برگزیده های پرشین تولز

بهداشت و پزشكي

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
گربه ها می توانند ناقل آنفلوانزای مرغی باشند



دانشوران دريافته اند که بيماری آنفلوانزای مرغی که می تواند موجب مرگ انسان شود امکان دارد توسط گربه ها نيز انتقال بيابد. پيش از اين تصور می شد که گربه نسبت به ويروس ناقل انواع آنفلوانزا از جمله آنفلوانزای مرغی مصونيت دارد. اين بيماری اوايل امسال دست کم بيست نفر را در آسيا کشت. اين پژوهش تازه در باره نحوه انتقال نفلوانزای مرغی توسط مرکز پزشکی اراسموس در روتردام هلند منتشر شده است. هشدار پژوهشگران هشدار می دهند که ممکن است نتايج تحقيقات آنها بدان معنی باشد که گربه يک منبع بالقوه انتقال بيماری به انسان است. اين گزارش همچنين هشدار می دهد که اين ويروس توانايی آن را دارد که گونه های ديگری از جانداران را نيز آلوده کند. در حال حاضر اين ويروس که H5N1 نام دارد از انسان به انسان منتقل نمی شود. اما دانشمندان از آن بيم دارند که اگر ويروس اين توانايی را پيدا کند، می تواند جان ميليونها تن را به خطر اندازد. تيم هلندی پس از آن به اين يافته ها دست پيدا کرد که با آلوده کردن گربه ها از طريق هوا يا خوراندن گوشت مرغ آلوده به آنها در صدد بررسی احتمال سرايت بيماری از طريق گربه ها برآمد. شش گربه ای که مورد آزمايش قرار گرفتند، عفونت ريوی خود را به دو گربه ديگر که در نزديکی آنها نگهاری می شدند انتقال دادند. دانشمندان نمونه ديگری از همين ويروس موسوم به H3N2 را که موجب بيماری انسان می شود نيز به همين طريق آزمايش کردند اما اين ويروس گربه ها را بيمار نکرد. راههای گسترش به اين ترتيب پژوهشگران به اين نتيجه رسيدند که در صورت شيوع آنفلوانزای مرغی از نوع H5N1، گربه های خانگی می توانند از راه تغذيه يا از راه تماس با طيور آلوده شوند. نتيجه دوم اين است که نقش گربه در انتقال بيماری بين مرغداری ها، و از مرغ به انسان نياز به بررسی بيشتر دارد. تيجه سوم اين است که گربه ها ممکن است باعث شوند که اين ويروس قابليت حمله به ديگر پستانداران را پيدا کند و احتمال واگيری گسترده آنفلوانزای مرغی را ايجاد کند. پروفسور آکسفورد از اعضای اين تيم پژوهشگر می گويد: "ويروس H5N1 رفته رفته موجب نگرانی فزاينده ای می شود. اگر قرار باشد در آينده ويروسی موجب همه گير شدن يک بيماری در ميان انسانها شود، احتمالا همين ويروس است."
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
تماشای تلويزيون به عضلات پشت آسيب می زند




دانشمندان می گويند نشستن در برابر تلويزيون يا پشت کامپيوتر برای ساعات طولانی به عضلات مهم پشت آسيب می رساند. پژوهشگران استراليايی گروهی شامل 19 مرد جوان که هشت هفته را در رختخواب گذراندند مورد مطالعه قرار دادند. به گزارش مجله "نيو ساينتيست" آنها دريافتند که فقدان تحرک جسمی، عضلاتی را که از ستون فقرات حمايت و محافظت می کند تضعيف می کند. محققان گفتند نشستن پشت رايانه برای چندين ساعت می تواند تاثير مشابهی داشته باشد و افزودند درد ناشی از اين ناراحتی می تواند به شدت درد ناشی از جراحت فيزيکی باشد. مطالعات قبلی نشان داده بود که در اکثر ناراحتی هايی که با درد ناحيه تحتانی کمر همراه است، عضلاتی که مسوول حمايت از مهره های پشت است از فعاليت بازمانده و در واقع از کار افتاده است. در 15 درصد موارد اين حالت ناشی از بلند کردن اشيای سنگين، جراحت ناشی از تکان شديد سر و کمر يا ساير جراحاتی است که به اين عضلات صدمه می زند. درد مرموز با اين حال، برای اکثر مردم ناراحتی ناحيه تحتانی کمر يک درد مرموز است زيرا پزشکان اغلب موفق به يافتن علتی برای آن نمی شوند. تازه ترين مطالعه در اين زمينه حاکی است که عدم تحرک جسمی برای دوره های طولانی می تواند مسبب اين درد باشد. محققان از دانشگاه کوينزلند دريافتند که عضلات حمايتی کمر در مردهايی که هشت هفته را در رختخواب سپری کردند به تدريج سست می شود که به وضع کسانی که از درد ناحيه تحتانی کمر رنج می برند شباهت زيادی دارد. آنها با استفاده از "ام آر ای" نشان دادند که عضلاتی که از مهره ها حمايت می کنند پس از هشت هفته سست شده و از کار می افتد. جولی هايدز، يکی از محققان استراليايی گفت: "اين نخستين مطالعه ای است که نشان می دهد اين عضلات که از ستون فقرات محافظت می کند از فعاليت بازمی ايستد." وی گفت افتادن روی مبل در برابر تلويزيون يا رايانه می تواند دقيقا چنين اثری داشته باشد. پژوهشگران همچنين دريافتند که به کار انداختن اين عضلات تنها با برخاستن و راه رفتن عملی نيست. برخی از داوطلبان در اين مطالعه برای شش ما زير نظر بوده اند و عضلات پشت آنها عليرغم انجام حرکات ورزشی هنوز بهبود نيافته است.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
عمل پيوند سلول‌هاي بنيادي به بافت عضلاني قلب انجام شد




