برگزیده های پرشین تولز

بیت‌کوین چیست و چگونه کار می کند؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

marianazim

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
9 جولای 2018
نوشته‌ها
20
لایک‌ها
0
سن
33
محل سکونت
ندارمی
جهان بیت کوین سرشار از هیجان، کنجکاوی و فرصتی برای رشد سریع است. عموم مردم، از افراد عادی تا افراد خبره ی سرشناس، سرِ موفق بودن بیت کوین شرط می بندند.در حدود 8 سال از انتشار بیت کوین می گذرد. همواره، به طور چشمگیری، عناوین افرادی را دیده ایم که با خوش شانسی بیت کوین ها را در همان ابتدا خریداری کردند و تبدیل به انسان های میلیونری شده اند . با وجود پتانسیل گسترده ی ارزهای رمزنگاری شده ی(Cryptocurrency) جدید، اغلب توجه ما به سمت بیت کوین ها ، به عنوان مثالی عینی ، معطوف می شود.ما برای آموزش دادن مبحث بیت کوین به شما در پرفکت مانی 24 این متن راهنمایی را طراحی کرده ایم تا به سرعت و با آمادگی لازم به جهان رمزنگاری شده بپیوندید.

bitcoin-perfectmoney24-.jpg

بیت کوین چیست؟

در سال 2009، بیت کوین به عنوان یک نرم افزار متن باز منتشر شد. بیت کوین اغلب به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده جهان و بهترین معرفِ تنها ارزِ دیجیتالی، که به صورت الکترونیکی موجود است، شناخته می شود.


بیت کوین به صورت غیرمتمرکز می باشد؛ به این معنی که فاقد هرگونه سازمان صادر کننده مرکزی یا موسسه سیاسی است که بتواند گردش مقادیر بیت کوین را کنترل کند. ولی پلتفرم بیت کوین فاقد هرگونه بی نظمی و بی قانونی است.


فرایند کلی بیت کوین نسبتا ساده و منظم است: صاحبان بیت کوین می توانند بیت کوین را از طریق شبکه های Peer-to-Peer انتقال دهند. این انتقال از طریق زنجیره بلوک یا بلاک چین (Blockchain) ردیابی می شود؛ که عموما آن را به عنوان یک دفتر ثبت وقایعِ بزرگ تلقی می کنند. این دفترچه همه ی تبادلات انجام شده ی بیت کوین را ثبت می کند.


بلوک در بلاک چین از ساختار داده ای بر پایه ی درختان مرکل رمز نگاری شده (encrypted Merkle Trees) تشکیل شده است. این موضوع به طور خاص، جهت شناسایی کلاه برداری یا فایل های خراب، مفید واقع می شود. اگر هر یک از فایل های زنجیره، فاسد یا فریبنده باشد، بلاک چین از تخریب سایر اطلاعات دفتر جلوگیری می کند.


به جای اعتماد به حکومت برای چاپ ارز جدید، برنامه نویسی بلاک چین، مدیریت را در مواقع تولید بیت کوین بر عهده می گیرد. همچنین، موقعیت بیت کوین ها را ردیابی می کند و صحت تبادلات را می سنجد.


در حال حاضر در حدود 17 میلیون بیت کوین در گردش است.هیچ آژانس نظارتی یا دولت و حکومتی مسئول کنترل موجودی بیت کوین نیست؛ به این معنی که تامین بیت کوین، توسط طراحی خاص این پلتفرم صورت می گیرد. تمامی موجودی بیت کوین تولیدی تا این لحظه، تعداد 21 میلیون بیت کوین را پوشش می دهد.


این پوشش، تنش هایی را در خصوص احتمال بروز مشکلات مقیاس گذاری در پی داشته است. در حالی که، به علت قابلیت بسیار کوچک شدنِ بیت کوین( به این معنی که مشترکین توانایی انتقال در حدود 0.0000001 بیت کوین را نیز دارند)، مسئله ی مقیاس گذاری چندان مشکلی را ایجاد نمی کند. پس عدد اسرار آمیز 21 میلیون به نحوی دلخواه و غرض ورزانه می باشد.


ما بر این باوریم که هدف از طراحی بیت کوین، ایجاد ارز کم اهمیت برای مبارزه با اتخاذ تورم است که توسط حکومت ها صورت می پذیرد. به طوری که حکومت ها از آن به عنوان مالیات پنهان برای دوباره تقسیم کردن ثروت کسب شده استفاده می کنند. بیت کوین با برانداختنِ قدرت های چاپِ ارزِ سیاستمداران، به بسیاری از مردم قدرتی را اعطا کرد که همواره تحسین و تمجید مردم را در پی داشته است.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا