برگزیده های پرشین تولز

تاثیرات آموزش نقاشی به کودکان

jahansite95

کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت
18 سپتامبر 2016
نوشته‌ها
79
لایک‌ها
5
واید و تاثیرات آموزش نقاشی کودکان به طرز شگفت انگیزی قابل مشاهده بوده و می توان از طریق آن به دنیایی جدی از حالات ذهنی و روحی کودک دست یافت. این نقاشی ها در برگیرنده ی راز های بسیاری است که می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات روحی و خلق و خویی کودک باشد. در نتیجه با چنین اوصافی می توان به فواید آموزش نقاشی کودکان پی برد. این تاثیر تک بعدی نبوده و از جنبه های مختلفی قابل بررسی است که در ادامه به آنها میپردازیم.

تاثیر نقاشی بر خلاقیت کودکان

تمام کودکان زمانی که بتوانند قلم را به دست بگیرند، ابتدا به ترسیم خطوط مختلف پرداخته و در نتیجه نقاشی کردن را می آموزند. این نقاشی ها و خطوط مختلف چیزهایی بی معنا نیست. بلکه فعالیتی است که ارزش محتوایی زیادی دارد و در زمینه های مختلف هنری،‌ آموزشی و بالینی می توان به بررسی آن ها پرداخت. همزمان با رشد جسمی و ذهنی کودک، نقاشی های او نیز پیشرفته تر و کامل تر می گردد. با توجه به اهمیت این موضوع لازم است تا به همه ی کودکان فرصت و امکانات برای نقاشی کردن داده شود تا منجر به شکوفایی خلاقیت کودک گردد. در این میان هستند کودکانی که آمادگی و یا استعداد بالاتری در نقاشی دارند و با تامین امکانات بستر مناسب برای آن ها، خلاقیت و استعداد هنریشان به زودی شکوفا می گردد. همچنین در این میان تاثیر نقاشی بر ذهن و حافظه ی کودک نیز انکار ناپذیر است. افرادی که در کودکی بیشتر نقاشی می کشیده اند در بزرگسالی نیز کمتر دچار آلزایمر و اختلالات حافظه خواهند شد.


نقش آموزش نقاشی کودک بر تقویت ارتباطات انها

از جمله موارد تاثیر آموزش نقاشی کودکان می توان به کشف شخصیت خود و فهم بهتر دنیایی که او را احاطه کرده است اشاره کرد. همچنین نقاشی شکل جدیدی از زندگی را به کودک معرفی می کند. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که نقاشی در یادگیری، اعتماد به نفس و رفتارهای اجتماعی کودکان تاثیر به سزایی دارد. به گونه ای که می توان گفت کودکانی که به دنیای نقاشی علاقه دارند نه تنها نسبت به سایر کودکان مشکلات کمتری را در زمینه ارتباطات تجربه می کنند، بلکه با انگیزه تر و هدفمند تر نیز هستند. در نهایت پیشرفت بیشتر و سریع تری خواهند داشت. در نتیجه ارتباطات کودک از جنبه های محتلف تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و می توان تاثیر آموزش نقاشی کودکان بر اعتماد به نفسشان را نیز مشاهده کرد.

تاثیر آموزش نقاشی کودکان بر رشد مهارت های حرکتی

تاثیر نقاشی بر کودکان موجب هماهنگی حرکات چشم و دست آنان می گردد. لازم به ذکر است که کسب این مهارت های حرکتی در سنین کودکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این مهارت ها با نقاشی کشیدن در کودکان تقویت می گردد. بدین صورت که آن ها سعی می کنند تا اشیایی را که با چشمان خود می بینند با حرکات دستان هماهنگ کرده و آن ها را روی کاغذ به تصویر بکشند. نقاشی همچنین موجب تقویت و بهبود عملکرد عضلات دست کودک گشته منجر به پیشرفت فعالیت های ذهنی و جسمی کمک خواهد شد. همچنین تاثیر آموزش طراحی و نقاشی بر تمرکز کودک نیز نقش به سزایی دارد. کودک با نقاشی می تواند روی موضوع و تصویر مورد نظر خود تمرکز کرده و آن را به تصویر بکشد.

تاثیر نقاشی بر لذت یادگیری بازی در کودکان

بسیاری از والدین دوست دارند بدانند که آیا آموزش نقاشی کودکان موجب شادی و نشاط آن ها و لذت بردنشان از فعالیت های روزانه و بازی ها می شود؟ جواب این سوال بله است. نقاشی کشیدن با وجود آن همه رنگی که در اختیار کودک است به خودی خود می تواند موجبات شادی و تفریح را در کودک فراهم کند. همچنین وقتی کودکان نتیجه ی کار شخصی خود را می بینند بسیار مسرور شده و نتیجه ی این شادی به امور و بازی های دیگر آن ها نیز منتقل می شود. همچنین در نتیجه ی این فرایند می توان تاثیر آموزش نقاشی روی احساسات کودکان را نیز مشاهده کرد. آن ها می توانند به راحتی احساسات شادی و هیجان خود را بروز داده و حتی روی کاغذ به تصویر بکشند و در نتیجه تاثیر نقاشی بر تمرکز کودک نیز هویدا خواهد شد.

آموزش نقاشی مرحله به مرحله حیوانات به کودکان



آموزش کشیدن خرس به کودک

آموزش گام به گام کشیدن خرس به کودک



آموزش نقاشی شیر به بچه ها

آموزش گام به گام کشیدن نقاشی شیر به بچه ها
 
بالا