معاون پژوهشي پژوهشكده رويان از انجام عمل پيوند سلول‌هاي بنيادي به بافت عضلاني قلب در تعدادي از بيماران قلبي توسط محققان اين مركز خبر داد. دكتر شاهوردي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس «فناوري استراتژيك» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد: عمل پيوند سلولهاي بنيادي به بافت عضلاني قلب تا كنون بر روي هفت بيمار كه به ضايعات قلبي مبتلا بودند انجام شده كه نتايج آن طي سه تا چهارماه آينده اعلام خواهد شد. وي افزود: در اين طرح كه در راستاي تمايز و استفاده باليني از سلولهاي بنيادي در پژوهشكده رويان دنبال مي‌شود، تعدادي از بيماران قلبي، پس از ارزيابي توسط جراحان متخصص به عنوان كانديداي اين روش درماني انتخاب شدند كه سلولهاي بنيادي اين بيماران از طريق بيوپسي از مغز استخوان آنها استخراج و پس از طي مراحل آزمايشگاهي با انجام عمل جراحي باز به بافت‌هاي آسيب ديده تزريق شد. معاون پژوهشي پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي با اذعان به اين كه گروه‌هاي تحقيقاتي ديگري نيز در اين زمينه در كشور فعاليت دارند، اظهار داشت: عمل پيوند سلولهاي بنيادي به بافت قلب با اين تكنيك و با اين نوع سلول براي نخستين بار در كشور انجام شده است. دكتر شاهوردي در ادامه با اشاره به تلاش محققان كشورهاي پيشرفته در فراهم كردن امكان كاربرد عمومي اين قبيل اعمال پيوند طي پنج تا 10 سال آينده، ابراز اميدواري كرد: با توجه به پيشرفتها و موفقيتهاي شايان محققان ايراني در اين زمينه، امكان استفاده عمومي از اين تكنيك در ايران نيز در بازه زماني ياد شده فراهم شود. معاون پژوهشي پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي در پايان تصريح كرد:‌ محققان اين مركز علاوه بر اين، طرح‌هاي ديگري را نيز در زمينه تمايز و استفاده باليني از سلولهاي بنيادي در دست اجرا دارند كه استخراج سلولهاي بنيادي بند ناف و استفاده از آن در درمان بيماري‌هاي خوني، توليد سلولهاي عصبي، بتاي پانكراس، بتاي انسولين و سلول‌هاي قرنيه از تمايز سلولهاي بنيادي از جمله كاربردي‌ترين اين طرح‌هاست.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
نيمي از كودكان و نوجوانان ايراني دندانهاي پوسيده دارند




دبير نخستين همايش كشوري انجمن دندانپزشكي ايران (شعبه فارس) گفت: پوسيدگي دندانها از شايع‌ترين مشكلات دوران كودكي است تا جايي كه بيش از نيمي از كودكان و نوجوانان 5 تا 17 ساله كشور دچار پوسيدگي دندان هستند. به گزارش سرويس «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر عباسعلي پايدار كه در آستانه برپايي «نخستين همايش كشوري انجمن دندانپزشكي ايران» (شعبه فارس) كه 19 تا 23 شهريور ماه در شيراز برپا مي‌شود، سخن مي‌گفت، با اعلام اين خبر افزود: مصرف بي‌رويه و گسترش تنقلات در كودكان به دليل تبليغات گسترده تلويزيوني و اطلاع‌رساني ناكافي در ارتباط با رژيم غذايي مناسب، از جمله استفاده ناكافي از لبنيات، سبزيجات، مركبات و نيز بي‌توجهي به بهداشت دهان و دندان سبب شده تا آمار ابتلا به پوسيدگي دندانها روز به روز در كشور افزايش يابد. وي با اشاره به اين كه امروزه شيوع پوسيدگي دندانها بر خلاف كشورهاي صنعتي و پيشرفته كه توانسته‌اند، اين معضل را مهار كنند، در جوامع درحال توسعه از جمله دركشور ما روبه افزايش است، يادآور شد: متاسفانه بهداشت بد دهان، اثر عميقي بر سلامت عمومي و كيفيت زندگي مي‌گذارد. دكتر پايدار گفت: تجربه درد، تحمل آبسه‌هاي دندان، مشكل در غذا خوردن و جويدن و نيز از دست دادن دندانها، تغيير رنگ و يا خراب شدن دندانها تاثير منفي زيادي بر زندگي روزمره مردم و سلامت آنها دارد تا جايي كه عده‌اي از مردم به دليل بوي بد دهان و دندانهاي پوسيده يا از دست رفته فعاليت‌هاي اجتماعي روزمره خود را نيز كاهش مي‌دهند. وي با اشاره به برپايي «نخستين كنگره كشوري انجمن دندانپزشكي ايران ـ فارس»‌افزود: در اين كنگره جديدترين دستاوردهاي مربوط به علم دندانپزشكي به متخصصان ارايه خواهد شد. دكتر پايدار پژوهش‌هاي انجام شده در زمينه دندانپزشكي زيبايي، ارتودنسي، راديولوژي، دندانپزشكي كودكان، كامپوزيت‌هاي لابراتواوري، ايمپلنت‌هاي دندان، جراحي، اندودونتيكز (درمان ريشه‌ دندان)، دندانپزشكي ترميمي و زيبايي، پروتز و ليزر را از عمده محورهاي اين كنگره برشمرد. گفتني است، اين كنگره به همت انجمن دندانپزشكي ايران (شعبه فارس) و با همكاري دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، دفتر آموزش مداوم جامعه پزشكي استان فارس، استادان دانشكده‌هاي دندانپزشكي سراسر كشور و سازمان ميراث فرهنگي استان فارس در سالن‌هاي صدرا و سينا دانشگاه علوم پزشكي شيراز برگزار مي‌شود. علاقه‌مندان به كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به پايگاه اينترنتي WWW.sums.ac.ir (بخش سمينارها و كنگره‌ها) مراجعه كنند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
صداي بلند موسيقي به ريه‌ها آسيب مي‌رساند




