برگزیده های پرشین تولز

بیماری های ناشی از خوردن بستنی

hossein1376

Registered User
تاریخ عضویت
16 مارس 2014
نوشته‌ها
1,807
لایک‌ها
2,872
محل سکونت
خوی
مجله انلاین دوستان : در این بخش در باره تاثیرات بستنی در بوجود آمدن بیماری میگرن و دلیل بروز آن را بیان می کنیم. لازم به یاد آوری است که اشخاصی که میگرن دارند در خوردن بستنی زیاده روی نکنند.
یافته های دانشمندان حاکی از تاثیر سرما و یخ زدگی بر مغز و انبساط شریان های آن است. پژوهش ها نشان می دهند سردردهایی که در اثر خوردن یا نوشیدن خوراکی های خیلی سرد مانند بستنی تجربه می کنید، نتیجه تغییر ناگهانی جریان خون در مغز است.


به علاوه تحقیقات اخیر یک گروه آمریکایی، نشان می دهند خوردن این خوراکی ها، مشکلات جدی تری مانند شروع سردردهای میگرنی را به دنبال دارد. در آن تحقیق، پژوهشگران، جریان خون مغز را در بین ۱۳ نفر بزرگسال سالم ، زمانی که آب یخ وارد دهان آنها می شود و مغز آنها دچار یخ زدگی می شود، بررسی کرده اند.


نتایج به دست آمده نشان می دهد که این سردردهای گذرا حاصل انبساط رگ ها و افزایش ناگهانی جریان خون در رگ های جلوی مغز است. یخ زدگی مغز، زمانی که این رگ ها منقبض شده و به حالت اول برگردند، به پایان می رسد.


دکتر Jorge Serrador می گوید: انبساط سریع و سپس انقباض شریان های جلوی مغز، ممکن است یک واکنش دفاعی ناخوداگاه برای مغز باشد. وی سرپرست محققان مرکز پزشکی هاروارد و مرکز پژوهشی امور معلولین نیوجرسی است. وی ادامه می دهد: مغز یکی از مهمترین ارگان های بدن است که همیشه مشغول به کار است. این عضو بدن به تغییرات دما حساس است.


بنابراین انبساط رگ های خونی یک پدیده دفاعی برای انتقال بیشتر خون گرم به داخل بافت مغز است تا آن را از سرما حفظ نماید. این اطلاعات را Serrador جامعه فیزیولوژیک آمریکا منتشر کرده است.


وی توضیح می دهد که جمجمه یک ساختار بسته است و فشار ناگهانی خون باعث بالا رفتن فشار آن و ایجاد درد می شود. در پی آن انقباض شریان های مغزی روشی برای کاهش فشار در مغز است قبل از این که به سطح خطرناک برسد.

تغییرات فشار جریان خون در مغز شبیه آنچه که در هنگام خوردن غذای سرد در مغز اتفاق می افتد، موجب بروز میگرن یا سایر انواع سردردها می گردد. زمانی که این تحقیقات اثبات شود، آنگاه دانشمندان در پی یافتن روشی برای کنترل فشار خون مغز خواهند بود و می توانند درمان مناسبی را برای سردردها ارائه کنند.

منبع : http://www.khabarpu.com/h.php?t=333-xbaohvjiuoblduxobwofwobxtajxowaxxoifajotx-x_n_ivldau
 
بالا