برگزیده های پرشین تولز

بیوگرافی بازیکنان فوتبال

xpin

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2006
نوشته‌ها
2,487
لایک‌ها
33
محل سکونت
ایران زمین
سلام

تو بخش فوتبال همیچین تاپیکی لازم بودش :D

لیست بازیکنانی که بیوگرافیشون رو تو تاپیک میزنم اینجا هم قرار میدم تا مرتب و جمع و جور باشه
 

xpin

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2006
نوشته‌ها
2,487
لایک‌ها
33
محل سکونت
ایران زمین
برای شروع بیوگرافی دیوید بكهام

دیوید رابرت جوزف بکهام در دوم می سال 1975 ودر شهر لیتون استون انگلستان چشم به جهان گشود . پدرش دیوید ادوارد که در پمپ بنزین کار می کرد با مادرش ساندرا پست که آرایشگر بود در سال 1969 در محله هوکستون در شرق لندن ازدواج کردند وصاحب سه فرزند شدند : لین. دیوید و جوانا .
پدر او همیشه آرزو داشت یکی از فرزندانش در رشته های ورزشی به ویژه فوتبال به درجات عالی برسد كه این آرزو در مورد دیوید به حقیقت پیوست .
پدر بزرگ(پدر مادر) دیوید طرفدار تیم تاتنهام و پدرش طرفدار آرسنال لندن بود اما دیوید از همان دوران كودكی طرفدار منچستر بود و همیشه با شال گردن و كلاه منچستر در لندن به مدرسه می رفت وبه این خاطر دعوا وكتك كاری زیادی در مدرسه به پا می شد . او بارها بدون اجازه والدین سوار ترن شده و به منچستر می رفت تا از نزدیك شاهد تمرین های تیم منچستر باشد . وی عاشق سر الكس فرگوسن بود .چرا كه در 13 سالگی به دیوید یك خود نویس هدیه داده بود كه هنوز هم آنرا دارد .

پدرش از آنجا كه دوست داشت دیوید فوتبالیست شود و علاقه شدید پسرش به منچستر را دیده بود اورا به باشگاه منچستر فرستاد تا اینكه پله های ترقی را یكی پس از دیگری طی كند . وی فوتبال را از تیم جوانان منچستر آغاز كرد وچندی بعد هم به تیم بزرگسالان این باشگاه دعوت شد .

اولین حضور بكهام در بازیهای ملی انگلیس در سپتامبر 1996و مقابل تیم مولداوی بود . او در سال 1997 به همراه منچستر قهرمان لیگ برتر انگلیس شد و عنوان برترین بازیكن انگلیس را نیز در این سال كسب كرد .

در ماه جولای سال 1999 با ویكتوریا آدامز خواننده گروه سابق (اسپایس گرل) ازدواج كرد و ثمره این ازدواج نیز سه فرزند پسر به نام های بروكلین . رومئو و كروز است . ویكتوریا یك سال از دیوید بزرگتر و متولد هفدهم آوریل 1974 در هرتفورد شایر انگلستان به دنیا آمده است . ازدواج بكهام و به دنیا آمدن اولین فرزندش (بروكلین) سوژه داغی برای مطبوعات جهان بود و اصولا وقتی بچه های بكهام به دنیا می آمدند پرستارها ابتدا به رسانه ها اطلاع می دادندسپس به سراغ بكهام می رفتند!

در این دوران بكهام با پوشیدن شماره 7 كانتونای معروف در اولترافورد پادشاهی می كرد و در سمت راست تركیب منچستر جولان می داد . ضربات آزادش هم ردیف با ضربات روبرتو كارلوس تماشاگران را نیم خیز می كرد با این تفاوت كه كارلوس با شوتهایی سنگین توپ را به تور می چسباند اما بكهام با ظرافت همچون یك بالرین و با زاویه بی نظیری كه به پایش می داد توپها را به سقف دروازه حریف هدایت می كرد. سانتر های بی نظیرش را ابتدا كول و یورك و بعد شرینگهام . سولشیر و ون نیسترروی به گلهایی به یادماندنی تبدیل می كردند. در سال 2002 بین سر الكس فرگوسن سر مربی منچستریونایتد و بكهام در گیری مختصری پیش آمد كه این حادثه مقدمه ای بر ترك وی از منچستر بود.

در سال 2000 بكهام برای اولین بار بازو بند كاپتانی تیم ملی انگلیس را بر دست بست و سالها این وظیفه را عهده دار بود.
حساس ترین گلی كه بكهام برای تیم ملی انگلیس به ثمر رساند در مقابل یونان ودر وقتهای اضافه بازی با یونان بود كه منجر به تساوی 2-2 و صعود این تیم به جام جهانی كره و ژاپن به عنوان تیم اول گروه خود بوده است .

در سال 2003 به رئال مادرید پیوست. اما در تمام چهار فصلی كه با پیراهن 23 (شماره 7 مطعلق به رائول گنزالس افسانه ای بود) برای رئالی ها بازی كرد هیچ صحنه خارق العاده ای مطابق با آنچه در اولترافورد روی می دادخلق نكرد . غیر از اینكه یك فصل را با موهایی به سبك سامورایی ها و فصل دیگر رابا سر بدون مو گذراند. نهایتااز تیم ملی انگلیس هم به شكل مفتضحانه ای كنار گذاشته شد. در حالی كه اصرار می كرد می خواهم برای تیم ملی بازی كنم استیو مك لارن نامش را از لیست خط زد و كاپیتانی تیم ملی نیز به جان تری كاپیتان ارزشمند چلسی انگلیس سپرده شد.
در سال 2006 دیوید بكهام با عقد قراردادی 248 میلیون دلاری برای 5سال با مسئولان تیم گالكسی به توافق رسید و از تابستان سال2007(ماه اگوست)برای همیشه رئال مادرید معروف به كهكشانی ها را ترك كرده تا برای این تیم آمریكایی در لیگ Mls بازی كندتا بار دیگر زمانی كه همه اورا تمام شده می دانستند تبدیل به مهمترین خبر روز فوتبال گردد.
بكهام در این زمینه میگوید : من برای خود نمایی و تظاهر به آمریكا نمی روم بلكه می خواهم به پیشرفت فوتبال این كشور كمك كنم . وی افزود : من تجارب زیادی در فوتبال حرفه ای جهان دارم و می توانم با بكار گیری آموخته های 10 ساله ام نقش مهمی را در این تیم ایفا كنم . هافبك رئال مادرید تاكید كرد : در واقع تاثیر گذاری بر فوتبال آمریكا یكی از دلایل اصلی توافقم با سران باشگاه گالكسی بوده و می توانم تجربه های جدیدی را در این كشور به دست آورم . بكهام ادامه داد: من احترام زیادی برای هواداران گالكسی قایل هستم و می خواهم با آمادگی كامل برای این تیم بازی كرده و اعتقاد دارم با درخشش در گالكسی گلهای خوبی را برای این تیم به ثمر برسانم .

سیستم تجاری بكهام با هیچ یك از ورزشكاران دیگر در ایالات متحده قابل قیاس نیست. ظرفیتهای بالای تجاری و تبلیغاتی او همه بسكتبالیستها . قهرمانان راگبی و گلف و تنیس آمریكا را تحت الشعاع قرار خواهد داد . البته تمام ماجرا به این 128 میلیون پوند منحصر نمی شود . بكهام هر سال 5 میلیون پوند برای قراردادش با كمپانی شثل دریافت می كند. قرار داد جدید ادیداس هم در راه است . از سویی او انتظار دریافت 6/2 میلیون پوند برای فروش حق توزیع تیشرتهای رپلیكا را نیز دارد. 13 میلیون پوند در سال برای قرارداد با پپسی به حساب او واریز می شود.5 میلیون پوند در سال بابت مشاركت در تبلیغات باشگاه گالكسی و مبالغ افزون تر در صورت قراردادهای جدید باشگاه . اضافه شدن تماشاگران باشگاه در زمان تمرین و خرید بلیطهای مسابقات گالكسی هم به این مبالغ افزوده می شود . البته حضور بكهام در لس انجلس گالكسی برای این باشگاه درامد های فراوانی هم به همراه دارد. كمپانی عظیم Aeg اصلا به خاطر حضور بكهام در Mls به سرمایه گذاری در این لیگ راغب شد و با سه باشگاه لس انجلس گالكسی . شیكاگو فایر و هیوستون دینامو قراردادهای تبلیغاتی امضا كرد . قرارداد 17 میلیون پوندی Aeg با لس انجلس گالكسی بالاترین ركورد ثبت قراردادهای تجاری در Mls بوده و البته سهم دیوید بكهام نیز محفوظ است .

 

sasan s

مدیر بازنشسته
تاریخ عضویت
8 آپریل 2007
نوشته‌ها
6,842
لایک‌ها
3,123
سن
49
محل سکونت
تهران
سلام

تو بخش فوتبال همیچین تاپیکی لازم بودش :D

لیست بازیکنانی که بیوگرافیشون رو تو تاپیک میزنم اینجا هم قرار میدم تا مرتب و جمع و جور باشه

xpin جان ممنون از زدن اين تاپيك . اين تاپيك اگر ادامه پيدا كنه تاپيك بسيار جالب و خوبي خواهد شد .
 

xpin

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2006
نوشته‌ها
2,487
لایک‌ها
33
محل سکونت
ایران زمین
بیوگرافی فیگو

b160165b97f021a341083fa7c9acf1e8.jpg



”در دوران اخیر به این نتیجه رسیدم که هر باشگاهی توان دستیابی به موفقیت را دارد. در سطح بالای فوتبال حرفه‌ای خرید بازیکن، تنها راه نیل به موفقیت نیست. هر تیم بازیکنان متفاوتی در اختیار دارد. تولد یک باشگاه هنگامی است که موفق به فتح تمام جام‌ها شود“.

این جملات متعلق به لوئیس فیگو است. مردی که با انتقال جنجالی از بارسا به رئال، با بی‌وفائی به رئال و حضور ناگهانی در اینتر تبدیل به مظهر خائنان عصر جدید فوتبال شد.


لوئیس فیگو در یک نگاه:

نام کامل : لوئیس فیلیپه مدیرا کائیرو فیگو
تاریخ تولد :چهارم نوامبر 1972
ملیت : پرتغالی
قد : 180 سانتیمتر
وزن: ۷۵ کیلوگرم
ستاره بخت: اسکورپیو
وضعیت تأهل: متأهل دارای همسری به‌نام هلن و ۳ دختر به‌نام‌های دانیلا، مارتینا و استلا
بازیگران مورد علاقه: مایکل داگلاس، داستین هافمن، میشله فایفر و کری اوتیس
علایق: رفتن به ساحل دریا، تئاتر و سینما
غذای محبوب: برنج با مرغ سوخاری همراه با خوراک اردک
کتاب مورد علاقه: ”بهترین فروشنده“.
شغل پدر : یک کارگر معدن

پست : هافبک نفوذی . بال راست و چپ
شماره پیراهن : 7
باشگاه فعلی: اینتر میلان ایتالیا
باشگاههای قبلی : اسپورتینگ لیسبون پرتغال . بارسلونا اسپانیا . رئال مادرید اسپانیا
بازیهای باشگاهی:500 بازی
گلهای باشگاهی:90 گل
بازیهای ملی:127 بازی
گلهای ملی:32 گل

افتخارات شخصی:

هشت بار مرد سال فوتبال پرتغال
مرد سال فوتبال اروپا در سال 2000
مرد سال فوتبال جهان در سال 2001

افتخارات ملی:

قهرمان مسابقات زیر 16 سال اروپا در سال 1989
قهرمان جام جهانی جوانان در سال 1991
نایب قهرمان جام ملتهای اروپا در سال 2004
چهارم جهان در مسابقات جام جهانی 2006 آلمان

افتخارات باشگاهی:

قهرمان جام حذفی پرتغال همراه با اسپورتینگ لیسبون
دو قهرمانی با بارسلونا و سه قهرمانی با تیم رئال مادریددر مسابقات لالیگا
دو قهرمانی در جام حذفی اسپانیا همراه با بارسلونا
دو قهرمانی در مسابقه سوپر جام اسپانیا همراه با دو تیم بارسلونا و رئال مادرید
قهرمان جام برندگان جام اروپا همراه با بارسلونا
دو قهرمانی در سوپر جام اروپا با همراه با تیمهای بارسلونا و رئال مادرید
قهرمان جام باشگاههای اروپا همراه با رئال مادرید
قهرمان جام بین قاره ای همراه با رئال مادرید
دو دوره قهرمان لیگ کالچیو همراه با اینتر میلان
دو دوره قهرمان جام حذفی ایتالیا همراه با اینتر میلان
دو دوره قهرمان سوپر جام ایتالیا همراه با اینتر میلان




لوییس فیلیپه مدیرا کائیرو یا همان لوئیس فیگو یکی از بزرگترین بازیکنان فوتبال دنیااست که نام او فوتبال زیبای پرتغال را در ذهن تداعی می کند. او بازیکنی است که توانایی بازی در قسمت های مختلف زمین را دارد . فیگوبازیکنی خلاق است که در دریبل زدن مهارت فراوانی دارد و می تواند هر حریفی را در تشخیص جهت حرکت خود دچار تردید و اشتباه کند !
لوئیس روز چهارم نوامبر سال 1972 در شهر لیسبون مرکز پرتغال دیده به جهان گشود . او فوتبال را از تیم اسپورتینگ لیسبون آغاز کرد که یکی از معروفترین باشگاههای فوتبال این کشور به شمار میرود وتاکنون بازیکنان زیادی را به فوتبال دنیا معرفی کرده است . او از این تیم به تیمهای ملی نوجوانان و جوانان این کشور نیز راه یافت تا در همان سالهای آغازین فوتبال خود با قهرمانی آشنا شود ! قهرمانی در رقابتهای زیر 16 سال اروپا در سال 89 و کسب مقام اول در مسابقات زیر 20 سال دنیا در سال 91 عناوینی هستند که فیگو جوان به همراه تیمهای نوجوانان و جوانان پرتغال بدانها دست یافت .
فیگو 6 فصل برای باشگاه اسپورتینگ توپ زد و با آن به قهرمانی جام حذفی این کشور نیز رسید. او دو بار هم به عنوان مرد سال فوتبال پرتغال برگزیده شد و درخشش او به حدی بود که توجه سران باشگاه معروف بارسلونا اسپانیا را نیز به خود جلب کرد . بدین ترتیب او در ابتدای فصل 95-96 به باشگاه محبوب کاتالان ها پیوست .
این نقل وانتقال در حالی صورت گرفت که همه یکی از دو تیم ایتالیایی پارما و یوونتوس را مقصد بعدی پدیده فوتبال پرتغال می دانستند ! به هر ترتیب او به بارسا رفت تا زیر نظر یوهان کرایف مربی بزرگ این تیم به فوتبال خود در سطحی بالاتر ادامه دهد.
فیگو طی 5فصل حضور در این تیم سرشناس اسپانیایی به عناوین زیادی چون دو قهرمانی در مسابقات لالیگا . دو قهرمانی در رقابتهای جام حذفی این کشور .قهرمانی در جام برندگان جام اروپا وهمچنین قهرمانی در سوپر جام باشگاهای اروپا و اسپانیا دست یافت .
او چهار بار دیگر نیز مرد سال فوتبال پرتغال شد و در سال 2000 عنوان بهترین بازیکن اروپا را هم از آن خود کرد تا سالهای اوج خود را در کنار کاتالانها سپری کند . در این زمان او محبوبترین چهره در بارسلونا به شمار می رفت و در واقع به سمبل این باشگاه پر طرفدار اسپانیایی تبدیل شده بود اما یک انتقال ناگهانی محبوبیت او نزد هواداران بارسا را به کلی از بین برد و نیست و نابود کرد !
در تابستان سال 2000 لوئیس فیگو با عقد قراردادی پنج ساله به مبلغ 7.38 میلیون پوند راهی مادرید شد تا در تیم رئال حریف سنتی بارسا به بازی بپردازد !
قبول این موضوع که یک بارسایی پیراهن رئال را برتن کند برای هواداران متعصب بارسلونا بسیار سخت بود . از سوی دیگر فیگو مدتی قبل از این انتقال به هواداران بارسا قول داده بود که همچنان در این باشگاه بماند و یا اینکه حد اقل به تیم رقیب نرود اما او به قول خود وفا نکرد تا کاتالانها از خشم به خود بپیچند !
به هر ترتیب فیگو به رئال مادرید پیوست تا به عنوان یکی از معدود بازیکنانی که برای هر دو باشگاه فوق توپ زده است نام خود را ثبت کند ! از آن زمان بود که او به چهره ای کریه در نزد کاتالانها مبدل شد و اوج این تنفر وانزجار در دیدار تیم رئال مقابل بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ به نمایش در آمد که هواداران خشمگین بارسا با پرتاب دهها شیئ که سر بریده شده یک خوک نیز در میان آنها بود بازیکن سابق خود را در مورد لطف قرار دادند ! بارساییها او را مزدور و خائن نامیده و با الفاظ بسیار رکیک ازاو استقبال کردند ! این موضوع جرائمی را برای باشگاه بارسلونا به همراه داشت و مدتها نیز در محافل ورزشی مختلف بر سر زبانها بود !
البته حضور در تیم بزرگی چون رئال مادرید و در کنار بازیکنان سر شناسی نظیر رائول گونزالس . دیوید بکهام . رونالدو .روبرتو کارلوس و زین الدین زیدان برای فیگو بسیار پربار بود و او به همراه این بازیکنان به افتخارات داخلی و خارجی فراوانی دست یافت . انها با مربیگری ویسنته دلبوسکه به سه قهرمانی متوالی در لالیگا . قهرمانی در جام باشگاههای اروپا و قهرمانی در سوپر جام اروپا و اسپانیا رسیدند . او دو بار دیگر نیز عنوان مرد سال فوتبال پرتغال را از آن خود کرد و به عنوان مرد سال فوتبال دنیا نیز انتخاب شد تا آلبوم افتخارات خود را کاملتر از گذشته نماید .علاوه براین او از سوی فیفا به عنوان یکی از 125 بازیکن برتر و در قید حیات دنیا نیز برگزیده شد.
اما رفتن دلبوسکه از رئال و آمدن واندرلی لوکزامبورگو به این تیم از یکسو و اضافه شدن نفرات سر شناس دیگر به این تیم باعث شد که فیگو آرام آرام از ترکیب ثابت این تیم کنار گذاشته شود و همین موضوع او را برای ترک این باشگاه مصمم کرد . او در نهایت در تابستان سال گذشته با عقد قراردادی دوساله به مبلغ 6میلیون پوند به تیم اینتر میلان پیوست تا بازی در لیگ ایتالیا را نیز تجربه کند . این قرارداد پس از اتمام به مدت یک سال دیگر تمدید گردید . دو قهرمانی در لیگ کالچیو دو قهرمانی در جام حذفی ایتالیا و دو قهرمانی در سوپر جام این کشور از جمله افتخاراتی هستند که لوئیس فیگو تا کنون با پیراهن اینتر میلان بدان دست یافته است . او در مجموع تا کنون بیش از 500 مسابقه برای تیمهای باشگاهی مختلف خود انجام داده و حدودا 100 گل هم به ثمر رسانده که آمار جالبی برای یک بازیکن خط میانی محسوب میشود.
لوئیس فیگو در عرصه ملی نیز بازیکن موفقی بوده و در 3دوره جام ملتهای اروپا و در 2 دوره جام جهانی حضور یافته است .او نخستین بار در سال 91 در دیدار پرتغال مقابل لوکزامبورگ به میدان رفت و اولین گل ملی خود را نیز سال بعد و در دیدار مقابل بلغارستان به ثمر رساند .فیگو با تیم ملی فوتبال پرتغال به فینال مسابقات یورو 2004 راه یافت ولی پرتغالی ها دراین بازی از تیم شگفتی ساز یونان شکست خوردند تا از رسیدن به اولین قهرمانی اروپا در رقابتهایی که خود میزبان ان بودند باز مانند!
ستاره فوتبال پرتغال پس از پایان این رقابتها از فوتبال ملی خداحافظی کرد اما سال بعد و بنا به درخواست مردم و کادر مربیگری تیم ملی فوتبال این کشور دوباره به جمع ملی پوشان پرتغال اضافه شد تا در جام جهانی 2006 آلمان نیز بازی کند . او با تیم پرتغال به جمع چهار تیم پایانی این مسابقات راه یافت و آخرین بازی ملی او با کسب عنوان چهارمی جهان همراه شد!
لوئیس فیگو پس از خاتمه این مسابقات برای همیشه از فوتبال ملی کناره گیری و اعلام کرد که تنها در رقابتهای باشگاهی به میدان می رود . او در مجموع 127 بار با پیراهن تیم ملی وتبال پرتغال به میدان رفته و 32 گل هم برای این تیم به ثمر رسانده است .

