khodroreview
Registered User
- تاریخ عضویت
- 15 ژانویه 2012
- نوشتهها
- 99
- لایکها
- 7
سایت خودرو: یک روز پس از لو رفتن تصاویر تازهترین کانسپت ب ام و به رسانهها، این کارخانه به طور رسمی از ساخت کانسپت روباز آی ۸ خبر داد.
آی۸ اسپایدر مدل روباز کانسپت آی ۸ کوپه است که سال گذشته رونمایی شد. آی زیرمجموعه تازهای از محصولات ب ام است که با هدف ساخت خودروهایی با تولید آلودگی بسیار کم ساخته میشود.
ب ام و، بهمن ماه ۱۳۸۹ با رونمایی از دو کانسپت آی۳ و آی۸ کوپه این زیرمجموعه جدید را معرفی کرد و آی۸ اسپایدر سومین کانسپت از این سری محصولات است.
آی۸ اسپایدر از نظر ظاهری شبیه به مدل کوپه است اما طول ماشین و فاصله بین دو چرخ کمی کوتاهتر شده است. ب ام و شیوه طراحیاش در این مدل را «چند لایه» مینامد که هدفش علاوه بر القای حس اسپرت بودن و جهش، نمایش سبکی و کم مصرف بودن ماشین است.
مانند مدل کوپه، کانسپت اسپایدر هم یک خودروی الکتریکی هایبرید است و بر روی ساختاری ساخته شده که ب ام و آن را لایفدرایو نامیده است. این ساختار ترکیبی از یک بدنه از جنس فیبر کربن و ساختاری از آلومینیوم است که قوای محرکه، شاسی و سیستمهای ایمنی ماشین روی آن سوار شده است.
با اینکه سقف ماشین برداشته شده، همچنان درهای آی۸ اسپایدر رو به بالا باز میشود و پنجرهای مورب ستون جلو را به عقب ماشین وصل میکند. داخل ماشین از چرم و فیبرکربن با رنگ مشکی پیانویی ساخته شده است.
نسل جدیدی از سیستم آیدرایو برای این ماشین طراحی شده است که سیستمهای ایمنی جدید نظیر کنترل ترافیک و سیستم جلوگیری از تصادف با کمک دورربینهای متعدد در آن قرار دارد.
ارتباط ماشین و راننده در این مدل تنها به داخل ماشین محدود نیست. ماشین با تلفن همراه راننده در ارتباط است و او میتواند از این طریق ماشین خود را در پارکینگ پیدا کند، نزدیکترین ایستگاه شارژ را پیدا کند یا به طور خودکار در زمانهای از قبل تعیین شده باتری ماشین را شارژ کند. به علاوه راننده میتواند قبل از سوار شدن به خودرو از این طریق دمای داخل ماشین و باتریها را تنظیم کند. ماشین همچنین مسیری را که سرنشینان بعد از پارک کردن خودرو میخواهند بروند را به تلفن همراه آنها میدهد و خود از طریق شبکه حمل و نقل عمومی نزدیکترین جای پارک به مقصد را پیدا میکند.
قوای محرکه این ماشین ترکیبی از یک موتور الکتریکی ۱۲۹ اسب بخاری و یک موتور سه سیلندر بنزینی ۲۲۰ اسب بخاری است. موتور الکتریکی چرخهای جلو و موتور بنزینی چرخهای عقب را به حرکت در میآورد. این سیستم در مجموع ۳۴۹ اسب بخار نیرو را به چهارچرخ ماشین منتقل میکند که باعث میشود آی۸ اسپایدر بتواند در ۵ ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند و تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.
این خودرو میتواند با باتریهای لیتیوم-یون خود تا سی کیلومتر حرکت کند و مصرف سوخت ماشین ۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.
برای تماشای تصاویر به www.khodroreview.com بروید.
آی۸ اسپایدر مدل روباز کانسپت آی ۸ کوپه است که سال گذشته رونمایی شد. آی زیرمجموعه تازهای از محصولات ب ام است که با هدف ساخت خودروهایی با تولید آلودگی بسیار کم ساخته میشود.
ب ام و، بهمن ماه ۱۳۸۹ با رونمایی از دو کانسپت آی۳ و آی۸ کوپه این زیرمجموعه جدید را معرفی کرد و آی۸ اسپایدر سومین کانسپت از این سری محصولات است.
آی۸ اسپایدر از نظر ظاهری شبیه به مدل کوپه است اما طول ماشین و فاصله بین دو چرخ کمی کوتاهتر شده است. ب ام و شیوه طراحیاش در این مدل را «چند لایه» مینامد که هدفش علاوه بر القای حس اسپرت بودن و جهش، نمایش سبکی و کم مصرف بودن ماشین است.
مانند مدل کوپه، کانسپت اسپایدر هم یک خودروی الکتریکی هایبرید است و بر روی ساختاری ساخته شده که ب ام و آن را لایفدرایو نامیده است. این ساختار ترکیبی از یک بدنه از جنس فیبر کربن و ساختاری از آلومینیوم است که قوای محرکه، شاسی و سیستمهای ایمنی ماشین روی آن سوار شده است.
با اینکه سقف ماشین برداشته شده، همچنان درهای آی۸ اسپایدر رو به بالا باز میشود و پنجرهای مورب ستون جلو را به عقب ماشین وصل میکند. داخل ماشین از چرم و فیبرکربن با رنگ مشکی پیانویی ساخته شده است.
نسل جدیدی از سیستم آیدرایو برای این ماشین طراحی شده است که سیستمهای ایمنی جدید نظیر کنترل ترافیک و سیستم جلوگیری از تصادف با کمک دورربینهای متعدد در آن قرار دارد.
ارتباط ماشین و راننده در این مدل تنها به داخل ماشین محدود نیست. ماشین با تلفن همراه راننده در ارتباط است و او میتواند از این طریق ماشین خود را در پارکینگ پیدا کند، نزدیکترین ایستگاه شارژ را پیدا کند یا به طور خودکار در زمانهای از قبل تعیین شده باتری ماشین را شارژ کند. به علاوه راننده میتواند قبل از سوار شدن به خودرو از این طریق دمای داخل ماشین و باتریها را تنظیم کند. ماشین همچنین مسیری را که سرنشینان بعد از پارک کردن خودرو میخواهند بروند را به تلفن همراه آنها میدهد و خود از طریق شبکه حمل و نقل عمومی نزدیکترین جای پارک به مقصد را پیدا میکند.
قوای محرکه این ماشین ترکیبی از یک موتور الکتریکی ۱۲۹ اسب بخاری و یک موتور سه سیلندر بنزینی ۲۲۰ اسب بخاری است. موتور الکتریکی چرخهای جلو و موتور بنزینی چرخهای عقب را به حرکت در میآورد. این سیستم در مجموع ۳۴۹ اسب بخار نیرو را به چهارچرخ ماشین منتقل میکند که باعث میشود آی۸ اسپایدر بتواند در ۵ ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر در ساعت برساند و تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.
این خودرو میتواند با باتریهای لیتیوم-یون خود تا سی کیلومتر حرکت کند و مصرف سوخت ماشین ۳ لیتر در هر صد کیلومتر است.
برای تماشای تصاویر به www.khodroreview.com بروید.