برگزیده های پرشین تولز

بیسکوئیت های هالوین- آشپزی ملل

bahramn

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
17 می 2007
نوشته‌ها
69
لایک‌ها
5
ghost-biscuits.jpg
طرز تهیه بیسکوییت هالوین
هالوین یکی از جشن‌های بزرگ بین‌المللی است که گرچه در ایران مرسوم نیست اما طیف عظیم انواع شکلات و کاپ‌کیک‌های آن برای عاشقان کیک و شیرینی وسوسه‌انگیز و جذاب است. از این رو به آموزش یک مدل بیسکوییت با طرح فانتزی روح می‌پردازیم. دستور این بیسکوییت بامزه بسیار ساده است. زمان آماده‌سازی 45 دقیقه و پخت آن 25 دقیقه طول می‌کشد. این مقدار مواد 7 تا 8 تیکه بیسکوییت به شما می‌دهد.
مواد مورد نیاز:
200 گرم کره له شده
200 گرم شکر قهوه‌ای
1 عدد تخم مرغ بزرگ
نصف قاشق چای‌خوری وانیل
400 گرم آرد ساده و مقداری بیشتر برای ریختن در کف سینی
20 گرم نقل نقره‌ای
20 گرم آبنبات رنگی خرد شده
برای طراحی روی بیسکوئیت
فندانت سفید، سیاه و طوسی
100 گرم پودر قند
دستور پخت:
1- در گام اول، مثل تمام شیرینی‌هایی که می‌پزید، لازم است فر گرم کنید. بنابراین بین دمای 180 تا 200 درجه سانتی‌گراد، بگذارید تا گرم شود. سپس یک سینی فر را با کاغذ پوستی بپوشانید.
2- بعد کره را در یک کاسه بریزید و با همزن برقی آنقدر بزنید تا حالت خمیری و خامه‌ای به خود بگیرد. حالا شکر، تخم‌مرغ، وانیل و در نهایت آرد را به آن اضافه کنید. به خوبی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، اگر دیدید خمیرتان بنظر چسبنده می‌رسد، به آن مقدار بیشتری آرد اضافه کنید. خمیر را با روکش پلاستیکی بپوشانید و برای نیم ساعت بگذارید در یخچال بماند.
3- روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید و خمیر را روی آن بگذارید. سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید. با استفاده از قالب شیرینیِ روح به هر شکلی که باشد، 12 عدد ببرید. این تعداد برای 4 عدد شیرینی کفایت می‌کند. برش‌ها را در یک سینی که کف آن با کاغذ پوستی پوشانده شده، بگذارید و بعد برای مدتی در یخچال قرار دهید. همین روند را برای نیمه‌ی دیگر خمیر تکرار کنید. سپس کوکی‌های خنک شده را بیرون بیاورید و سری دوم را در یخچال قرار دهید.
4- با استفاده از چاقو، وسط 4 کوکی را یک برش ایجاد کنید. سینی را در فر گذاشته و برای 10 الی 12 دقیقه صبر کنید تا نیم پز شوند و در حالیکههنوز رنگ پریده هستند از فر بیرون آورده بگذارید تا خنک شوند. این کار را با سینی دوم هم انجام دهید.
5- وقتی تمام بیسکوییت‌ها خنک شدند، آماده سر هم‌بندی هستند. پودر قند و سه قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید. باید مخلوط کاملا ضخیم شود اگر آبکی بود خیلی کم، پودر قند اضافه کنید و مجددا با مخلو‌کن هم بزنید. حواستان به مرکز برش شده باشد و دورتادور لبه‌ها را با خمیر بپوشانید یک کوکی روی لایه فشار دهید و داخل آن را با نقل نقره‌ای پر کنید. دور لایه دوم را هم از خمیر شکری بزنید و یک کوکی روی آن قرار دهید. بعد از قرار دادن سه لایه روی هم مدتی کنار بگذارید تا خمیر لایه‌ها را بهم بچسباند. در این صورت برای تزیین روی آن به مشکل بر نمی‌خورید.
6- وقتی بیسکویت‌ها بهم چسبیدند و خمیر پودرقند به خوبی جذب شد، با استفاده از پودر قند و یا فوندانت، روی آن را تزئین کنید.
 
بالا