figo--280x190.jpg


او دارای یک همسر سوئدی است وسه دختر به نامهای دانیلا . مارتینا و استلا نیز دارد.

داستان آشنائی فیگو و ”هلن اسودین“ جالب توجه است. او دختر سوئدی را اولین بار در یک سینما ملاقات کرد. این ۲ عهد بستند که هنگام تماشای فیلم کمدی هرگز نخندند پس از گذشت زمان طولانی، فیگو شرط را باخت...




ed6c3ac0d150c8f98f60efa5a12dt2.jpg


 

pedramakaay

کاربر فعال ورزش
کاربر فعال
تاریخ عضویت
12 دسامبر 2006
نوشته‌ها
4,021
لایک‌ها
10
محل سکونت
Montreal, Canada
29d8mj6.jpg

آيا مي‌دانيد «تيتان» چيست؟ تيتان که آن را تيتانيوم هم مي‌نامند، شبه ‌فلزي است سخت، ولي در عين حال سبک که بسيار دير فرسايش مي‌يابد. اليور کان دروازه‌بان پرآوازه‌ ي آلماني از سوي هواداران خود لقب «تيتان» گرفته است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) كان يکي از بهترين دروازه‌بان هاي تاريخ فوتبال آلمان است. او يک بار گفته بود: «حتي اگر زحمت زيادي هم نمي‌کشيدم، مي‌توانستم دروازه‌باني خوب باشم، ولي مي‌خواستم بهترين باشم». چنين نيز هم شد و اليور کان از اواخر دهه‌ي 90 به دروازه‌باني در اندازه‌هاي جهاني بدل شد.الیور کان برای حفظ چهارچوب دروازه خلق شده است و شما هر وقت خواستید هر جای دنیا یک دروازه بان انتخاب کنید ببینید چند در صد از توانایی کان را دارد!


* کودکي و نوجواني اليورکان در تاريخ 15 ژوئن 1969 در کارلسروهه چشم به جهان گشود. خردسالي او با يکي از شکوفاترين دوره‌هاي تاريخ فوتبال آلمان همراه بود. تيم ملي فوتبال آلمان در سال 1970 به مقام سوم جهان رسيد. دو سال پس از آن قهرمان اروپا و سرانجام در سال 1974 در کشور خود قهرمان جهان شد. "کان" فعاليت ورزشي خود را در سن هفت سالگي در تيم فوتبال نوجوانان کارلسروهه آغاز کرد. در هشت سالگي يک بار به دليل بيماري دروازه‌بان تيم خود، درون دروازه جا گرفت و بازي خوبي از خود نشان داد.قهرمان داستان ما هنگامی که 10 ساله بود روی قطعه ای کاغذ نوشت می خواهم بهترین فوتبالیست دنیا شوم و آن را به کمد خانه خود زد و تنها هنگامی آن را از دیدگان خود دور کرد که بهترین دروازه بان دنیا شد. پدر بزرگش به همين مناسبت به او کلکسيوني از وسايل دروازه‌بان اسطوره‌اي آن زمان آلمان يعني سپ ماير را هديه داد. همين امر سرنوشت کان را رقم زد و او را تشويق کرد که درون دروازه بايستد. در پانزده سالگي براي کان ثابت شده بود که مي‌خواهد بازيکن حرفه‌اي شود. از آنجا که اندامي لاغر داشت، به طور منظم به تمرين پرورش اندام پرداخت تا بتواند کاستي‌هاي خود را در اين زمينه برطرف سازد. پدرش رولف درباره‌ي اراده‌ي آهنين پسرش گفته بود: «حتي روزهاي تعطيل يکشنبه صبح زود مرا از رختخواب بيرون مي‌کشيد تا با او تمرين کنم».
15hgbyu.jpg

