست از لوسیون‌های مملو از پترولاتوم استفاده کنید تا دستانی نرم و لطیف داشته باشید. برای بازسازی و سالم نگه داشتن پوست می‌توانید حداقل هفته‌ای یک بار به آرامی و با ملایمت پوست پرتقال را به پشت دست‌هایتان بمالید.

2. مراقب ریشه ناخن‌هایتان باشید

برای التیام دادن ریشه‌های ناخن ریش‌ریش شده آنها را با کرم‌هایی که پایه روغن دارند در دو نوبت صبح و عصر ماساژ بدهید. در این صورت تغییراتی که در نتیجه لاک زدن، استفاده از سوهان و جلا دادن ناخن‌ها به وجود آمده و سبب از دست رفتن رطوبت ناخن شده اصلاح می‌شود.

3. ناخن‌هایتان را تقویت کنید

از لاک‌هایی که حاوی مواد تولوئن و فرمالدهید و دیبوتیل فتالات هستند، اجتناب کنید زیرا موجب شکسته شدن ناخن‌ها می‌شوند. در ضمن حداقل یک هفته در ماه از لاک استفاده نکنید و به ناخن‌هایتان استراحت بدهید. متخصصان پوست تاکید دارند که در سالن‌های بزرگ آرایش برای محکم و سفت شدن ناخن‌ها و به منظور زیبایی ناخن‌ها از فرمول‌ها و روش‌هایی استفاده می‌شود که برای ناخن‌ها بسیار مضر است. گرچه بسیاری از این امور به زیبایی شما می‌افزایند اما برای سلامت شما و ناخن‌هایتان مضرند. تا حد ممکن توصیه می‌شود ناخن‌هایتان را جلا ندهید تا رطوبت به ناخن‌هایتان باز ‌گردد.

4. کرم ضد آفتاب را حتی در سایه از یاد نبرید

سال‌ها در معرض آفتاب بودن می‌تواند رنگ یکنواخت و زیبای پوست شما را دچار لک و خال‌های قهوه‌ای رنگ کند. برای پیشگیری از این آسیب‌ها از کرم‌های مرطوب کننده دست که حاوی ضد آفتاب هستند با spf30 در طول روز استفاده کنید. در نتیجه آن خواهید دید که دستانی نرم و صاف و بی‌عیب خواهید داشت.
 

maryam.dr01

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
4 سپتامبر 2011
نوشته‌ها
4
لایک‌ها
2
بهداشت دهان و دندان فراموش نشود.....
از آزاردهنده ترین مشکلات عدم رعایت بهداشت فردی بوی بد دهان است، پس مراقب دندانهای خود باشیم و هر 6ماه چک آپ کنیم، که یکی از دلایل بوی دهان پوسیدگی دندان است..
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,197
لایک‌ها
20,078
محل سکونت
اوهایو - دیتون
یه کرمی پیشنهاد کنید که ارزون هم باشه برای بر طرف کردن لک ها و سیاهی ها روی پوست.مخصوصا پوست بدن
 

lilyrose

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
24 جولای 2010
نوشته‌ها
4,270
لایک‌ها
8,207
محل سکونت
My Sweet Home
بهداشت دهان و دندان فراموش نشود.....
از آزاردهنده ترین مشکلات عدم رعایت بهداشت فردی بوی بد دهان است، پس مراقب دندانهای خود باشیم و هر 6ماه چک آپ کنیم، که یکی از دلایل بوی دهان پوسیدگی دندان است..

پس یک مطلب نسبتا کامل درباره ی این موضوع بذاریم!

روش صحیح مسواک زدن و استفاده درست از نخ دندان

استفاده از مسواک و خمیر دندان:
هدف اصلی از مسواک کردن، پاک کردن پلاک میکروبی از روی دندانها و لثه می باشد. درست مسواک کردن وقتی است که تمام سطوح دندانها و لثه بخوبی مسواک زده شود. بنابراین بهتر است مسواک کردن در فرصت مناسب و با زمان کافی و توأم با آرامش صورت پذیرد، چرا که کیفیت مسواک کردن (مسواک زدن صحیح) بهتر از تعداد دفعات آن اهمیت بیشتری دارد.

