Cyberlife
Registered User
دوستان عزیز که در مورد امکانات بانکها سوال میکنند ٬ این مطلب رو مطالعه کنند. البته من هر چی گشتم تاریخ ارسال مطلب رو نجستم
ولی ممکنه تا این تاریخ بعضی بانکها امکانات دیگری به سیستم خودشون اضافه کرده باشند.
بانک ملت و پستبانک، تنها بانکهایی هستند که در شبکه مالی کشور، تمام سرویسهای اینترنتی را روی درگاهشان ارایه میدهند.
به گزارش عصر ارتباط، در میان ۱۸ بانک کشور، تنها هشت بانک وجود دارند که سرویس ساتنا اینترنتی را ارایه میدهند و فقط ۹ بانک سحاب را به صورت اینترنتی سرویس میدهند. امکان
خرید اینترنتی هم فقط از درگاه ۱۰ بانک وجود دارد. ۱۳ بانک هم موبایلبنکینگشان را فعال کردهاند و سرویسهای SMS بنکینگ و پرداخت اینترنتی هم از طریق درگاه ۱۶ بانک قابل دریافت
است.
رقبای دولتی
پست بانک در بین بانکهای دولتی، بالاترین رتبه را برای ارایه خدمات اینترنتی از آن خود کرده، به طوریکه تمام سرویسهای اینترنتی، روی درگاه این بانک فعال است.
اما بانک تجارت در ردیف دومین بانک دولتی، از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار است. این بانک به جز ارایه سرویس ساتنا، تمام خدمات دیگر از جمله سحاب، موبایلبنکینگ، SMS بنکینگ،
پرداخت و خرید اینترنتی را به مشتریان خود ارایه میدهد.
بانک مسکن هم همانند بانک تجارت، ساتنای اینترنتی را فعال نکرده، اما به گفته مسوول دایره ساتنای این بانک، ارایه این سرویس در فضای مجازی نیز پیشبینی شده است. اما براساس
گفته یکی از کارشناسان انفورماتیک بانک، از طریق سرویس موبایلبنکینگ این بانک، امکان نقل و انتقال وجوه بین کارتهای عضو شتاب وجود ندارد و شتاب از این کار ممانعت به عمل آورده
و فقط جابهجایی وجه بین حسابهای بانکی مسکن فراهم شده است.
بانک صادرات هم به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای دولتی کشور، جایگاه نسبتا مشابهی با بانک تجارت دارد، با این تفاوت که به جای ساتنا، فاقد سرویس سحاب اینترنتی است.
بانک ملی هم به عنوان بزرگترین بانک دولتی کشور، هنوز سحاب مجازی و خرید اینترنتی را روی درگاهش فعال نکرده است. مشتریان این بانک از طریق موبایلبنکینگ هم فقط میتوانند
سه گردش آخر حسابشان را مشاهده کنند بدون آنکه امکان انتقال وجه بین حسابهایشان را داشته باشند.
اما بانک سپه که به تازگی توانسته خود را به گردپای رقیبان بانکیاش در ارایه خدمات الکترونیکی برساند، به جز سرویسهای سحاب و خرید اینترنتی، درگاهش را برای ارایه دیگر خدمات
الکترونیکی به روی مشتریانش گشوده است.
بانک رفاه کارگران هم در حال حاضر فقط موبایلبنکینگ و SMS بنکینگ را فعال کرده و دیگر سرویسهای آن به روی مشتریان این بانک مسدود است. به گفته یکی از کارشناسان اداره
انفورماتیک این بانک، هنوز حسابهای اینترنتی بانک رفاه کار نمیکند اما تا دو هفته دیگر فعال میشود. بانک صنعت و معدن هم با وجود داشتن مشتریان محدود و خاص، ساتنای اینترنتی،
موبایلبنکینگ، SMSبنکینگ و پرداخت اینترنتی را روی درگاهش فعال کرده است. اما سرویس سحاب اینترنتی آن برای جابهجایی وجه بین کارتهای عضو شتاب غیرفعال است. البته از
کارتهای دیگر بانکها میتوان اقدام به انتقال وجه به دارندگان کارتهای بانکی صنعت و معدن کرد اما دارندگان این کارتها نمیتوانند به صورت کارت به کارت نسبت به جابهجایی وجوهشان
اقدام کنند.