محققان بلژيكي به تازگي دريافته‌اند كه گوش كردن به موسيقي با صداي بلند با فشار به ريه‌ها، باعث جمع و كوچك شدن اين عضو مي‌شود. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از منابع اينترنتي، محققان بيمارستان آكادميك در بروكسل اعلام كردند كه با مطالعه 4 مردي كه از عارضه جمع شدن و گرفتگي ريه رنج مي‌بردند معلوم شد علت اين امر پخش موسيقي با صداي بلند در محيط اطرافشان بوده است. گرفتگي ريه‌ زماني اتفاق مي‌افتد كه يك پارگي كوچك در يكي از ريه‌ها اجازه مي‌دهد كه هوا وارد فضاي ميان ريه‌ها و ديوار قفسه سينه شده و در نتيجه منجر به گرفتگي ريه‌ها مي‌شود. علايمي شامل گرفتگي، تنگي نفس و درد سينه از عوارض جانبي اين عارضه است. محققان مي‌گويند صداي بلند موسيقي مي‌تواند با ايجاد فركانس‌هاي باس شديد به ريه‌ها آسيب برساند. اين فركانس‌هاي باس مي‌توانند باعث ايجاد احساس لرزش در سراسر بدن شوند. در اين شرايط ريه‌ها نيز لزوما تحت تاثير لرزش بدن قرار گرفته و با همان فركانس شروع به لرزيدن مي‌كنند كه در نهايت اين امر موجب پارگي شش‌ها مي‌شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
براي جلوگيري از سكته قلبي آزمايش ديابت بدهيد




دو سال پس از تحقيق درباره رابطه بيماري سكته قلبي با ديابت محققان توصيه كردند كه براي جلوگيري از بروز سكته‌ قلبي آزمايش ديابت انجام شود. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از يك پايگاه اينترنتي آلماني زبان، 75 درصد از بيماران ديابتي به بيماري قلبي و در نهايت سكته قلبي هم مبتلا مي‌شوند و 75 درصد از مبتلايان قلبي هم به بيماري قند مبتلا هستند. بر اساس اين گزارش، سالانه فقط 70 هزار بيماري ديابتي در آلمان در اثر ابتلا به بيماري سكته‌ قلبي جان خود را از دست مي‌دهند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
چشم خود را فداي كامپيوتر نكنيد!




به نظر می رسد با فراگيرتر شدن بكارگيری كامپيوتر تعداد كسانيكه از مشكلات چشمی و بينایی رنج مي برند روبه افزايش باشد. مهمترين علائم عبارتند از: خستگی چشم، خشكی چشم، سوزش، اشك ريزش و تاری ديد. همچنين ممكن است سبب درد در گردن و شانه ها نيز بشود. انسان حروف چاپی را بهتر از حروف نمايش داده شده بر روی مانيتور مي بينند. علت اين امر اين است كه حروف چاپی كنتراست بيشتری با صفحه سفيد زمينه داشته و لبه های آنها واضح تر است حال آنكه در مورد صفحه مانيتور چنين نيست و لبه ها به وضوح حروف چاپی نيستند. يكی از مهمترين دلايل خشكی و سوزش چشم هنگام كار با كامپيوتر كاهش ميزان پلك زدن است . اين مسأله به همراه خيره شدن به صفحه مانيتور و تمركز بر روی موضوع كار سبب مي شود تا پلك ها مدت بيشتری باز بمانند و در نتيجه اشك روی سطح چشم سريعتر تبخير مي شود. با رعايت توصيه های زير می توان تا حد بسيار زيادی از آسيب های چشمی جلوگيری کرد: ۱. سعی كنيد بطور ارادی پلك بزنيد. اين كار سبب مي شود سطح چشم شما با اشك آغشته شده و خشك نشود. در صورتيكه مشكل شما شديد باشد مي توانيد از قطره های اشك مصنوعی استفاده كنيد. ۲. مركز مانيتور بايد حدود ۱۰ تا ۲۰ سانتي متر پايين تر چشمان شما باشد. اين وضعيت علاوه بر اينكه باعث مي شود پلك ها پايين تر قرار گيرند و سطح كمتری از چشم در معرض هوا باشد. از خستگی گردن و شانه ها نيز مي كاهد. در اين موارد هم بايد مانيتور را در ارتفاع مناسب قرار داد و هم ارتفاع صندلی را نسبت به ميزكار تنظيم كرد بطوريكه ساعد شما هنگام كار با keyboard موازی با سطح زمين باشد. ۳. مانيتور خود را طوری قرار دهيد كه نور پنجره يا روشنايی اتاق به آن نتابد. هنگام كار با كامپيوتر سعی كنيد پرده ها را بكشيد و روشنايی اتاق را نيز به نصف وضعيت معمولی كاهش دهيد ۴. به چشمان خود استراحت دهيد. سعی كنيد هر ۵ تا ۱۰ دقيقه چشم خود را از مانيتور برداشته و به مدت ۵ تا ۱۰ ثانيه به نقطه ای دور نگاه كنيد. اين كار سبب استراحت عضلات چشم مي شود. همچنين به شما وقت مي دهد پلك بزنيد و سطح چشم شما مرطوب شود. ۵. اگر مجبوريد كه متناوبا به يك صفحه نوشته و مانيتور نگاه كنيد (خصوصا در مورد تايپيست ها) ممكن است چشم شما خسته شود زيرا بايد تطابق خود را تغيير دهد. برای جلوگيری از اين مسأله سعی كنيد صفحه نوشته شده را در حداقل فاصله و هم سطح با مانيتور قرار دهيد. برای اينكار مي توانيد از copyholder استفاده كنيد. ۶. فاصله مانيتور با چشمان شما بايد ۵۰ تا ۶۰ سانتي متر باشد. ۷. روشنايی و كنتراست مانيتور خود را تنظيم كنيد. ميزان روشنايی مانيتور بايد با روشنايی اتاق هماهنگی داشته باشد. يك روش برای تنظيم روشنايی مانيتور اين است كه به يك صفحه وب با زمينه سفيد (مثل اين صفحه) نگاه كنيد. اگر سفيدی صفحه برای شما مثل يك منبع نور است روشنايی مانيتور زياد است و بايد آن را كم كنيد. در مقابل، اگر صفحه كمی خاكستری به نظر مي رسد روشنايی را زياد كنيد. ۸. اگر علي رغم رعايت توصيه های گفته شده باز هم دچار علائم هستيد مي توانيد از عينك های مخصوص استفاده كنيد زيرا گاهی مشكل در ديد متوسط است. ما بطور معمول كمتر از ديد متوسط استفاده مي كنيم زيرا بيشتر اوقات يا اشياء دور را نگاه می کنيم و يا اشياء نزديك. ولی مانيتور كامپيوتر دقيقا در فاصله ای از چشم قرار مي گيرد كه مربوط به ديد متوسط است. برای دريافت عينك مناسب كامپيوتر به چشم پزشك مراجعه كنيد. ۹. هنگام كار با كامپيوتر سعی كنيد گردن خود را راست نگهداشته و شانه را عقب بدهيد. قوز كردن هنگام كار طولانی با كامپيوتر سبب دردهای گردن و شانه ها مي شود. كاملا پشت خود را به صندلی بچسبانيد. همچنين ارتفاع صندلی خود را طوری تنظيم كنيد كه كف پاها روی زمين قرار داشته و زانوی شما در زاويه ۹۰ درجه قرار داشته باشد. Keyboard و Mouse بايد پايين تر از آرنج و نزديك دستان شما قرار داشته باشد. گروه خبری رنگين کمان
 

