برگزیده های پرشین تولز

تاج جواهرنشان گوگل به سرقت رفت!

gelaris

Registered User
تاریخ عضویت
21 سپتامبر 2007
نوشته‌ها
601
لایک‌ها
61
سیستم اسمهای عبور (پسوورد) شرکت گوگل که به کاربران امکان استفاده از انواع خدمات این شرکت را با یک بار وارد کردن اطلاعات به وجود می آورد و از آن به عنوان تاج جواهرنشان گوگل یاد می شود مورد حمله سایبری قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری مهر، حمله سایبری ماه دسامبر به رایانه های شرکت گوگل، سیستم رمز عبور یا پسوردهای این شرکت را مورد اصابت قرار داده است. سیستمی که بیش از میلیونها انسان در سراسر جهان از آن برای دسترسی به خدمات شبکه شرکت استفاده می کنند.
این سیستم که تحت تدابیر شدید امنیتی و محافظتی قرار داشت در واقع تاج جواهر نشان گوگل به شمار می رفت که به کاربران این امکان را می داد با یک بار وارد شدن به سیستم از خدمات متفاوت این شرکت از قبیل نامه های الکترونیک و خدمات تجاری دست پیدا کنند.
این سیستم که گایا نام دارد و همچنان تحت عنوان Single Sign-On فعال بوده است تنها یکبار و آن هم در حدود چهار سال پیش در کنفرانس تکنیکی در جمعی عمومی معرفی شد.
به نظر نمی آید مهاجمان گوگل رمزهای عبور کاربران جی میل را ربوده باشند. پس از حمله، گوگل با سرعت تلاش خود را برای بهبود ایمنی افزایش داد. با این حال مهاجمان یک امکان را به جا گذاشته اند که اگرچه کمرنگ، نشان می دهد سیستم گایا از ضعف و نقصی برخوردار بوده که در گذشته کسی از وجود آن آگاه نبوده است.
گوگل همچنین در تاریخ 12 ژانویه، خبر از حملات بسیار پیچیده و هدف دار بر روی شبکه خود را داد که منشا آن کشور چین بوده و منجر به سرقت اطلاعات زیادی شد. این حملات فعالین حقوق بشر چینی را به عنوان هدف انتخاب کرده بود.
بر اساس گزارش رویترز، گوگل در ماه مارچ پس از سپری کردن ماه ها جدال با کشور چین در نهایت دفتر خود در این کشور را تعطیل و کاربران خود را به سوی پرتالی بدون سانسور در هنگ کنگ هدایت کرد.
(منبع : خبرگزاری مهر)
 
بالا