برگزیده های پرشین تولز

بیوگرافی زیبا کرمعلی

elhamamiran

Registered User
تاریخ عضویت
18 می 2018
نوشته‌ها
303
لایک‌ها
24
سن
33
بیوگرافی زیبا کرمعلی

ziba-karamali (2)-min.jpg

عکس زیبا کرمعلی
زیبا کرمعلی متولد دوازدهم آذرماه 1375 در کرج است و تنها یک برادر کوچکتر از خودش دارد. او تا سوم دبیرستان در رشته ریاضی و فیزیک مشغول به تحصیل بود و در دوره پیش دانشگاهی به رشته هنر تغییر رشته می دهد. جالب است بدانید زیبا کرمعلی در آن زمان در کنکور سراسری در منطقه 2 رتبه 8 را آورد و هم اکنون دانشجوی سال آخر رشته سینما از دانشگاه تهران می باشد.

زیبا کرمعلی از 12 سالگی در داخل وبلاگ شخصی اش داستان های کوتاه و بلند البته با اسم مستعار می نوشت چون به گفته خودش هنوز به اندازه کافی جسارت و شجاعت نداشت که دامنه مخاطبانش را گسترده تر کند تا اینکه در سن 13 سالگی به این نتیجه می رسد که صفحه کاغذ ، تخیلاتش را ارضا نمی کند و باید نوشته هایش بصری شوند سینما شوند و برای همین در سن 13 سالگی مصمم تر می شودکه سینما را به عنوان رشته تحصیلی اش انتخاب کند.

به گفته خودش متاسفانه در آن زمان رشته سینما در کرج برای دختران ارائه نمی شد و برای همین مجبور شدم برای رسیدن به رتبه بهتر در کنکور هنر ، یکی از رشته های نظری را انتخاب کنم نهایتاً رشته ریاضی را انتخاب کردم و بعد از گرفتن دیپلم ریاضی با معدل 95/19 به رشته هنر تغییر رشته دادم و معدل پیش دانشگاهی ام در رشته هنر 76/19 شد.

ازدواج و همسر
زیبا کرمعلی 22 ساله هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.
ziba-karamali (4)-min.jpg

زیبا کرمعلی در کنار مادرش
ماجرای بازیگر شدن
عوامل فیلم نیمروز در یک همایش نقد و بررسی فیلم در سال 95 در دانشگاه هنر حضور پیدا می کند که در این مراسم محمدحسین مهدویان با زیبا کرمعلی آشنا می شود و از او درخواست می کند تا در فیلم جدیدش بنام لاتاری بازی کند. زیبا کرمعلی در حالی به بازی در فیلم لاتاری دعوت می شود که هنوز هیچ تجربه بازی در تئاتر و سینما ندارد.

او برای اینکه بتواند بازی قابل قبولی ارائه دهد یک سری تمرین های بازیگری و حتی فن بیان را از صفر با ابراهیم امینی که فیلم نامه نویس لاتاری بود می گذراند و نهایتاً با بازی خوب و فوق العاده اش در فیلم لاتاری به محبوبیت و شهرت فراوانی می رسد.
 

Engel

Registered User
تاریخ عضویت
14 ژوئن 2007
نوشته‌ها
376
لایک‌ها
7,763
محل سکونت
Unter dem weinenden Mond

ziba-karamali-4-min-jpg.1084388
چهره ش هم مثل نامش زیباست، خوشمان آمد.
زیبا کرمعلی 22 ساله هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.
@Haideranoos
@amir7310
@zgg123
@the boy
 

Manger4321

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
10 ژوئن 2018
نوشته‌ها
45
لایک‌ها
22
سن
34
بازیش در لاتاری جالب بود باید دید به صورت حرفه ای وارد سینمای کشور میشه و پشت هم نقش میگیره یا نه
 

Dorhato

Registered User
تاریخ عضویت
26 ژوئن 2019
نوشته‌ها
103
لایک‌ها
15
سن
32
مصاحبه با زیبا کرمعلی
در ادامه بخشی از یک گفت‌وگو‌ با زیبا کرمعلی را بخوانید.

خانم کرمعلی چـه شد کـه سینما را بعنوان آینده کاری خود انتخاب کردید؟

علاقه‌مند شدن مـن بـه حوزه سینما بـه سن 12 سالگی باز میگردد. در آن سالها مـن بـه صورت جدی شروع بـه نگارش برای نشریه مدرسه کردم و داستان‌هاي کوتاه و بلند مینوشتم و حتی وبلاگ هم داشتم.