* درخشش ستاره‌ا‌ي پرفروغ پس از سه سال بازي مداوم و کسب تجربه در تيم آماتور کارلسروهه، سرانجام در هفده سالگي در کادر بازيکنان حرفه‌اي اين باشگاه قرار گرفت. زمان مناسب براي کان در سال 1990 فرارسيد. دروازه‌بان شماره ي يک کارلسروهه که از آمادگي لازم برخوردار نبود، پس از چند خطا به ناچار روي نيمکت ذخيره‌ها قرار گرفت و اليور کان با آمادگي کامل توانست جاي او را بگيرد.چند بازی متوسط و عکس العمل های معمولی برای به خاطر سپردن نام مرد شماره یک کافی نبود تا سر انجام در یک شب رویایی همگان الیور توییست آلمان را شناختند.در بازی نیمه نهایی جام یوفا تیم کالسروهه 3 بر 1 در بازی رفت در زمین والنسیا مغلوب شد اما این سبب از بین رفتن روحیه آلمان ها نشد.تمام مسئولان و هوادارن تیم آلمانی در بازی برگشت چشم به دست های طلایی الیور دوخته بودند و این مرد بزرگ عادت نداشت چشمهای منتظر را نا امید کند پس آن قدر خوب و مطمئن کار کرد که مهاجمان با آسودگی تمام 7 بار دروازه آن تیم نگون بخت را گشودند. پس از مدت کوتاهي، الیور جايگاه خود را به عنوان دروازه‌بان شماره ي يک در درون دروازه تثبيت کرد. ديگر هيچ کس قادر نبود او را به روي نيمکت ذخيره‌ها بازگرداند. به نوشته ي "دويچه وله"نخستين نقطه‌ي اوج او، رسيدن با تيم کارلسروهه به مرحله‌ي نيمه نهايي جام يوفا در سال 1993 بود. در سال 1994 لقب «دروازه‌بان سال» را به خود اختصاص داد و به تيم ملي فراخوانده شد. در تيم ملي هنوز دروازه‌بان شماره‌ي سه بود. باشگاه بايرن مونيخ در همان سال کان را در ازاي پرداخت پنج ميليون مارک به خدمت گرفت که در آن زمان یک رکورد محسوب می شد به طوری که الیور کان به گران قیمت ترین دروازه بان تاریخ فوتبال تبدیل شد. وي به سرعت با اين تيم درخشيد. در ژوئن سال 1995 نخستين بازي ملي خود را در برابر سوييس انجام داد. اما در جريان جام ملت‌هاي اروپا در سال 1996 در انگلستان که در آن آلمان به مقام قهرماني رسيد، اليور کان هنوز دروازه‌بان شماره دو و آشکارا در سايه‌ي «آندرياس کوپکه» بود.

* عقابي تيزچنگ بر بام باشگاه‌هاي اروپا کان با باشگاه بايرن مونيخ به پيروزي‌هاي بزرگي دست يافت. به جز جام برندگان جام حذفي اروپا، توانست همه‌ي عنوان‌هاي قهرماني را به چنگ آورد. بايرن مونيخ در سال 1999 از جمله به خاطر درخشش دروازه‌بان خود اليور کان، به ديدار پاياني ليگ قهرمانان اروپا راه يافت. در آن بازي فراموش نشدني، در حالي که مونيخي‌ها تا دقيقه‌ي 90 يک بر صفر از حريف خود منچستر يونايتد پيش بودند و جام قهرماني را در دستان خود احساس مي‌کردند، با دوگل پي‌درپي در دقايق اضافي بازي، مغلوب شدند. اليور کان بعدها گفته بود که: «شوک بارسلون را تا مدت‌ها نتوانستم فراموش کنم».
دو سال پس از اين شکست تلخ، بايرن مونيخ توانست به لطف اليور کان بار ديگر در بازي نهايي حضور يابد و اين بار در ضربه هاي پنالتي بر «والنسيا» غلبه و جام قهرماني را تصاحب کند. کان با دفع سه پنالتي، ستاره‌ي آن مسابقه لقب گرفت. روزنامه‌ي آلماني «دي ولت» پس از اين بازي درباره‌ي او نوشت: «کسي که درون دروازه‌ي بايرن مونيخ ايستاده بود، تجسم کمال بود».

در مسابقات جام جهاني فوتبال در سال 2002 در ژاپن و کره‌ي جنوبي، فوتبال دوستان جهان، پرفروغ‌ترين دوره‌ي دروازه‌باني اليور کان را تجربه کردند. اگر چه وي به همراه تيمش در بازي نهايي، در مقابل ستاره‌اي به نام «رونالدو» رنگ باخت. اشتفان هرمان در باره عملکرد او در این رقابت ها می گوید: تصور کردن تیم رودی فولر بدون الیور کان مثل خریدن قطعه ای بدون ضمانت است.حضور کان همه پیروزی ها را تضمین می کند.وقتی او گل می خورد این گل را به حساب زیرکی حریف نگذارید اگر او گل بخورد اشکال حتما از خودش است یا خسته شده و یا تمرکز نداشته و گرنه وقتی او فکرش رو روی دروازه تیمی متمرکز کند امکان ندارد کسی بتواند به حریم او وارد شود.الیور کان بدون شک استثنایی ترین دروازه بان تاریخ فوتبال آلمان است و این عنوان را سپ مایر سلطان دروازه بان های جهان در دهه 70 حالا به الیور کان داده است.

كان را «چنگیز خان» بایرن می نامند زیرا به اندازه این جنگجوی قرون گذشته، انگیزه و جسارت دارد. او از همان روزهای بازی برای كارلسروهه كاملاً متفاوت عمل می كرد و شاید همین موضوع باعث شد «اولیور رك» بزرگ به خاطر درخشش او به تیم دیگری بپیوندد. سران تیزچنگ بایرن زودتر از سایر تیم ها برای جذب پدیده آینده دروازه بانی تلاش كردند و سرانجام با مبلغی كه در اواسط دهه ۹۰ یك ركورد به شمار می رفت، او را راهی باواریا كردند. حضور یك فوتبالیست نه چندان خوش چهره به تصویر هالیوود آلمان خدشه وارد می كرد اما «اولی» آن قدر دوید و شیرجه زد تا در نهایت خیلی زود عنوان سنگربان شماره یك و مرد همیشه حاضر در اردوهای تیم ملی آلمان را به دست آورد.
از وی چند عكس العمل زیبا به یاد دارید؟ چنانچه فیلم بازی بایرن مونیخ و منچستریونایتد در بازی های مرحله گروهی فصل ۱۹۹۹-۱۹۹۸ لیگ قهرمانان را دیده باشید، متوجه خواهید شد چنگیزخان شاید تنها دروازه بان تاریخ فوتبال باشد كه با نوك انگشتان روی استوك كفش های بازیكنان رفت و اصلاً دچار آسیب دیدگی نشد! آن روز عكس العمل زیبای كان جاودانه شد؛ درست مانند تك تك روزهای خوب وی در تیم جنوب آلمان. كان در تمام این سال ها از سوی بزرگترین باشگاه های دنیا پیشنهاد دریافت كرده اما از آنجا كه بایرن را خانه خود می پندارد، ترجیح داده در سرما و گرما آشیانه فعلی را حفظ كند. بیشتر بازیكنان بزرگ درست در آخرین لحظات آنچه رشته كرده اند را پنبه می بینند.


مرد آهنین سنگر باواریایی ها، چندین روز پس از ۱۰۸ سالگی بایرن برای پانصد و پنجاهمین بار درون دروازه قرمزها قرار گرفت تا در آخرین روزهای دوران بازیگری یك ركورد دیگر را به نام خود ثبت كند. گل دقیقه ۱۸ «ژلیچ» مهاجم كوتبوس باعث شد كان برای چهارصدمین بار شاهد لرزش تور دروازه خود توسط یك بازیكن حاضر در بوندس لیگا باشد و از طرفی ثبت یك گل دیگر توسط مهاجم آماده حریف، هزار و هفتصدمین گل خورده پرافتخارترین تیم آلمان را به ثبت رساند.
كان بدون توجه به این آمار، عصر آن روز ۳ بار مانع گلزنی تیم شرق آلمان شد و این هفته نیز به درخشش خود ادامه داد. مردی كه ۳ بار عنوان بهترین دروازه بان جهان را به دست آورده، قبل از پیوستن به بایرن در ۱۲۸ بازی درون دروازه كارلسروهه ایستاد و تاكنون در مجموع طی ۲۰۳ بازی دروازه خود را بسته نگه داشته است. چهارمین بازیكن با سابقه تاریخ بوندس لیگا به زودی بالاتر از كلاوس فیتچل (۵۵۲ بازی) در رتبه سوم جای خواهد گرفت. شاید اشغال جایگاه نفر سوم تنها دستاوردی باشد كه كان قبل از خداحافظی دردناك پایان فصل رقم خواهد زد.



افتخارات الیور کان دروازه بانی که همواره نان اراده آهنین خود را خورد و از این راه پر آوازه شد:

1-بهترین بازیکن و بهترین دروازه بان جام جهانی 2002 کره و ژاپن و کسب توپ طلای این رقابت ها که برای نخستین بار در تاریخ به یک دروازه بان رسید.