كم پشت

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
27 سپتامبر 2004
نوشته‌ها
257
لایک‌ها
1
آهاي. كسي صداي منو ميشنوه بابا يكي پستاي شيفت شبو زياد كنه ديگه آخه ما چه گناهي كرديم؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :( :eek:
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
32.gif
32.gif
صدا مده بذار كارمو بكنم .
65.gif
65.gif
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
بيماري هاي لثه از عوامل بيماري هاي قلبي به شمار مي‌رود




به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي انجمن پريودونتولوژي ايران، امير رضا ركن افزود: بررسي هاي اخير نشان مي دهد كه بيماري هاي لثه احتمال خطر ابتلا به بيماري هاي عروق قلب را تا دو برابر و خطر توليد نوزاد زودرس و كم وزن را تا هفت برابر افزايش مي دهد. وي با اشاره به اينكه بسياري از بيماران پريودنتال، مبتلا يا مستعد به بيماري هاي عروق قلب(CVD) هستند، يادآور شد: در بيماران مبتلا به پريودنتي، شايع ترين بيماري عمومي، بيماري هاي قلبي - عروقي است. ركن گفت: بيماري لثه، داراي ريسك فاكتورهاي شناخته شده و متعددي است كه مهم ترين آنها مصرف دخانيات، ديابت ، استرس، افزايش سن و استتوپروز( پوكي استخوان) به شمار مي رود. وي افزود: ورود ميكروارگانيسم ها به درون جريان خون، يكي از جنبه هاي منفي تاثير عفونت هاي دهان روي سلامت عمومي بدن است. دبير اجرايي چهارمين كنگره انجمن علمي پريودنتولوژي تصريح كرد: بيماران مبتلا به پريودنتيت حتي با جويدن غذا يا انجام اعمال بهداشتي از قبيل مسواك زدن، نخ كشيدن و خلال كردن، باكتري هاي را وارد خون خود مي كنند. وي گفت: بديهي است، هرچه التهاب لثه بيشتر باشد، ميزان باكتري ورودي به خون نيز بيشتر خواهدبود. ركن با اشاره به برپايي چهارمين همايش انجمن علمي پريودنتولوژي اظهار داشت: جديدترين يافته ها در زمينه بيماري هاي لثه در اين همايش به متخصصان ارايه خواهد شد. وي روش هاي پيشگيري از بروز بيماري هاي لثه، شيوه هاي درمان غير جراحي، براي بيماري هاي لثه ، آشنايي با روش هاي بازسازي وايجاد بافت هاي از دست رفته در درمان بيماري هاي لثه را از عمده محورهاي اين همايش برشمرد. گفتني است، اين همايش توسط انجمن پريودنتولوژي ايران و با همكاري معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي تهران 9 و10 مهرماه در تالار امام بيمارستان امام خميني(ره) تهران برپا مي شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
چگونه جوان بمانيم؟




چند نكته براي جوان ماندن
1- بخنديد و شاد باشيد ، غمگين نباشيد.
2- گذشته ها را در گذشته ها جا بگذاريد. فكر كردن به گذشته ها ، استرس بيهوده در شما بوجود مي آورد.
3- شبها زود بخوابيد و و سحر خيز باشيد كه اين كار سلامتي جسم و روان را به دنبال دارد.
4- سعي كنيد اندامي متناسب داشته باشيد . اگر اضافه وزن شما به سي درصد برسد خطرناك است.
5- مطالعه و يادگيري و فعاليت اجتماعي را فراموش نكنيد . يك ذهن فعال و هوشيار ، سلولهاي مغز را سالم نگه ميدارد.
6- هميشه كار كنيد و به كارهايي كه علاقه داريد بپردازيد. از كار باز نايستيد كه كارايي بدنتان را كاهش ميدهد.
7- مدير زندگي خود باشيد، عنان زندگي را به ديگري سپردن مدام در شما اضطراب ايجاد ميكند.
8- مصرف زياد دارو بدن را از بين مي برد. فقط به اندازه نياز با تجويز پزشك دارو مصرف كنيد.
9- مدام وزن خود را بالا و پايين نبريد.
10- ورزش را فراموش نكنيد ، سيگار نكشيد و غذاي كم چرب مصرف كنيد.
11- نگران مرگ و زندگي نباشيد . سعي كنيد با زندگي كنار بياييد و از آن لذت ببريد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
توصيه هايي براي تغذيه سالم