بانک کشاورزی هم در جمع بانکهای دولتی کشور، آخرین رتبه را در سرویسدهی خدمات اینترنتی از آن خود کرده است. این بانک علیرغم تبلیغات گسترده برای پیشرو بودن در نسل چهارم
بانکداری الکترونیکی، دسترسی به هیچ یک از سرویسهای ساتنا، سحاب، موبایلبنکینگ، SMS بنکینگ و خرید اینترنتی را برای مشتریانش به وجود نیاورده و تنها سرویس فعال آن پرداخت
اینترنتی است. به گفته کارشناس اداره انفورماتیک این بانک، بانک کشاورزی در حال حاضر تمام حسابهایش را آنلاین کرده و در حال پایلوت سیستم موبایلبنکینگ و SMS بنکینگ است.
رقبای خصوصی
اما در بین بانکهای خصوصی، ملت کاملترین سرویسهای اینترنتی را به مشتریانش ارایه میکند. این بانک که به تازگی خصوصی شده خدمات ساتنا، سحاب، موبایلبنکینگ و SMS
بنکینگ، پرداخت و خرید اینترنتی را روی درگاهش فعال کرده است.
بانکهای اقتصاد نوین، پارسیان و پاسارگاد، هر سه دارای جایگاه مشترکی هستند و فقط ساتنا در لیست خدمات اینترنتیشان قرار ندارد.
بانک توسعه صادرات هم به جز سحاب و خرید اینترنتی، دیگر سرویسهای اینترنتی و مجازی را پوشش میدهد. اما بانک سامان فقط سحاب اینترنتی،SMS بنکینگ و پرداخت اینترنتی را در
لیست سرویسهای فعالش گنجانده؛ اگرچه در حال فعال کردن سیستم موبایلبنکینگ نیز است.
بانک سرمایه هم به عنوان یکی دیگر از بانکهای خصوصی تمام سرویسها به جز ساتنا اینترنتی و موبایلبنکینگ را به مشتریانش ارایه میدهد.
بانک سینا هم به جز ارایه سرویس سحاب اینترنتی و موبایلبنکینگ، دیگر سرویسهای اینترنتی را به مشتریانش ارایه میدهد.
اما کارآفرین در بین بانکهای خصوصی کشور دارای بدترین جایگاه در ارایه خدمات الکترونیکی به مشتریانش است. این بانک هیچ یک از سرویسهای اینترنتی را به مشتریانش ارایه نمیکند.
ولی ممکنه تا این تاریخ بعضی بانکها امکانات دیگری به سیستم خودشون اضافه کرده باشند.
بانک ملت و پستبانک، تنها بانکهایی هستند که در شبکه مالی کشور، تمام سرویسهای اینترنتی را روی درگاهشان ارایه میدهند.
به گزارش عصر ارتباط، در میان ۱۸ بانک کشور، تنها هشت بانک وجود دارند که سرویس ساتنا اینترنتی را ارایه میدهند و فقط ۹ بانک سحاب را به صورت اینترنتی سرویس میدهند. امکان
خرید اینترنتی هم فقط از درگاه ۱۰ بانک وجود دارد. ۱۳ بانک هم موبایلبنکینگشان را فعال کردهاند و سرویسهای SMS بنکینگ و پرداخت اینترنتی هم از طریق درگاه ۱۶ بانک قابل دریافت
است.
رقبای دولتی
پست بانک در بین بانکهای دولتی، بالاترین رتبه را برای ارایه خدمات اینترنتی از آن خود کرده، به طوریکه تمام سرویسهای اینترنتی، روی درگاه این بانک فعال است.
اما بانک تجارت در ردیف دومین بانک دولتی، از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار است. این بانک به جز ارایه سرویس ساتنا، تمام خدمات دیگر از جمله سحاب، موبایلبنکینگ، SMS بنکینگ،
پرداخت و خرید اینترنتی را به مشتریان خود ارایه میدهد.
بانک مسکن هم همانند بانک تجارت، ساتنای اینترنتی را فعال نکرده، اما به گفته مسوول دایره ساتنای این بانک، ارایه این سرویس در فضای مجازی نیز پیشبینی شده است. اما براساس
گفته یکی از کارشناسان انفورماتیک بانک، از طریق سرویس موبایلبنکینگ این بانک، امکان نقل و انتقال وجوه بین کارتهای عضو شتاب وجود ندارد و شتاب از این کار ممانعت به عمل آورده
و فقط جابهجایی وجه بین حسابهای بانکی مسکن فراهم شده است.