2- بهترین دروازه بان دنیا در سالهای 1999 و 2001 و 2002

3- بهترنی دروازه بان اروپا در سالهای 1999 و 2000 و 2001 و 2002

4- بهترین بازیکن آلمان در سالهای 2000 و 2001

5- بهترین دروازه بان آلمان در سالهای 1994 و 1997 و 1999 و 2000 و 2001 و 2002

6-قهرمانی در یورو 1996

7-قهرمانی در جام باشگاه های جهان به سال 2001

8-قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به سال 2001

9-قهرمانی در جام یوفا به سال 1996

10 - قهرمانی در بوندس لیگا به سالهای 1997 و 1999 و 2000 و 2001 و 2003 و 2005 و 2006

11-قهرمانی در جام حذفی آلمان به سالهای 1998 و 2000 و 2003 و 2005 و 2006

12-قهرمانی در لیگا پوکال به سالهای 1997 و 1998 و 1999 و 2000 و 2004


wwn0j4.jpg
303ili1.jpg
 

Geronimo

کاربر فعال هنرهای نمایشی
کاربر فعال
تاریخ عضویت
30 اکتبر 2007
نوشته‌ها
5,919
لایک‌ها
142
محل سکونت
Crystal Ship
عالیه از ارسنال هم بزارید
 

xpin

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2006
نوشته‌ها
2,487
لایک‌ها
33
محل سکونت
ایران زمین
عالیه از ارسنال هم بزارید

یه بیوگرافی اجمالی از لوكاس فابیانسكی دروازه بان جدید و آینده دار آرسنال :

2000853021759814955_rs.jpg

نام: لوکاس فابیانسکی
تاریخ تولد: 18 آپریل 1985
محل تولد: کاسترزین ندا درا ، لهستان
قد: 190
پست: دروازه بان
باشگاه: آرسنال
شماره: 21
باشگاه های قبلی: لچ پوزنان (2004-2005، هیچ بازی) لجیا وارسزاوا (2005-2007، 53 بازی) آرسنال(2007-، هیچ بازی)
تیم ملی: عضویت در تیم زیر 21 سال.... عضویت در تیم ملی از 2006
اولین بازی ملی: لهستان-عربستان (29 مارس 2006)
بازی ملی: 4 بازی
 

xpin

کاربر فعال فوتبال
کاربر فعال
تاریخ عضویت
9 جولای 2006
نوشته‌ها
2,487
لایک‌ها
33
محل سکونت
ایران زمین
لمپارد


uwazaj.jpg



نام
:
فرانك جيمز لمپارد(Frank James Lampard)
متولد : 20 ژوئن1978( 20th June 1978)
مكان تولد : رامفورد منطقه اي در انگلستان(Romford)
قد : 6فوت(180سانتي متر)
باشگاه فعلي : چلسي انگلستان
زمان پيوستن به چلسي : signed 14th June 2001
پست : هافبك هجومي
وزن : 78کيلو گرم
اولين بازي ملي : 10 اکتبر 1999
خصوصیات : خوش خنده.اما كمي خشن
وضعیت تاهل : متاهل.داراي يك فرزند دختربه نام لونا
دوست صميمي : جو كول

وضعیت:
لمپارد را مي توان نه فقط يك هافبك برتر انگلستان بلكه هافبكي برتر در جهان ناميد وي توانست دومين

هافبك برتر فوتبال جهان در سال 2005ميلادي شود و اين نشانگر بازي حرفه اي و بدو ن نقص فرانك است.
او هنوز هم با چلسي قرارداردو به نظرش مورينيو سرمربي چلسي بهترين مربي جهان است.او چيزهاي زيادي را از مورينيو يادگرفته و محبوبيت فعلي خود را تا حدي مديون اوست.
فرانك لمپارد،هافبك چلسي معتقد است خوزه مورينيو، بابت موفقيت هايي كه براي باشگاه كسب كرده، شايسته اعتبار بيشتري است.
لمپارد در گفت و گويي با روزنامه سان اظهار داشت: مي بايست اعتبار بيشتري به مورينيو داده شود. او مردي احساساتي است كه شخصيت فوق العاده محترمي دارد.
مشكل ما اين است كه در انگليس با هر كسي كه روش نويني ابداع مي كند، سرجنگ داريم. همه در نگاه اول شيفته روش ها و شخصيت او مي شوند و حالا همه ضد او شده اند.
مربي كه تا به حالا موفق بوده و افتخارات زيادي را براي چلسي به ارمغان آورده، حالا مورد بي مهري قرار مي گيرد و تيمش مورد بي توجهي هواداران و مقامات واقع شده است. هدف او پيشرفت چلسي است و اهميتي به انتقادات نمي دهد. همه ما بايد خوشحال باشيم كه مورينيو چنين شخصيت حساسي دارد

او مي تواند در جام جهاني 2006 يكي از مهره هاي برتر باشد.

وضعيت باشگاهي:

او فوتبال خود را با باشگاه وستهام يونايتد همراه با دوست صميمي خود جو كول آغاز كرد.(در سال 1996)
او به طور قرضي يكسال بعد به تيم سوانسي سيتي(Swansea City ) فرستاده شد.(1997/98 )
او توانست در دوفصل(1998/1999)در 64مسابقه اي كه انجام داد 23گل بزند كه براي يك هافبك آمار خيلي خوبي است.
او پس از بازيهاي تماشايي در وستهام توانست نظر باشگاههاي بزرگي را نظير چلسي به خود جذب كند كه رقم ميليوني چلسي به هيچ وجه قابل رد كردن نبود .او در ازاي 6ميليون يورو به آبي پوشان پايتخت پيوست.
دوران طلايي لمپارد در چلسي در حال رقم خوردن بود.او توانست در 37بازي اول خود با شنهاي آبي 5گل بزند.
او در دومين سال حضور خود در چلسي توانست براي بار چهارم به جام يوفا برود.
لمپارد توانست در سال 2003بهترين بازيكن ماههاي سپتامبر و اكتبر اروپا شود.در سال 2004برترين بازيكن انگلستان شناخته شدوي در سال 2005يازدهمين هافبك برتر تاريخ انگلستان انتخاب شد.
او در فصل 2004.2005توانست در 38بازي 19گل بزند كه حكايت از گلزني اومي كند.
فرانك توانست در آن سال از طرف سايتهاي خبري و سايت يوفا برترين بازيكن اروپا انتخاب شد
او توانست در سال2005 بهترين بازيكن انگلستان شود.
او در سال2005يك ركورد هم گذاشت ركورد بيشترين تعداد انتخاب شدن بهترين بازيكن انگلستان و ليگ برتر:164بار.
و بالاخره او در پايان سال 2005 به عنوان دومين هافبك برتر جهان انتخاب گرديد.
بارسلونا در اخرین اقدام خود برای تطمیع چلسی نسبت به فروش لمپارد دکو را به این تیم پیشنهاد کرد.
طبق گزارش های رسانه های انگلیسی و اسپانیایی بارسلونا خواهان لمپارد است اما می داند تنها راه راضی کردن چلسی نسبت به فروش لمپارد این است که به جای او جانشینی را به چلسی پیشنهاد کنند.
دکو یکی از بازیکنان مورد علاقه مورینهو است و در موفقیت این مربی با پورتو نقش به سزایی داشت و این می تواند بهترین راه تطمیع مورینهو باشد. طبق گزارش رسانه های اسپانیایی بارسلونا در صدد پیدا کردن جانشینی برای هافبک بازیساز خود است و ترجیح می دهد که این جانشین توانایی گلزنی زیادی داشته باشد.
اما با وجود تمام شایعات هم دکو و هم لمپارد علاقه خود برای رفتن به تیم مقابل را تکذیب می کنند. ستاره چلسی می گوید: " من یک بازیکن وفادار به تیمم هستم و در حال حاظر تمام تمرکز خود را بر روی بازیهای این تیم گذاشتم و وظیفه ای جز این نیز ندارم . من یک مربی فوق العاده و هم تیمی هایی بی نظیر دارم و انها مرا تا این مرحله یاری کرده اند. من به فکر کسب موفقیت های بیشتر در این فصل با چلسی هستم
وضعيت ملي:
وي درسال1999به تيم ملي دعوت شد و در همان سال اولين بازي ملي خود را انجام داد.اما در بازيهاي يورو 2000وجام جهاني2002حتي1دقيقه هم بازي نكرد ولي در بازيهاي يورو2004توانست خودرا به همه ثابت كنداو توانست در دقايق پاياني وقت اضافه ي بازي مقابل پرتغال در بازيهاي يورو2004گل پيروزي را بزند.او به عنوان بهترين بازيكن انگلستان در اين تورنمنت انتخاب شود.
او بدون شك يك هافبك هجومي عالي براي تيم انگلستان در اين جام جهاني خواهد بود.
chanta chize dige
.نام پدر او فرانک است.دایی او هری ردنپ مربی بزرگی که لمپاردرا به تیم ملی انگلستان تحمیل کرد پسردایی او جیمی ردنپ بازیکن اسطوره ای دهه90تیم لیورپول است.

2.فرانک در حال حاضر 27 ساله است و در روز 20خرداد روزی که تیم ملی انگلستان باید به مصاف تیم سوئد رود 28 ساله می شود

3.او صاحب یک دختر به نام لونا است.همسراو اهل استان کاتالونیاي اسپانیا(همون شهر باشگاه بارسلونا) است.