1- در رژيم غذايي روزانه حدالمقدور از مواد غذايي گياهي به جاي مواد غذايي حيواني استفاده شود .
2- چون تامين كننده انرژي بدن از سه منبع هيدرات كربن ، چربي و پروتئين است لذا بايد سعي شود روزانه 50 % مواد غذايي به هيدرات كربن و 25 % به پروتئين و 25 % ديگر به چربيها اختصاص يابد .
3- تا آنجا كه ممكن است از مصرف گوشت قرمز كه خاصيت خوبي ، دارد بپرهيزيد . زيرا در توليد مواد مصرفي مانند راديكالهاي آزاد نقش بسزايي دارد ، توجه داشته باشيد كه بيشتر گوشتها چربي دارند و هر چربي كه منشا حيواني داشته باشد ، محتواي كلسترول است . افزايش ميزان كلسترول در خون سبب رسوب در ديواره رگها و به خطر انداختن سلامتي مي شود .
4- در طول روز حتما يك بطري اب را بنوشيد و هيچگاه براي رفع تشنگي از نوشابه هاي شيرين استفاده نكيند .
5- چاي بخاطر وجود ماده اي به نام پلي فنول نوشيدني مفيدي است . پلي فنول ها با فعل و انفعالاتي كه در بدن تشكيل ميدهند مانع جذب آهنهاي آزاد در جريان خون مي شوند .
6- مصرف سبزيجات تازه به ويژه پياز و سير را هرگز فراموش نكيند . مواد محلول در آب پياز به وفور وجود دارد و به راحتي از طريق سيستم جذبي روده وارد جريان خون مي شود .
7- ازغذاهايي استفاده كنيد كه نياز بدنتان را تامين ميكند نه از غذاهايي كه به آنها علاقمند هستيد .
8- تغذيه سالم زماني مفيد است كه همراه با سلامت رواني باشد امروزه ثابت شده كه خنديدن ، بخشيدن و فراموش كردن سه دليل مهم براي سلامت روح و روان انسان است . تغذيه سالم هيج وقت به يك بدن مضطرب كمك نخواهد كرد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
600 هزار بيمار مبتلا به ناراحتی های شديد روانی در ايران




دبير انجمن علمی روانپزشکان ايران اعلام کرد: حدود 600 هزار نفر از بيماری شديد روانی و حدود 10 ميليون نفر از بيماری خفيف روانی در ايران رنج می برند و تقريبا 20 درصد کسانی که با بيماريهای جسمانی به مراکز درمانی کشور مراجعه می کنند در واقع اختلال روانپزشکی دارند.
به گزارش خبرگزاری مهر دکتر مير فرهاد قلعه بندی گفت:بيماری های روانی همانند ساير بيماريها نظير ناراحتی قلبی و عروقی ، ديابت و ... قابل درمان بوده و نياز به پيگيری جدی دارند چرا که سلامت روان شرط ضروری سلامت انسان است . اين بيماری ها از موارد خفيف تاتهديد کننده حيات ، قابل طبقه بندی می باشند.

وی افزود: بيش از يک درصد مردم از اختلالات روانی شديد و ناتوان کننده رنج می برند و بيش از 15 درصد نيز مبتلا به اختلالات خفيف روانی هستند که با توجه به تاثير اين بيماريها در رفتار روابط خانوادگی ، احساسات و تفکر تبعات اقتصادی و اجتماعی بسيار مهمی را به جامعه تحميل می کنند.

وی با اشاره به علل اصلی ناتوان کننده در امور روزمره در مردم جهان گفت: در بررسی های انجام شده در مجامع و محافل علمی ، ثابت شده در ميان ده علت اصلی ناتوانی در بين مردم دنيا پنج علت آن را بيماری های روانپزشکی که شامل اختلالات افسردگی ساده ، اساسی ، اختلال دو قطبی ، اسکيزوفرنی و اختلال وسواسی می باشد تشکيل می دهند که در اين ميان افسردگی اساسی به عنوان اولين علت ناتوانی در جهان مطرح می گردد.

گفتنی است : بزرگترين همايش سراسری علمی - کاربردی پزشکان عمومی کشور برای چهارمين بار از 21 شهريور ماه جاری به مدت پنج روز توسط سازمان **** پزشکی تهران بزرگ درتالار همايش های بين المللی رازی واقع در دانشگاه علوم پزشکی ايران برگزارمی شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
آرواره جديد در عمل جراحي بي سابقه






يک مرد آلمانی پس از آنکه جراحان توانستند در يک عمل جراحی بی سابقه آرواره از دست رفته اش را به صورتش پيوند بزنند، توانست پس از 9 سال مزه غذای سفت را بچشد.
اولين غذای سفت اين فرد 56 ساله، پس از اين مدت سوسيس و نان بود.

او در اين مدت به علت نداشتن آرواره مجبور بود از غذاهايی مانند سوپ تغذيه کند.

وی آرواره خود را به علت سرطان از دست داده بود.

در اين عمل پيوند بی سابقه، جراحان و محققان دانشگاه "کيل" استخوان آرواره اين فرد را در بخشی از ماهيجه پشتش پيوند داده و پس از چند هفته رشد آرواره، آن را برداشته و به محل اصليش پيوند دادند.

اين عمل قبلا فقط بر روی حيوانات بصورت آزمايشی انجام شده بود.

اکنون اين فرد با آرواره جديدش قادر است مواد غذايی سفت را بشرطی که تکه تکه شده باشد بجود.

اين بيمار آلمانی می گويد اکنون می خواهد که دندان در را در آرواره اش کار بگذارد تا بتواند به گفته خودش استيک را قبل از آنکه سرد شود، بخورد.

دکترها گفته اند که وی می تواند سال ديگر دندان در آرواره اش بگذارد.

در موارد مشابه جراحان معمولا بخشی از استخوان ران بيمار را بر می دارند و آن را به محل آرواره پيوند می دهند.

اين روش باعث عوارض جانبی که گاها می تواند بسيار جدی و خطرناک باشد، می شود.

اما در روش جديد جراحان يک تصوير سه بعدی از سر بيمار گرفتند و با کمک از ابزار پيشرفته طراحی کامپيوتری بخش از دست رفته آرواره را طراحی کردند.

از تصوير طراحی شده سپس يک مدل "تفلونی" ساخته شد که بر روی آن پوششی و قالبی از
"تيتانيوم" قرار داده شد.

سپس مدل "تفلونی" از داخل پوشش "تيتانيوم برداشته شد. بعد در داخل ( قالب خالی تيتانيوم) بلوکهای مواد معدنی با پوششی از استخوان و نوعی پروتئين (برای تسريع پيوند استخوان) قرار داده شد. سپس اين تکه در ماهيچه زير استخوان کتف بيمار پيوند زده شد.

پس از 7 هفته تکه استخوان آرواره پيوند و بخشی از ماهيچه که رگهای خونی داخل آن قرار داشتند، برداشته شد و به آرواره پايينی بيمار آلمانی پيوند زده شد.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
30 تا 40 هزار نفر در ايران مبتلا به ايدز هستند






يک مقام مسئول در در وزارت بهداشت ايران اعلام کرده است که شمار مبتلايان به ايدز در ايران بين 30 تا 40 هزار نفر است.