البته ایده‌آل آن است که بعد از هر بار مصرف مواد غذایی یا مواد قندی، دندانهایمان را مسواک کنیم؛ ولی اگر نشد، در دو زمان مسواک کردن دندانها حتماً باید صورت گیرد

.
۱٫ شب قبل از خواب: به دلیل اینکه در زمان خواب، جریان بزاق و حرکات زبان و گونه جهت تمیزکردن محیط دهان کاهش می‌یابد و دندانها مستعد پوسیدگی می‌شوند.
۲٫ صبح بعد از صبحانه

انتخاب یک مسواک خوب:
شرایط یک مسواک خوب :
• جنس : موهای مسواک از جنس نایلون نرم و سر موهای آن گرد باشد.
• کیفیت : موهای مسواک منظم و مرتب باشد. معمولاً نمی‌توان بیش از ۳ الی ۴ ماه از یک مسواک استفاده نمود. چون موهای آن خمیده و نامنظم می‌شود یا رنگ موهای آن تغییر می‌کند که در اینصورت حتماً مسواک را باید تعویض نمود
• اندازه مسواک: مسواک کودکان،کوچکتر از بزرگسالان است. همچنین اندازه دسته آن برای کودکان باید بگونه ای باشد که بخوبی در دستهای کوچک کودکان قرار بگیرد و هنگام استفاده در دست آنها نلغزد.
• شکل مسواک : ترجیحاً دسته مسواک مستقیم باشد و خمیدگی بیش از حد نداشته باشد؛ چرا که مسواکهایی که دارای دسته مستقیم هستند، قدرت پاک کنندگی بالاتری دارند

نکته: مسواک جزء وسایل شخصی می‌باشد و هیچکس نباید از مسواک دیگری استفاده نماید.

خمیر دندان:
امروزه اکثر خمیر دندانها حاوی فلوراید هستند که سبب مقاومتر شدن دندان در برابر پوسیدگی می‌‌شود. خمیر دندانها دارای موادی هستند که به از بین بردن پلاک ، رنگدانه و کنترل رسوب کمک می‌کنند و نیز دارای خاصیت ضد پوسیدگی، ضد حساسیت ، خوشبو و خوش طعم کننده دهان میباشند.
نکات مهم:
• لازم است مسواک کردن حتماً با خمیر دندان انجام شود ولی در صورت عدم دسترسی به خمیر دندان با آب خالی هم می‌توان مسواک نمود. استفاده از نمک خشک، جوش شیرین یا سایر پودرها جهت مسواک کردن درست نیست، زیرا سبب ساییدگی مینای دندان و خراشیده شدن لثه می‌گردد. استفاده از آب نمک رقیق (نصف قاشق چایخوری در یک لیوان آب جوشیده سرد) بصورت دهانشویه جهت ضدعفونی کردن محیط دهان، کمک کننده است.
• حداقل زمان برای مسواک زدن ۴ دقیقه می‌باشد(شکل ۴-۴)
• زمانهای مناسب برای مسواک زدن: صبح‌ها( بعد از صبحانه)، ظهرها (بعد از ناهار)، شبها (قبل از خواب).

روش درست مسواک کردن چیست؟

ابتدا دهان را با آب بشوئید ، سپس به اندازه یک نخود خمیر دندان روی مسواک قرار داده و خمیر دندان را به داخل موهای مسواک فرو کنید

دندانهای بالا و پایین باید جداگانه مسواک شود. مسواک کردن از قسمت عقب یک سمت دهان شروع می‌شود و به ترتیب کلیه سطوح خارجی، داخلی و جونده کلیه دندانها مسواک زده میشود

هنگام مسواک کردن باید موهای مسواک با زاویه ۴۵ درجه نسبت به محور طولی دندان در محل اتصال لثه و دندان قرار گیرد
بعد از قرار دادن مسواک روی دندان و لثه، ابتدا حرکت لرزشی (حرکات سریع و کوتاه) در محل باید صورت بگیرد و سپس با حرکت مچ دست، موهای مسواک روی سطح دندان از سمت لثه به طرف سطوح جونده چرخانده شود (شکل ۸-۴). این حرکت حدود ۱۵ تا ۲۰ بار برای هر دندان باید انجام گیرد

تمیز کردن سطوح داخلی دندانها هم مانند مسواک کردن سطوح خارجی آن صورت می گیرد ولی برای سطوح داخلی دندانهای جلو، مسواک را باید به صورت عمود بر روی سطح داخلی دندانها قرار داد و با حرکات بالا و پایین این سطوح را تمیز کرد

برای مسواک کردن سطح جونده، موهای مسواک را در تماس با سطوح جونده قرار داده و کمی فشار دهید تا موهای مسواک به خوبی به داخل شیارهای سطح جونده وارد شود. سپس چند بار مسواک را به جلو و عقب بکشید تا بخوبی تمیز شود

چون خرده‌های مواد غذایی و میکروبها روی سطح زبان جمع می‌شوند، بهتر است هر چند روز یکبار روی زبان را هم با مسواک تمیز نمود. برای اینکار مسواک در عقب زبان قرار می‌گیرد و به طرف جلو کشیده می‌شود. تمیزکردن زبان نقش مهمی در از بین بردن بوی بد دهان دارد. پس از مسواک کردن دندانها و زبان باید دهان چندین بار با آب شسته شود. وقتی مسواک کردن دندانها تمام شد، مسواک را خوب بشوئید و در جایی دور از آلودگی نگهداری کنید. توجه کنید که هیچگاه مسواک خیس را در جعبه سر بسته نگذارید؛ چون رطوبت هوای داخل جعبه زیاد شده و رشد میکروبها را تسریع می‌کند

استفاده از نخ دندان:

سطوح بین دندانی به هیچ وجه با استفاده از مسواک تمیز نمی‌شوند و تنها با استفاده از نخ دندان می‌توان این سطوح را تمیز کرد. نخ دندان، نخ ابریشمی مخصوصی است که باید آن را از داروخانه تهیه نمود. برای استفاده درست از نخ دندان باید:
• قبل از استفاده دستها را با آب و صابون خوب بشوئید.
• حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر از نخ دندان را ببرید و دو طرف نخی را که بریده‌اید در هر دو دست به دور انگشت وسط بپیچید

جهت نخ کشیدن دندانها، حداقل ۳۰ تا ۴۵ سانتیمتر نخ جدا کنید.

• سه انگشت آخر را ببندید و دو دست را از هم دورکنید تا نخ محکم کشیده شود. به این ترتیب انگشت نشانه و شست هر دست آزاد می‌ماند

با بستن سه انگشت آخر، انگشت نشانه و شست دو دست آزاد مانده و قدرت مانور بالایی به شما می‌دهد.

• قطعه ای از نخ به طول ۲ تا ۵/۲ سانتی‌متر را بین انگشتان شست و اشاره دستها نگهدارید

طول نخی که بین انگشتان دست آزاد باقی می‌ماند، کافی است ۲ تا ۵/۲ سانتیمتر طول داشته باشد.

• برای واردکردن نخ بین دندانهای فک پایین از دو انگشت اشاره و بین دندانهای فک بالا از دو انگشت شست یا یک شست و یک انگشت اشاره استفاده کنید.
• نخ را با حرکتی شبیه اره کشیدن به آرامی به فضای بین دندانها واردکنید مراقب باشید فشار نخ، لثه را زخمی نکند
مرحله بعد این است که نخ به آرامی با حرکتی شبیه اره کشیدن به فضای بین دندانها وارد شود
• پس از اینکه نخ را وارد فضای بین دندانی کردید ابتدا نخ را به سطح کناری دندان جلویی تکیه داده و با ملایمت به زیر لبه لثه برده و آن را به دیواره دندان چسبانده و چند بار به طرف بالا و پائین حرکت دهید . به آرامی این عمل را انجام دهید تا به لثه مجاور دندان آسیب نرسانید.
نخ را به کناره یکی از دندانها تکیه داده و به زیر لبه لثه ببرید و سپس به دیواره دندان کناری بچسبانید و چند بار به طرف بالا و پایین حرکت دهید. مواظب باشید فشاری به لثه توسط نخ وارد نشود

• سپس قسمت تمیز نخ را در همان محل به سطح کناری دندان پشتی بچسبانید و همین کار را تکرار کنید. بعد از آن نخ را از لای دندانها خارج کنید. آن قسمت از نخ را که برای این دندانها استفاده کرده‌اید جابجا کنید و نخ کشیدن دندان بعدی را شروع کنید. این کار را برای تمام سطوح بین دندانها تکرارکنید.