4.فرانك لمپارد اگرشغل فوتبال را انتخاب نمي كرد و فوتباليست نمي شد شانس خود را در وكالت امتحان مي كرد.

5.فرانك لمپارد تنها بازيكن انگلستان در جام جهاني 2006است كه در مدرسه خصوصي درس خوانده است.

6.اريكسون همواره با اين مشكل مواجه است كه جرارد و لمپارد را مي تواند با هم در زمين بگذارد يا نه.

7.او کتابی با نام بیوگرافی فرانک را در سال پیش برای چاپ آماده کرد که برای طرفداران خود یک کتاب ارزشمند و عزیز خواهد بود.



Frank.jpg
 

!?*mahsa*?!

Registered User
تاریخ عضویت
14 می 2007
نوشته‌ها
1,276
لایک‌ها
1
سن
35
محل سکونت
يه جاي كوچولو تو این دنیای بزرگ
رونالدو ده آسیس موریرا (زادهٔ 21 مارس 1980 در پورتو آلگره، برزیل) فوتبالیست مشهور برزیلی است که بیشتر با نام رونالدینیو گائوچو یا تنها "رونالدینیو" شناخته می‌شود. رونالدینیو در زبان پرتغالی به معنی "رونالدوی کوچک"‌ است و جهت تمیز دادن او از رونالدو استفاده می‌شود.
رونالدینیو در حال حاضر در بارسلونای اسپانیا بازی می‌کند و با این تیم به قهرمانی لیگ اسپانیا و جام قهرمانان اروپا رسیده است. او تا بحال دو بار از سوی فیفا به عنوان بهترین بازی‌کن سال برگزیده شده است.
او در ضمن از موفق‌ترین بازی‌کنان تیم ملی برزیل است و با این تیم به قهرمانی جام جهانی 2002 رسیده است.


تیم ملی برزیل

رونالدینیو در تیم زیر 17 سال برزیل شرکت داشت و در جام جهانی زیر 17 سال مصر 1997 برای برزیل به میدان آمد و درخشید. رونالدینیو اولین بار در 19 سالگی و در 1999 به تیم ملی بزرگسالان برزیل دعوت شد و در 26 ژوئن آن سال برای اولین بار مقابل لاتویا به میدان آمد. اولین تورنمنتی که او در آن شرکت داشت جام ملت‌های آمریکای جنوبی 1999 بود که او در اولین بازی خود در آن (در مقابل ونزوئلا)‌ گلی را به ثمر رساند و در پیروزی برزیل نقش داشت.
رونالدینیو در فتح جام جهانی 2002 توسط برزیل نیز نقش داشت و مشخصا در مرحله‌ی یک چهارم نهایی از روی ضربه‌ی آزاد و از فاصله‌ی 25 متری دروازه‌ی انگلستان را گشود. او در همان بازی به علت خطا روی دنی میلز اخراج شد و نیمه نهایی را از دست داد اما مجددا در فینال به میدان آمد و در پیروزی دو بر صفر مقابل آلمان و فتح جام شرکت داشت.
در 9 ژوئن 2005 او به عنوان کاپیتان تیم ملی برزیل در مسابقات جام کنفدراسیون‌ها شرکت کرد و به همراه برزیل فاتح آن مسابفات شد. فینال آن بازی‌ها بین آرژانتین و برزیل بود که به پیروزی 4-1 برزیلی‌ها انجامید و رونالدینیو بهترین بازیکن این دیدار شناخته شد.
رونالدینیو در تیم برزیل برای جام جهانی 2006 حضور دارد و انتظار می‌رفت از بهترین بازیکنان این تیم و کل جام باشد كه متاسفانه اينطور نبود و بازي ضعيفي از خود به نمايش گذاشت كه اين امر باعث شد برزيلي ها مجسمه اي كه از او ساخته بودند را خراب كنند



باشگاهی


رونالدینیو فوتبال حرفه‌ای را از تیم جوانان گرمیو (در شهر پورتو آلگره)‌ شروع کرد. اولین مربی او لوئیس فیلیپ اسکولاری بود که بعدها در فتح جام جهانی 2002 نیز مربی او شد. او برای اولین بار در جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی در تیم بزرگسالان به دنیا آمد و سبک بازی، شم گلزنی، و قدرت کنترل توپ توسط او به شهرتش انجامید و نهایتا در 1999 در سن 19 سالگی به تیم ملی برزیل دعوت شد.
او در سال 2001 درصدد جدایی از گرمیو بود و از بسیاری از باشگاه‌ها بخصوص باشگاه‌های انگلیسی پیشنهاد داشت. علیرغم تمام این پیشنهادات (و برای مثال پیشنهاد باشگاه لیدز با رقمی نجومی)‌ او به لیگ فرانسه رفت و با پاری سن ژرمن قراردادی پنج ساله بست


پاری سن ژرمن

در 2001 رونالدینیو از گرمیو جدا شد و به پاری سن ژرمن پیوست. او در پاری سن ژرمن با مربی، لوئیس فرناندز، مشکلاتی داشت و مربی مدعی بود که او بیش از حد درگیر ذرق و برق پاریس و مسائل حاشیه‌ای است.
پس از جام جهانی و درخشش ویژه‌ی او رونالدینیو مورد پیشنهادات بسیار قرار گرفت و بالاخره در 2003 قصد جدایی خود را اعلام کرد. نتیجتا باشگاه‌های بزرگ جهان همگی شروع به ارائه‌ی پیشنهادهای خود کردند. منچستر یونایتد و بارسلونا مهم‌ترین پیشنهاد‌دهنده‌ها بودند.


بارسلونا

در 19 ژولای 2003 رونالدینیو با مبلغ 18 میلیون پاوند به بارسلونا پیوست. خوان لاپورتا، رئیس وقت بارسلونا، ابتدا قول آوردن دیوید بکهام را به هواداران داده بود اما پیوستن بکهام به رئال مادرید او را بر آن داشت که به دنبال رونالدینیو برود و نهایتا از سد رقبایی چون منچستر یونایتد گذاشت و رونالدینیو را جذب کرد. بدین ترتیب رونالدینیو در میان بازار شایعات به باشگاهی پیوست که قبلا برزیلی‌های بسیاری را در پرورش داده بود: اواریستو، روماریو،‌رونالدو و ریوالدو.
رونالدینیو از همان ابتدا هنر خود را در بارسلونا نیز نشان داد. او در بازی تدارکاتی مقابل آث میلان گلی به ثمر رساند و از پایه‌های پیروزی 2 بر صفر تیمش بود. این اولین گل او برای بارسلونا بود.
او در اولین فصل حضورش در لالیگا به همراه بارسلونا به نایب قهرمانی آن رسید.در 20 دسامبر 2004 رونالدینیو از سوی فیفا به عنوان بازی‌کن برگزیده‌ی سال انتخاب شد و در این راه تیری آنری و آندری شوچنکو را مغلوب کرد.
در 19 نوامبر 2005 هنرنمایی رونالدینیو و به ثمر رساندن دو گل از سمت او بود که باعث پیروزی سه بر صفر بارسلونا مقابل رئال مادرید شد. رونالدینیو در سال 2004 و 2005 به خوبی برای تیمش به میدان رفت و به عنوان بهترین بازی‌کن اروپا و بهترین مهاجم جام قهرمانان اروپا انتخاب شد. رونالدینیو سومین فوتبالیست برزیلی تاریخ است که عنوان بهترین بازی‌کن سال اروپا را به دست می‌آورد. او در 19 دسامبر 2005 دوباره به عنوان بهترین بازی‌کن سال انتخاب شد و این عنوان را از فرانک لمپارد و ساموئل اتوو ربود. رونالدینیو در سال 2006 نیز در جام قهرمانان اروپا برای بارسلونا به میدان آمد. در 7 مارس 2006 او در بازی برگشت مقابل چلسی (در نوکمپ) انتقام سال گذشته را با به ثمر رساندن یک گل در تساوی یک بر یک مقابل چلسی گرفت. این تساوی باعث صعود بارسلونا به یک چهارم نهایی بازی‌ها شد. جلوه‌ی دیگر رونالدینیو در 18 آپریل 2006 و بازی رفت نیمه‌نهایی مقابل آث میلان بود که رونالدینیو با پاس خود، پایه‌گذار تک گل بازی توسط لودویک ژولی شد. بازی برگشت نیز بدون گل تمام شد تا رونالدینیو به همراه بارسلونا به فینال بازی‌ها راه پیدا کند. در این میان در 3 می 2006 بارسلونا با شکست دادن یک بر صفر سلتاویگو قهرمان لیگ اسپانیا شد و رونالدینیو نیز این افتخار را به کارنامه‌اش افزود. تنها چند هفته بعد، در 17 می 2006، بارسلونا به فینال جام باشگاه‌های اروپا رفت و آن‌جا آرسنال را 2 بر یک مغلوب کرد. رونالدینیو این فصل را با مجموع 25 گل تمام کرد که تابحال بهترین رکورد او است.