بانک صادرات هم به عنوان یکی از بزرگترین بانکهای دولتی کشور، جایگاه نسبتا مشابهی با بانک تجارت دارد، با این تفاوت که به جای ساتنا، فاقد سرویس سحاب اینترنتی است.
بانک ملی هم به عنوان بزرگترین بانک دولتی کشور، هنوز سحاب مجازی و خرید اینترنتی را روی درگاهش فعال نکرده است. مشتریان این بانک از طریق موبایلبنکینگ هم فقط میتوانند
سه گردش آخر حسابشان را مشاهده کنند بدون آنکه امکان انتقال وجه بین حسابهایشان را داشته باشند.
اما بانک سپه که به تازگی توانسته خود را به گردپای رقیبان بانکیاش در ارایه خدمات الکترونیکی برساند، به جز سرویسهای سحاب و خرید اینترنتی، درگاهش را برای ارایه دیگر خدمات
الکترونیکی به روی مشتریانش گشوده است.
بانک رفاه کارگران هم در حال حاضر فقط موبایلبنکینگ و SMS بنکینگ را فعال کرده و دیگر سرویسهای آن به روی مشتریان این بانک مسدود است. به گفته یکی از کارشناسان اداره
انفورماتیک این بانک، هنوز حسابهای اینترنتی بانک رفاه کار نمیکند اما تا دو هفته دیگر فعال میشود. بانک صنعت و معدن هم با وجود داشتن مشتریان محدود و خاص، ساتنای اینترنتی،
موبایلبنکینگ، SMSبنکینگ و پرداخت اینترنتی را روی درگاهش فعال کرده است. اما سرویس سحاب اینترنتی آن برای جابهجایی وجه بین کارتهای عضو شتاب غیرفعال است. البته از
کارتهای دیگر بانکها میتوان اقدام به انتقال وجه به دارندگان کارتهای بانکی صنعت و معدن کرد اما دارندگان این کارتها نمیتوانند به صورت کارت به کارت نسبت به جابهجایی وجوهشان
اقدام کنند.
بانک کشاورزی هم در جمع بانکهای دولتی کشور، آخرین رتبه را در سرویسدهی خدمات اینترنتی از آن خود کرده است. این بانک علیرغم تبلیغات گسترده برای پیشرو بودن در نسل چهارم
بانکداری الکترونیکی، دسترسی به هیچ یک از سرویسهای ساتنا، سحاب، موبایلبنکینگ، SMS بنکینگ و خرید اینترنتی را برای مشتریانش به وجود نیاورده و تنها سرویس فعال آن پرداخت
اینترنتی است. به گفته کارشناس اداره انفورماتیک این بانک، بانک کشاورزی در حال حاضر تمام حسابهایش را آنلاین کرده و در حال پایلوت سیستم موبایلبنکینگ و SMS بنکینگ است.
رقبای خصوصی
اما در بین بانکهای خصوصی، ملت کاملترین سرویسهای اینترنتی را به مشتریانش ارایه میکند. این بانک که به تازگی خصوصی شده خدمات ساتنا، سحاب، موبایلبنکینگ و SMS
بنکینگ، پرداخت و خرید اینترنتی را روی درگاهش فعال کرده است.
بانکهای اقتصاد نوین، پارسیان و پاسارگاد، هر سه دارای جایگاه مشترکی هستند و فقط ساتنا در لیست خدمات اینترنتیشان قرار ندارد.
بانک توسعه صادرات هم به جز سحاب و خرید اینترنتی، دیگر سرویسهای اینترنتی و مجازی را پوشش میدهد. اما بانک سامان فقط سحاب اینترنتی،SMS بنکینگ و پرداخت اینترنتی را در
لیست سرویسهای فعالش گنجانده؛ اگرچه در حال فعال کردن سیستم موبایلبنکینگ نیز است.
بانک سرمایه هم به عنوان یکی دیگر از بانکهای خصوصی تمام سرویسها به جز ساتنا اینترنتی و موبایلبنکینگ را به مشتریانش ارایه میدهد.
بانک سینا هم به جز ارایه سرویس سحاب اینترنتی و موبایلبنکینگ، دیگر سرویسهای اینترنتی را به مشتریانش ارایه میدهد.
اما کارآفرین در بین بانکهای خصوصی کشور دارای بدترین جایگاه در ارایه خدمات الکترونیکی به مشتریانش است. این بانک هیچ یک از سرویسهای اینترنتی را به مشتریانش ارایه نمیکند.
Last edited: