برگزیده های پرشین تولز

بچینگ پلانت (ایتسگاه تولید بتن) چیست ؟

behincontrol

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
29 اکتبر 2016
نوشته‌ها
2
لایک‌ها
0
سن
35
بچینگ پلانت یا بچ پلانت دستگاهی است که مواد تشکیل دهنده بتن را مخلوط کرده و ترکیب می کند. بتن به محض آماده شدن به وسیله تراک میکسر به محل مورد نظر انتقال داده شده، در محل بتن ریزی استفاده می شود که این امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می گردد.
انواع مختلفی از بچینگ پلانت وجود دارد که مناسب نیازهای متفاوت در صنعت ساخت و ساز هستند که به شرح ذیل میباشند:
میکسر متحرک
میکسر متحرک، یک کامیون یا تریلر با استوانه دوار است که در حال حرکت و حمل و نقل بتن را میکس میکند. میکسر متحرک برای پروژه هایی که نیاز به بتن میکس شده تازه دارند بسیار مناسب و کاربردی میباشد. به طور کلی دو نوع میکسر متحرک وجود دارد: کامیون میکسر و تریلر میکسر. زمانی که استوانه در جهت عقربه های ساعت میچرخد بتن در حال آماده شدن است و زمانی که خلاف عقربه های ساعت میچرخد بتن را از استوانه بیرون میریزد.
پمپ بتن
ممکن است مکان های زیادی وجود داشته باشد که هیچ کدام از تجهیزات ساختمانی نمیتوانند به آن برسند مثلا در یک ساختمان بلند یا وسط یک تونل طولانی. در چنین مکان هایی اگر نیاز به پر کردن بتن باشد، پمپ بتن میتواند بسیار کارآیی داشته باشد.
کارخانه مخلوط آماده بتن
کارخانه مخلوط آماده بتن یک کارخانه یا بچینگ پلانت مرکزی است که نزدیک پروژه ساختمانی قرار داده میشود. بتن در کارخانه مخلوط میشود و سپس توسط یک کامیون یا تریلر به سایت ساختمانی انتقال داده میشود. این نوع بچینگ پلانت برای پروژه های ساخت و ساز در سطح کوچک که میزان کمی بتن مورد نیاز است مناسب میباشد.
بچینگ پلنت فشرده
بچینگ پلانت فشرده برای آماده کردن بتن در خود محل ساخت و ساز استفاده میشود. زمانی که صرفه جویی در انرژی نیاز اصلی میباشد از این نوع بچینگ پلانت استفاده میشود. این نوع بچینگ جای بسیار کمی را اشغال میکند و از آنجایی که در خود محل ساخت و ساز قرار میگیرد بتن مورد نیاز میتواند به سرعت تأمین شود. از مزایای بچینگ پلانت فشرده نگهداری آسان و هزینه پایین آن میباشد.
بدون یک پلانت مناسب هیچگاه یک پروژه ساختمانی به صورت موفقیت آمیز تکمیل نمیشود. بنابراین اگر میخواهید یک بچینگ پلانت مناسب برای پروژه ساختمانی خود انتخاب کنید، باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید:

چه نوع بچینگ پلانتی نیاز دارید؟

چند نوع سنگدانه استفاده خواهید کرد؟

نیازمندی های تولیدی پروژه تان چیست؟

بچینگ پلانت در خود محل ساخت و ساز نصب میشود یا در مکان دیگری قرار میگیرد؟

چند ساعت در روز بچینگ پلانت کار خواهد کرد؟
 
بالا