محمد گويا، مديرکل مبارزه با بيماريهای وزارت بهداشت، روز پنجشنبه 2 اوت، در نشستی تحت عنوان "همايش پيشگيری از ايدز و هپاتيت" که در اردبيل برگزار می شد گفت: "آمار ثبت شده در مراجع بهداشتی در مورد تعداد افراد مبتلا به ايدز در ايران تنها هفت هزار و ۱۰۸ نفر است."
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، آقای گويا افزوده که الگوی انتقال اين بيماری در ايران از سرعت نسبتا بالايی برخوردار است و اين انتقال معمولا از طريق افراد معتاد که از سرنگ و سوزن مشترک استفاده می کنند صورت می گيرد.

به گفته آقای گويا دولت ايران برای مقابله با گسترش بيماری ايدز و ساماندهی اوضاع، برنامه را را تهيه کرده که طی پنج سال اجرا خواهد شد.

وی افزود که وزارت بهداشت به تنهايی قادر به مبارزه با اين بيماری نيست و ساير دستگاه های دولتی و مردم را نيز به ياری طلبيد.

تفاوت شديد در آمارها

بيماری ايدز در ايران تا حد زيادی ناشناخته است و مبتلايان به ويروس ايدز از ترس متهم شدن به فساد اخلاقی يا ترد شدن از جامعه معمولا بيماری خود را مخفی نگه می دارند.

وزارت بهداشت اخيرا از اينکه بيماران مبتلا به ايدز در ايران به دليل ترس از طرد شدن از جامعه، بيمارى خود را مخفی می کنند ابراز تاسف کرد و افزوده: اين اقدام موجب گسترش بيشتر اين بيمارى در سطح جامعه خواهد شد.

در ماه های اخير مقام های بهداشتی ايران سعی کرده اند از طريق اطلاع رسانی به مردم، ديد جامعه را نسبت به مبتلايان به بيماری ايدز تغيير دهد و از شيوع بيشتر اين بيماری به علت بی اطلاعی مردم نسبت به شيوه های انتقال آن بکاهند اما رسيدن به اين هدف تلاشی گسترده تر و زمانی طولانی تر طلب می کند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
ايدز و روابط جنسي بدون ملاحظه




*اين برنامه ها به وسيله بی بی سی و برای بی بی سی تهيه شده و راديو و سايت بخش فارسی بی بی سی تنها رسانه مجاز به استفاده از آنهاست. استفاده از اين برنامه ها توسط رسانه های ديگر به هر شکلی بدون اجازه بی بی سی می باشد*

کارشناسان بين المللی در امور ايدز می گويند ميزان گسترش اين بيماری در ميان زنان رو به افزايش است.

يکی از دلايل برای اين روند اين بوده است که احتمال آلوده شدن زنان و دختران به عفونتهای مقاربتی چهار برابر مردان است.

همچنين در بسياری از جوامع که از زنان انتظار می رود بلاشرط خواسته های مردان را برآورده کنند اين زنان تسلط کمی در روابط جنسی خود داشته باشند.

در اين جوامع به زنان اين اختيار داده نمی شود که در روابط جنسی خود خواستار اقدامات پيشگيرانه شوند يا حتی به رابطه خود با مردی که در گروه پرخطر برای ابتلا به ايدز محسوب می شود، خاتمه دهند.

در هر برنامه ای که برای مبارزه با اپيدمی ايدز به اجرا گذاشته می شود ضروری است به زنان اين قدرت و اختيار داده شود که کنترل روابط جنسی خود را به دست گيرند.

نمونه هايی از نا آگاهی در مورد روابط جنسی بی ملاحظه در ايران
مرد: "يک بار با يک فاحشه خوابيدم. نه از کاندوم استفاده نکردم. من خودم نخواستم. اونم براش فرق نمی کرد که از کاندوم استفاده کنم يا نه."

مرد:"اگر بدونم کسی ايدز داره حتی اگر عاشقش باشم خيلی منطقی تر از آنی هستم که بخواهم با او سکس داشته باشم. معمولا وقتی سکس دارم از کاندوم استفاده نمی کنم. شايد هم يکی دوباری هم پيش آمده باشد که از کاندوم استفاده کرده باشم. اصلا راجع به استفاده کاندوم حرف نمی زنيم که آيا استفاده کنيم يا نه. يک راست می رويم سر مطلب."

زن: "بعضی وقتها وقتی سکس دارم از کاندوم استفاده می کنم. بعضی وقتها هم استفاده نمی کنيم. هردومون دوست نداريم از کاندوم استفاده کنيم."

مرد: "با فاحشه خيلی سکس داشتم هيچ وقت هم از ايدز ترس نداشتم. از هيچ وسيله پيشگيری هم استفاده نکرده ام. چون اصلا حالت سکس را به آدم انتقال نمی دهد."

مرد - فروشنده داروخانه:"اکثرا تيپ جوان هستند اينجا. خيلی هم خرجشان زياد هست. کلا مشتری های ما برای کاندوم ثابت هستند. مشتری های غريبه هم خريد می کنند به خصوص پنج شنبه جمعه ها. خيلی رفت و آمد می شود اينجا. خيابان فرشته پاتوق است. دخترهای جورواجور رد می شوند. خيلی از پسرهام با ماشين می خواهند سوارشون کنند. خيلی پيش مياد که برای خودشان کاندوم تهيه می کنند. ولی پايين شهر فکر می کنم که خيلی کمتر پيش بيادش. قدرت خريد مردم کمتر هست. به همين دليل فروش ما در اين زمينه ها نسبت به پايين شهر خيلی بيشتر هست."

زن: "هم با کاندوم هم بدون کاندوم سکس داشتم. چون طرف مقابل خواسته بدون کاندوم سکس داشته باشيم."

مرد: "صد در صد از کاندوم استفاده می کنم. يکی به خاطر اين که خطر مريضی نداره. دوم اين که وقتی روابط جنسی باعث می شود از کاندوم استفاده نشود موضوع حامله شدن پيش مياد خدای نکرده سقط بچه. برای من حاضرم هفتصد تومان پول بدم کاندوم بخرم اما هفتصد هزار تومان خرج سقط جنين ندم و يکی را هم بدبخت کنم."

مرد: "بله شده با يک فاحشه تا صبح باشم. هم به پيشنهاد خودش هم به پيشنهاد من از کاندوم استفاده کرديم."

مرد: "آره با فاحشه خوابيدم. من که خودم هميشه می خوام کاندوم هم باشد. معمولا خودشان هم دارند. آدمهای حسابی و تروتميزشان کاندوم همراه دارند."

زن: "معمولا وقتی سکس دارم از کاندوم استفاده می کنم. يکبار کاندوم نبود در دسترس بعد حالتی هم بود که چاره ای نبود بدون کاندوم سکس داشتيم."

مرد: "چرا تا حالا با فاحشه سکس داشتم. والله من خودم خواستم ولی اون هم بدش نيامد که از کاندوم استفاده کنيم."

مرد: "من خودم با کاندومش را ترجيح می دهم و با فاحشه هم خوابيدم. از کاندوم هم استفاده کردم."

برای شنيدن نظراتی حاکی از نا آگاهی در مورد روابط جنسی بی ملاحظه در ايران اينجا را کليک کنيد
جوانان ايرانی در مورد روابط جنسی بی ملاحظه نظر می دهند - اينجا را کليک کنيد
بحث جوانان ايرانی با دکتر گلاره مستشاری، روانپزشک، در مورد روابط جنسی بی ملاحظه
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
21/6/83 جراحي سزارين در ايران سه برابر آمارهاي جهاني است






براساس آمار سال 1380، 35 درصد زايمانها در ايران به روش سزارين انجام شده در حالي كه ميزان معمول استفاده از اين روش در ساير كشورها 10 تا 15 درصد است.


به گزارش سرويس پايان نامه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شيرين كاويان پور دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي تهران در تحقيقات رساله دكتري خود با عنوان «جراحي سزارين در ايران سه برابر آمارهاي جهاني» مي‌افزايد: 60 درصد موارد سزارين در سال 80 در بيمارستانهاي دولتي و 40 درصد در بيمارستهاي خصوصي انجام شده است.
استانهاي گيلان، مازندران، تهران، مركزي، سمنان، اصفهان و يزد استانهاي با نرخ بالاي سزارين هستند.
نتايج به دست آمده در اين پايان نامه نشان مي‌دهد: در كشورهاي توسعه يافته نظير استراليا، كانادا و انگليس سزارين به ترتيب 21، 9 و 17 درصد زايمانها را تشكيل مي‌دهد.
اين پژوهشگر دلايل افزايش سزارين در كشورمان را تمايل مادر باردار، شرايط انجام زايمان طبيعي در بيمارستانها، انگيزه پزشك و تغييرات شرايط اجتماعي عنوان كرد و بالا رفتن سن ازدواج و بارداري و تك فرزندي را از ديگر دلايل تمايل به انجام سزارين در مادران عنوان كرد.
نتايج اين پايان نامه مي‌افزايد: با توجه به اينكه مادران آينده از عوارض جراحي سزارين آگاهي ندارند و آنرا زايمان بي درد مي‌دانند لازم است كلاس‌هاي مشاوره و آمادگي جسماني ويژه زنان باردار برگزار شود. از طرف ديگر شرط اساسي براي ترغيب مادران به زايمان طبيعي، وجود امكانات و فضاي مناسب بيمارستاني و توجه به خواسته‌هاي زن باردار است.
اين پژوهشگر با بيان اينكه بسياري معتقدند كه زايمان طبيعي ساختار جسماني زنان را تغيير مي‌دهد تاكيد كرده است: زايمان طبيعي چنانچه با آمادگي جسماني و روند صحيح زايمان همراه باشد هيچ تغييري در ساختار بدن ايجاد نمي‌كند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
دو آمريکايی برنده جايزه پزشکی نوبل شدند






دو پژوهشگر آمريکايی به دليل کشف اسرار حس بويايی در انسان و نحوه تشخيص و به خاطر سپردن بوهای مختلف به دريافت جايزه پزشکی نوبل سال 2004 نايل آمده اند.
پروفسور ريچارد اکسل، استاد دانشگاه کملبيا، و پروفسور ليندا باک، پژوهشگر مرکز تحقيقات سرطان شناسی هاچينسون در سياتل، توانسته اند کارکرد مغز در تشخيص و يادآوری هزاران بوی مختلف را توضيح دهند. اين دانشمندان يک خانواده بزرگ ژن ها، متشکل از يکهزار ژن مختلف را شناسايی کرده اند که توليد گيرنده های حسی را سازمان می دهند. اين گيرنده ها در سلول هايی يافت می شوند که سطح کوچکی واقع در قسمت بالای بينی را پوشانده و قادر به تشخيص مولکول های حاوی بو هستند که در اثر استنشاق بخار مواد شيميايی وارد بينی می شود.

هريک از اين سلول ها تنها شامل يک گيرنده است و هر گيرنده تنها می تواند معدودی از مواد شيمايی را تشخيص دهد. سلول ها پس از دريافت محرکه ناشی از ورود مواد شيميايی اطلاعات خود را از طريق رشته های بسيار کوچک عصبی به پياز بويايی در مغز می رسانند که منطقه خاص تشخيص بوهاست.از اين قسمت، اطلاعات ارسالی به ساير نقاط مغز منتقل می شود و در آنجا اطلاعات ارسالی توسط چندين گيرنده بويايی در هم ادغام شده و در نهايت انسان يک بوی خاص را تشخيص می دهد.

ريچار اکسل و ليندا باک برای نخستين بار نظريه خود را در مقاله ای در سال 1991 منتشر کردند.

از آن زمان به بعد، اين دو نفر مطالعات ديگری را در تعيين دقيق کارکرد دستگاه بويايی و چگونگی پردازش اطلاعات به دست آمده از مولکول های شيميايی حاوی بو برای انتقال از طريق عملکرد سلولی انجام داده اند. ارزش جايزه نوبل در رشته پزشکی معادل 3/1 ميليون دلار است که بين اين دو پژوهشگر تقسيم می شود.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
'قرص های ويتامين مانع ابتلا به سرطان نمی شوند'






مطالعه تازه ای نشان داده است که قرص های ويتامين در جلوگيری از سرطان های معده و روده کاملا بی تاثير است و حتی ممکن است از طول عمر بکاهد.
مروری بر 14 مطالعه مختلف که مجموعا با شرکت 170 هزار نفر انجام شده است، دريافت که ويتامين های حاوی آنتی اکسيدان ها مانند ويتامين E به هيچ وجه از بدن در مقابل اين سرطان ها جلوگيری نمی کنند.محققان اروپايی با انتشار نتايج مطالعه ای در نشريه معتبر "لنست" (Lancet) همچنين گفتند بعضی افراد در اثر مصرف برخی ويتامين ها دچار مرگ زودهنگام شده اند.با اين حال موسسه "تحقيقات سرطان بريتانيا" هشدار داد که اين يافته ها مقدماتی است و به طور قانع کننده ای ثابت نمی کند که اين قرص ها خطرناک هستند.