زندگی شخصی

مادر رونالدینیو، میگوئلینا،‌ سابقا فروشنده‌ی خانه‌به‌خانه بوده است و اکنون پرستار است. پدر او،‌ژائو، کارگر کشتی بود و در ضمن فوتبالیست آماتوری برای تیم کروزیرو. ژائو هنگام هشت سالگی رونالدینیو هنگام شنا در استخر خانوادگی دچار حمله‌ی قلبی شد و درگذشت. برادر بزرگ رونالدینیو،‌ روبرتو، در سطح حرفه‌ای و برای باشگاه گرمیو بازی می‌کرد اما مصدومیت باعث شد فوتبال را کنار بگذارد. او در حال حاضر مدیر برنامه‌های رونالدینیو است.
رونالدینیو با خاناینا ناتیل ویانا مندس، رقاصه‌ای که سابقه‌ی شرکت در برنامه‌ی تلویزیونی "دومینگائو ده فائوستائو" را داشت، ازدواج کرد و در 25 فوریه 2005 صاحب اولین فرزند خود از خاناینا شد و او را به یاد پدرش ژائو نام‌گذاری کرد.
معروف است که او از کودکی به فوتسال و فوتبال ساحلی علاقه داشت و استعدادش به همان‌جا برمی‌گردد.
رونالدینیو در ضمن از طرفداران پر و پا قرص موسیقی برزیلی است و با دوستانش طبل می‌نوازد و آواز می‌خواند
 

!?*mahsa*?!

Registered User
تاریخ عضویت
14 می 2007
نوشته‌ها
1,276
لایک‌ها
1
سن
35
محل سکونت
يه جاي كوچولو تو این دنیای بزرگ
تولد :
29 نوامبر 1973

نام کامل :
رایان جوزف ویلسون گیگز

محل تولد :
کاردیف ولز

قد :
180 سانتی متر

وزن :
68 کیلوگرم

اولین مربی :
دنیس اسکوفیلد

تفریح :
موسیقی و تمرین فوتبال

وضعیت تاهل :
متاهل دارای همسری به نام استانسی و دختری به نام لیبرتی

افتخارات :


9 عنوان قهرمانی لیگ برتر

4 قهرمانی جام حذفی انگلستان

فتح لیگ قهرمانان اروپا 1999

قهرمانی در جام در جام اروپا 1999

فاتح جام بین قاره ای 1999



هافبک ویران کننده شیاطین سرخ



هنگامی که مردم در تئاتر رویاها به نمایش جادویی شیاطین سرخ چشم دوخته اند ، ناگهان یک نکته زمان را متوقف می کند . توپ به سمت چپ زمین می رسد و یک بازیکن با سرعت دیوانه وار آن را چون موم به این سمت و آن سمت می کشاند . در این حالت حاضران در تئاتر یک صدا می خوانند : "رایان گیگز از پایین به بالا پرواز کن" ، "رایان خط آبی عشق قرمز" . یا خطاب به حریفان می گویند : "گیگز دوباره تو را می درد " و در ادامه می خوانند : "عشق او قلب ما را به تسخیر در آورده است" . و این همه محبوبیت تقدیم به گیگز بزرگ .



سکونت در منچستر




رایان تنها هفت سال داشت که همراه با خانواده اش از ولز به انگلستان کوچ کرد . او اصول پایه فوتبال خود را را در تیم محلی "دنیس یود" آموخت . وقتی گیگز به طور کامل در منچستر ساکن شد ، تیمهای حرفه ای ، چندان توجهی نسبت به پدیده جدید نداشتند . چندی بعد در غفلت تیم اول شهر ، آبی های سیتی ماهی درشت خود را صید کردند . رایان به جهت آن که سن بسیار کمی داشت ، راهی مدرسه فوتبال منچسترسیتی شد . بر خلاف انتظارها گیگز درخشش چندانی از خود بروز نداد اما تجربیات زیادی آموخت . در همین شرایط باشگاه رقیب غوغایی به پا کرده بود . شیاطین سرخ با حضور فردی به نام سر آلکس فرگوسن روی نیمکت ***** شان قصد داشتند پس از سالها ناکامی و تحمل تمسخرهای لیورپولی ، به اوج برسند .

فرگوسن برای ساختن یک بنای مستحکم احتیاج به جوانان مستعد داشت . وقتی او برای اولین بار بازی گیگز را دید ، در انتخاب نوجوان 14 ساله ولزی درنگ نکرد .



قرارداد با منچستر یونایتد


شب 29 نوامبر 1987 فرگوسن برای پرس و جو درباره گیگز به خانه پدر این نوجوان رفت .

فرگوسن از رایان می خواهد فرم مربوط به شرکت در تیمهای پایه یونایتد را خریداری کند . وقتی این خبر به گوش اسکات مدیر وقت منچستر سیتی می رسد اعلام می کند باشگاهش پول لازم برای امضای قرارداد حرفه ای با گیگز را در اختیار ندارد و چندان خواستار او نیست . این صحبت او تاریخ را به سود منچستر یونایتد ورق زد . 2 سال بعد رایان قرارداد آماتوری با باشگاه به امضا می رساند و سال بعد اندکی پس از جشن 17 سالگی اش با با امضای بزرگ به جمع حرفه ای های اولدترافورد می پیوندد . او با بازیهای درخشان و آرایش خاص مدل موهای پر پشت خود ، محبوب هوادارن شد . از آن زمان تا کنون وی با یک سوال کلیدی روبرو بوده است . ولری یا انگلیسی ؟ او در 17 سالگی حق انتخاب داشت ، اما ترجیح داد به کشور کوچکش وفادار بماند و به این ترتیب پیشنهاد انگلیسیها را رد کرد . وی حتی در مقطعی کاپیتان تیم مدرسه فوتبال انگلستان بود اما همواره اعلام می کرد این تنها سمتش در انگلستان است و به هیچ وجه مایل نیست در جمع شیرهای سفید جایگاهی داشته باشد . رایان به ولزی بودن خود افتخار می کرد این تعصب زاییده تلقین های پدر و مادر و پدر بزرگ او بود . این جمع 4 نفره تا قبل از کوچ به انگلستان در ولز زندگی می کردند . گیگز کوچک بنا بر نصیحت های آنها هرگز به کشورش پشت نکرد . او در ابتدای حضور ، یک بازیکن پر حاشیه بود فرگوسن که در تربیت بازیکنان یاغی تخصص دارد ، به گونه ای متفاوت با گیگز برخورد کرد . او به صورت رو در رو با رایان مواجه نمی شد ، بلکه سعی می کرد بطور غیر مستقیم و فقط با ارائه پند و نصیحت به ارشاد وی بپردازد . با این تدابیر فرگوسن ، بازیکن جوانی که می رفت به سرنوشت جرج بست دچار شود ، از دام الکل و حواشی مختلف رهایی یافت .



پرواز گیگز با شیاطین سرخ


دقیقاٌ پس از رهایی از حواشی، دوران اوج رایان آغاز شد نخستین بار او با پیراهن یونایتد مقابل اورتون قرار گرفت . ( 2 مارس 1991 ) او در اواسط بازی به جای دنی اروین وارد بازی شد ، اما اولین حضور ثابت او به نحو حماسی شکل گرفت . یونایتد با تک گل گیگز 18 ساله ، دربی شهر را از آن خود کرد تا هم انتفام شکست سال قبل را گرفته باشد و هم جانی دوباره به تیم در حال اوج خود ببخشد .

فصل بعد اتفاقات مطابق میل وی رقم خورد . لی شارپ مصدوم گشت و رایان وارد ترکیب اصلی تیم شد از همه بهتر آنکه وی پست هافبک چپ را در اختیار گرفت . زمان پرواز فرا رسیده بود . یونایتد در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین باشگاه جزیره بود . شکوفایی گیگز نقش مهمی در ثبات راه باشگاه ایفا نمود . منچستر در وقت های تلف شده هفته آخر لیگ فصل 1993 ، جام قهرمانی را پس از 26 سال انتظار از آن خود نمود . موقعیت رایان به عنوان یکی از برترین جوانان لیگ تثبیت شده بود . تنها یک سال قبل از قهرمانی یونایتد بود که رایان به عنوان بهترین بازیکن جوان انگلستان انتخاب شده بود .