یعنی بـه صورت جدی نویسندگی میکردید؟

برای خودم کاملاً جدی بود، اما هنوز بـه اندازه کافی جسارت و شجاعت نداشتم کـه دامنه مخاطبان نوشته هایم را گسترده‌تر کنم. حتی داخل وبلاگم با نام مستعار مطلب مینوشتم. البته در زمانی دوستی بود کـه بـه شدت مـن را برای نشر نوشته هایم تشویق کرد، اما احساس کردم هنوز زود اسـت. هنوز هم تک تک نوشته هایم را نگه داشته ام.

بـه غیر ازآن، نوشتن از همه ی چیز تبدیل بـه عادت شده بود تا زمانی کـه دریافتم صفحه کاغذ تخیلات مرا ارضا نمیکند و لازم اسـت تمام این نوشته‌ها بصری شوند! سینما شوند! و تقریباً ۱۳ سالگی بود کـه مصمم شدم سینما را بعنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنم.

از ۱۲ سالگی دوست داشتید کـه در سینما کار کنید، پس چرا وارد رشته ریاضی شدید؟

دوست داشتم امکانی بود تا بتوانم رشته سینما را برای مقطع هنرستان انتخاب کنم کـه در آن زمان در شهر کرج این رشته برای دختران ارائه نمی‌شد و از آنجا کـه کیفیت تحصیل و آموزش در سایر هنرستان‌ها بـه شدت ضعیف بود، برای دستیابی بـه نتیجه بهتر در کنکور هنر تصمیم گرفتم از رشته‌هاي نظری یکی را انتخاب کنم.
کـه نهایتاً انتخابم ریاضی بودو دیپلم مـن ریاضی شد و پیش دانشگاهی را در رشته هنر گذراندم. البته کـه اگر بـه عقب برمی گشتم بجای ریاضی، علوم انسانی را برای دیپلم انتخاب میکردم. چرا کـه امروز بیشتر از ریاضی بـه کارم می‌آمد.

بعد از کنکور چـه اتفاقی افتاد؟

بعد از کنکور… شاید پررنگ‌ترین خاطره برای مـن، بیماری شدید پدربزرگم اسـت کـه در روز‌هایي کـه خبر رتبه کنکورم رسید، خلاف بقیه خانواده‌ها چندان فرصت شادی پیدا نکردیم و کاممان تلخ بود. بعد هم کـه ورود بـه دانشگاه و باقی ماجراها.

از همان اول میدانستید کـه دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران را انتخاب می کنید؟

بله؛ از همان اول برنامه ام ادامه تحصیل در رشته کارگردانی سینما در دانشگاه هنر بود. بـه مـن گفته بودند برای ورود بـه سینما تئاتر لازم اسـت رتبه زیر ۱۰۰ داشته باشید کـه البته بعدا فهمیدم رتبه بسیار بهتری نیاز اسـت! و طبیعتا تمام برنامه ریزی‌ها و هدفم کسب بهترین رتبه برای ورود بـه دانشگاه مورد علاقه ام بود.

چـه شد کـه محمدحسین مهدویان شـما را برای فیلم لاتاری انتخاب کرد؟

بعد از نشست، آقای مهدویان با مـن صحبت کردند و گفتند کـه در حال نگارش فیلمنامه تازه‌اي هستند و خود و آقای امینی گمان می کنند کـه یکی از نقش‌ها مناسب مـن اسـت.

مـن آن روز حتی نمیدانستم فیلم چـه موضوعی دارد، داستان آن تاریخی اسـت یا در زمان حال رویدادی را جلو می برد. آقای مهدویان صحبت هایش را ادامه داد و گفت کـه اگر علاقه‌مند باشم آقای امینی بزودی قراری را ترتیب خواهند داد. چنین شد و نهایتاً همکاری مـا شکل گرفت.

آقای مهدویان در آن روز بشما نگفت کـه نقشی کـه بـه پیشنهاد کرده اسـت، نقش اول زن فیلم اسـت؟

خیر. راستش را بخواهید در آن روز‌ها بـه هر چیزی فکر می کردم، بجز بازیگری. اوایل همان بودن درکنار تیمی حرفه‌اي و کاربلد برای مـن هیجان انگیز بود.

این کـه نقش چیست یا چقدر دیده می شود تغییری در تصمیم مـن ایجاد نمیکرد. تمام چیزی کـه میخواستم این بود کـه انجامش دهم و از بودن کنار کارگردان فیلم تحسین برانگیز «ایستاده در غبار» تجربه کسب کنم.

پدرتان وقتی فهمید کـه قرار اسـت بازیگری کنید، چـه واکنشی نشان داد؟


پدرم اوایل فکر نمیکرد کـه موضوع جدی باشد. بعد کـه پروژه جدی تر شد و گفتند کـه نقشی کـه قرار اسـت ایفا کنم نقش اول فیلم اسـت، کمی ترسیده بودم، چرا کـه تا بحال در هیچ فیلم یا تئاتری ایفای نقش نکرده بودم.
 
بالا