توجه کنید که:
• پشت آخرین دندان هر فک را نیز مثل دندانهای دیگر نخ بکشید.
• استفاده از نخ دندان برای کودک باید به کمک والدینی که آموزش دیده باشند، انجام پذیرد. پس از اینکه کودک مهارت کافی را بدست آورد، بهتر است تا مدتی با نظارت والدین این کار را انجام دهد.
• بهتر است روزی دو بار (شبها قبل از خواب و صبحها بعد از صبحانه) از نخ دندان و مسواک استفاده کنید. در غیر اینصورت حداقل شبها قبل از خواب ابتدا از نخ دندان استفاده کرده، سپس دندانها را مسواک کنید.
• اگر هنگام مسواک زدن و نخ کشیدن دندانها، درد و خونریزی وجود داشت، جای نگرانی نیست. در اکثر مواقع با ادامه اینکار و برطرف شدن التهاب لثه درد و خونریزی هم از بین می رود. اگر پس از یک هفته علائم برطرف نشد حتماً بیمار را به مرکز بهداشتی درمانی ارجاع دهید.

نکته مهم: به جای نخ دندان برای تمیز کردن سطوح بین دندانها از هیچ نوع نخ دیگر یا وسایل سخت و نوک‌تیز مثل سنجاق و چوب کبریت استفاده نکنید. در ضمن توجه داشته باشید که خلال دندان وسیله ایست که به آسانی به لثه آسیب می‌رساند و استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

منبع: پزشکان بدون مرز
 

Hamid2day

مدیر ارشد
مدیر انجمن
مدیر ارشد
تاریخ عضویت
1 مارس 2006
نوشته‌ها
21,197
لایک‌ها
20,078
محل سکونت
اوهایو - دیتون

Altima

Registered User
تاریخ عضویت
15 آگوست 2011
نوشته‌ها
33
لایک‌ها
0
محل سکونت
U.S
حداقل زمان برای مسواک زدن ۴ دقیقه می‌باشد(شکل ۴-۴)

شکلهاش رو کو :D
بعد هم چهار دقیقه رو بیخود گفته. دو دقیقست. هم دکترم گفت دو دقیقه حداقل . هم خود مسواکم بعد از دو دقیقه عکس اسمایلی خوشحال میاد روی مانیتورش. بنابراین دو دقیقست.
 

mori.54

همکار بازنشسته
تاریخ عضویت
1 می 2006
نوشته‌ها
2,599
لایک‌ها
4,675
سن
48
محل سکونت
Tehran
کسی نیست جواب بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یکی از کرم های خیلی خوب که در حقیقت Skin Care قوی ای هست, کرم های حاوی آلوئه ورا هستند که البته انواع با کیفیتش رو باید انتخاب کتید الان یک مقدار بازاری شده محصولات آلوئه ورا متاسفانه, خارجی هاش مخصوصا کرم های فرانسوی یا آمریکایی بهتر هستند.

یک کرم دیگر هم هست به نام Aloepropolis (اگر اشتباه نکرده باشم) محصول شرکت Forever امریکایی و قیمتش حدود 25 تا 30 تومن هست. این هم کرم خیلی خوبیه.
 

Kasandra

کاربر افتخاری و فعال خاطرات
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
2,876
لایک‌ها
5,889
محل سکونت
Among the untrodden ways...
بهداشت دهان و دندان فراموش نشود.....
از آزاردهنده ترین مشکلات عدم رعایت بهداشت فردی بوی بد دهان است، پس مراقب دندانهای خود باشیم و هر 6ماه چک آپ کنیم، که یکی از دلایل بوی دهان پوسیدگی دندان است..

بله بهداشت دهان و دندان واقعا از مهمترين موارد زندگي شمرده مي شود. علاوه بر پوسيدگي، دير بيرون امدن دندانهاي عقل هم مي تواند مشكلاتي مشابه ايجاد بكند. البته بهتر است به جاي بيرون آوردن دندان عقل در جستجوي راههايي براي از بين بردن مشكلاتي مثل بوي بد بود كه معمولا در بيشتر موارد با شستشوي روزانه دهان با محلول آب نمك، نوشيدن آب بيشتر در روز و البته جويدن بعضي انواع ادامس تا حد زيادي برطرف مي شود.
 
Last edited:

Kasandra

کاربر افتخاری و فعال خاطرات
کاربر قدیمی پرشین تولز
تاریخ عضویت
11 سپتامبر 2009
نوشته‌ها
2,876
لایک‌ها
5,889
محل سکونت
Among the untrodden ways...
فقط يك سوال اين لكه هاي ريز روي بيني كه سياه هستند رو چطوريميشه از بين برد؟

درود

يه سري چسبهاي پاك كننده منافذ بيني وجود داره كه فكر كنم براي رفع اين لكها هم مفيد باشه. اين چسبها رو بعضي داروخانه ها دارند.
 

Aida 1975

Registered User
تاریخ عضویت
29 مارس 2010
نوشته‌ها
220
لایک‌ها
224
سن
49
محل سکونت
?!
درود

يه سري چسبهاي پاك كننده منافذ بيني وجود داره كه فكر كنم براي رفع اين لكها هم مفيد باشه. اين چسبها رو بعضي داروخانه ها دارند.

درود

خوب موثر هستش؟


این چسبها اصلا کارایی لازم رو ندارن لا اقل در مورد من که نداشتن.ولی از این محصول استفاده کنید که واقعا عالی جواب میده:

اسکراب روزانه Clean & Clear با این مشخصه:

blackhead cleaning daily scrub.
 

marge moosh

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 آپریل 2012
نوشته‌ها
64
لایک‌ها
17
16 نکته اي که بايد دربـاره عـطـرها بدانيد

هرگز عطر را پشت گوش‌هايتان نزنيد
چون به سرعت با ترشحات پوست در آن ناحيه ترکيب مي‌شود و بوي عجيبي خواهد
داد....

1.عطر را در فضاي بين سينه‌ها
استفاده نکنيد چون باعث بروز جوش و بثورات پوستي در اين نواحي مي‌شود.


2.هرگز عطر را به ناحيه زيربغل
نزنيد زيرا اثر ضدعرق و خوشبوکننده ندارد و وقتي با عرق ترکيب مي‌شود، بوي بدي
توليد مي‌کند.


3.در طول روز مي‌توانيد عطر را
روي مچ دست‌ها، مفاصل پاها و بالاي شکم خود استفاده کنيد. بهتر است عطر را روي پشت
گردن بزنيد. اين دو توصيه براي اجتناب از واکنش بين پرتوهاي ماوراي‌بنفش و عطر است
چون ترکيب اين دو ايجاد حساسيت مي‌کند و به پوست آسيب مي‌رساند.


4.عطر را روي لباس‌هاي روشن نزنيد
زيرا ايجاد لکه مي‌کند.


5.اگر عطري تازه خريده‌ايد، نمونه
آن را اواخر عصر امتحان کنيد زيرا قدرت بويايي در اين زمان از روز زياد است. در
شروع استفاده از عطر تازه، ابتدا آن را روي ناحيه کوچکي از پوست بزنيد زيرا اگر
حساسيت داشته باشيد، درگيري شما کمتر مي‌شود. اگر بعد از يک ساعت واکنشي نبود،
مي‌توانيد از عطر استفاده کنيد.

6.هنگام استفاده از عطر، آن را
روي نقاطي بزنيد که نبض وجود دارد مثل روي مچ داخلي دست، پشت زانوها و زير خط فک
نزديک گوش. نبض باعث پخش‌شدن رايحه مي‌شود.

7.عطر را در مکاني سرد و تاريک و
دور از نورخورشيد نگه داريد زيرا گرما با آن واکنش مي‌دهد و خراب مي‌شود. بعد از
بازکردن در عطر، حداکثر تا 2 سال بايد از آن استفاده شود.


8.عطر را روي لوازم تزييني و
جواهرات نزنيد زيرا بعضي عطرها باعث تخريب طلا و جواهر مي‌شوند.


9.در هواي سرد از عطرهاي قوي
استفاده کنيد زيرا سرما شدت عطر را کم مي‌کند و برعکس تابستان‌ها عطر ملايم
بزنيد.


10.بهترين زمان عطر زدن، درست بعد
از حمام است چون منافذ پوست باز هستند و عطر کاملا نفوذ مي‌کند. بهتر است در حمام
از صابون بدون عطر استفاده کنيد به‌خصوص در نواحي‌اي که قرار است عطر بزنيد.
صابون‌ها و دئودورانت‌ها روي بوي عطر تاثير مي‌گذارند و ترکيب آنها خوشبو
نمي‌شود.


11.روش‌هاي مختلفي براي عطر زدن
وجود دارد و روي تاثيرگذاري عطر، مهم است. بهتر است عطر در هوا چندان پراکنده نشود
و فاصله آن با ناحيه موردنظرتان زياد نباشد حتي بهتر است عطر را روي پنبه بزنيد و
آن را به محل موردنظر بماليد تا بوي آن بيشتر حس شود.


12.اگر صبح يک عطر و عصر عطر
ديگري مي‌زنيد، بايد سعي کنيد بوي عطر اول از پوستتان حذف شود زيرا ترکيب بوي دو
عطر دلپذير نخواهد بود.


13.سوالي که براي بيشتر آدم‌ها
مطرح است، اين است که آيا وقتي بيرون از منزل هستيم بايد عطر بزنيم؟ استفاده از عطر
در محوطه باز و بيرون از منزل، فوايد و زيان‌هايي دارد. فايده‌اش اين است که
مي‌توانيد از رايحه‌هايي استفاده کنيد که درست همان بوي دلپذيري را دارند که بيشتر
آدم‌ها دوست دارند مثل رايحه گل‌ها، ميوه‌ها يا حتي محل‌هاي خاص. زيانش هم اين است
که استفاده از 14.عطرهاي شيرين و تند که معمولا در محيط بيرون به کار مي‌رود، مشکلي
بزرگ ايجاد مي‌کند؛ بسياري از حشرات به اين بوها تمايل دارند و جذب آن مي‌شوند. پس
به اين موضوع توجه داشته باشيد و سعي کنيد عطرهاي شيرين استفاده نکنيد چون زنبور و
مگس را به خود جذب مي‌کنند. در پيک‌نيک يا پارک عطر تند نزنيد. در محيط‌هايي که پشه
زياد است، اصلا عطر نزنيد چون پشه‌ها را جذب مي‌کند. اگر هم از آن افرادي هستيد که
بدون عطر، هيچ جا نمي‌رويد، در محيط بيرون از عطرهاي بسيار ملايم استفاده
کنيد.



15.عطر موردنظر را روي کاغذ تست
بزنيد و حدود 30 سانتي‌متر دور از خودتان بگيريد و آرام تکان دهيد تا بو به مشامتان
برسد. اگر کاغذ تست‌ نبود، عطر را به فضاي بالاي سرتان بزنيد و وقتي ذرات آن به
پايين حرکت کردند، نفس عميق بکشيد تا اولين حسي که از اين عطر برايتان به وجود
مي‌آيد، درک کنيد. مي‌توانيد عطر را روي مچ دست اسپري کنيد تا با ضربان نبض و گرماي
بدن تماس پيدا کند و تغييرات لازمه در آن انجام شود. به اين ترتيب متوجه دوام عطر و
پايداري آن خواهيد شد. بعد از امتحان آن روي مچ دست، مچ دست‌ها را به هم بماليد تا
اثر عطر کم شود.


16.عطر، ترکيبي از روغن‌هاي معطر
طبيعي يا صناعي است که در آب و الکل با درجه بالا رقيق مي‌شود. تفاوت اين ترکيب‌ها
در غلظت روغن‌هاي به کار رفته است. هر چه غلظت روغن‌هاي معطر بيشتر باشد، ماندگاري
عطر بيشتر مي‌شود. ادکلن 4 درصد روغن، ادوتوالت 80 درصد تا 15 درصد و حدود 2 ساعت
ماندگاري و ادوعطر (ادوپرفيوم) 15 تا 22 درصد روغن معطر و 5-3 ساعت ماندگاري دارد.
عطر يا عطر کلاسيک بالاترين غلظت روغن معطر را دارد (بيش از 22 درصد) و 6 ساعت يا
بيشتر اثر آن مي‌ماند.

منبع: salamat.ir

 

mahiye_bala

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
11 می 2012
نوشته‌ها
512
لایک‌ها
508
محل سکونت
in the sea
این چسبها اصلا کارایی لازم رو ندارن لا اقل در مورد من که نداشتن.ولی از این محصول استفاده کنید که واقعا عالی جواب میده:

اسکراب روزانه Clean & Clear با این مشخصه:

blackhead cleaning daily scrub.