نويسندگان اين مقاله نيز تاکيد کردند که تنها تاثير برخی قرص های ويتامين را بررسی کرده اند.آنها در مقاله خود نوشتند: "نتايج اين مطالعه را نبايد به تاثير بالقوه سبزيجات و ميوه ها که غنی از آنتی اکسيدان ها و ساير مواد هستند تعميم داد." تصور می شود آنتی اکسيدان ها از طريق جلوگيری يا کاهش سرعت خسارات ناشی از برخی ترکيب های اکسيژن در بدن، از سرطان جلوگيری می کنند.

دکتر گوران بيلاکوويچ و همکارانش که در "واحد آزمايش های کپنهاگ" در دانمارک کار می کنند تاثير پنج ماده شامل بتا کاروتين (Beta-Carotene) و ويتامين های A و C و E و سلنيوم را به صورت ترکيب های مختلف و همچنين به صورت جداگانه مطالعه کردند.آنها نرخ ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش، روده و کبد را در ميان کسانی که قرص های آنتی اکسيدان مصرف می کردند و کسانی که نمونه قلابی آنها (عاری از هرگونه ويتامين بدون آگاهی داوطلب) را مصرف می کردند مقايسه کردند.

به غير از سلنيوم، مصرف منظم هيچ يک از اين قرص ها از سرطان های دستگاه گوارش، روده و کبد جلوگيری نکرد.همچنين به نظر می رسد در نيمی از اين 14 مطالعه جداگانه (که مطالعه اخير در دانمارک حاصل مرور آنهاست) قرص های ويتامين از طول عمر می کاهد.

غذا بهتر از قرص

ترکيب بتا کاروتين با ويتامين A يا ويتامين E خطر مرگ زودرس را به ترتيب 30 درصد و 10 درصد افزايش می داد. دکتر بيلاکوويچ گفت: "ما نمی توانستيم شاهدی بيابيم که آنتی اکسيدان ها از سرطان هايی مانند معده، روده و کبد جلوگيری می کنند. برعکس، به نظر می رسد اين قرص ها بر ميزان مرگ و مير می افزايند." وی گفت که بايد در مورد فوايد بالقوه مصرف سلنيوم برای جلوگيری از اين سرطان ها مطالعات بيشتری انجام شود.

دکتر ريچارد سوليوان از مرکز تحقيقات سرطان بريتانيا گفت اين تحقيقات ممکن است خالی از ايراد نباشد زيرا بسياری از افرادی که در اين مطالعه شرکت داشتند سيگاری بودند که خطر بيماری و مرگ در مورد آنها بيشتر است.وی گفت: "برای جلوگيری از سرطان روده هيچ ميان بری وجود ندارد. اگر برای حفاظت از خودتان مقابل اين بيماری قرص ويتامين مصرف می کنيد پولتان را دور ريخته ايد. بهترين راه اين است که غذاهای سالم بخوريد و سيگار نکشيد."

وی گفت اين مطالعه مويد اين مساله است که آزمايش ها و مطالعات تازه در زمينه تاثير و فوايد سلنيوم ضروری است. سلنيوم در ميوه های مغزدار مانند گردو و فندق، ماهی سفيد، نان و لبنيات يافت می شود.

داگلاس آلتمن از مرکز تحقيقات سرطان بريتانيا در سرمقاله ای که در لنست منتشر شد گفت: "اگر يافته های آنها درست باشد، از يک ميليون نفری که اين قرص ها را مصرف می کنند 9000 نفر دچار مرگ زودرس خواهند شد." وی گفت با توجه به مقادير عظيمی قرص ويتامين که امروز مصرف می شود، حتی فکر کردن به چنين عاقبتی هولناک است. وی گفت به مطالعات بيشتری در اين زمينه نياز است و اين مطالعه اخير را "کاری ناتمام" توصيف کرد که خطرناک بودن اين قرص ها را ثابت نمی کند.
 

shifte shab

Registered User
تاریخ عضویت
21 ژوئن 2004
نوشته‌ها
1,618
لایک‌ها
6
محل سکونت
زير گنبد كبود
نشستن پشت رايانه ياوركمر را استاد مي كند




به گزارش مجله نيو ساينتيست ، پژوهشگران استراليايي دريافته اند همان قدرکه فقدان تحرک جسمي ، عضلاتي را که از ستون فقرات حمايت و محافظت مي کنند، ضعيف مي کند.
نشستن پشت رايانه براي چندين ساعت نيز مي تواند تاثير مشابهي داشته باشد و درد ناشي از آن حتي مي تواند بشدت درد ناشي از جراحت فيزيکي باشد.
مطالعات قبلي نشان داده بود که در ييشتر ناراحتي هايي که با درد ناحيه تحتاني کمر همراه است ، عضلاتي که مسوول حمايت از مهره هاي پشت هستند از فعاليت بازمانده و دچار آسيب مي شوند.
در بسياري از اين موارد، چنين حالتي ناشي از بلند کردن اشياي سنگين ، جراحت ناشي از تکان شديد سر و کمر يا ديگر جراحاتي است که به اين عضلات صدمه مي زند؛ اما تحقيقات اخير نشان مي دهد بي حرکت ماندن و مثلا نشستن به مدت طولاني پشت رايانه هم همين اثر را مي تواند داشته باشد.
اين مطالعه از آنجا اهميت پيدا مي کند که براي بيشتر مردم ، کمردرد، دردي مرموز است زيرا پزشکان اغلب موفق به يافتن علتي براي آن نمي شوند.
 
بالا