استعداد طلایی ولز



رایان در رده ملی قصه پر غصه ای داست . تنها افتخار قابل ذکر او جایزه استعداد طلایی ولز بود . نخستین بازی ملی گیگز در حالی مقابل آلمان غربی انجام شد که یار تعویضی تیم ملی ولز تنها 17 سال و 321 روز سن داست . متاسفانه او در رده ملی هیچ مجالی برای درخشش به دست نیاورد . آنها در یک قدمی حضور در جام جهانی 2002 ، بازی برگشت پلی آف مقابل روسیه را در زمین خود با یک گل واگذار کردند تا ولزی ها به رغم داشتن بازیکنان بزرگی که اکثر آنها در لیگ برتر بازی می کنند همچنان ناکام باشند .


گل تاریخی رایان به آرسنال


آن روز شیطان بزرگ توپچی ها را به توپ بست ، اما زمان گذشت رایان به پختگی لازم رسید و منچستر به افتخار بازیکن نشاط آور اولدترافورد همواره گلهای زیبایی به ثمر رساند .

فوق العاده ترین گل دوران ورزشی گیگز در سال 1999 به ثمر رسید . بازی تکراری مرحله نیمه نهایی جام حذفی آن فصل مقابل آرسنال در ویلا پارک برگزار شد .

یونایتد تیم بسیار قدرتمندی داشت اما بیم آن می رفت که با شکست مقابل آرسنال دچار تضعیف روحیه شده و لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان را از دست بدهد . در شرایطی که بازی مقابل آرسنال با یک تساوی دیگر در حال اتمام بود ، اشمایکل بزرگ پنالتی حساس آرسنالی ها را مهار کرد تا بازی به وقت اضاف کشیده شود . ظاهراً باید ضربات پنالتی ، فرجام کار را مشخص می کرد . ولی در آخرین ثانیه گیگز دیوانه وار از مرکز زمین ، همه آرسنالی ها دریبل کرد و وقتی به دروازه بان رسید توپ را از بالای سر وی وارد دروازه نمود تا زیباترین گل تمام ادوار جام حذفی وارد دروازه دیوید سیمن شود . شادمانی رایان پس از گل به صحنه ای ماندگار تبدیل شد . او پیراهن و زیر پیراهنی خود را از تن خارج کرد و در میان آرسنالی ها شروع به دویدن کرد تا به نیمکت من یونایتد رسید . چند سال بعد بکهام در کتاب خاطرات خود فاش ساخت که آرسنالی ها هنگام دویدن گیگز رکیک ترین الفاظ را نثار وی کردند .



تمجید فرگوسن از شماره 11


سرانجام من یونایتد به فینال رسید و جام را فتح کرد و در ادامه با فتح لیگ قهرمانان و لبگ برتر ، رویایی ترین فصل خود را به نمایش گذاشت . چهد ماه بعد گیگز دچار مصدومیت شد . اما در فصل 2000 با شکوه هر چه تمام تر به ترکیب بازگشت . بازگشت گیگز با شعار معروف "او مجدداً شما را خواهد درید" همراه شد . 7 گل در 41 بازی سهم رایان از قهرمانی فصل 2000 همراه با شیاطین سرخ بود .

گلهای مرد ولزی به اندازه مهاجمان یونایتد پر تعداد نبود اما همگی در زمره گلهای مهم و 3 امتیازی محسوب می شد . تنها به همین خاطر بود که گیگز در قلب هواداران جای داشت . هنگامی که او تمرینات طاقت فرسای شروع فصل 2001 را پشت سر می گذاشت فرگی به تمجید از گیگز پرداخت و وی را بهترین هافبک چپ دنیا نامید .



گیگز وفادار به اولدترافورد


در آغاز فصل 2001 برای نخستین و آخرین بار ، زمزمه خروج فرشته طلایی از جمع شیاطین به گوش رسید . گفته می شد لاتزیو با مبلغ بالایی این ستاره را به چنگ خواهد آورد . رایان با ابزار وفاداری نسبت به منچستر یونایتد پیشنهاد ایتالیایی ها را رد کرد . جالب آنکه مربی وقت لاتزیو ، اریکسون بود که تنها جند ماه بعد هدایت تیم ملی انگلستان را به دست گرفت . حتی همین پیشنهاد تلویحی هم کافی بود تا مدیران یونایتد از خواب بیدار شوند . روز اول ژولیه سال 2001 زمانی بود که رایان پای میز قرارداد نشست و همکاری 5 ساله خود را با من یو تی دی متعهد شد .

بدین ترتیب وی تا قبل از آغاز جام جهانی 2006 با پیراهن سرخ فرشته نجات شیاطین خواهد بود . رایان بهترین خاطره سالهای حرفه ای خود را گلزنی به کاونتری می داند ، گلی که نقش زیادی در شکل گیری یکی از 8 قهرمانی منچستر در عصر درخشان فرگوسن داشت .



محبوبیت فراوان گیگز در میان هواداران


رایان آنقدر محبوب است که قبل از فرا رسیدن زمان خداحافظی ، به افتخار وی بازی یادبود برگزار شود . در سال 2002 و به مناسبت آغاز دهمین سالگرد حضور گیگز در یونایتد ، مسئولان باشگاه به پاس تجلیل از زحمات و فداکاری او تصمیم به برگزاری یک رقابت بزرگداشت گرفتند . بازیکنان هم دوره رایان و تعدادی از بازیکنان سال 2002 در این بازی شرکت کردند . او در این بازی نیز دست از حرکات ویران کننده خود بر نداشت . در پیایان عواید بازی یک جا به خانواده گیگز تعلق گرفت . مطبوعات به این امر اعتراض کردند و اعلام نمودند بهتر بود عواید این بازی صرف فقرا و کودکان بی سرپرست می شد .

بازی فوق اول ژولیه 2001 در اولدترافورد مقابل سلتیک انجام گرفت . ظاهراً ماه ژولیه برای وی بسیار خوش یمن است چرا که یک سال و 22 روز بعد او صدمین گل خود را همراه من یونایتد در جریان تساوی 2 بر 2 مقابل چلسی به میزبان تحمیل کرد . پس از بازگشت به اولدترافورد ، استقبال با شکوهی از گیگز به عمل آمد . او به عنوان یک ولزی موفق به انجام کاری شد که فوتبالیستهای انگلیسی عاشق یونایتد در رسیدن به آن یک ناکام بزرگ بودند . روز 10 آوریل 2003 زندگی شخصی آرام گیگز شیرین و او صاحب نخستین فرزند خود شد .



رایان جواب منتقدان را می دهد


رایان در پایان فصل مصدوم شد . اما فشار و دلگرمی هوادان من یو باعث تسریع روند حرکتی گیگز به سمت اوج گیری مجدد شد . اوج اراده رایان در بازی فصل 2003 لیگ قهرمانان مقابل یوونیوس به نمایش درآمد او طبق معمول مصدوم بود ، اما از سویی دیگر نظر مردم راجع به او کمی سمت و سوی منفی پیدا کرده بود ، بازی با یوونتوس آن هم در دل آلپی فرصت مناسبی بود تا بازیکن کم حرف اولدترافورد با بازی خوب ، جواب منتقدان را بدهد . وی به خوبی از عهده این کار برآمد و پس از هر بار گلزنی نام خود را به هواردان حاضر نشان داد . گل فوق العاده گیگز به چلسی در جریان مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه هرچند با پیروزی شیاطین سرخ توام نشد ، اما رقم زننده یکی از زیباترین گلهای فوتبال توسط رایان گیگز بود .



رایان عاشق دیوانه وار منچستر


گیگز در خصوص منچستر می گوید : سالهاس زیادی است که در اولدترافورد حضورد دارم و تصور می کنم به بخشی از باشگاه تبدیل شده ام . هنگاهی که من یک نوجوان شرور بودم این سرآلکس بود که با راهنمایی های خود من را از گرداب نجات داد .

منچستر را با تمام وجود دوست دارم . بهترین سالهای من در خدمت به باشگاهم گذشت . امیدوارم این توفیق را داشته باشم که با پیراهن خوش رنگ یونایتد از میادین فوتبال خداحافظی کنم .



نظر سرمربی سابق تیم ملی انگلیس درباره گیگز


اسون گوران اریکسون درباره رایان می گوید : فقط در یک تیم جهان هافبک کناری خطرناکی یافت می شود و آن تیم بدون شک منچستر یونایتد است . وقتی توپ در اختیار او قرار دارد نمی توانید به او نزدیک شوید چون به نحو فضاحت باری دریبل خواهید خورد . ای کاش او به بازی در تیم ملی انگلیس می اندیشید . با وجود او شیرهای سفید هیچ کم و کسری احساس نخواهند کرد . گیگز در سالیان اخیر نقش عمده ای در موفقیت های باشگاهش داشته است . برای رایان آرزوی موفقیت می کنم . این همه توانایی و داشتن یک زندگی بی حاشیه تنها لایق رایان گیگز است
 
بالا