عزیزم بعداز یه مدت دوباره برمیگرده
بهترین راه کیسه کشیدن با سفید اب در حمام هست که به مرور کمتر میشه
 

idnavmooknedr

Registered User
تاریخ عضویت
27 دسامبر 2014
نوشته‌ها
372
لایک‌ها
1,859
محل سکونت
سرزمین وبا
قبل از سیری کامل و زمانی که هنوز میل به غذا دارد
منظورش اینه که قبل از سیر شدن دست از غذا بکشی
چون اگر غدا مسموم باشه یا هر مشکل دیگه ای داشته باشه اینجوری آدم کمتر ضرر میبینه...
 

minajooon

Registered User
تاریخ عضویت
8 نوامبر 2014
نوشته‌ها
232
لایک‌ها
66
سن
24
لنز شیشه ای هرگز
d4a15f8c78e08167c11f8ffeed40da1c.jpg


هنگام خرید عینک برای کودک تان چه نکات ضروری را باید رعایت کنید؟


بیشتر والدین در یافتن عینکی با فریم مناسب که کودک مایل به استفاده از آن باشد و دوام کافی نیز داشته باشد، دچار مشکل هستند. با توجه به دور و نزدیک بینی چشم کودکان و شماره عینک، استفاده تمام مدت یا موقعیتی از عینک به وسیله پزشکان توصیه می شود...


به این معنا که برخی کودکان ممکن است در زمان انجام تکالیفشان نیازی به استفاده از عینک نداشته باشند و برخی تمام مدت مجبور باشند عینک بزنند. گاهی پزشکان نکته هایی در انتخاب فریم مناسب گوشزد می کنند ولی بیشتر وقت ها انتخاب فریم با خود شما و به کمک فروشنده است. در ادامه ۹ نکته برای کمک در انتخاب فریم مناسب را می خوانیم .


۱.لنز عینک


اگر طبق نسخه پزشک، لنز ضخیم تجویز شده باشد، بهتر است تا جای ممکن، فریم کوچک تری انتخاب کنید تا عینک خیلی ضخیم به نظر نرسد. همچنین استفاده از فریم های ضخیم و بزرگ احتمال تخریب یا تاری دید محیطی را بالا می برد. چه عینک تمام وقت تجویز شود و چه نه، بیشتر کودکان در استفاده از آن مخصوصا اگر اولین بارشان باشد، اذیت می شوند. پس باید فریم هایی که به چهره آنها می آید و ظاهرشان را بد نمی کند انتخاب کرد. علاوه بر این، باید کودکان را از انتخاب فریم های بسیار گران قیمت یا نامناسب بازدارید. فقط به خاطر داشته باشید که هدف واقعی باید انتخاب عینکی باشد که کودکتان از آن استفاده کند. ترفند انتخاب لنزهای فتوکرومیک با ته رنگ تیره که ظاهری خوب دارد، بیشتر موثر است.



۲.فریم پلاستیکی یا فلزی


فریم های پلاستیکی و فلزی هم برای پسران و هم دختران قابل استفاده اند. بسیاری از تولید کنندگان، سبک عینک های مناسب بزرگسالان را برای کودکان کپی می کنند. چون خیلی از کودکان دوست دارند شبیه بزرگ ترها به نظر برسند. درگذشته، برای کودکان بیشتر قاب های پلاستیکی به کار می رفت چون بادوام ترند و احتمال خم شدن و شکستگی آنها پایین تر است و سبک و ارزان قیمت تر هستند. اما در حال حاضر بیشتر از فریم های فلزی که این ویژگی ها را نیز دارند، استفاده می شود. با پرسیدن نظر پزشک، فلزی که برای کودک شما مناسب تر است و از آلیاژهای ضدحساسیت تهیه شده، انتخاب کنید. برخی افراد هم به آلیاژهای حاوی نیکل حساسیت نشان می دهند.



۳.پل روی بینی مناسب


یکی از سخت ترین بخش های انتخاب عینک برای خردسالان که بینی آنها هنوز کاملا رشد نکرده، توجه به پل بینی مناسب است. فریم های پلاستیکی، پلی برای جلوگیری از افتادن عینک از روی بینی ندارند و عینک های فلزی بیشتر دارای پل های قابل تنظیم هستند که برای هر نوع بینی مناسب است. بسیاری از تولیدکنندگان فریم های پلاستیکی با دانستن این مشکل، قاب های مناسب بینی های کوچک تولید کرده اند. اگر بین پل بینی و پل عینک فاصله ای خالی بماند، انداختن لنز، باعث کج ماندن عینک روی صورت می شود. مهم است که عینک دقیقا در جای خود باقی بماند زیرا کودکان تمایل به نگاه کردن از بالای لنز دارند و عینک را در جای اصلی خود هل نمی دهند. چشم پزشک معمولا بهترین کسی است که می تواند در مورد متناسب بودن قاب نظر قطعی دهد.



۴.مدل درست دسته ها


دسته هایی که پشت گوش می روند، به نگهداری عینک در جای صحیح و جلوگیری از جابجا شدن آن کمک می کنند.


برای نوزادان و کودکان نوپا، مدل هایی با دسته های سیمی که کاملا پشت گوش را می گیرند و بیشتر در قاب های فلزی به کار می روند، توصیه می شود.


نوعی دیگر از دسته ها دورتا دور سر بسته می شوند.


البته این نوع از قاب ها برای کسانی که تمام وقت عینک نمی زنند، به علت سختی گذاشتن و برداشتن عینک توصیه نمی شود.



۵.لولاهای انعطاف پذیر


دسته هایی با این نوع لولا ظاهر بهتری دارند. این نوع خاص از لولا اجازه می دهد تا دسته به بیرون هم قابلیت خم شدن داشته باشد. اگرچه این نوع دسته ها کمی گران تر هستند ولی صرفه اقتصادی دارند مخصوصا برای کودکان که در زمان گذاشتن و برداشتن عینک مراقب نیستند. همچنین از تنظیم مکرر و هزینه تعمیرات جلوگیری می شود.


اگر کودک با عینک خوابش ببرد یا در زمان بازی طولانی آن را به چشم داشته باشد، این نوع لولاها بسیار مفید هستند. همچنین در کودکان نوپا که سعی در بازی با عینک خود دارند، انتخاب این نوع لولاها توصیه می شود.



۶.مواد سازنده لنز


پس از انتخاب فریم، نوبت به انتخاب لنز می رسد. لنز کودکان باید از پلی کربنات یا ماده ای به نام تریوکس ساخته شود چون این مواد سبک وزن و در برابر ضربه مقاوم هستند. این مواد در برابر اشعه مضر ماورای بنفش (UV) هم مقاوم اند و با مواد ضدخش پوشش داده شده اند. از نظر قیمت نیز با مواد پلاستیکی ضدخش و UV دار برابری می کنند. البته لنزهای تریوکس کمی گران ترند. بدترین نوع لنز برای کودکان، لنزهای شیشه ای هستند چون احتمال شکستن آنها وجود دارد و خطرناک هستند.



۷.عینک ورزشی


لنزهای پلی کربنات در این نوع مناسب هستند چون در برابر ضربه مقاوم اند و از آسیب به چشم جلوگیری می کنند. برای حفاظت مطلوب از چشم در زمان ورزش با مشورت پزشک، عینکی که اطرافش پوشیده باشد، انتخاب کنید و سعی کنید فریم های بزرگ که بالا و پایین چشم را نیز دربرمی گیرند، انتخاب کنید تا از آسیب به کل ناحیه کره چشم جلوگیری شود.



۸.ضمانت


عینک های با ضمانت نامه برای کودکان تهیه کنید که در صورت خرابی و آسیب بدون هزینه آنها را تعمیر می کنند. دقت کنید ضمانت نامه چه چیزهایی را دربرمی گیرد و سعی کنید ضمانت نامه هایی که شامل تعویض لنز در صورت خش شدید یا حساسیت در برابر نور و ایجاد تاری دید و... هستند، انتخاب کنید.



۹.عینک زاپاس (پشتیبان)


بهتر است برای کودک یک عینک اضافی نیز تهیه کنید که از نوع اسپرت باشد. اگر فروشنده تخفیفی قائل می شود، می توانید هر دو عینک را همزمان تهیه کنید.


همچنین اگر شماره چشم کودکتان تغییر نکند، می توانید عینک قدیمی اش را به عنوان زاپاس نگه دارید.


اگر فرزندتان تمام مدت عینک می زند، عینکی با لنزهای آفتابی یا فتوکرومیک را برای بیرون از منزل او تهیه کنید.


حتی با مشورت پزشک می توانید عینک قدیمی کودکتان را با تعویض لنز آن به عینک آفتابی تبدیل کنید تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

ترجمه: الهه پوراحسان
 

سکولار

Registered User
تاریخ عضویت
19 می 2015
نوشته‌ها
849
لایک‌ها
2,714
محل سکونت
شهرستان
ممنون بابت این تاپیک مفید
به نظرم بهداشت دهان وددندان بسیار مهمه شما فکر کن با یه نفر صحبت میکنی که دهنش به شدت بو میده و دندوناش زرده
 
بالا